Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Skafz

Geript!@ Bedreigd! En beroofd.

Recommended Posts

@ Nighthaunter, idd!

 

@Wietland, alles waarvoor je gewerkt hebt is materieel. Als jij hun iets aan doet en je beland in de cel en je kan je familie/gezin niet meer zien, dat noemen we emotioneel.

 

De jonge is allang blij dat ze niks zieks hebben gedaan met de wapens die ze hadden.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Neen, zelf minder ;) het gaat mij gewoon om het principe.. Jij laat ze gewoon weghollen met je spullen? Veder heb ik gewoon vergunning voor dat wapen hoor.

Dus jij laat je uit principe gewoon afmaken? Stoere taal hoor. Je hebt niet eens tijd om je wapen (wat je dan overigens illegaal gebruikt!) uit je kluis te halen (haar hij ongeladen opgeborgen hoort te liggen volgens je vergunning). Sterker nog, als één van die rippers iets overkomt dan zit niet hij, maar jij met alle gebakken peren! Heel dom. Heel onverantwoordelijk. Bovenal heel erg naief. Daarnaast heel erg strafbaar. Niet de moeite waard voor 5 plantjes.

 

Het is trouwens wel een interessante discussie. Ik ben ook al twee keer geript (mijn tuin volledig leeghehaald). Het zal helaas steeds vaker voorkomen vrees ik, ik ben daar niet positief over. De kleine crimineeltjes hebben uitgevonden dat het veel handiger is om een kleine kweker te rippen dan een grote, met een grote kweker zijn ze immers zelf hun leven niet zeker en een kleine kweker doet geen aangifte. Kweken trekt dus criminaliteit aan, dat is een feit dat we niet kunnen ontkennen.

 

Te meer een reden om nooit iemand iets te vertellen. Dat is best wel moeilijk want je bent trots op je kweekje, dat begrijp ik. Maar helaas, je kunt je vrienden ook niet opzadelen met de verantwoording dat ze per ongeluk hun mond een keertje voorbij praten en goede vrienden nu is nog geen garantie voor goede vrienden morgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je gelijk in! ben ook blij voor je dat je niets overkomen is, maar nu kunnen die gozer hun volgende aanslag al plannen snap je..

 

Gewoon tegen niemand nog iets vertellen, en maken dat je kunt zien wie er voor je deur staat..

 

Veder wenst ik je nog sterkte en het beste

 

en mogen dit nooit meer gebeuren..

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom moet je zoiets ook nooit doen met je "vrienden".

 

 

 

Gr Erik

 

 

Ps; vind het wel een raar verhaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is wel erg ja

Maar zoals iemand al zei,met zo een timing binnenvallen

om alles te roven! Dan is er iemand in de kring dat dit zal verteld hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

binnendringen ;)

kan zijn dat ik stoned ben maar je gaat alles klaarzetten en daarna ga je rustig mensen binnen laten ?

doe je toch de deur dicht ofnien, woon je in houten huisje waar je zo binnen kan lopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

//edit whazzup: huisregels: Het gebruik van discriminerende, kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende of seksueel georiënteerde taal is niet toegestaan.

 

Het is wel een lastige situatie. Je kunt moeilijk naar de politie stappen om te zeggen dat je een kweekje had en dat een stel **** binnen kwamen vallen om alles meetenemen.

Daar naai je je eigen alleen maar mee.

 

Maarja je moet het zo zien als het hun de 1e keer is gelukt ? Waarom zullen ze dan niet voor de 2e keer terug komen ?( om meer mee tenemen BV ).

En er zal vast wel bijna 100% iemand uit je vriendenkring een gouden tip hebben gegeven aan dat tuig zodat hun alles mee konden nemen het kan haast niet anders.

 

Sterkte

UNKNOWNHENK

Edited by Aad
huisregels: Het gebruik van discriminerende, kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende of seksueel georiënteerde taal is niet toegestaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee het zit wel iets complexer in elkaar.

 

En ik heb ook geen zin om hier gedetailleerd op in te gaan.

 

Dit kon echt niet worden voorkomen door je mond dicht te houden.

