Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Indicaan

250W HPS Sannie's Shackzilla in SCROG, part deux "Revange"

Recommended Posts

@stoneTwisted: Even blijven opletten, je loopt geen maand voor op mij, maar drie maanden achter <_<

 

Klopt, bedoelde achter en zei het verkeerd, namelijk: wou dat ik al zover was,.. :wacko:

 

Dat het je mag smaken :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indicaan, het ziet er erg compact en lekker uit. Het zal daar wel een heaven kwa geuren nu zijn. <_<

 

Die nieuwe witten haren doe je helemaal niks aan, deze strain heeft de eigenschap om echt extreem lang te blijven doorbouwen. Ik zou ze nog wel even in het donker zetten 3 dagen voordat je gaat oogsten, en dan wel de LV nauwlettend in de gaten houden. Ik vind het hoger hangen van de lamp ook wel slim, in de natuur gebeurt dit immers ook (zonsterkte).

 

Ze zijn inderdaad rijp genoeg om te oogsten. Prociat met deze ronde en succes met de laatste loodjes.

 

Dat het je maar zal smaken.

 

Gr,

 

Donnie. :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

alle donders mooie kweek.

da hedde goe gedaan jonguh. :head_hurts_kr:

mooi opbouw mooie kristal vorming, da ga een klapper worden.

nu naar de laaste loodjes en dan genieten.

doe ff een rook verslagje hiervan, kunnen we allemaal ff mee genieten :wacko:

 

Grtn Erazer <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

@John Beton: Dat denk ik ook! Maar nog belangrijker hoe het dit keer gaat smaken, vorige keer was ik niet echt tevreden maar zag het er wel ook heel mooi uit > ik heb echt de goede hoop dat ik nu wel op de goede weg zit voor betere smaak en geur door het schrale voeden.

 

@StoneTwisted: Er staat je dan vast een hele mooie kweek te wachten. Ik ga zo je topic even doorspitten. Let dus goed op die voeding en hou die lekker minimaal, de shackzilla heeft maar heel weinig nodig voor een mooie opbrengst, maar tegelijkertijd verzuimt ze je te waarschuwen als je haar per ongeluk wel teveel geeft.

 

@Doc: Zeker qua uiterlijk is dit echt een met kristallen bezaait soortje. De weckpotten van de vorige ronde hadden op het eind een hele witte laag onderop in de pot met echt een bodempje kristallen. Een dikke peuk daarvan smorgens en er zit meteen een warme gloed op je voorhoofd. Toen zat er overigens ook een meer harige pheno nog tussen, deze ronde lijken het allemaal die kristalbollen te zijn geworden. Yes!

 

@Donnie! Thnx! Die witte haartjes maak ik me niet zo druk om, die zie je ook alleen nog op de topkruintjes, onderop worden geen nieuwe haren meer aangemaakt. Ik wil ze ook heel graag net als vorige keer weer op 3 dagen donker zetten, dat had merkbaar verschil, maar dat ligt ook beetje aan het weer of ik dat nu s zomers weer uit kan voeren of niet. Met de lamp aan heb ik die lv steeds wel goed onder controle, maar bij regenachtig weer is het met de lamp uit een ramp.

 

@erazer: Er komt zeker een rookverslag, ik hoop dat die dan minder negatief gaat zijn dan het vorige rookverslag, ik ben een enorme zeurpiet als het om wiet gaat B)

 

 

 

M I N I U P D A T E

Vanavond de boel even gechecked met een 30X microscoopje. Wat blaadjes boven en onder van verschillende planten geknipt en hier en daar een klein topje eraf geplukt om even goed onder de loep te inspecteren, en ook @random de microscoop op verschillende toppen gezet.

