Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Lellio

aantal ? lampen, hoeveel kuub afzuigen?

Recommended Posts

Ik wil graag achterkomen als je bv: een hok hebt met 24 lampen wat voor een afzuiger/slakkenhuis moet ik kopen???

een 5000kuub 315mm is dat voldoende of kan het kleiner of moet het zwaarder.

 

alvast bedankt!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afhankelijk van het wattage van de lampen het aantal watt verlichting in kuub's afzuiging tenzij je gaat koelen met airco dan veranderd dat weer en hoef je minder af te zuigen, wat die rekensom is kunnen andere mensen je vast wel vertellen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rond de 400m3 per 600watt lamp. Als je in een kelder zit iets minder. Als je met een koeling werkt moet je 24x600watt koelen dat is rond de 15kw koelvermogen. De afzuiging moet dan minimaal 5xper uur je hok verversen.

dus hxbxl van je hok x5.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Leolio stel jezelf eerst even netjes voor hier op het forum. Dat kan hier:

http://www.wietforum.nl/Wie-is-wie-en-wie-is-hoe-f21.html

 

Je hebt jezelf 2,5 jaar geleden geregistreerd dus wellicht heb je de introductie mail niet meer. Maar dat is hier gebruikelijk.

 

Als je zo groot wilt gaan kweken, dan zou je zeggen dat je toch al enige kennis van zaken zou (moeten) hebben.

 

Wat Racker bedoelt is 400m3 ipv 400m2 per 600 watt - maar die 5000 kuub gaat dus niet genoeg zijn.

 

Maar zoals gezegd ik zou mezelf eerst iets meer verdiepen in alles. Dat is alleen een goed bedoeld advies. :head_hurts_kr:

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Ja,, klopt ik heb wel ervaring opgebouwd in 2,5 jaar, tot max 150 planten. alleen dit wordt nu eindelijk een grote kelder.(max 300 planten!)

het is altijd al een probleem geweest bij mij met het warmte probleem meestal tussen de 29t/m 36graden.

lampen zijn 400watt. kan dan een 6000kuub met een y-stuk aan twee filters van 2x 3000kuub plaatsen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

6000 kuuber met 3 x 2500 kuub filter, of 2 afzuigers van 4000 kuub met 4 x 2000 kuub filter. ligt een beetje aan de ruimte, en hoeveel watt er op 1m2 hangt. 400 watter moet niet voor warmteproblemen zorgen maar met (bijvoorbeeld) 24x400 watt op 15 m2 word het een ander verhaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat Racker bedoelt is 400m3 ipv 400m2 per 600 watt - maar die 5000 kuub gaat dus niet genoeg zijn.

 

oeps :head_hurts_kr: al verbeterd.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
6000 kuuber met 3 x 2500 kuub filter, of 2 afzuigers van 4000 kuub met 4 x 2000 kuub filter. ligt een beetje aan de ruimte, en hoeveel watt er op 1m2 hangt. 400 watter moet niet voor warmteproblemen zorgen maar met (bijvoorbeeld) 24x400 watt op 15 m2 word het een ander verhaal.

 

 

mmm oke,, als ik een 6000 kuuber gebruik met 3 lite-filters 2500kuub.. 1 en 2 aansluiting oke kan met een y stuk of twee gaten in de box, maar hoe zet ik het 3 slang erop?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt maar 1 gat in je box neem ik aan.

 

Nou, dat maak je dicht en je zaagt er 3 nieuwe in met een flens erop van 250mm. (zelfde als je filters)

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 6000m3 ers gehad deze zijn voorzien van 3 flenzen.

een 4250 heeft 2 flenzen

 

maar plaats 2 x 3250m3 en je zult denk ik wel zat hebben.

wel met een actieve toevoer van 3250 erop, en je kunt lkkr draaien..

 

 

ik pak per m2 ,250m3 per 600watt lamp. dit met weer een 100/150m3 toevoer per lamp.

 

ff rekenen en je doet de rest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rond de 400m3 per 600watt lamp. Als je in een kelder zit iets minder.

 

kun je dit beter onderbouwen? ik vind het nogal wat.

 

als ik kijk naar de topic vraag dan ga ik er ff van uit dat de ruimte ongeveer 25m2 is en zeg 2,5/3Mtr hoog= zeg 75m3 inhoud, met 400 m3 per lamp zoals je zegt = 9600m3 dus zou de inhoud van de ruimte 128 keer p/uur vervangen worden, mag je mij eens vertellen wat je daar mee bereikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar je ververst toch niet elke keer ALLE lucht.. het is niet een rekensom van 5x kuubs van ruimte = afzuigcapaciteit.. die vlieger gaat niet op. er gaat superveel verse lucht direct de afzuiging in, houd je niet echt tegen. 9600 kuub lijkt me goed.

 

heb 8500 kuub afzuiging voor 18m2 met 18x600, en dan nog kan het er aardig warm worden.

 

ps: ik heb m'n 6000 kuubers gewoon met 3x2500 laten leveren, net wat jij wilt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...