Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

The-Predator

Dr 90 - 250-400w evsa - 50liter potten - EL Predatoratoras Amnesia Haze

Recommended Posts

Alle amnees kwekerts van dit forum,

 

Klopt het dat amnees NA week 5 iets minder gaat drinken?

 

Ik merk ongeveer een daling van 25 %

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het lijkt dat het langzamer gaat is meestal het begin van de tweede intenode bloei. :rofl

Ook is het momenteel wat kouder dus dat kan ook meespelen.

Ipv water kan je ook gewoon je voedingsgift verlagen. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
nou de mijne niet hoor

 

is je ec in de grond mss te hoog?

 

of je ruimtetemp. te laag?

 

 

Ik heb de hele tijd 20-25 graden gehad en heb nu 1x de 18 aangetikt.

 

De ze krijgen iedere dag 6 liter water welke helemaal opgezopen is de volgende dag maar dat was eerst 8 liter.

 

Als ik me topjes vergelijk met jou kweek lijkt het wel iets beter te gaan maar ik heb dan ook minder hoeveelheid waarover ik me aandacht moet verdelen.

 

Dat het lijkt dat het langzamer gaat is meestal het begin van de tweede intenode bloei. :rofl

Ook is het momenteel wat kouder dus dat kan ook meespelen.

Ipv water kan je ook gewoon je voedingsgift verlagen. :wacko:

 

Ik zit nu, niet lachen... op 2 ml A 2 ml B 0.5ml pk per 10! liter.

Naar de planten kijkend kunnen ze dit net aan. :)

 

 

Maar, ik ben ook erg kritisch hoor. Als ik vergelijk met anderen gaat t helemaal niet zo slecht.

 

groente

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 42 op 12-12

 

 

Topje met pakje vloeitjes.

 

med_gallery_25174_12811_1792367.jpg

 

 

Overzichtje

 

med_gallery_25174_12811_1062623.jpg

 

med_gallery_25174_12811_188842.jpg

 

 

Het volg topje

 

 

med_gallery_25174_12811_738101.jpg

 

 

 

Ik geef weer enkel water zonder voeding, waarschijnlijk blijft dat ook zo tot einde bloei.

 

Groente

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan iets trager dan de mijne

 

Denk dat deze wat langer nodig hebben

zodat ze de toppen lekker vol kunnen stoppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat denk ik ook, deze pheno heeft een 10.5 week wel nodig.

 

Over +/- 4 weken knippen dus.

 

Maar, ze krijgen de tijd hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedere dag even 5 liter water direct uit de kraan onder in de water bak gooien.

 

Wat kan het toch makkelijk zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er goed uit, hoe lang moet deze amnees staan?

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze gaan iets trager dan de mijne

 

Denk dat deze wat langer nodig hebben

zodat ze de toppen lekker vol kunnen stoppen

bedenk ook dat deze onder 400W staan, dat maakt echt verschil met 600W.

 

Vind het er wel goed uitzien voor onder één 400W.

 

Even een paar opmerkingen over het substraat en de voeding:

 

Je kweekt in Special Mix, dat is zwaar voorbemest. Maar daarnaast kweek je in 50 liter potten terwijl je normaal uitgaat van 10 liter potten in substraat teelt. Dat betekent dat je in totaal 5x zoveel voeding ook in je medium hebt zitten en dus een veel langere buffer hebt! Bij zo'n grote kuip zou ik dit voor buiten wel met specialmix willen vullen, dat worden planten van een meter of 2 hoog dus die kunnen wel wat hebben, maar met 50 liter binnen zou ik eerder voor een Special Mix light gaan. Zo'n grote pot is ook moeilijk spoelen, wat we met Special Mix halverwege toch ook wel aanbevelen hoor.

 

Consequenties voor je voeding: Als je al slechts halve ec geeft zit je al boven de maximale ec die je planten nog lekker aankunnen. Daarbij helpt het ook niet dat je afwisselt met water, dit veroorzaakt ec schommelingen in je medium. Er zit op dit moment denk ik nog steeds een overdaad aan voeding in de substraat omdat je iedere keer zelfs tot over het randje hebt aangevuld terwijl het nog niet op was. Dat maakt het moeilijk om te sturen want je hebt geen speling meer.

 

Als je in bent voor een klein experiment:

 

Geef komende week eens alleen water met wortelstimulator en een héél klein beetje pk. De wortelstimulator werkt positief op de opname van je voedingstoffen zonder ec toe te voegen en door een heel klein beetje pk toe te voegen kom je een beetje van je hoge stikstofverhouding af. Ik verwacht dat als je nu drain trekt je een ec van meer dan 4 trekt. Sterk spul hoor, specialmix!

 

oh ja, nog iets, je geeft toch van onderen water begreep ik? Ik denk niet dat dat heel verstandig is met die grote potten. Er zal nu nog heel erg veel voeding in de bovenste laag van je substraat zitten. en onderin krijg je echt een ophoping met een zwaarbemest substraat. Daarom doe ik in grote kuipen ook een laag kleikorrels voor de stabilitiet, onderin wordt je substraat veel compacter.

 

Kortom, grote potten zou ik persoonlijk altijd van boven water geven, zeker met een zwaarbemest substraat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze gaan iets trager dan de mijne

 

Denk dat deze wat langer nodig hebben

zodat ze de toppen lekker vol kunnen stoppen

bedenk ook dat deze onder 400W staan, dat maakt echt verschil met 600W.

 

Vind het er wel goed uitzien voor onder één 400W.

