Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

guesswho?

Zolderkweek zaden spannabis 2011

Recommended Posts

man dat ziet er toch niet uit?

zo groen enzo.

Ik zou dat allemaal heel anders doen :tu

 

grtz Weetje

 

Just another kom niet naast je schoenen te lopen productions

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet te snel he! ben nog aan het bouwen...

Deze ronde ga ik vooral veel meten en proberen de boel goed op elkaar af te stemmen

 

Update

 

Gisteren weer wat kunnen doen , elke dag geef ik de dames 125 ml water en ik ben er achter gekomen dat je in het begin goed in moet wateren en dat alleen aangieten niet voldoende is bij deze mapito

Na 1 dag hingen de helft van de dames slap...5 gingen dood en die heb ik vervangen door wat amnezen

 

gallery_19024_12504_1247105.jpg

 

gallery_19024_12504_1526845.jpg

 

Ik heb ze ingespoten met cannacure , de komende dagen ga ik ook nog met PVP spuiten

 

gallery_19024_12504_2290868.jpg

 

De bloeiruimte...

 

Eerst de controller in de kast gebouwen , ik had afgelopen vrijdag van Opticlimate de door mij vergeten kabel weer meegekregen

Ziet er mooi uit , ik zal binnenkort de nieuwe controller ophalen (versie 3.0) deze heeft , zo uit m'n hoofd , een apparte ingang voor de rh en temp , dan kan ik de spanningskabels daar ook aan solderen en zo wegwerken

 

gallery_19024_12504_1105094.jpg

 

Daarna met de wateraanvoer leidingen bezig geweest , de waterklep netjes horizontaal gezet , en kijk Tim hij lekt niet meer :rofl

 

gallery_19024_12504_132396.jpg

 

Daarna de OC opgestart en de waterdruk ingeregeld , zo staat hij goed volgens mij !?

 

gallery_19024_12504_1287305.jpg

 

Er moest ook nog een deur in de ruimte en daarvoor had ik nog een stuk sandwichpaneel liggen

 

gallery_19024_12504_1769171.jpg

 

gallery_19024_12504_1781578.jpg

 

gallery_19024_12504_32784.jpg

 

Hij gaat mooi soepel open en dicht , wel ben ik 1 boutje met ring kwijt :rofl Maar die komt wel boven water :tu

 

gallery_19024_12504_395849.jpg

 

De scharnieren mooi verzonken dus de boel sluit mooi , ook doe ik er een stuk tochtstrip tussen

 

gallery_19024_12504_48290.jpg

 

gallery_19024_12504_99907.jpg

 

Ik moet er nog een vergrendeling op maken , ik denk aan iets met twee sloten aan de binnenkant die je met een steeksleutel aan de buitenkant los kunt draaien

 

Zo ziet het er aan de binnenkant uit

 

gallery_19024_12504_802014.jpg

 

Bovenkant verder afgewerkt met een stukje plaat wat ik nog had liggen , net iets te kort dus ik weet nog niet of het blijft zitten...

 

gallery_19024_12504_261684.jpg

 

gallery_19024_12504_359986.jpg

 

gallery_19024_12504_29100.jpg

 

De binnenkant bekleed ik nog wel met een stuk isolatie

 

gallery_19024_12504_762702.jpg

 

Vandaag kan ik m'n krik weer ophalen bij de monteur , hij is toch gemaakt , er bleek een ventiel lucht te lekken

Morgen dus aan de slag met de OC naar beneden halen en van boven bekleden , deurtjes weer vastschroeven enzo

Als hij weer hangt kan ik beginnen met het lampenframe op te hangen en daarna kan ik de vloer isoleren met piepschuim en daarna bekleden met vijverfolie

Hierin komt een bak die weer bekleed wordt met vijverfolie en daarin komen de kratten te staan

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

die manometer kan nog wel wat meer naar het midden

 

hoe warm is je retourwater?

 

hoe kouder het retourwater hoe meer water het gebruikt

en het mag best 45gr zijn........................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Retourwater is tussen de 35 en 38 graden die kan dus nog wel iets omhoog :tu

Zal morgen direct de druk anders instellen en de temp van het retourwater opschrijven

 

Jou verhaal strookt wel met de melding van Racker dat er teveel water uit de OC komt

Langzaam vallen de puzzelstukjes voor me in elkaar!

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whoehoe :tu

 

Hartstikke gaaf allemaal kerel.

Dat zijn geen halfe maatregelen wat je daar neemt.Stekken zijn er ook keurig uit.

 

Veel succes dude,ik ben weer op kijken :rofl

 

Gr Zeebodem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de beschrijving staat rond de 37°

Klopt

Maar een niet nader te noemen persoon heeft me gezegd dat dat voor de oudere versies geld

De nieuwe zijn efficienter

 

Dus draai 'm nog maar wat dicht...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe ik , thanx voor de tip :tu

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey geusswho

 

allemaal netjes hier

plezier om naar de vorderingen te kijken ,

laat het maar een knal hokje worde :tu

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb enkele testen gedaan voor oc wat betreft druk/waterverbruik/afwatertemp. Tussen de 11 en 22 bar kun je vanalles klooien.

Ik heb enkel en alleen naar de koelbloktemp gekeken en wat die doet bij een bepaalde druk en fansnelheid.

 

Je kan de afstellingen alleen maar finetunen als er ook gewas instaat. Het gewas koelt ook mee. Ik prefereer een afstelling waarbij met het licht aan de oc altijd loopt. Dit is niet efficient maar het klimaat is wel beter te sturen.

