• sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Candamile

Alleen middelmatige wiet tot je beschikking?

Hey allemaal,

Ik struikelde zonet over een topic op een forum waar ik toevallig terecht was gekomen. Ik vroeg mij namelijk af of je bij vaporizen wel alle CBD uit de plant binnenkreeg (dit bleek wel het geval te zijn, gelukkig). Dit hier is echter nog veel interessanter:

How to improve the quality of the high from a low quality bud - the magic of Terpenes

While I was in Nimbin recently at the 2008 Mardi Grass, I had the opportunity to sit and blow a joint with Ed Rosenthal. We got to talking about Terpenes, with particular regard to a chapter in Ed's latest Book, "The Big Book of Buds Vol. 3", called 'The Secret Chemistry of Cannabis Odors and Highs'.

The discussion led to a Terpene known as Myrcene, which is the most prevalent Terpene found in most varieties of Cannabis, but not found in hemp. It is also present in high amounts in mangos, hops, lemon grass, West Indian bay tree, verbena and the plant from which it derives it's name Mercia.

Myrcene appears in small amounts in the essential oils of many other plants.

It's odor is described as clove-like, earthy, green-vegetative, citrus, fruity with tropical mango and minty nuances.

Without going into too much detail from the book, Ed explained that the presence of Myrcene was an important factor in the quality and enjoyment of the high from smoking certain Cannabis strains, particularly those strains that came from tropical climates...namely Sativas.

Ed went on to tell me that it was possible to enhance the quality of the high from a low potency bud, through the addition of Myrcene. He went on to say that this could in fact be tested and verified. And this is how he told me to do it.

Say I had a nicely grown bud that was lacking in the 'Zing' department when smoked. If I was to eat a Mango one hour before smoking the bud, Ed said the addition of Myrcene to my body from the mango, would have a profound impact on the quality of the high, and I would notice the 'Zing' that was missing, had I just smoked the bud without having eaten the mango.

Yes folks, you heard it here. You can improve the quality of the high from a bud you smoke, if you eat a fresh mango ONE HOUR before smoking!

Yep... that is true.

bron

Nu ben ik van plan dat morgen eens uit te proberen, maar als iemand een mango thuis heeft liggen, ga je gang want ik ben erg benieuwd;)

EDIT

Het schijnt trouwens dat het het beste is om een hele rijpe (misschien overrijpe) mango te eten. Als ie nog niet rijp genoeg is, kan je hem altijd een nacht in een papieren zak stoppen (las ik net)

EDIT2:

Meer:

Meer over terpenen en hun verschillende effecten

Topic op grasscity

dus als je nou mangosap als voeding geeft dan krijg je misschien wel superwiet

Of een rottend broeinest voor fruitvliegjes ;)

Zou je je mindere toppen niet tussen mango's of een ander fruit kunnen afrijpen?

Met het ethyleen uit een banaan of appel kan je ook je tomaten (versneld) rijpen.

Sommige mensen leggen een sinaasappelschil in hun mason jar met wiet na het curen of als de wiet te droog wordt.

"

De werking van Myrcene, de terpine in mango waar het hier om gaat, berust op het meer permeabel (toegankelijker) maken van de celmembranen voor THC. Ik ga het morgen zeker uitproberen (als ik tenminste rijpe mango's kan vinden in de supermarkt. gedroogde mango's schenen trouwens ook heel goed te werken.).

Heb vandaag 2 rijpe mango's bij de AH gekocht. Ze komen uit Senegal. Heb nog nooit mango gehad, maar zijn wel superlekker :D Ik denk dat dit mijn nieuwe vreetkick-eten wordt. Ik ben namelijk al tijden op zoek naar iets dat zacht is en heel zoet of zout. Als ik knetterstoned ben voelt chips bijvoorbeeld net aan alsof ik geen tanden meer heb en is alles superdroog en ruw. Lekker sappig dit :D

Meer over een uurtje ;)

EDIT

Moet wel zeggen dat mango een smaakje heeft wat mij heel erg doet denken aan net verkruimelde wiet.

Nouja, ongeveer een uurtje geleden de mango gegeten en een half uur daarna bevonnen met vapen. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo haai ben geweest. heb nu ook een lachkick omdat ik net haai schreef. De trip is erg psychedelisch. Ik heb een gevoel dat er niks mis kan gaan en dat ik de hehe dag zo door kan vapen. Het voelt echt aan als een cake-high

manman typen is moeilijk.

Zit je me nou in de zeik te nemen???? :wOOt

Where-Global-Warming-Hoax-Started1.jpg

Is dat echt waar?

Kan het bijna niet geloven

En als het dan zo is....

Werkt dat met alle wiet? of alleen met wiet van slechte(re) kwaliteit?