 

Resultaat: Hier en daar wat clear, hier en daar wat milky, hier en daar een beetje amber kleurtje. :head_hurts_kr: De amber trichoompjes hebben wel het amber kleurtje maar ogen nog erg helder, de milky trichomen verschillen van helder wit/net niet clear tot aan dof/troebel. Het blijft moeilijk schatten met de percentages van elk, de eerste amber kleurtjes zijn gespot maar nog vergezeld door teveel clear en milky trichomen. Het lijkt er dus op dat de rijping nu in volle gang is - maar nog niet voltooid.

 

Nu ik toch met die loep aan het stoeien was, dacht ik hee ik check ook even de trichoompjes van andere wiet (klaar/droog/coffeeshop) die ik nog heb liggen. Ook daar ontdek ik nog clear trichoompjes, maar inderdaad ook een meerderheid aan milky en amber die wat voller/donkerder gekleurd zijn dan bij mij nu het geval. In elk geval wat duidelijker zichtbaar milky of amber, bij mij was het nog beetje twijfelachtig, te helder allemaal. De twijfel was nu even weg, ik moet het gewoon nog iets meer milky/troebel/amber zien te krijgen en dan is het precies goed. Nou had ik ook nog een top onwijs mooie amnees bewaard, dus die er ook even bijgepakt en eronder gezet: nauwelijks clear, alle pootjes van de trichomen troebel milky, en de kopjes duidelijk amber: een soort witte steel met amber paddestoelkop zeg maar. Die amnees had ik juist laatst even apart gelegd omdat het een uitzonderlijk mooie/lekkere was - de ene amnees is de andere niet- en deze was precies zoals ik m wil hebben. Dat zou mischien iets kunnen zeggen waar ik persoonlijk qua trichomenstand op zou moeten letten.

 

Bij het bestuderen van die amnees had ik toch wel even een WTF :wacko: momentje. Tot dusver was ik steeds uitgegaan van helder (clear) trichomen, die later troebelelig milky worden en uiteindelijk een amber tintje krijgen. Zo heb ik dat de vorige keer onder de loep en uitvergroot op foto zitten bekijken, en zo zie ik het ook nu weer: mijn trichomes zijn helder, milky of amber, en soms een soort overgang daartussen, maar die amnees die heeft gewoon echt duidelijk witte milky steeltjes en best wel bruine amber bolletjes. Zie ik soms milky trichomen in overgangsfase naar amber al aan voor volle amber trichomen mischien?

 

Ik dacht dat ik me toch al aardig goed in die trichomen enzo had verdiept, maar die verdomde amnees roept wel even allerlei vragen op.

 

 

Sowieso dus nog wel even verder laten afbloeien, maar de vraag blijft hoe bepaal ik het beste moment. Ik wil niet weer te vroeg zijn en ook niet te laat natuurlijk, gewoon precies goed aan de hand van de trichoompjes.

 

 

Groet Indicaan <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog even laten staan hoe lang spoel je al ?

anders nog even spoelen en dan een dag of 4 laten opdrogen en dan kijken wat ze doen als ze kunnen laat ze dan nog een dag of zo staan en kijk nog een keer en niets meer van drinken geven laat ze maar even denken dat ze dood gaan .

 

ik denk dat ze gemakkelijk nog een week door kunnen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Indicaan,

Hehe,komt me bekend voor :wacko: heb het ook altijd lastig om precies het beste moment te bepalen,zeker in scrog

Ik denk dat ik me eens zo'n usb microscoop aanschaf-->dan kan je foto's trekken van heel veel topjes,blaadjes bij de topjes en die dan es rustig bekijken op de laptop.Ik word soms gek van dat geklooi met die zakmicroscoop :head_hurts_kr: ,mn rug kan het ook niet aan om een half uur of langer dubbelgeplooid over dat net stil te staan(topjes afknippen vind ik zo'n zonde <_< ).