De gene die het wist zou ook bij jouw zijn, iedere dag als je een vriendin/vrouw hebt.

Je vrouw, vriendin, moeder van je kind.

 

Dus je er zijn mensen die zeggen dat je je eigen vriendin niet moet vertrouwen hier om.

Dan is het geen hobby meer toch?

 

Dat gaat voor mij te ver.

Ik moet mijn vriendin erop vertrouwen dat zijn niks zegt. Dat moet ik.

Vertelt zij het alsnog, helaas. Maar de volgende vriendin moet ik weer vertrouwen.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Skafz natuurlijk moet je je vriendin wel kunnen vertrouwen.

Tenminste ik neem aan dat je je vriendin wel vertrouwd want anders is ze niet je vriendin ?

 

Niemand in mijn omgeving weet dat ik een kweekje heb of ermee bezig ben behalve mijn vriendin.

Ik heb in totaal 3 spots buiten waar circa 200 sgatjes zal komen te staan en ook dit doe ik allemaal samen met mijn vriendin.

En helemaal niks met mijn '' vrienden '' want die zullen ze mondje wel voorbij praten hoe goed ik ze ook vertrouw.

 

Zulke dingen kan je ook bijna niet voorkomen , je kunt echter wel maatregelen nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel erg ziek dit, dan is een politie inval niks ;) ;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is het beste,als niemand iets weet.

Bij mij net hetzelfde,enkel mijn vrouwke en de stekkenboer weet dat ik wat plantjes heb staan,

en dat is al 2j zo.

En heb een leuk hondje in huis lopen,dat houd ongewenste gasten ook wel buiten.

 

 

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben het helemaal met Skafz eens. en ik maak absoluut geen onderscheid tussen 5 planten en 500 planten als het gaat om "wanneer ga je een wapen dragen" ik zou veel te bang zijn dat ik hem ga gebruiken. heb een hekel aan wapens. en wat wil je doen dan als ze je met een pistool komen rippen? je pistool pakken en ze neerschieten om je fucking inboedel te beschermen? is 't toch niet waard? als je geen judo kunt en je wilt je TOCH verdedigen koop dan een teaser ofzo, gaat haast iedereen van plat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt, en een baksteen ook als je 'm tegen iemands hoofd slaat. ik schiet liever 2 punaises in iemands lijf als een een kogel. ik denk dat de rechter dat verschil ook ziet. ik zeg niet dat iedereen een teaser moet gaan kopen, maar het is een betere optie dan een pistool vind ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stungun is dan nog btr teaser moet je telkens herladen dit is gewoon nokiatje en dan gaat et schuiffie om en maakt et nie meer uit of je 3 meter breed bent :lol:

Buitenom die stungun

 

Maak ik me nie zo druk heb 2 duitse mergels lopen hiero... Afgetraind :)

En als die gaan blaffen is er 100 % zkr iets, en als dan de deur opengaat met commando erbij..... Veel geluk :wacko:

En geloof me die beesten zullen voor je sterven mits ze je als de baas zien :)

 

Enigzins wel mee eens nie mee eens iedereen heb een andere aanpak Maar zoals Whazzup al zei bang om grote kwekers te rippen dan maar de kleinere want die doen geen aangifte dus oftewel moeten wij dat

dan allemaal maar lekker laten gaan en toe laten ? Ik denk dat et percentage zelfs dan alleen maar groter word want de kleine kwekers doen toch niks trug is et dan... Zo zie ik et.. En nee mischien is et hem allemaal nie waard denk et nie nee maar goed doe je niks blijf je aantrekkelijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je tasert een gast met een pistool, IN JE EIGEN HUIS. Ze weten waar je woont, als ze willen komen ze terug met groter geschut. :lol: Nee ik ga voor security through obscurity en gewoon weinig plantjes.

Weet iemand eigenlijk van een zaak waarbij iemand aangifte deed van rippen? Ik vind het echt heel slecht als de politie dit maar laat gebeuren, ze dwingen de middelgrote kweker gewoon om de plantjes met geweld te verdedigen, wat natuurlijk alleen maar escaleert.

