Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Ontkiemen met waterstofperoxide

Recommended Posts

Ik merkte zoals anderen al zeiden dat de zaadhulsjes makkelijker eraf vielen dan normaal, soms bleven ze steken en moest ik ze zelf eraf halen, maar geweekt in waterstofperoxide niet.

Volgensmij werden de worteltjes wel wat "brozer"? Van een paar zaadjes leek het alsof het worteltje een soort snee erin had en makkelijk zou afbreken, normaal heb ik dat nooit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk, weer leuke ervaringen. Dat is ook een voordeel denk ik bij oudere zaden, dat het schilletje makkelijker open gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle ontkiemde zaden zijn goed ontwikkeld en zijn nu mooie mini plantjes die zich verder ontwikkelen in de roottrainers. Ik zie geen nadelige effecten tot nu toe. Dus ik vind het wel een succes in waterstofperoxide. Maar goed kiemende zaden zou ik toch liver gewoon direct in de grond doen of tussen doekjes/watjes. Maar bij zaden met harde schil of die al wat ouder zijn vind ik het wel een aanrader.

 

Gr Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het ook uitgeprobeerd met 3%, verdund 1:3 met water, op slecht ontwikkelde zaden, werkte goed: allemaal open, ik had ze tussen de watten gedaan na 12 uur geweekt te hebben, en kwamen bijna allemaal uit hun schil, je ziet inderdaad een groot verschil, die schillen vallen er gewoon al helemaal af tussen de watten, heb je alleen het plantje over.

 

Perfect voor harde AK47 zaden bijvoorbeeld.

 

Heb net 2 Speed Devil x Auto AK47 weer in een zelfde peroxide/wateroplossing gelegd, zal wel foto's plaatsen als ik eraan denk als ze weer zo helemaal uit die verzachte schil zijn gesprongen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd, ik had het zelfde met dieselryder X Auto blue berry, waren aardig harde zaden. Merkte duidelijk een verschil in kiemingspercentage. Bij de waterstofperoxide was het 94% en degene zonder (alleen water) echt maar 50%. Na het kraken van die andere 50% kwam het merendeel wel door. Dus dat zegt wel iets over de WSP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga het in een mooi flesje stoppen en op de markt brengen voor slechts 14,95 per flesje :wave:

 

er zijn sommige zogenaamde "active oxygen" middeltjes die niks anders zijn dan waterstofperoxide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja goed idee.

 

Das een schijntje 14,95 :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Alle ontkiemde zaden zijn goed ontwikkeld

Bij hoeveel % laten ontkiemen & hoe oud waren de zaden.

 

Namaste :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Typisch Nederlands om te kijken hoe het goedkoop mogelijk kan.:o

Binnenkort wat autoflower zaden uit 1995 ermee behandelen.

 

Namaste :wave:

 

En zijn ze al boven ... :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Elmanito

 

De zaden waren een jaar oud, het was een mengsel 3% en het mengsel van water en WSP is 1/3 WSP en 2/3 water.

 

Gr Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
En zijn ze al boven ... :tu

Een aantal liggen nu ruim 12 uur in een waterbadje met 0.5% H2O2 & sommige zijn al open.:o

 

Namaste :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice, dat is helemaal rap.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En zijn ze al boven ... :o

Een aantal liggen nu ruim 12 uur in een waterbadje met 0.5% H2O2 & sommige zijn al open.:)

 

Namaste :tu

 

:wave: is het overigens een warm waterbadje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

werkt dit ook op andere zaadjes. heb nog wat zaadjes van een andere plant die ik niet open krijg :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@alucard gewoon proberen, maar ik denk het wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hier thai zaden,

gewoon ploppen

en met koude behandeling lukt niet,

waterstofperoxide is de next step

ik laat van me horen.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
:lol: is het overigens een warm waterbadje?

Yep, in een verwarmd kweekkasje, maar uh enkele zijn nu uit het badje onder de wol, beetje zeewier extract opgelost in wat water & nu maar duimen.:D

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ gobru : zojuist in bekerglas gestopt :lol:

 

had nog een fles 30% dus heb aardig moeten verdunnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hou er rekening mee dat sommige zaden een hele lange ontkiemtijd hebben he? Wat voor zaden probeer je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hier waterstofperioxide staan van mijn DWC kweek die gebruikte ik tegen algen

 

ik heb nog heel wat top44 zaden in een envelop ergens liggen.. ik ga dit eens proberen.

 

ik zal later fotos en update doorgeven :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn heribeis en frisian dews zijn na 1,5/2 dagen gekiemt en in de rootshooters en spongepots gegaan; verse net gekochte zaden.

heb gelijk ook 25 ndb zaden uit 2009 in een glaasje gemikt en na 2 dagen zijn de eerste 5 gekiemt en in de rootshooters gezet. Hopelijk volgen de rest vandaag en morgen....

Gaat lekker dus met h2o2 dr bij.

grtz ammelov

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt mooi uit dat ik dit nu lees, heb nog wat thy[hoonzaden van ik geloof 3 jaar oud liggen, waarvan ik er wat geplant had en de opkomst langzaam en laag was. terwijl toen ze vers waren dat een stuk beter was. dus dit lijkt me precies wat ik nodig heb

Share this post


Link to post
Share on other sites

en, ammelov?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, op een tweetal na zijn ze allen netjes gekiemt en in een rootshooter gestopt.

Voor de reservebank en dergelijke gisterochtend toch nog een tiental in een glaasje gedaan: gisteravond al de eerste overgezet en vanochtend nog 2 ....ik verwacht dat de meeste morgen/overmorgen volgen.

Al met al ben ik erg tevreden over deze truc :rofl

Grtz ammelov

edit: ik heb van de eerste 25 ndb-zaden een stuk of 3 verpest met helm/overzet-gepruts mijnerzijds en een paar gaven geen sjoege; voordat ik ze kliko'de toch effe opengemaakt en vieze prut was mijn deel :)

grtz ammelov

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ik merkte bij een conc van 0.5% tot 0.75% de meeste allemaal opengingen, alleen dan moet je wel zaai-/stekaarde gebruiken & geen gewone potgrond van Karwei.:rofl

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...