Als ik ooit eens slechte kwaliteit zou hebben (al hoop ik niet dat ik dat ooit heb),

dan ga ik dat wel eens proberen - weet alleen niet of ik mango lust - heb dat denk

ik nog nooit gegeten - en zo wel dan ben ik het vergeten :D

:wOOt

Waarom zou dit een hoax zijn? Terpenen schijnen behoorlijk belangrijk te zijn voor het effect van een soortje. Als je dus meer terpenen toevoegt voordat je gaat blowen, heb je dus ook een ander effect (vooral als je een wietje hebt met heel weinig terpenen).

Studying the Effects of Terpenes

To the Society of Cannabis Clinicians:

Most interesting to me are the modulating effects of the 120

Terpenoids found in Cannabis. Pure THC is pretty boring, flat, one dimensional with little individuality. Not sure I would be a Cannabis smoker if THC was all there was. But add a small amount of Terpenoids and the picture changes, some Terpenoids like Limonene make the subjective high much faster in onset and much stronger, with rushes, more clear, speedy, up, cerebral, euphoric, psychedelic. While other Terpenoids like Myrcene make the THC physical, mellow, sleepy, as well as stronger.

It has been obvious to me for more then 20 years that Terpenoids played a major role in modulating the effects of THC, but now for the first time I have proof. I did the work with a volcano, using liquid pads for putting the Cannabinoids/Terpenoids on, and used Cannabinoids that were 99%+ purity.

I tried pure THC, THCV, CBD, CBN, CBG, and CBC will be next, I have gram+ amounts of each. I have also tried a dozen pure Terpenoids with and without Cannabinoids. I used the Musty drug reaction scale before and after dosing as well as a better more specific one designed by myself for all of the tastes, smells and effects of the Terpenoid/Cannabinoid inter-reactions. I have 10 subjects so far doing the testing with me.

The bottom line is that all of the reported different effects of different varieties of Cannabis are reputed to be from the Cannabinoids. But besides the effects from THC and very occasional small amounts of CBD found in herbal Cannabis, all of the different reported subjective effects are in fact from the Terpenoids/THC. This has to be good news for proponents of herbal Cannabis over pure THC for medicine? I do not know if the Terpenoids are as active in modulating THC if the dose is oral by eating.

Name Withheld, Frankfurt, Germany"

Here's something else I found

"Cannabidiol (CBD) possesses sedative properties, and clinical trials show it reduces the anxiety provoked by THC. Similarly, terpenoids in Cannabis also possess sedative properties when inhaled, such as linalool, citronellol, and a-terpineol. Terpenoids may also mitigate memory loss. THC causes cholinergic deficits in the hippocampus, which can be reversed by inhibiting acetylcholinesterase; this inhibition is provided by limonene, limonene oxide, a-terpinene, g-terpinene, terpinen-4-ol, carvacrol, l- and d-carvone, p-cymene, fenchone, pulegone, and 1,8-cineole.

Inhalation of 1,8-cineole increases cerebral blood flow and enhances cortical activity. Many aforementioned terpenoids, cannabinoids (CBD, cannabichromene, cannabigerol), and flavonoids (cannaflavins, apigenin, quercetin) have potent antiinflammatory activity or serve as neuroprotective antioxidants. These same compounds kill bacteria and fungi which may contaminate bacteria, they inhibit the growth of human carcinoma cells, and they serve other useful functions."

http://www.treatingyourself.com/vbulletin/...ead.php?t=31074

Most of the aromas that we associate with plants are the results of terpenes and flavonoids. Humans can smell and taste these compounds, but that is not the only ways that they affect us. Aromatherapy uses inhaled essential oils to regulate mood, sleep paterns, acuity and the healing process. Lavender oil is a soothing agent and relaxant; rosemary is used to focus attention and provide a sense of satisfaction. These effects are a result of the combination of terpenes and other chemicals found in the oils of these plants. While terpenes affect the brain in their own way, they also modify the effect of THC within the brain, adding subtleties to the high.

Some terpenes may affect the high in this way because they lock into receptor sites in the brain and modify its chemical output. A few, such as thujone, one of the main terpenes in wormwood(used to make absinthe), bind weakly to the CB1 receptor. Others may alter the permeability of cell membranes or the blood brain-barrier, and allow in either more or less THC. Others affect serotonin and dopamine chemistry (neurotransmitters) by shutting off their production, affecting their movement, binding to their receptor sites, or slowing their natural destruction.

Dopamine and serotonin, two of the main regulators of mood and attitude are affected by some terpenes.

By tempoarily altering brain function, terpenes can affect mood, sensitivity, and perception of the senses as well as bodily perceptions such as balance and pain. When terpenes are mixed as they are in natural plant oils, they each play a rolein affecting brain function. Some combinations may work synergystically and others antagonistically, but each "recipe" affects moods and feelings in its own way.

bron: Ed Rosenthal's Big Book of Bud's 3

Myrcene is the most prevalent terpene found in most varieties of marijuana but not found in hemp. It is also present in high amounts in hops, lemon grass, East Indian bay tree, verbena and the plant from which it derives its name mercia. Myrcene appears in small amounts in the essential oils of many other plants.