 

Gepast mag trouwens altijd, je wordt dan hooguit vervolgd voor het hebben van een illegaal wapen. Als iemand een pistool op je richt mag je 'm best taseren of neermeppen. Het grootste probleem vind ik alleen dat ze weten waar je woont, ik zou echt nooit meer lekker slapen met zulke gasten achter me aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreselijk gewoon dat dit gebeurd, persoonlijk ken ik echt niemand die dit heeft meegemaakt. Maar ja ik woon ook op het platteland in belgië :lol:. Maar als ik een Hollandse binnenteler was zou ik me toch echt een grote hond kopen. Ik vind het te ziek voor woorden. ik zou er ook niets mee inzitten dat dit soort tuig onder de grond ligt.

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Iedereen.

 

Ik vind het toch apart om te zien wat iedereen zou doen.

De ene zou hem neer schieten de andere dit de ander dat.

 

Kom op mensen..

De eigenaar vocht bijna voor ze leven, werd nog een glasplaat gegooit en daarna een mes tegen ze keel.

Want de eigenaar laat niet met zich solle, maar begreep nu ook dat het zwaar meenes was.

 

Het is hetzelfde als ''Wat zou je doen als wereld eindigt''. We kunnen nu gaan roepen ja dan doe ik di t dat zus zo. Maar komt die dag, ben je alles vergeten waar je aan dacht.

 

Het enige goede wat ik langs heb horen komen zijn voortaan honden te nemen.

Ik zal dat ook wel meegeven als tip, maar weet wel dat de jongen nu gaat stoppen.

 

Alles opruimen, het hele annefrank kamertje word weg gehaalt. En dan gaan er aangiftes gedaan worden voor zware mishandeling, poging tot doodslag en beroving.

 

Aangezien er ook andere spullen zijn mee genomen dan alleen wiet.

En is de kamer weg, heeft de tegen partij 0,0 bewijzen. En zoja bewijzen ze het met hun eigen misdrijf.

 

Ik ben erg benieuwd naar wat de politie doet.

 

Gister ff Peter R gekeken en dan zakt het vertrouwe weer in de politie.

Ik kijk normaal nooit, maar vind als die peter r normale zaken aanpakt het een stuk intressanter :lol:

 

Naja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Skafz, inderdaad netjes aangifte doen bij de politie, die zijn er voor om dit soort dingen op te lossen. En in dit geval staat zware mishandeling, inbraak met geweld, poging tot doodslag, diefstal en het zijn van een criminele organisatie boven het kweken van 20 plantjes hoor...

 

En als de politie weigert om iets te doen omdat je wiet kweekte, dan heb je de keuze, of je het op wilt laten gaan of dat je er zelf iets aan doet....

 

Ik zou zeggen begin eens met een grote woef...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus jij laat je uit principe gewoon afmaken? Stoere taal hoor. Je hebt niet eens tijd om je wapen (wat je dan overigens illegaal gebruikt!) uit je kluis te halen (haar hij ongeladen opgeborgen hoort te liggen volgens je vergunning). Sterker nog, als één van die rippers iets overkomt dan zit niet hij, maar jij met alle gebakken peren! Heel dom. Heel onverantwoordelijk. Bovenal heel erg naief. Daarnaast heel erg strafbaar. Niet de moeite waard voor 5 plantjes.

Munitie moet zelfs in een aparte kluis, juist omdat je dan ±5 minuten extra bedenktijd hebt... Geen slechte regeling overigens. Jammer dat die niet gecontrolleerd wordt bij mensen die een vuurwapen illegaal bezitten... Wat dat betreft is de VS toch een beter land, hier kun je als inbreker er vrijwel van uit gaan dat als je een vuurwapen hebt dat je er mee weg komt, niemand gaat toch iets doen...

