Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

Ik ga het roer omgooien van aarde naar mapito! Ook kweek ik altijd PP en nu maar eens over naar Amnesia... Of dit verstandig is weet ik niet maar we gaan het proberen... Ik hoop wel een beetje op hulp hahah. Vandaag de stekken binnen gekregen gelukkig zonder spint( 1 van de redenen dat ik geen PP meer wilde...

 

Gisteren de startblokken in de Ferro volzet gedaan met een PH van 5.0 en EC van 1,4

 

De bedoeling is om ze 1 week voor te groeien in een SJ 1,50 X 0,80 met 1 x 600 watt met een lamp wat blauw licht geeft

 

Daarna gaan ze over in een 2,40X2,40 tent met 6 X 600 watt

 

De bedoeling is dat ik de stekken in 11 liter potten zet en ga eb en vloeden om de drie dagen

 

3250 m3 afzuig

1500 m3 inblaas

2X 1500 m3 can filter

Groetjes,

 

Gekzat

 

Foto's komen zo

 

 

Onder deze lamp gaat de voorgroei gebeuren kent iemand deze lamp?

 

gallery_24800_12642_617485.jpg

 

gallery_24800_12642_1342018.jpg

 

Een idee van de stekken

 

gallery_24800_12642_2216626.jpg

 

gallery_24800_12642_1698368.jpg

 

gallery_24800_12642_2155277.jpg

 

 

Totaaloverzicht

 

gallery_24800_12642_666059.jpg

 

gallery_24800_12642_2070503.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry Mapito tips heb ik niet voor je maar 6 x 600 watt???? Niet een beetje veel??

 

Greetz Greennice

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een 2,40X2,40 zou niet inzien waarom dat teveel is... Zou er liever nog 2 bij hangen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Gekzat,

 

ik heb zelf de 150 watt versie van de superplant mh, erg goede resultaten mee behaalt in de groeifase, alleen zou de kwaliteit van de lamp zelf niet de beste zijn, en deze schijnt nog chinees te zijn ook naar verluidt, er werd mij getipt deze na 2 oogsten te verruilen voor nieuwe, aangezien ik er steeds 8 nodig heb vindt ik dit zijn geld niet waard, overigens zijn deze bulbs niet de duurste, maar dan heb ik liever betere kwaliteit.

Kijk even bij indoor vragen dan kan je lezen wat ik bedoel, het topic heet superplant bulbs.

En 6x600 kan wel hoor, mits je genoeg afzuig capaciteit hebt.

 

Mvg Krasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

6x 600 is zelfs perfect in een 2.40 tent..! ;)

op naar de 3.5 kilo :D

 

succes, mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmm...amnesia,is nu eens mijn favoriete soortje,heb het nog nooit gekweekt,maar wat rook ik het toch graag...

Je stekjes zien er mooi uit,

 

succes met je kweekje

 

groetjes blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ervaring met 2,10 bij 2,50 met 6x 600 50 x 20 ltr. 4wk voorgroei.was perfect..zolang je temp. maar goed blijft.

succes. beter een haze in de hand dan 2 pp's in de lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krassi: Ik heb het verslag doorgelezen en zal de laatste ronde zijn dat ik dit als voorgroeilamp gebruik kan inderdaad een iets duurdere nemen. De temp is makkelijk onder controle te houden heb er geen last mee draai zoals gisteren even iets harder maar draai net 40 % temp was net opgelopen tot 28,7....

 

Stikkie 2.0: 3,5 kilo pfoe weet wel bijna zeker dat ik dat niet ga halen hahah ik heb teveel veranderd dat ik zou kunnen schatten. met aarde en PP haalde ik dit ook niet hahaha

 

 

Blowke: Ja ik vond stekjes ook erg mooi... Amnesia ook nog nooit gekweekt... ben benieuwd wat het gaat worden

 

De cannabist: zal best perfect wezen maar ik ga geen 4 weken groeien en dan 12 weken bloeien zie dat helemaal niet zitten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nette stekken hoor, vraagje, waarom op startblokken en niet gelijk in de mapito?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn een boel stekken,mooi en krachtig!

Het zijn der veel dus zullen ze omhoog gaan strijden,dan hebbie nog mapito ook dus ik denk dat je een hoogte&temp pblm gaat krijgen.

 

Tis net geen PP :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die MH-lamp moet je volgensmij oppassen, zonnebril op als je gaat kijken en huid bedekt houden, maar dat moet je nog even nakijken, zoiets las ik in ieder geval eerst.

Mooie stekken ja, en 6x600W kan ook erg mooi, veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie stekken inderdaad

en ook vanwege de soort ga ik je in de smieze houden

 

veel succes

 

gr east

Share this post


Link to post
Share on other sites

DoneBone: de reden dat ik ze op startblokken heb is om inderdaad eerst wortels te krijgen.. Het zijn mooie stekken maar er steekt geen wortel door het plugje heen dus hoop dat ik na een week wortels onderin het startblok heb.. Dat is ook gelijk de tijd die ik aan hou voor het voorgroei als de wortels onderin de startblokken komen gaan ze op 12/12

 

PH donner: Hoogte probleem ga ik zo en zo krijgen dus zal veel moeten knakken en buigen.... en temp probleem? omdat de tent gevuld word? de inblaas tempratuur is 19 graden en kan nog terug gebracht worden naar de 15... Misschien dat ik het onderschat dat kan natuurlijk... wat adviseer jij dan minder per m2?