Kost niet zo heel veel denk ik(30-40€)

greets Aghori

Share this post


Link to post
Share on other sites

@John Beton: Ze hebben de afgelopen 10 dagen niets anders gehad dan water, en een week geleden nog een laatste bactootje om de laatste restjes uit de bodem te kunnen werken. Die week gaan ze nog wel redden ja, dan zit ik op dezelfde aantal boeidagen als vorige keer, maar dan nu wel met een dikke herfst eraan vooraf...

 

@Aghori: Ik heb nu ook zo'n klein microscoopje thuis, dat kijkt inderdaad een stuk makkelijker. Er zit hier en daar wel al een amber trichoompje, maar als ik het globaal zo inschat is het nu net van helder naar wit aan het kleuren, dus er moet nog iets meer amber in gaan komen.

 

 

 

 

 

 

Gisteren weer alles even goed geinspecteerd en met de loep diverse toppen goed bekeken. Volgens mij nader ik nu het stadium "milky" en moeten ze nog heel even door. Het verwarrende is dat je soms clear/milky hebt, topje ernaast clear/milky+ wat amber, andere weer voornamelijk milky.... ik ga dus steeds maar beetje van het gemiddelde uit, maar over het algemeen oogt het allemaal nog vrij helder en wit, en moet ik nog even wachten tot er wat meer amber inkomt.

 

 

De tensio heb ik afgelopen week ook steeds iets op laten lopen, wel elke dag wat water gegeven maar iets minder dan ze vragen. Omdat de tensio gister opeens naar 500 was gegaan heb ik ze gisteren toch maar even nog een flinke slok gegeven om de tensio weer wat omlaag te krijgen, en nu aankomende week zal ik m wederom langzaam elke dag omhoog laten lopen, vanmorgen stond ie op 260 dus alsnog tikje aan de droge kant gelukkig.

 

 

 

Bedankt voor de reacties allemaal,

 

Snel weer een foto update deze week.

 

Grroet Indicaan :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk nog een weekje water en dan knippen.

 

Het is en blijft altijd lastig te bepalen dmv fototjes.

 

Je lamp kan je beter wat hoger hangen om het micro klimaat rond je toppen goed te houden.

Dat voorkomt toprot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ThePredator: Thnx, lampie hangt al een weekje hoger inmiddels, en gelukkig is de lv ook hard aan het dalen nu met het betere weer van afgelopen dagen. Dat weekje gaan ze sowieso nog wel redden.

 

 

Pica's:

 

gallery_22913_8408_115738.jpg

 

gallery_22913_8408_70625.jpg

 

gallery_22913_8408_97249.jpg

 

gallery_22913_8408_115059.jpg

 

Het lukt me niet goed de trichoompjes goed op de foto krijgen,na enige gestuntel is bovenstaande de enige goede close up, en jammer genoeg is dit net een topje waar ik nauwelijks een amber trichoompje op zie, en juist over die ambers twijfel ik een beetje. Zal nog even nieuwe close ups proberen te maken van iets rijpere topjes waar ik de eerste duidelijke amber trichoompjes denk te zien.

 

Bij bovenstaande close-up foto zou ik nu zeggen dat dit topje voornamelijk milky trichoompjes heeft met hier en daar nog wat heldere/clear ertussen (overgangsfase clear naar milky), en hier en daar ook een plaatselijk twijfelachtig eerste beginnetje aan het amberstadium, zit ik dan goed met beoordelen? Ik heb namelijk ook wel wat topjes ertussen waar het amber er wel al iets duidelijker/donkerder in zit, de hoofdmoot oogt overal nog vrij milky, zoals ik bovenstaande foto ook milky inschat. Ik let overigens alleen op de paddestoelvorm-trichomen, en dan op de kleur van hun koppies. Correct me if I'm wrong, please!

