Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Phalanopsis

wat te doen tegen mensen die hun neus in andermans zaken steken

Recommended Posts

Denk niet slim nee die lamp.

Als je die tomaten jagende politie soort in de buurt krijg trek je wel wat aandacht.

 

-zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verhuizen !??

Share this post


Link to post
Share on other sites

van hek tot hek

je tuin overspannen

 

met prikkeldraad..

om de 20 cm :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een nieuwsgierige buur is nog geen bellende buur. De bellende buur is meestal iemand die je niet hoort of ziet.

Bordje op de poort (die natuurlijk altijd dicht zit) Sorry buren maar ik ben nogal schrikachtig dus wilt u niet in mijn tuin inbreken? bijvoorbaat dank.....

Maar ga vooral geen ruzie met ze zoeken want dan is 0800-BELNSB zo gebeurd.

 

maar vooral DOE DIE POORT DICHT ! en beter ook die kermis weg halen want dat gaat echt tellen in de punten .....

 

Evengoed, een prima oogst gewenst

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

go chassie go

:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem Chassie zijn levenservaring maar ter harte.

 

In zo een zelfde situatie dacht ik ook van wtf wil diegene nu, later bleek het zelf een kweker te zijn die gewoon geinteresseerd was maar niet durfde te vragen of hij of zij even mocht kijken. Dat zal wel aan mijn reputatie of overkomen liggen.

 

gr en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga gewoon eens praten met die mensen. Vraag wat ze er van vinden dat je wiet kweekt , leg je thuis situatie wat uit. En vraag hen vriendelijk voor u andere plantjes niet te vertrappele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wil toch welis meemaken als er iemand over mijn muurtje klimt

en een van men honde valt aan dat ik aansprakelijk ben .

gevaarlijke honde ? totaal niet , maar dat een hond zen terein verdedigt en dus al dan niet bijt is een feit .

hoe kan je dan aansprakelijk zijn? ze komen toch op jou prive gebied?

 

als ze hem aanvallen op jou prive terrein en hij heeft paar verwondingen gaan ze je niets maken

ligt er ineens een dode vent in je tuin, ja dan gaan ze je hond laten inslapen en jou aansprakelijk stellen

 

heb zelf ook 2 honden, die nooit iemand iets zouden doen, zolang ik erbij ben

maar als er snachts iemand in men tuintje staat... die is er toch niet goed van

en denk er net hetzelfde over als jou een belachelijke regel... maar zo is het nu eenmaal

 

edit: en om nu een hond te gaan nemen om je tuin te beschermen en hem marginaal te eten geven... vind ik al helemaal belachelijk voor woorden

ga er elke dag mee om, geef hem eten,liefde,vriendschap en die hond sterft nog liever dan jou iets te laten overkomen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang er een waarschuwing bordje op je erf op een duidelijke plek(bij de ingang)staat met de tekst:

 

"hier waak ik''met een hond er op afgebeeld ben je niet aansprakelijk als de hond iemand bijt.

Dit bordje is de waarschuwing ''op eigen risico betreden''.

Mensen zijn dan gewaarschuwd dat ze op eigen risico het terrein betreden waar een hond zich bevind,

aan hun de keus of ze dat risico nemen of niet.

 

Heb je geen bordje(waarschuwing)ben je wel aansprakelijk als de hond iemand bijt.

Altijd dus een waarschuwing bord neer hangen en het is volkomen legaal dat een hond je terrein bewaakt en zich ook mag verdedigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die witte plastic ......kan er misschien de naam van je soortje opschrijven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is pas een goed bordje.

cg516_full1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zolang er een waarschuwing bordje op je erf op een duidelijke plek(bij de ingang)staat met de tekst:

 

"hier waak ik''met een hond er op afgebeeld ben je niet aansprakelijk als de hond iemand bijt.

Dit bordje is de waarschuwing ''op eigen risico betreden''.

Mensen zijn dan gewaarschuwd dat ze op eigen risico het terrein betreden waar een hond zich bevind,

aan hun de keus of ze dat risico nemen of niet.

 

Heb je geen bordje(waarschuwing)ben je wel aansprakelijk als de hond iemand bijt.