 

 

De luchtbevochtiger heb ik eruit gehaald... Zonder blijft deze zo rond de 70% hangen (lampen aan) ik denk dat dit door de zeiknatte startblokken komt... :(

 

Wat me gelijk ook bij het volgende brengt ik heb er een paar plantjes tussen staan (4 a 5 ) die wat geler wegtrekken kent iemand dit? volgensmij krijg je dit als ze te nat staan... wat gek is want ik heb me aan de hoeveelheid en tijd gehouden wat ver werd voorgeschreven...24 uur inwateren met juiste ph en ec

 

 

Dag twee van de groei

 

vind ze eigenlijk best snel gaan en gaat echt goed op startblokken nog geenkoppies zien hangen :o

 

 

 

gallery_24800_12642_574907.jpg

 

 

gallery_24800_12642_1710615.jpg

 

gallery_24800_12642_116369.jpg

 

gallery_24800_12642_116369.jpg

 

En nu Mijn vraag wat is dit......

 

 

 

gallery_24800_12642_556434.jpg

 

 

 

gallery_24800_12642_816908.jpg

 

 

Groetjes,

 

Gekzat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door dat je planten straks mss tegen de lamp aan komen krijg je een temp pblm bij de toppen.

Deze zullen dan het haasje wat er in een amnees zit laten zien dmv uitschieters.

 

Te veel?

Ik zeg van wel,ik zou dr 9,12 of 16 zetten.

Amnees heeft nou eenmaal de ruimte nodig om tot ontwikkeling te komen.

 

dit zijn der 12 op 120x130 en zijn op aarde 80cm

gallery_22925_11658_319164.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten blijven onder MH meer gedrongen en zal iets helpen qua hoogte (hoop ik voor je)

 

MH lampen en gevaar ervan, Google..

Vaag verschil hoor.. zoek een op MH lampen op NL Wiki en dan de US Wiki

 

op NL wiki niets en op US verwijzingen naar en zelfs een waarschuwing

die Ed en Jorge ook ALTIJD meegeven, ogen en huid bedekken met MH als de lamp niet opgesloten zit in een armatuur of speciale bulb heeft voor "open" gebruik, er hoort een UV protectie glas ergens te zijn anders linke soep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

evn voor de duidelijkheid, MH = HPIT bulb???

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo mede forummers,

 

Vandaag de eerste keer na de volzet voeding gegeven... hy-pro A & B EC 1.4 en een PH van 5,4... Vind het eigenlijk best aardig gaan... Ze slaan sneller aan op startblokken als op voorgroeipotjes met aarde... hoewel het lastig te zeggen is omdat ik nooit eerder een haze gekweekt heb... ze groeien in ieder geval als kool hahah :P

 

Na de watergift heb ik een stuk of 6 startblokken zachtjes uitgeknepen en nagemeten.... de waardes waren EC 1.4 en PH 5,7 volgens mij zijn dit wel aardige waardes of niet? :o

 

Nog twee dagen krijgen ze 18/6 op hun bolletje en dan gaan we over op 12/12...

 

Gisteren voor de 2e keer bespoten met PVP (preventief) over twee dagen een kuurtje massai 2 keer in 4 dagen...

 

 

 

Ik zit alleen nog te twijfelen door ph-donner :( op welke potmaat ik moet gaan kweken... Ik heb eigenlijk 11 liter potten klaar staan... Maar neig eigenlijk door het verhaal van PH -donner om op 18 liter potten te gaan zetten... Maar heb ik dan niet te kort voorgegroeid? 1 week wat zullen jullie doen?

 

 

Zo staan ze er nu bij

 

 

gallery_24800_12642_3050088.jpg

 

gallery_24800_12642_398556.jpg

 

gallery_24800_12642_812887.jpg

 

 

Ik weet niet waarom maar elke keer deze dame me aandacht... is ook wel 1 van de mooiste die er bij staat...

 

gallery_24800_12642_2099520.jpg

 

gallery_24800_12642_1032573.jpg

 

gallery_24800_12642_1825265.jpg

 

 

Groetjes,

 

Gekzat :P :D :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey gekzat,die stekjes hebben het precies naar hun zin bij jou...

Preventief behandelen is goed,doe dat ook altijd,beter voorkomen dan genezen he....

 

 

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey gekzat, ziet er netjes uit kerel.

 

Zit ook te twijfelen om de volgende keer amnees neer te zetten, twijfel nog een beetje 't valt mij namelijk op dat die amnees kwekers op den duur een beetje arogant worden en hoog van de toren gaan blazen, hnn cynisme past ook in het rijtje. :head_hurts_kr: <_<

Blijft natuurlijk wel een mooi plantje en een lekker rokertje.

 

Cheers en keep em green.

Pieterpost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haze kwekers verwachten altijd dikke oogsten haha.

Maar met pp draai je meer oogsten per jaar. En onder de streep is alles hetzelfde.

 

Raar volk die amneezzzz lovers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat mij maar raar wezen

Is raar anders of is anders raar?

Maar ehhh een beetje haze kweker trekt 800+ onder een 600watter :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach heb nu een tijdje PP gekweekt en wou nu eens wat anders :head_hurts_kr: en dikke oogsten is mooi meegenomen maar ik verwacht niks... ik hoop deze ronde iets te kunnen oogsten haha.....

 

Zal vanavond eens een Foto-update geven..

 

Gisteren water gegeven

 

EC 1.4

PH 5,7

 

20 min laten staan en terug gepompt

 

EC 1,5

PH 6,2 ????

 

Moet ik nu me PH iets verlagen bijvorrbeeld 5,5 om een beetje richting die 5,7 te komen?? Of gewoon 5,7 geven komt hij waarschijnlijk ook wel op de 5,7?

Share this post


Link to post
Share on other sites

5,4 geven ofzo, dat trekt het wellicht een beetje recht.

 

dezelfde ruimte maar dan op 18 Liter potten. 63 stuks:

 

gallery_25783_10661_4170869.jpg

 

is alsnog overvol geworden:

 

gallery_25783_10661_1491781.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...