 

Groet Indicaan :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

laten droog trekken man gewoon niets meer geven binnen een paar dagen dat gaat het herfst effect wel compleet maken .

dan trekt ze de laatste beetjes uit haar bladen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere toppen,wacht niet te lang,let op ook op de geur.Persoonlijk zou ik ze binnen een week omhalen,bij te lang staan wordt de geur minder,anders knip je de komende dagen al een paar topjes om een goed beeld te krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

je nieuwste trichomes zijn altijd het meest transparant, de oudste worden het eerste amber. Als je doorgaat dan komen er nog steeds nieuwe trichomes, bij de een gaat dat nog wat verder door dan de ander. Ik bekijk het meer gemiddeld. Als je inderdaad al veel amber trichomes hebt gezien dan lijkt het mij tijd om te oogsten als je nog een beetje high wilt overhouden. Naar smaak en voorkeur uiteraard :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@John: Ze staan al tijdje redelijk droog en ga ze vanaf nu gewoon droog laten trekken, tensiootje is al 400+.

 

@Thepredator: Er zit nu in elk geval heel veel kleur in!

 

@Art: Goed idee, had al wat topjes vanwege rotplekjes weggehaald, die zijn nu al bijna droog. Ik ga er zodirect nog een paar omhalen van de rijpste plant. De geur lijkt inderdaad iets af te nemen, dus ik denk dat ze dan gewoon snel om moeten en ik ook weer niet te lang moet wachten. Thnx voor de geur tip, we hadden hier vd week al zo'n momentje dat het leek alsof de geur iets minder scherp was geworden.

 

@Whazzup: Ik zie hier en daar wel een twijfelachtig amber trichoompje, maar ben daar niet geheel zeker van, overgrote deel is milky en dan nog eerder aan de clear kant dan aan de amber kant...Dus als ik moet schatten dan is het nu iets van 10% clear 80% milky en 10% amber, en die amber zie ik eigenlijk nog maar op 1 plant..... Ik probeer al niet op de puntjes van de top te meten want daar is alles nog wit met verse haren, maar ik vind het maar moeilijk om echte duidelijke amber bolletjes op de trichoompjes te zien (zoals ik bij de amnees onder de loep had). Daar waar de wiet er wat rijper uitziet, met ook meer bruine haren eromheen, daar betrap ik mezelf er ook wel eens op dat ik een doorzichtige trichoom voor een amber aanzie, de oranje haren reflecteren gewoon door de trichoompjes en lijken ze een kleurtje te hebben, de hoek beetje veranderen en je ziet dat ze opeens toch helder waren. Evenzo kan het hps licht soms een valse indruk geven.

 

 

 

 

 

Ik krijg een beetje koppijn van die trichoompjes!

 

 

 

 

 

Ik twijfel nog steeds beetje, met als enige reden de amber trichoompjes die ik naar mijn idee te weinig nog zie. Aan andere kant, planten vergelen nu wel hard, wat Art zegt over de geur die nu aan het afnemen is, dan zou je zeggen de plant is er nu wel klaar voor. Afgaande op jullie reacties en kijkend naar de plant denk ik dat ze morgen of overmorgen maar om moeten. Rijpste topjes haal ik er vanavond al af, dan heb ik in elk geval wat topjes uit 3 verschillende oogst momenten.

 

Als er nog tegenstanders zijn hoor ik ze graag, en anders zijn jullie het er allemaal mee eens dat ze voor/rond dit weekend om moeten?

 

 

Bedankt wederom voor alle tips en goede adviezen,

 

dit blijft voor mij het meest moeilijke moment van de kweek!!

 

Groet indicaan :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

FINITO

 

gallery_22913_8408_146577.jpg

 

gallery_22913_8408_94396.jpg

 

Afgelopen zaterdag is de boel omgegaan en mag nu fijn een weekje of twee gaan drogen en dan de weckpotten in.

 

 

Over een goede maand als alles mooi gerijpt en gecured is dan zal ik hier nog even de eindstand bekend maken en een rookverslagje plaatsen.

 

 

Allemaal weer bedankt voor alle mooie reacties tijdens deze kweek!