Its odor is variously described as clove like, earthy, green-vegatative, citrus, fruity with tropical mango and minty nuances(In fact, myrcene is found in large qauntities in cavalo, rosa, espada, and paulista mangos). The various odors are the result of slight differences in the overall esential oil makeup. All of these flavors and odors are commonly used to describe Cannabis.

Myrcene is a potent analgesic, anti-inflammatory and antibiotic. It blocks the actions of cytochrome, aflatoxin B and other pro-mutagens that are implicated in carcinogenesis. It is present in small amounts in many essential oils associated with anti-depressive and uplifting behavior.

Myrcene is probably a synergist of THC: A combination of the two molecules creates a stronger experience than THC alone. Myrcene probably affects the permiability of the cell membranes, thus it may allow more THC to reach brain cells.

bron: Ed Rosenthal's Big Book of Buds 3

En iets verderop deze pagina: klik

staat nog meer informatie over terpenen en over hun effecten op het lichaam danwel het effect van cannabis zelf.

En aangezien terpenen ook in fruit zitten, kan je dus fruit eten om je high te beïnvloeden. Best logische redenatie eigenlijk :wOOt

Ik kijk altijd even rond op het internet naar wat informatie over de bron die ik gebruik. Heb niks over Ed Rosenthal kunnen vinden, behalve dat sommige HPS-growers het niet met hem eens waren over kweken met CFL's. Maar van CFL-growers las ik juist weer wél goed nieuws over hem. Dus ik nam gewoon aan dat het een prima kerel was. Geef eens een linkje?

gewoon ff proberen he wat kost nou een mango

en tis nog lekker en gezond ook

ik ben ook wel benieuwd zal van het weekend misschien eens langs de groenteboer gaan

Mooi. Toch iemand die de proef op de som wil nemen. Kijk wel uit voor Mexicaanse mango's. Schijnt namelijk dat daar weinig myrceen in zit. In Australische zou het hoogste percentage myrceen zitten.

Ooit ga ik het ook wel eens proberen want kwaad kan het tenslotte niet.

Maar ik moet eerlijk zijn na wat nadenken geloof ik er toch maar half in.

Dat komt omdat ik plots moest denken aan het volgende.

Heel erg lang geleden had ik soms zo dat ik me een beetje té stoned voelde,

en dan at ik altijd enkele stukken fruit of dronk ik vers geperst fruitsapje,

en dan daarna was ik veel minder stoned. Met andere woorden het omgekeerde

effect van wat hier wordt geschreven. Dus moet alvast geen mango eten na het roken.

En waarom ik dat lang geleden heb gedaan is omdat toen ik nog jong was, mij altijd is

verteld als je eens flipt van wiet dat je dan fruitsap moet drinken of suiker nuttigen.

Nu ik flipte wel niet maar soms voelde ik me té stoned en moest ik dan iets belangrijks doen,

en dan at ik wat fruit en dan werd het toch wat minder.

En tja misschien dat ik het nooit probeer met die mango want als mijn wiet goed is,

dan ga ik het niet proberen, alleen als ik ooit eens slechte wiet in handen krijg zal ik het

eens proberen, maar hoop dat ik nooit slechte wiet in handen krijg want dan heb ik liever niets.

De keren dat ik slechte wiet heb gehad dan was het telkens zelfkweek van iemand via via,

gekweekt in de tuin. En omdat ik dat altijd zo'n slechte vond, waar je niet stoned van werd

of een heel heel klein beetje, ben ik jarenlang tegen zelfgekweekte wiet geweest en had ik

zo iets van ik ga wel lekker naar de shop. En nu zijn we vele vele jaren verder en heb nog

altijd niet de kans gekregen om goede zelfkweek te roken.

MAAR.....ondertussen heb ik wel sinds enkele jaren geleerd dat die kweekwiet die ik ooit

rookte slecht gekweekte of slecht gedroogde wiet was, en ondertussen weet ik ook al enkele

jaren door verschillende fora dat je echt wel goede lekkere wiet zelf kan kweken.

Maar zoals gezegd nog altijd geen ervaring mee - helaas alleen met shop wiet en wiet die

je koopt via via via via in mijn eigen landje en ja die komt dan ook altijd uit de shop NL.

PS ik weet zelfkweek klinkt stom want die van de shop wordt natuurlijk ook gekweekt,

maar weet niet hoe ik het anders moest uitdrukken.