Altijd dus een waarschuwing bord neer hangen en het is volkomen legaal dat een hond je terrein bewaakt en zich ook mag verdedigen.

 

dan rij ik morgen onmiddelijk naar de winkel om zon bord te halen

 

vind het overigens wel nog altijd raar dat je zonder zon bord wel ansprakelijk bent, niemand heeft toch iets te zoeken in jou tuin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja haal je de koekoek. Het is toch ook niet waar dat wietkweken de belangrijkste brandoorzaak is? (dat is koken !! ). Toch roept de overheid dat luidkeels rond.

Logica en wetgeving hebben nu eenmaal niks met elkaar te maken. Politie en Justitie zoeken ook steeds naar bewijs, een wetenschapper naar het tegendeel.

En ja je hebt gelijk: Ze hebben niks in je tuin te zoeken. Maar ja, in de echte wereld doen ze dat wel, en ooit heeft ergens een kloothommel verzonnen dat je ze dan als nog moet waarschuwen als er gevaar dreigt: Hond, valkuil, schrikdraad noem maar op.

Het kan nog gekker hoor: Als jij op het garagepad naast je huis voor je garage parkeert moet je eigenlijk een ketting voor de ingang hebben of een hek. Anders sta je verkeerd geparkeerd !! (geen geintje: ik heb de bon nog liggen samen met één voor het beledigen van een ambtenaar in functie cq de stadswacht die die bon op de auto deed.)

Hang er meteen een bordje bij dat iedereen die over de schutting gluurt wordt aangegeven voor stalking.

 

Maar voor je dat allemaal doet, zul je je plantjes een waardig afscheid moeten geven want op deze manier maak je het wel heel erg fijn voor een NSB'er om ff te bellen met de petten.

 

Grrrrrrroetjes,

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ de noot,

hoe bizar het ook is maar zelfs op je eigen terrein moet je mensen en eventuele dieven waarschuwen dat je een hond hebt.

Zelfs al stelen ze je tuin leeg of breken in en de hond valt(logischerwijs als het een waakhond is)de daders aan,

en er staat geen waarschuwing dan ben je verantwoordelijk voor je hond die aanviel.

 

Staat er een bord met''betreden op eigen risico,hier waak ik'',

dan is de dader gewaarschuwd en wettelijk is het dan zijn eigen ''risico'' als die dan word gebeten.

Hij wist immers dat er een hond waakt en kwam niet voor de verrassing te staan dat er ineens een hond in zijn enkel hing.

Ook bij goed volk is dat zo,als je hond bv je visite bijt ben je ook verantwoordelijk als er geen waarschuwings bordje stond.

 

Dit geld ook voor bedrijven die waakhonden hebben,

daar moet verplicht een waarschuwings bord bij hangen om de eigenaar te vrijwaren van eventuele ongelukken die een dief kan oplopen door een hond.

Daarom hangen er 9 van de 10 x waarschuwings bordjes bij terreinen.

 

Sommige mensen maken wel eens boobytraps in hun tuin,(wat ik echt zeer sterk af raad)

als er dan iemand gewond raakt kun je poging tot zware mishandeling,mishandeling,poging tot doodslag of zelfs als er een dode valt doodslag op je krijgen.

Een paar planten zijn dat nooit waard om dat risico te lopen dat je ineens jaren de bak in draait en dan ben je meteen alles kwijt inclusief je huis (in de gevangenis verdien je niet zoveel dat je je huur maandelijks kan betalen)

 

Maar met een goede waakhond is niks mis mee,

de wet in nederland laat een waakhond toe op prive terrein of je huis of tuin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind ik toch ook wel belachelijk, als ik nu een diepe put heb in men tuin, en ik beslis die te bedekken met allemaal dunne takjes en bladeren... is dat toch mijn goed recht, en als hier dan een of andere ongewenste bezoeker invalt is dat toch zijn eigen schuld?

of gaat dat niet werken zo?

 

edit: puur theorie trouwens, denk nu niet dat ik hier met men schop klaarsta

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe, een klassieke valkuil. Nee Nootje, zo werkt dat niet. Probeer nou maar de goedkoopste manier: Aardig zijn tegen die buren. Als je dat echt goed doet, geven ze je plantjes nog water ook in je vakantie en liegen ze nog voor je tegen de wijkagent ook. Dat werkt echt het beste, en het kostenplaatje is ook nul ...... wat wil je nog meer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Canada adverteren ze zelfs in de bladen met de oplossing.