 

Succes, GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een noob vraagje.

 

moet die oc in je hok?

waarom?

hoe lang mogen de slangen zijn die je er op monteert?

 

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet niet, ik hem hem ook wel eens erbuiten gemonteerd. Is wat meer gedoe. De slang is afhankelijk van het type oc en de ruimte waar je hem inhangt. Bij chriet hing hij ook buiten de tent meen ik.

 

Pol heeft er helemaal geen slang op en ik heb hetzelfde model met een meter of 10.

 

Als je lvs gebruikt moet je wel rekening houden met de cappaciteit van de fan,dikte en lengte van de slang.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog zo veel vragen .... topic hier maar niet spammen en de manual eens zoeken op het web. bedankt iig!

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

tipje van mijn instellingen..

 

zet koelwater op 46gr, in de volle bloei oc instellen op 27 gr, als het goed is slaat hij dan niet veel meer aan en uit en blijft de ruimte op 28gr.

 

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racker waar kan ik die druk aflezen? of moet ik dan een aparte meter op de toevoerleiding zetten

 

Ehmm polletje ik kweek op 30-33 graden in de bloei

Draaien moet die interne motor :tu

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

man ow man,

hoe lukt het je toch

om met het plaatsen van een nieuwe foto

me weer jaloers te krijgen :tu

Een prachtige manier om update te blijven

ben benieuwd hoe de cannacure werkt,

ZemOP, Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannacure is al getest op pepers vol met luizen en andere kruipers

Volgende dag dood! ze lagen naast de planten of plakten vast aan het steeltje en blad

De mooi groene luizen waren geel geworden en bewogen niet meer

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op die meter aan de zijkant. Bij jou staat er geloof ik 1,5 als de meter ongeveer op 12uur staat. Dat is 15bar.

 

In de oc zit een automatische kraan die op compressor druk opent en sluit. Hoeveel hij opent, bepaal jij met de afstelschroef en de compressordruk samen.

 

Als je met de afstelschroef meer of minder water erdoor laat stromen verandert de compressordruk, de watertemperatuur en de koelbloktemperatuur. Het koelblok is het koude deel waar de lucht doorstroomt.

 

Als er meer of kouder(inlaat) water door de oc loopt, hoeft de compressor minder hard te werken, Als er minder of warmer(inlaat) water door de oc stroomt, moet de compressor harder werken.

 

De bedoeling is dat je met een warmtebron (je lampen) aan, de compressordruk en dus het waterverbruik afsteld bij een gelijke fansnelheid. Finetune doe je later met gewas erin.

 

Je kan hierbij de koelblok temperatuur in de gaten houden (S) Als het koelblok zeer koud is en je hebt minder lampen hangen dan waarvoor de oc gemaakt is, dan gaat de oc aan....uit....aan.....uit enz. Je verbruikt dan relatief minder water en minder stroom.

 

Als je het koelblok iets warmer laat worden (stelschroef/druk/afwatertemp) loopt de oc langer door voor hij afslaat of hij slaat helemaal niet meer af. Het fijnste is als hij gewoon blijft lopen. Dan is je klimaat ook constanter.

 

Door de fansnelheid te veranderen gaat er meer of minder warme lucht van je lampen door het koelblok, dit heeft natuurlijk ook invloed op de temperatuur van het koelblok. Hiermee kun je wat spelen als je gewas erin staat.

 

Als de basis instelling tamelijk goed staat. Kun je achteraf nog bijregelen en de oc perfect afstemmen op jouw ruimte en aantal lampen.

 

Doe alles rustig aan en stap voor stap. Maak je niet gek.

 

Werk ze.. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ehmm polletje ik kweek op 30-33 graden in de bloei

Draaien moet die interne motor :)

 

ok, maar dit werkt tegen je he....

 

on splantje doet t het beste bij 28gr en een rv van >65%

 

warmer kweken met co2 is zo 2006 B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ racker

 

Bedankt voor de uitgebreide uitleg!

Ik heb goed nieuws : ik heb vandaag kunnen proefdraaien met alle lampen aan en de OC in werking ;)

Hij gaat nu om de 5 minuten aan en uit en het schommelt tussen de 23.5 en 27 graden tijdens de eerste test

 

@ polletje

 

Ik ga je niet tegen spreken , jij bent meer ervaren als ik met de OC

Maar ik geloof wel in het verhaal van de plantmotor harder laten draaien door hogere temperaturen

 

@ Shilizous

 

B)

 

@ iedereen

 

Ik zal later vanavond de foto's uploaden en er een verhaaltje bij verzinnen :)

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb goed nieuws : ik heb vandaag kunnen proefdraaien met alle lampen aan en de OC in werking :)

Hij gaat nu om de 5 minuten aan en uit en het schommelt tussen de 23.5 en 27 graden tijdens de eerste test

 

Ook de hysterese kun je veranderen.

Instelling: D:11 = 2 betekent de hysterese is 2 . Dit is de standaard instelling.

De hysterese is in te stellen van 1 tot 4in stappen van 0,5.

 

Wel ff de compressor uit-tijd in de gaten houden. Ik zet m altijd op 1gr.

 

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke keer als ik mee lees in het topic moet ik me kin van de grond halen bek valt gewoon open.

Damm damm damm bow.gif.

 

/zODd

 

PS, er zijn echt een paar mooi indoor verslagen zeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@chriet, jij hebt zeker zo'n oud ding.......... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...