Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Mijn verhaal en waarom ik wiet rook.

Ik rook ruim 16 jaar tegen de 24 op 24 u pijn.

Ik heb verschillende pijnen dwz aan verschillende ledematen.

 

Maar ik ben niet zielig hoor en wil ook niet dat men zo naar mij kijkt.

De reden van mijn postje hier is gewoon om mijn verhaal eens kwijt te kunnen :)

 

Sommige van die pijnen verdwijnen volledig met wiet.

Sommige van die pijnen verdwijnen voor 75 a 95 procent.

Ja dat is een heel verschil tussen procenten maar dat ligt dan aan de kwalilteit.

 

De gewone medicatie ter pijn bestrijding heeft bij mij nooit gewerkt,

ook alternatieve dingen niet. Dus daarom hoera dat er wiet bestaat.

 

Maar ook hoera dat ik nogal een taaie/sterke tante ben, daarvoor wordt

ik ook altijd geprezen door dokters. Maar ik zeg dan...Ik doe niets hoor,

ik probeer gewoon te leven en pluk je dag... Ze weten wel niet van mijn eigen wiet medicatie.

Maar soms hebben ze wel gelijk omdat ik tijden al eens zonder viel.

 

Mijn grootse probleem is mobiliteit. Dwz soms kan ik bijna niet stappen.

Ik heb mij daar al jaren geleden bij neer gelegd en heb mijn afleiding op het internet.

 

Vroeger, enkele jaren geleden al weer, ging ik regelmatig de grens over voor mijn medicijn.

Maar omdat dat niet meer kan door mijn pootjes werd ik afhankelijk van een dealertje.

Het laatste jaar was er regelmatig niets met als uitleg er is niet meer aan te komen.

En sinds iets meer dan een maand is het volledig gedaan. Hij is er voorgoed mee gestopt.

En hij was de laatste persoon die ik in real life ken die wiet gebruikt.

 

Ik kan helaas niet zelf kweken. Niet binnenhuis en niet buitenhuis.

Dat komt omdat ik sinds een tijdje ergens woonachtig ben waar dat absoluut niet kan,

ook niet binnenhuis dus. En het zal nog ruim een jaartje duren voor ik elders woon.

(dit klinkt vast raar, maar wie meer wil weten stuur me een PB, want wil hier niet alles

kwijt op het internet, wil nog een beetje van mijn privacy bewaren, dus wil je iets weten

just ask...in PB).

 

Ik dacht toen oke geen probleem ik wordt lid van de Vlaamse organisatie Trek Uw Plant.

Die kweken plantje voor je en dan ga je dat ophalen. Ze zweven op de rand van illigaliteit,

maar ze zijn toch al twee keer vrijgesproken. Maar recent heb ik van hen nieuws gekregen

dat ik geen lid kan worden vanwege mijn mobiliteits probleem. Dwz ik kan het plantje niet

gaan ophalen en heb ook niemand die dat voor mij kan doen. En zij mogen het niet brengen

want dat is dan dealen en dat kunnen ze niet doen omdat ze al op het randje der illigaliteit balanceren.

 

Ik zal nu het komende jaar en langer, het zonder mijn geliefd medicijn moeten stellen.

In de hoop dat als ik elders woon ik kan gaan kweken, maar ik weet dat ik daar nog een half jaartje

of langer moet bij tellen omdat het niet meteen zal lukken zelf kweken want heb dat nog nooit gedaan.

Het is wel hard nu omdat ik nu meer pijn heb dan vroeger. Maar ja er is niets aan te doen :lol:

Ik kan nu alleen maar hopen dat het komende jaar snel voorbij zal zijn en dat ik dan snel kan kweken

en nog veel sneller kan oogsten. En mss ook hopen dat ze ooit in mijn landje eens werk gaan maken

van de legalisatie van medicinale wiet. Maar ja iemand die ik eens op internet sprak zegde me dat dit

nog wel enkele jaren zal duren.

 

Zo dat is zo een beetje mijn verhaal al heb ik nog niet alles verteld over mijn lichamelijke problemen.

