Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ratemenz

help, mijn planten doen het niet goed

Recommended Posts

Goedeavond iedereen,

 

ik heb sinds 2,5 weken 5 autoflowertjes namelijk fiminized Easy ryders ( lowryder#2 x auto AK ) en 2 onbekende fiminized autoflowertjes

ze staat in een 0,5 liter beker met potgrond en bovenin een laagje zaai en kweekgrond. de 2 onbekende autoflowertjes zijn 4 dagen later ontkiemt maar bijven ver achter.

 

ik heb een week geleden bij elk plantje wortel stimulater en zon 3 dagen geleden een beetje organische planten voeding gegeven.

ze staan buiten in de kweekbak ( zonder plastic kap ) 's morgens om 9 uur staat de zon erop en 6 uur gaat hij weg achter de bomen, dan doe ik de plantjes naar zolder vensterbank ( raam open ) en zo vangen ze tot ongeveer 9 uur zon.

 

dit is het resultaat:

230520111206.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

de volgorde van goed naar slecht, 2 autoflowers zien eruit als verschrompelde sla plantjes en de 2 onbekende blijven ver achter op de Easy ryders.

 

de 2 slechte easy ryders:

230520111208.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

wat oh wat doe ik verkeerd?

 

p.s. sorry voor deze noob vraag, ik ben nieuw en ik wist niet waar ik dit topic het beste kwijt kon maar dit subforum leek mij het beste.

 

alvast bedankt !

Edited by ratemenz

Share this post


Link to post
Share on other sites

supermarkt potgrond???

en nu al voeding is ook niet best idee.

je had beter stek grond kunnen halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja gewoon zon groene zak van 50L

ik heb ze echt maar een heel klein beetje voeding gegeven, denk zon 1 ml over de 7 plantjes verspreid.

heb ze de 1e week ook laten groeien in kweek en zaai grond en de bovenste laag van de potjes is hier ook mee gevuld.

 

bedankt voor je reactie !

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja dat is het probleem .

Die zak zit verkeerde npk verhouding in .

koop zakje bij de growshop en je zit zoiezo goed :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankjewel pierre,

maar ik lees tal van mensen die bij buitenkweek potgrond in de grond stoppen?

het kan tog niet zijn dat je al je grond bij de growshop moet halen voor je teelt ofwel? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou ook een zak rozen grond van het merk naturado kunnen kopen bij een tuincentra.

juiste NPK verhouding en ook lekker luchtig.

je zou de 2de zijn die deze geond dan test !!!!

 

Grtn erazer :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

pepsi bekers zijn ook goed voor de plantjes qua drainage :dribble:

 

koffiebekertjes met gaatjes onderin doen het een stuk beter.

 

De meest linkse zsm overpotten naar goede grond en een echte pot en de rest. .euhm kliko?

 

AF die al 2.5wk onderweg zijn en zo klein wortd niet meer wat :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb gaatjes aan de onderkant gemaakt,

haha zo slim was ik wel :dribble:

ik zou het zonde vinden als ik het weg moet gooien, zaadjes hebben me 45 euro gekost,

 

heeft iemand directe links, afbeeldingen of tips voor grond?

alvast bedankt voor die tip van de rozen grond :rolleyes:

 

tnx !

Edited by ratemenz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zelf gewoon universele pot grond, en geef ze bijna alleen maar water (soms geef ik ze wat standaard plantvoeding).

 

En ik heb zo'n idee dat ze niet weten wat ze met zoveel voeding aanmoeten.

 

Naar mijn idee moet je ze nu nog gewoon laten groeien met af en toe een beetje water (als ze droog staan).

en zon krijgen ze wel genoeg.

 

 

Hoop dat je er wat mee kan,

Lahn

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze krijgen ( meer dan ) genoeg water.

voeding is zeer beperkt en 1x gegeven.

de zaai en stek grond was een zak van vorig jaar, maar het leven hierin lijkt me tog niet verstoord door het droog bewaren ervan?

