Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jean babtiste

bloeit niet

Recommended Posts

Ik heb 5 Hollands Hope planten in mijn tuin staan die allemaal nog geen bloeiverschijnselen vertonen. Is dit normaal of moet ik me zorgen maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hollands wan-hoop... ;)

 

ze hebben geen vals licht snachts toch ;) ?...

 

wat ik weet ...zeggen ze klaar medio oktober...als ze dat zelf al zeggen... reken er dan maar 2 weken bij....vandaar dat ik ze nooit gezet heb... :lol:

 

heb er nog erg weinig goede resultaten van gezien in topics...jij wel?...waarom heb je ze aangeschaft? en bij welke zaadbank?

 

succes ;)

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabis past zich snel aan en groeit overal, de truc is om de meest geschikte soort met mooie toppen en veel thc in NL op tijd

in bloei te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt...

 

hollands hope zou een soortje uit de jaren 80 moeten zijn....

dus daar hebben ze dan tijd genoeg voor gehad... ;) ...

 

mja...alle Nederlandse breeders hebben altijd meer verdient aan binnenkweek...vandaar ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede NL buitenwiet was in de jaren 80 gewoon derde week van september binnen.

Daarna wordt het een loterij met te zwakke zonnestralen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke planten kan je eigelijk het beste buiten zetten, voor gewicht vooral en die tegen dit nederlandse weer kunnen?

 

en wnr kan je dan het beste beginne met ontkiemen met die?

 

thnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou zeggen soortjes die voor 20 september klaar zijn...dat zijn voor mij echte buiten soortjes...

 

alles wat later klaar is in NL krijgt minder statistisch minder zon tijdens het afbloeien.

En als je naar de hoogte van de zon kijkt dan zakt die erg snel van 1 okt tot 1 nov ;) ...

en statistisch is oktober een barre maand voor ons plantje....veel meer kans op hoge lv...

 

Wil je perse latere soortjes voor bv smaak...ga dan verduisteren... ;) ...dat verhoogt je oogst kans dramatisch....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Goede NL buitenwiet was in de jaren 80 gewoon derde week van september binnen.

 

Welke soortjes waren dat dan?

En waarom is dat nu niet meer het geval?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik erg vreemd vind is dat vele planten nog niet bloeien, zo heeft een vriend van mij easy sativa gezet die zeeeeeeeeeeeeer vroeg bloeien, maar er gebeurt NIKS........ook zijn heribei staat nog niet in bloei.......hij kweekt al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren ganja.......en gaat altijd goed.

 

mijn heribei bloeit wel maar de double fun niet.

 

het lijkt een beetje zo van: " we hebben niet genoeg zon dus ik ga niet in bloei !!!" , ik weet dat dit onzin is want het heeft met kortere dagen te maken...

 

maar ik hoor er vele mensen over, planten die al moeten bloeien doen dat niet.....

 

vreemd allemaal.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

een plant heeft meerdere bloei impulsen....daglengte is er 1 van....wel een belangrijke

maar ook...

 

-relatieve droogte

-grote van de pot/medium

-temperatuur

 

de 3 soortjes die je noemt bloeien bij mij weten niet af voor 20 sept... ;)

 

Op Sannie shop wordt voor heribei een oogsttijd van laatste week sept/1e week okt opgegeven.

vorig jaar was Henkes Lolland mijn vroegste soortje ...oogst datum 15 sept met allemaal amber trichomen...3 dagen later kwam Royal Dane, Nieuwe Dame Blanche, libanon.

In 2009 was de natuur 2 weken vroeger met alles... :lol:

 

@Lion: Alle Nederlandse breeders hebben in de jaren 90 volgens mij altijd meer verdiend aan de binnenkweek...dus niemand keek naar buitenwiet... B)

een uitzondering daarop was Dame Blanche die ook spuugzat was van al die zgn early buitensoortjes die verrotte voor zijn ogen in de laatstes 2 weken... ;)

Maar dat was die iemand die niet commercieel bezig was....

In zijn wf topics zei hij dat er wel "purple" veelvuldig in de mais gebruikt werd in Groningen...die was dus blijkbaar vroeg genoeg.... ;)

Maar hij wilde een witte vroege soort maken....de paarse feno in de NDB is er later na overlijden van DB er per ongluk ingekomen...

@ Piet Piraat...had je deze bovenste 2 in de jaren 80 ;) ?

gallery_16467_4905_686019.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb jaren easy sativa gekweekt en begon 3-e week/laatste week juli te bloeien, was 7 / 8 weken later aan het knippen.

 

is normaal één van de vroegste bloeiers, maar dit jaar?!?!?!?!

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

female seeds....maar dit jaar grow ik ze niet maar een maat van me wel.

 

de double fun via wernard, heribei via sannies shop ( laatste bloeit lekker!!!!)

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die easy sativa's van female seeds lijken best wel goed,

 

heb er hier al een paar verslagen van gezien op het forum, en mij lijkt het dat die easy sativa idd best wel vroeg is.

 

Is in ieder geval een soortje voor volgend jaar, alleen vind ik nergens iets terug over hoe lang die bloeit?

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Product description

 

So easy outdoors !

Its all in the name, an easy new-style sativa variety for in the greenhouse and outdoors. One of the best outdoor bud producers in Holland! Most of them flower under 18 hrs light and start flowering half July and reward you with a gigantic amount of large buds in September. There is some variation in bud shape and taste (between spicy and sweet), but all a clear sativa high. Well worth a try!