En daarom zeg ik als je daar iets over wil weten stuur me dan een PB op voorwaarde dat je wel even

tijd hebt om het allemaal te lezen want het is een niet zo kort verhaal. En wilde dit niet zomaar hier op

het internet gooien, want ook al heb ik dankzij mijn mobiliteits probleem geen vrienden meer (ja dat

zijn geen echte vrienden zeggen ze dan) toch zou het kunnen dan mensen die me kennen van vroeger

hier plots terecht komen en mij zouden herkennen en dat wil ik vermijden omdat ik nu ergens woon waar

het verboden is (nee zit niet in de gevangenis of de opvang hoor meer weten stuur PB) en moet ten allen

tijden vermijden dat het uitkomt mijn gebruik of ik ben dakloos. Heb geluk gehad dat toen ik mijn medicijn

nog had ik toch kon gebruiken en dat nog zou kunnen mocht ik het weer hebben. Maar ja dat zal er niet

meer van komen dus dat is ook weeral een probleem minder.

 

Enne....nee ik ben niet zielig ik heb gewoon wat pech onderweg.

Bedankt om mijn verhaal te lezen en sorry dat het zo'n lange tekst is geworden.

Hopelijk kom ik niet over als een zaag of een zielig persoon want dat is allesbehalve wat ik wil.

Ik wilde gewoon mijn verhaal eens kwijt omdat ik niemand heb om tegen te zeveren.

 

Groetjes :D Doei

Share this post


Link to post
Share on other sites

respect

en tanx for sharing.

Ik zal Joep is vragen of een ander de oogst niet op mag halen.

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dikke respect van zODd hier.

Hoop dat je snel je eigen medicijn kan maken.

 

Keep the fate.

 

/zODd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
respect

en tanx for sharing.

Ik zal Joep is vragen of een ander de oogst niet op mag halen.

grtz Weetje

 

 

Hoi

Ik weet al dat dit mag en kan hoor.

Maar ik heb niemand die dat kan doen dus daarom dat het niet kan.

En PS het kan ook niet omdat je eerst een gesprek moet hebben voor je lid kan worden met iemand van hun,

en dat kan helaas niet omdat ik niet thuis kan ontvangen en ik geraak niet tot bij hun.

 

 

En thx voor je steun ook aan ZDDd :)

Edited by GanjaGirl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht altijd dat voor medisch gebruik andere regels gelden. In de internationale verdragen is daar toch in voorzien? (denk maar aan morphine). Vanuit die optiek zou vervoeren en afleveren, mits voorzien van een verklaring van medisch gebruik, e.e.a. gewoon bij je bezorgd moeten kunnen worden. (ook in belgië lijkt mij).

Heb je al eens om een verklaring voor medisch gebruik gevraagd? Bijvoorbeeld aan je huisarts? Overigens is het altijd verstandig om e.e.a. met je huisarts te bespreken zodat hij bij het voorschrijven van andere medicijnen daar rekening mee kan houden. Ook kan het zijn dat de huisarts, als hij/zij weet dat wiet werkt, een andere benadering kiest bij het zoeken van de juiste medicatie.

Misschien kom je iets tegen als je internet afschuimt vanuit deze denklijn.

 

Veel succes bij het zoeken en vinden van een oplossing.

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

 

Hoi

Andere medicatie gebruik ik niet omdat het niet helpt en omdat het mij alleen maar zieker maakt.

Naar huisarts ga ik dus nooit want die kunnen niets voor mij doen.

En helaas heb ik al alles uitgezocht ivm medi wiet in Belgie maar dat resultaat was negatief

In Belgie zit het nog in de taboesfeer en 9 op 10 dokters zijn tegen.

Bovendien mag je volgens onze wet enkel medi wiet gebruiken in het kader van wetenschappelijke studies en experimenten. En dan nog.......want iemand die ik ken die heeft MS en is helemaal verlamd, en zelfs hij krijgt geen wiet en mocht niet mee doen aan experimenten wegens niet ziek genoeg !!!!

Bovendien als je dan al een dokter zou vinden in belgie dan zit je nog met het probleem van afleveren, dat zou slechts in 1 of 2 apothekers kunnen en het wordt niet terug betaald en omdat het dan is ingevoerd kost het vier keer meer dan wat je betaald in een sjop. Dat zou dus ook geen oplossing zijn want ik ben helaas niet rijk genoeg omdat te kunnen betalen.