 

Antipottenkijker

 

Verzorg hem goed,anders heb je andere pottenkijkers in de vorm van inspecteur voor de deur staan.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige mensen bewaren flessen wijn koel in een kuil in de tuin,

maar boobytraps zijn nooit echt de oplossing.....

Het zijn de plantjes niet waard ben ik zelf van mening.

Plus dat je er wel eens zelf in kan trappen of bij een ripactie zelf in juridische problemen kan komen,

denk aan dat de ripper verwondingen oploopt en gepakt word,dan ben je echt de l*l.

(justitueel,vooral in deze tijd in de ''war on cannabis''dan kan je wel eens voorpagina nieuws worden)

 

Een goede 1000 watt bouwlamp met sensor en belletjes in de planten schrikt ook al zeer goed af.

Preventief beschermen is altijd stukken beter dan moeten verdedigen.

Ik zie een ripper echt niet op zn gemakkie in het felle licht wat de halve wijk verlicht met rinkelende belletjes de toppen van de planten knippen,laat staan er mee lopen, die belletjes hoor je (vooral snachts)van 100 meter ver.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ phalanopsis

 

Ik heb de poort altijd op slot ook als ik thuis ben.

Als ik dat niet doe struint er ook vanalles door mijn tuin ;)

Maar de beste optie is ook goed contact met de buren ( tot op zekere hoogte)

Die ouwe gek van 5 huizen verder heb daar geen boodschap aan zegmaar he :D

 

En als je commando wilt dan zul je inderdaad moeten waarschuwen

Heb mensen de vreemdste dingen zien bedenken om tuig buiten te houden

Elektro schok op de poort klink, glas in de muur rand metselen

 

Persoonlijk ben ik als ik bv last heb van hangjeugd , struiners of luilakkers altijd erg gecharmeerd van de sneaky beton strijker

Werkt gegarandeerd , raampje op een kier en hop naar buiten :P

 

 

grtz kingkroon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om nou met illegaal vuurwerk gaan gooien lijkt me ook niet echt handig...

Verder ben ik het met chassie wel eens

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites
hehehe, een klassieke valkuil.

 

misschien als je ook een bordje "opgepast valkuilen" hangt dat het wel mag ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ phalanopsis

 

Ik heb de poort altijd op slot ook als ik thuis ben.

Als ik dat niet doe struint er ook vanalles door mijn tuin ;)

Maar de beste optie is ook goed contact met de buren ( tot op zekere hoogte)

Die ouwe gek van 5 huizen verder heb daar geen boodschap aan zegmaar he :D

 

En als je commando wilt dan zul je inderdaad moeten waarschuwen

Heb mensen de vreemdste dingen zien bedenken om tuig buiten te houden

Elektro schok op de poort klink, glas in de muur rand metselen

 

Persoonlijk ben ik als ik bv last heb van hangjeugd , struiners of luilakkers altijd erg gecharmeerd van de sneaky beton strijker

Werkt gegarandeerd , raampje op een kier en hop naar buiten :P

 

 

grtz kingkroon

 

Die strijker kan weer zon puinhoop worden met lichaamsdelen als het een beetje verkeerd gaat.Als je dan toch van vuurwerk houd weet ik wel een betere oplossing.Wedden als je

tussen ze gooit dat ze weg zijn.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holy smokes :D

 

 

En tja gewonden collateral dammage zou ik zeggen ( niets in me tuin te zoeken optieffuh :P )

 

Nee ff normaal nu , het is natuurlijk wel een lastige kwestie

Ik heb er ervaring mee, en het is niet tof als er in een keer iemand in je tuin staat

 

Ik zou gewoon alles potdicht maken

Is toch redelijk normaal menselijk territoriaal gedrag :P schutting 2.75m verticale planken en klaar ;)

 

 

you just need a bigger fence :D

 

Gewoon kijken waar je wat verbeteringen kunt aanbrengen dus :D

 

 

grtz kingkroon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk spul voor oud en nieuw die rook granaten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...