 

 

 

Indicaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey indicaan

 

en jij bent bedankt voor een mooi kweek verslagje

ben benieuwt naar het volgende .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kweek geweest Indicaan, ik denk ook wel dat je ze op het juiste moment hebt geoogst, maar daar heb jij veel meer kijk op.

 

Ben benieuwd naar het drooggewicht en uiteraard ook de kwaliteit van de rookwaar ten opzichte van je vorige ronde.

 

Ik kijk altijd uit naar een volgende ronde van je, misschien is Kolossus fem wel een leuke voor je.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zal er zeker van genieten, ik rook ook af en toe een gecurde shackzilla, en is er g lekker :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

He indicaan , netjes hoor.

 

Dat ze deze keer wel lekker mogen weg roken die toppe,

is er al een rookverslagje van de Shackzilla ?,

 

mooie scrog met bloemen :whistling

 

Smoke ze :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DJP: Thnx!!

 

@John Beton: Ik ook wel, op het oog ingeschat lijkt het iets minder als vorige ronde, maar kan me ook vergissen met die harde toppen - het belangrijkste is dat de smaak-kwaliteit deze ronde beter gaat zijn, ik ga dat nog even uitvoerig aan wat kritische rooktestjes uitvinden... Ik laat het weten!

 

@Donnie: Jep ondanks minder aantal bloeidagen toch een veel dikkerre herfst. En uiteindelijk was dat de insteek, kijken ten op zichte van vorige ronde wat nu een minimaal voedingspatroon zou doen. Om tot eenzelfde herfst te komen had ik vorige keer tot 100+ dagen door kunnen gaan, nu waren ze gewoon op. Volgens mij heb ik nu wel 2 uitersten tegenover elkaar gezet, zonder daarbij tegen over - of ondervoeding aan te lopen, ik probeer het dus beetje te zien als minimale en maximale marge, zodat ik voortaan de gulden middenweg het beste kan inschatten, zoiets. Ik hoop dat het voor mij wel een hoop inzicht gaat geven als het eenmaal droog is (zit nu in het stadium dat alles nog meurt naar gemaait gras).

 

Volgende ronde wordt dezelfde scrog setup maar dan met de suikerklontjes van Sannie als genetica, en daarna echt eens op zoek naar een goede amnees, want dat blijft toch mn favoriet aller tijden.

 

 

Groet Indicaan :verrygood

 

 

EDIT: in de tussentijd mis ik Polletje en StoneTwisted helemaal met hun nieuwe reacties tussendoor:

 

Polletje: Ik had m al eens eerder gekweekt, mooi resultaat maar de smaak en effect wilde niet echt lekker, hoop dat het deze ronde dus beter is gegaan - het ene geitewollensokkenwietje is de andere niet he.

 

StoneTwisted: Van mn vorige ronde staat r wel een soort van rookverslag, op deze nieuwe moet je natuurlijk nog even wachten. Ik verwacht wel een ander resultaat, de planten hebben deze ronde veel scherper/pentranter gemeurt (en sterker naar SSH) dan de vorige keer, toen was de geur meer zacht zoet en heel weeiig - wel beetje hetzelfde geurtje maar een duidelijke verandering in scherpte. Ik hoop vurig dat dt straks na curen deze keer ook meer naar voren komt, Ik hou van wietjes die je niet ongemerkt in je broekzak kan hebben, en waarbij iedereen omkijkt als je er een opsteekt.

 

 

Groet Indicaan :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb op de 8ter grond meegeken, maar het ziet er heerlijk uit indicaan mooi afgerijpt ook :whistling

Dat beloofd een lekker rokertje te worden......

Greetzzz,M :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het doek is blijkbaar gevalle :specool

Ziet er heel erg smakelijk uit,bedankt voor het leerrijke verslag en dat ze mogen smaken :verrygood

Benieuwd naar het rookverslag :whistling

 

greets Aghori

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nu maar wachten op het eindgewicht. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...