 

nog even ter info, ze zijn 2 weken geleden op zondag in de grond gestopt, toen hadden ze al een wortel maar nog geen plant. de plantjes zelf zijn dus iets jonger dan 2 weken

 

ik denk dat het tog aan de grond moet liggen, ik zal morgen langs het tuincentrum gaan, rozengrond staat op mijn lijstje.

iemand beter grond tips ?

 

alvast bedankt

 

gr. ratemenz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ratemenz zegt:

"ze krijgen ( meer dan ) genoeg water "

 

Ik denk dat ze te veel hebben gekregen....op gewone potgrond kan je prima een plantje laten opgroeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke misschien heb ik ze idd wat vel water gegeven, maar kan dat zoveel kwaad? De grond was/ is gewoon vochtig. Niet overmatig nat, kan iemand me een kleine richtlijn geven voor de hoeveelheid water voor zon plantje? Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb vandaag even gaatjes geprikt in de zijkanten van de bekers ( onderkant zaten al gaatjes ) en ze hebben nog maar een heel klein beetje water gehad ( zon 1 theelepel per plant schat ik )

240520111219.jpg[/url]

ik ben ook om rozengrond geweest van het merk Pokon.

 

tips en hulp zijn welkom, TNX ! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit ! Heel veel succes ermee wel verduisteren anders groot kans op toprot

 

groeten pacman :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hana vind je? Ze doen het anderd niet echt super. Eat bedoel je met verduisteren? `s nachts staan ze buiten dan is het behoorlijk duister:p

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik neem deze kweek heel serieus :rolleyes: btw even een oproep aan een mod of deze topic naar outdoor kweekverslagen kan worden verplaatst,

Alvast bedankt ! :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ratemenz,

 

Die gaatjes in de zijkant van je bekertjes waren niet nodig, maar kan volgens mij geen kwaad

 

Hoeveel keer geef je ze water?

 

Een goede indicatie is, neem even een leeg bekertje en vul deze met dezelfde -droge- aarde. En controleer even hoeveel dat bekertje weegt.

 

Als je bekertje met je plantjes dan ongeveer evenveel wegen, dan weet je dat ze wel wat water kunnen gebruiken. Als het opmerkelijk meer weegt, dan weetje dat er nog water genoeg inzit.

 

 

mvg

Mdvtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja op je laatste foto ziet het er allemaal al een stuk beter uit.

 

Je kan het ook wel zien aan de grond deze is ook wel redelijk donker. Ik zou gewoon eventjes wachten met water geven totdat de grond wat lichter van kleur is.

 

En als je ziet dat de grond droog is geef je een beetje water (niet veel), met een plantenspuit of een variatie daarop.

 

En het is ook niet slecht om ze een dag of 2 dagen niet te bewateren. Hierdoor zullen ze naar water gaan zoeken en worden ze ook steviger.

 

'T gaat vast wel goed komen.

 

 

Groets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon slechte genetica? zou dat ook niet kunnen?

 

Van waar heb je de zaadjes?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

joint doctor's easy ryders van azarius 45 euro, lijkt me niet :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ik heb hetzelfde, mijn plant doet het ook niet goed. Ik heb een feminised autoflower van Big Bang. Ik heb dit zaadje 16 dagen geleden in de grond gestopt, hij was toen goed ontkiemd, eerste paar dagen ging hij lekker maar daarna was het over. Het schiet echt niet op meer, wie weet wat ik verkeerd doe? Zie hier de foto's. Ik gebruik gewoon potgrond bij de intratuin weg, overigens heeft iemand die ik ken ook een zaadje van mij gekregen en dat plantje is veel groter en is ook nog later geplant. Wie kan mij helpen?

 

pict0084.jpg

 

pict0081a.jpg

 

pict0080e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Wat is te nat? Ik gaf ze in het begin 2 keer op een dag water, op de ochtend en avond.

Nu had ik ze voor gister avond een dag geen water gegeven en alleen gister avond een beetje water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...