Verhalen over vitamine C en de high verminderen heb ik nog nooit bevestigd gezien en ik zie alleen maar random posts op internet met "Ik heb ooit gehoord dat..." en dan komt er een heel verhaal:

- koud water maakt je minder stoned

- van vitamine C ga je visueler trippen

- van vitamine C wordt je minder high

- Suiker verminderd je high

Ik heb die echter nog nooit met een redelijk verhaal bevestigd gezien. Ik weet wel:

-dat koud water je rehydrateerd, wat je high aangenamer kan maken

- dat vitamine c je glucose-spiegel weer aanvult (maar alleen in zeer hoge doses van rond de 4 gram)

- suiker je een korte energie-kick kan geven (helaas ga je daarna weer in een dal)

Al met al komt het er waarschijnlijk op neer dat je door fruit te eten of fruitsap te drinken even wordt afgeleid van je high. Je bent even met het fruit bezig, ervaart de smaak en je wordt tegelijk minder dorstig. Maar dat is niet erg, want een placebo-effect is ook een effect. En ik vertel mensen die te stoned zijn ook dat ze flink veel zoet spul moeten drinken en even wat zoets moeten eten, zodat de high minder wordt. Dan eten ze maar een stuk fruit en dan denken ze dat ze minder stoned worden, terwijl ze op dat moment misschien wel aan het pieken zijn.

@ Candamile

Ja dat kan best hoor dat het een placebo effect is.

Heb ook niet gesteld dat dit waarheid was hé :D alleen beschrijving van wat ik toen voelde :)

Zoals ik schreef was het iets dat ik vroeger soms deed - en dat is lang geleden - jaartje of 15.

En sindsdien heb ik dat niet meer gedaan omdat het nooit meer nodig was om minder stoned te zijn :D

Maar blijf verder wel maar half geloven in dat mango eten verhaal.

Maar nu heb je me nog meer doen twijfelen met wat je hier boven schrijft.

Nu denk ik - wie zegt dat dan dat mango verhaal ook geen placebo effect is?

Dat je dan denkt dat je meer stoned bent omdat je het verwacht?

Ja sorry ben altijd al een ongelovige thomas geweest en geloof vaak maar half in dingen.

En het is niet omdat 1 iemand of sommigen iets beweren dat het waar is hé.

Maar zoals gezegd als ik ooit eens slechte wiet zou hebben (al hoop ik van niet) zal ik het wel is proberen,

ik sta altijd open voor onschuldige experimentjes :)

Het is een feit dat terpenen effect hebben op lichaam en high. Als dezelfde terpenen in fruit voorkomen, kan je toch meer terpenen toevoegen door fruit te eten.

Ook een interessant artikeltje

-bovenste link is overigens een link naar een abstract van een review-artikel over terpenen. Hoop dat mensen het volledige artikel kunnen lezen.

mango eten NA het smoken werkt ook niet volgens deze theorie

het duurt even voordat je iets wat je eet opneemt(net als bij spacecake), en je moet die terpenen ongeveer actief hebben in je lichaam rond de tijd dat je smookt

dus een halfuurtje van te voren de mango eten, niet tegelijk of erna

Geprobeert alleen niet helemaal zoals geplanned.

Ik zou ze eten tijdens een feestje maar ben het toen volledig vergeten.

De dag erna de mango als nog gegeten (was heel erg jummie :3 ) maar pas 2.5 uur later gerookt. En dat was op zich wel een goede high maar niks anders/bijzonders.

Eens kijken of het vandaag wel lukt om zn ding op te eten en daarna te roken.

ohh well.. ik ben teminste een beetje gezond bezig :wOOt

ik ken het verhaal, Ed heeft het me ooit zelf ook uitgelegd. Ik heb het geprobeerd en inderdaad ook gemerkt dat het meer intens is. De truuk is wel om het inderdaad een half uur ná het eten van de mango te doen. Daarnaast is het ook gewoon gezond :wOOt

Ik zou Ed nou niet direct een pannenkoek noemen hoor. Hij wordt wel een dagje ouder maar hij staat altijd voor de goede zaak. Je hoeft het niet altijd in detail met iemand eens te zijn. Ik heb ook vaak andere opvattingen dan Ed en daar discussiëren we altijd behoorlijk intensief over maar we respecteren elkaars mening. Daarnaast is het een ontzettend aardige man. Vorige week in San Francisco nog gezellig met hem en zijn vrouw zitten eten met een flinke pure Jack Herrer in de auto na afloop.

Oke ik heb het probeert en... het werkt! (denk ik ;))

Ik gebruik geen slechte/matige wiet dus of het daar bij helpt weet ik niet.

Het geeft wel een geweldige euforische (hoe schrijf je dat in godsnaam >.<) high

Om je een idee te geven zo voel ik me momenteel (- de hond)

So-happy-590x471.png

hmm ik denk dat ik eens om een mango ga.. ;)