De enige oplossing voor Belgische pijn patienten die wiet willen gebruiken is zelf kweken of het gaan kopen in een sjop, geen van beide oplossing voor mij.

 

Nu voel ik me al een beetje sip omdat het bijna lijkt alsof ik niets wil omdat de tips die men hier geeft telkens negatief te beantwoorden zijn door mezelf. Sorry hoor :) Ben al jaren op zoek geweest omdat ik wist dat de moment ooit zou gaan komen dat ik mijn kruiden moest gaan missen vermits ik afhankelijk was van belgische dealertjes.

 

Toch bedankt voor je tip en steun.

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

respect en er zal vast wel iemand zijn die graag je plant opwil halen daar ..

wees niet bang . komt vast wel weer goed

 

succes verder :lol:

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Kan geen plant zetten daar :)

Zie mijn vorige teksten daarover hierboven :lol:

Toch THANKS voor je steun :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

foutje

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

 

Geen probleem dat je niet kan helpen hoor.

Even goede maatjes al kennen we elkaar dan wel niet :)

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE.

 

Zit nu aan bijna 2 maand verplicht clean.

En thank the weedgoddess Iam still alive

Maar nu krijgt ook mijn hoofdje zin dat heeft nog lang geduurd :D

En veel hier rond hangen maakt dat er natuurlijk niet beter op :D

Maar ja het is toch wel leukjes hier :)

Toch wat proberen minder te komen zodat ik mss minder zin krijg :lol:

 

111kvms.gif 30iz1xe.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik stel voor om je als test rook verslaggeefster in te wijden :)

 

PM je adres maar dan kan je meteen aan de slag :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

 

 

EUH ? ? ? is dit een grap?

is niet grappig hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal geen slecht idee van PH :o. Kijk maar es bij de sectie "roken en rollen" daar zitten enkele mensen die rookverslagjes maken.

 

Kun je niet met je dokter praten over je gebruik van cannabis en hoe het je helpt?

Lijkt misschien moeilijk in je situatie, maar elke dokter heeft zijn beroepsgeheim, zoals je wel weet.

 

Ikzelf ken niemand die in België naar de apotheek gaat om z'n medicinale wiet, maar weet wel dat het kan, en mag.

 

Goed dat je positief in het leven staat, en zoals je zelf zei, pluk de dag, elke dag. Kan me niet inbeelden hoe het moet zijn, ik zeg, hou de moed erin, blijf ingesteld zoals je bent!

 

Hou de moed erin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Vlaanders

 

Sorry ik zie je bericht nu pas staan.

 

En zoals ik hier boven al ergens schreef dokter kan niet helpen aan medi wiet.

Is verboden in Belgie

Slechts in experimentele fase mogelijk maar dan moet je half dood zijn om mee te mogen doen,

zelfs een vriend van me die MS heeft mocht niet mee doen.

Verder is het zo dat alsl je dan al ooit een dokter zou vinden die het zou voorschrijven,

je naar een apotheek moet ergens ver ver ver weg want er zou misschien, en dat is geen eens zeker,

slechts 1 of 2 of 3 apotheeks in Belgie zijn die het willen invoeren vanuit Nederland.

En dan kan ik er nog niet aankomen want ik geraak nergens en zeker niet ver weg.

En dan komt er nog eens boven op dat medi wiet verschrikkelijk duur is en zo rijk ben ik niet

Nee dokters en medi wiet is echt geen oplossing als je in belgie woont echt niet

dat heb ik al lang geleden allemaal uitgezocht en situatie is nog steeds zelfde

 

En verder ben ik nog steeds clean. Binnen 1 week ben ik drie maand verplicht en tegen mijn zin clean

en nu krijg ik echt hoe langer hoe meer zin ik droom er al elke nacht van dat ik bergen wiet heb

maar tot mijn grote spijt blijft het bij dromen. En ik zou hier echt minder moeten komen maar het forum is zooo verslavend dat ik toch altijd blijf komen. Maar ik hou me sterk hoor dat is mijn natuur ;)

 

groetjes

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na even met elkaar gechat te hebben , en nu ik je verhaal hier lees heb ik respect en bewondering voor je .