 

More info;

 

The best sowing time is mid April to mid May. We wouldn't recommend pre-growing them indoors, because they are semi-auto-flowering and this would cause them to start flowering in May outdoors. They need the longer days and intensive midsummer sun to keep them in growth.

 

For the warmer/Mediterranean climates we offer outdoor strains with a very high flower to leaf ratio. (more flowers than leaves, rock hard buds

 

http://www.femaleseeds.nl/webshop/easy-sativa-p-1550.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

purple was in de jaren 8o de enige buitenwiet die je hier waar ik woon kon kopen.

10 gulden voor een zakje van tien gram en dat vond je dan duur in die tijd.

later heb ik zelf veel purple verbouwd.

ik heb er nog footoos van ik zal proberen ze te vinden en hier te posten.

de purplekweek lukte altijd en nooit geen toprot in gehad.

twas een beetje een wrang rookertje maar had een heerlijk effect.

als je het in weckpotten bewaard word de smaak wel steeds zachter en beter.

ik meen dat de purple uit die tijd er niet meer is maar er zijn nog purple soortjes genoeg.

 

houzpurple

macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt die groene buiten was er eerst niet, toen was het allemaal purple wat de klok sloeg, in de jaren negentig volgens mij ook nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op 29 juni stonden ze er zo bij

 

 

gallery_30546_12092_1886573.jpg

 

Hoe staan ze er nu bij, zijn het hele grote bomen geworden?

 

Zijn deze problemen verholpen?

 

gallery_30546_12092_558344.jpg

 

Ben benieuwd naar een foto hoe ze er nu bij staan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Goede NL buitenwiet was in de jaren 80 gewoon derde week van september binnen.

 

Welke soortjes waren dat dan?

En waarom is dat nu niet meer het geval?

Eind jaren 70 ben ik begonnen met zaadjes gekregen van ervaren kwekers uit Brabant.

Brabants paars en een gewone groene sativa met best aardige toppen.

Die 2 soorten had ik gewoon door elkaar staan en de 1e mooie man liet ik altijd net wat te lang staan zodat ik weer zaad voor het volgende jaar had.

Op die manier had ik begin jaren 80 een leuke vroegbloeiende soort met leuke toppen waarvan de haren lichtpaars werden en de rest van de top groen bleef.

Het werden altijd flinke bomen van zo'n 2,5 -3 meter met gigantische zijtakken.

De vroegste kon ik bij mooie zomer al de 1e week van September oogsten en 3e week September was alles binnen.

 

In 1982 begon ik ook met de toen opkomende Skunk te kweken in verduisterde dieptekas in dezelfde tuin waar mijn Nederwiet oerwoud groeide.

Je raad het al de vrouwelijke Skunk uit stekken werd per ongeluk bevrucht door een vroege man uit de tuin.

Dat zaad jaar later tussen het buitenwiet zaad gebruikt en de 2 vroegste mannen uit de Skunk kruising weer wat te laat ertussenuit gehaald.

Met het zaad wat uit die oogst kwam, ben ik verder gegaan tot ongeveer halverwege jaren 90.

Toen werd helaas mijn tuin geript en ik had dom genoeg geen zaad bewaard van de oude nederwiet kruising of van eerdere jaren de nieuwere kruising.

Had geen zaad meer, was goed ziek van het feit dat mijn tuin niet meer veilig was om te kweken en ben toen paarden gaan fokken. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...zeker Jammer dat je "Piet Piraatjes" verloren zijn gegaan.. ;)

 

De denen zijn er in de jaren 90 met de ned. genetika vandoor gegaan...

Danisch Passion is niks anders als Dutch Passion van begin '90 x een vroege skunk.... ;)

 

Die denen hebben de binnenkweek nooit groot gehad... dus buiten wijzer met ons plantje omgegaan... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik het kan bekijken zijn de Denen op ongeveer dezelfde manier verder gegaan met inkruisen van potente soorten in een vroegbloeiende buitensoort.

Ben pas voor 2e jaar weer beetje bezig en er is veel veranderd in de 15 tussenliggende jaren. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreemd dat jullie Hollanders dat vroege goud uit handen hebben gegeven... om het 20 jaar later terug te gaan importeren!

En dan noemen jullie ons Belgen dom! ;) ;)

 

 

Eind jaren 70 ben ik begonnen met zaadjes gekregen van ervaren kwekers uit Brabant.

 

Is er dan niemand van die ervaren kwekers met dat zaad verder gegaan?

Ik voel een filmscenario opborrelen... The vanishing of the Early Dutch Outdoorweed! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de reden is simpel en al genoemd..iedereen heeft bakken geld verdiend aan de binnen kweek..... :lol:

en ze zeiden gwoon dat er soortjes voor binnen en buiten bestaan... ;) ;)

 

elke Breeder die maar wat van outdoor weet... had al het 20 jaar geleden Noordelijk gezocht....

 

nee...ze gingen allemaal strain-hunten zuidelijk van ons ;) ....voor de binnenkweek dus... B) daar zaten de $$ ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zijn ware woorden maat ;)

 

anders hadden ze de royal dane wel gekruist met bepaald skunk planten of zo

om ze hier een beter oogst te geven voor buiten en dat zie je niet

ze gaan naar indonesie voor strains en ja daar is het warm en droog hier nat en kil ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...