 

Even een paar opmerkingen over het substraat en de voeding:

 

Je kweekt in Special Mix, dat is zwaar voorbemest. Maar daarnaast kweek je in 50 liter potten terwijl je normaal uitgaat van 10 liter potten in substraat teelt. Dat betekent dat je in totaal 5x zoveel voeding ook in je medium hebt zitten en dus een veel langere buffer hebt! Bij zo'n grote kuip zou ik dit voor buiten wel met specialmix willen vullen, dat worden planten van een meter of 2 hoog dus die kunnen wel wat hebben, maar met 50 liter binnen zou ik eerder voor een Special Mix light gaan. Zo'n grote pot is ook moeilijk spoelen, wat we met Special Mix halverwege toch ook wel aanbevelen hoor.

 

Consequenties voor je voeding: Als je al slechts halve ec geeft zit je al boven de maximale ec die je planten nog lekker aankunnen. Daarbij helpt het ook niet dat je afwisselt met water, dit veroorzaakt ec schommelingen in je medium. Er zit op dit moment denk ik nog steeds een overdaad aan voeding in de substraat omdat je iedere keer zelfs tot over het randje hebt aangevuld terwijl het nog niet op was. Dat maakt het moeilijk om te sturen want je hebt geen speling meer.

 

Als je in bent voor een klein experiment:

 

Geef komende week eens alleen water met wortelstimulator en een héél klein beetje pk. De wortelstimulator werkt positief op de opname van je voedingstoffen zonder ec toe te voegen en door een heel klein beetje pk toe te voegen kom je een beetje van je hoge stikstofverhouding af. Ik verwacht dat als je nu drain trekt je een ec van meer dan 4 trekt. Sterk spul hoor, specialmix!

 

oh ja, nog iets, je geeft toch van onderen water begreep ik? Ik denk niet dat dat heel verstandig is met die grote potten. Er zal nu nog heel erg veel voeding in de bovenste laag van je substraat zitten. en onderin krijg je echt een ophoping met een zwaarbemest substraat. Daarom doe ik in grote kuipen ook een laag kleikorrels voor de stabilitiet, onderin wordt je substraat veel compacter.

 

Kortom, grote potten zou ik persoonlijk altijd van boven water geven, zeker met een zwaarbemest substraat.

 

Thanks Whazzup,

 

1 van de weinige berichten in dit topic waar ik wat aan heb ;)

 

Geef komende week eens alleen water met wortelstimulator en een héél klein beetje pk. De wortelstimulator werkt positief op de opname van je voedingstoffen zonder ec toe te voegen en door een heel klein beetje pk toe te voegen kom je een beetje van je hoge stikstofverhouding af. Ik verwacht dat als je nu drain trekt je een ec van meer dan 4 trekt. Sterk spul hoor, specialmix!

 

Mbt, de roots... Deze bevat toch pure stikstof?

Of bedoel je van een ander merk dan goldlabel?

En hoeveel ultra PK moet er dan bij.

 

Kortom, grote potten zou ik persoonlijk altijd van boven water geven, zeker met een zwaarbemest substraat.

 

Ik zal geen 2e maal specialmix gaan gebruiken in deze opstelling.

Volgende ronde koop ik wat lightmix bij en die wil ik dan mengen met de aarde welke ik overhoud uit deze ronde.

De bovenste 10 cm gooi ik namelijk weg en de onderste 5 cm ook.

 

Zoals je al zei kan ik dan beter gaan aansturen met de voeding.

 

Volgende ronde ga ik water geven van bovenaf, dmv geperforeerde tuinslang welke ik rondom leg in de pot, grote voordeel is dan ook dat de tent niet open hoeft voor watergeven.

 

Ook wil ik kortere planten, wel gevuld oppervlak natuurlijk maar ik wil de +powerfunctie aan kunnen gooien> wat ruimte boven de lamp zodat de warmte natuurlijker op kan stijgen. 50 CM plant vanaf de pot is hoog genoeg, eerder in de bloei dus.

 

Zoals ik al zei, eindelijk een post waar ik wat aan heb.

Thanks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 47 12-12

 

Nieuwe plaatjes

 

med_gallery_25174_12811_557157.jpg

 

med_gallery_25174_12811_402542.jpg

 

med_gallery_25174_12811_2153549.jpg

 

med_gallery_25174_12811_1513897.jpg

 

Ze krijgen nog steeds iedere dag 4 a 5 liter water.

 

Minimale temperatuur 21, maximale 25 afgelopen tijd.

 

;)

 

Wat vinden jullie ervan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 50 12-12

 

20 november gaan ze om denk ik dus kan de komende 14 dagen nog voeden.

 

Gister weer begonnen met voeding geven...

 

op 4 Liters water geef ik;

 

2ml a

2ml b

1.5 ml ultra pk

 

Ik ben benieuwd of ze dit aan kunnen.

 

Strakkies even kijken of ze alweer dorst hebben.

 

Toppen worden op dit moment snel zwaarder, een aantal waren al verankert denk dat ik nog meer touwtjes moet gaan spannen.

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit man, mooi groen ook :lol:

 

keep it green

 

groetjes.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Extreem simpel kweken...

 

Lampie staat nu op 275 watt volgens mij is dit genoeg om af te bloeien.

 

Iedere dag krijgen ze 4 liters water en thats it, zal kijken of ik straks wat fotos kan schieten.

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn we dan

 

tentje open

 

med_gallery_25174_12811_606751.jpg

 

rechts achterin

 

med_gallery_25174_12811_2945789.jpg

 

med_gallery_25174_12811_1484286.jpg

 

links achter

 

med_gallery_25174_12811_201653.jpg

 

 

volg topje

 

med_gallery_25174_12811_795905.jpg

 

 

Ze worden nu een tintje lichter, voeding ga ik niet meer geven.

Op water de komende 2 a 2.5 week en dan knippie doen.

 

Wat vinden jullie ervan?

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg alleen maar :

 

heel smakelijk roken eerdags :lol:

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...