Ik kan momenteel weinig doen voor je , maar ik ga je wel helpen in de nabije toekomst .

Nog eventjes op de tanden bijten en alles gaat goed komen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Psyclone

 

Dank voor je reactie en woorden.

 

En ook al is het moeilijk ik denk altijd maar weer ach er zijn mensen die er nog slechter aan toe zijn dan ik,

er zijn mensen die geen eten hebben dus moet ik niet zeuren omdat al drie maand geen medicijn heb.

En ik heb me voorgenomen om daar minder over te zeuren want ik besef dat ik dat misschien al een beetje te veel heb gedaan, maar ja soms is de zin in machtiger dan de kracht van het volhouden en dan gaat een mens al eens zeuren, maar eigenlijk zit ik zo niet in elkaar.

 

Ik zeg elke dag tegen mezelf: hou vol babe :D

(sorry ben soms een beetje een LoLbroek :D want ben helemaal geen babe, wel vrouwke maar geen babe :D

 

Ik leef van dag tot dag en hoop doet leven.

Soms is mijn hoop eventjes gaan lopen maar na een halve dag komt die steeds vanzelf weer terug.

 

Groets en dank om mijn verhaal en vooral gezaag te lezen.

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zeuren is gedaan.

NEEN niet omdat het probleem is opgelost.

Wel omdat ik deze nacht een beslissing heb genomen, heb er stevig over nagedacht.

Ik ga clean blijven - ik neem een nieuwe start - ben net verhuisd - dus nieuw begin.

 

Het is ondertussen toch al bijna vier maand dat ik clean ben, en na er eens serieus te hebben over nagedacht,

kwam ik tot de vaststelling dat het eigenlijk helemaal niet zo erg is om clean te zijn.

 

En op het vlak van pijn daar is ook al een oplossing voor - ik ga binnenkort naar de pijnkliniek.

 

Mijn beslissing om te stoppen heeft ook een heel klein beetje te maken met het feit dat het gewoon te lastig is

om aan wiet te komen. Maar uiteindelijk heeft het feit dat ik beseft heb dat ik best zonder kan overleven,

de doorslag gegeven om te blijven stoppen en na vele jaren de wiet vaarwel te zeggen.

 

Verder zal ik hier niet zo veel meer komen. En met de tijd waarschijnlijk helemaal niet meer.

Want tja wat moet ik hier dan nog hé? Ik rook niet meer en ik ga ook niet zelf kweken.

Ik neem een nieuwe start in mijn leven en voel me daar best oké bij.

 

Tot slot aan degene die hier boven reageerde dank voor jullie aandacht en pijn support.

Degene die hier aanboden mij in de toekomst te willen helpen - dat is dus niet meer nodig.

Ik ga niet terug komen op mijn beslissing want zoals ik al schreef - ben nu clean - al bijna vier maand,

en al bij al valt het mee sterker nog het valt eigenlijk heel goed mee. Had dat zelf nooit gedacht.

 

En eigenlijk is dit dan een afscheid van mij op dit forum.

Ik zal hier misschien nog wel eens komen lezen en misschien nog eens iets posten,

maar na een tijdje zal ik hier helemaal verdwenen zijn. Vond het hier een leuke tijd maar die is nu voorbij,

ga mezelf nu niet terug zitten verlekkeren daar zie ik voor mezelf het nut niet van in.

 

Doei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel geluk !!!

 

 

 

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

33 topics in 62 dagen dat moet wel een record zijn.

 

suc6 in de pijnkliniek

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ newgrow en criador

 

Thanks.

 

@ criador

Waarvan bijna 90 foto's en veel bij nieuws.

 

 

Ivm Pijnkliniek was er altijd tegen. Maar ga het nu een kans geven.

We zullen zien wat ze voor me kunnen doen.

 

Met de tijd (niet zo lang meer) zal ik hier zelfs niet meer kunnen komen,

omdat het Email adres waarmee ik hier inlog weg gaat binnenkort.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moedige beslissing GanjaGirl ;)

Veel succes bij de pijnpoli

 

Het ga je goed :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...