 

Al heb ik laatst op TV ook een man van ergens in de 60 gezien die in z'n borst geschoten was door een overvaller, en die heeft daarna met een stoel ofzo die overvaller helemaal in elkaar gemept, kijk, die man kreeg ook gewoon respect van de politie... Dus de les die er te leren valt is waarschijnlijk, ga iedere week een uurtje zelfverdediging oefenen, Krav Maga, dat is sowiso gezond voor je lichaam, en mocht je nog eens iets narigs tegen komen dan heb je als het goed is wat je nodig hebt om 'on top' uit te komen...

 

Skafz, erg vervelend wat je gebeurt is... Ik kan het me voorstellen hoe je je nu voelt. Maar ik had er toch echt een probleem mee gehad als ik had geweten wie het was... Ze kunnen nog 2x zo groot zijn maar ze hebben vast Sun Tzu niet gelezen. :)

 

 

BTW: Tazerts enzo zijn best handig, ik heb er eens 1 gezien, en ik wordt shit scared van iemand die ik vertrouw die zo'n ding heeft, en er mee loopt te zappen, zo'n ding maakt een geluid van zichzelf, daar wordt je al misselijk van....

 

PS: Zo'n busje traangas dat zichzelf leeg spuit bij je hokje als je niet binnen 30sec. de code in drukt in het alarmvakkie... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou zeggen begin eens met een grote woef...

 

<---------------------------heb er nog wel eentje te huur indien gewenst :) :wacko:

 

Erik

 

 

@Skafz, inderdaad netjes aangifte doen bij de politie, die zijn er voor om dit soort dingen op te lossen. En in dit geval staat zware mishandeling, inbraak met geweld, poging tot doodslag, diefstal en het zijn van een criminele organisatie boven het kweken van 20 plantjes hoor...

 

Lijkt mij ook dat je voor 20 plantjes een paar uur werkstraf krijgt.

Valt natuurlijk in het niet bij de rest van de vergrijpen......

 

Denk als je trouwens bij oom agent aankomt met de mededeling dat je drie dagen geleden bent overvallen......

:lol: :)

 

Gr Erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Skafz, Stuur je verhaal ook eens naar een paar (linkse) politieke partijen... Het feit dat je een verschrikkelijk criminele thuisteler bent kunnen zij wel door heen kijken, maar dit soort gebeurtenissen zijn keihard bewijs dat de aanpak van de overheid gruwelijk faalt en dat de veiligheid van de burgers in het geding komt door de criminalisering van cannabis.

 

Mvg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke stel je doet wat terug of ze worden opgepakt.

En stel je nu voor dat op die dag je zoontje voorgoed naar suriname vertekt en een verhaal van ze moeder toegeschoteld krijgt dat papa, mama en zoon heeft achter gelaten.

 

Helaas zit dit verhaal veel gecompliceerder in elkaar.

En word het een moeilijke tijd voor de eigenaar van het huis.

 

Ik wil even duidelijk maken dat ik het verhaal publiceer. 2 vrienden van mij zijn gedupeert niet ik.

Maar ik respecteer het enorm dat iedereen meedeleven toont.

 

Alleen helaas is het veel gecompliceerder dan alleen een paar gasten die huis binnen vielen.

De moeder van zijn kind weet wat ze doet. En het gaat haar mischien nog lukken ook.

Daarom verdiep ik me nu maar ff in voogdij zaken, mischien dat het de ''eigenaar'' lukt om de helft van de voogdij te winnen over zijn kind.

En dan kunnen er echte stappen ondernomen worden.

 

Nu is het lastig, want gebeurd er wat. Zit zij in het vliegtuig.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

enige deelneming om het zo maar te zeggen, maar ik vraag me dan af of deze jongeren alleen deze dingen doen. als ze hier al geen respect voor tonen dan zullen ze dat met niets doen en dan ga dit volgens mij ook niet het enigste zijn dat ze ooit gedaan hebben of zullen doen. en dan zie je gewoon hoe ver het is gekomen met de politie, ze laten de kleine man die gewoon een kleine bij verdienste wilt doen of gewoon nog maar voor zich zelf wil planten niet met rust, maar criminelen die zich met stelen, inbraak , geweld bezig houden die laten ze gewoon hun gang gaan. en waarom omdat ze toch met een glimlach het gevangenis binnen graken (gratis eten en onderdak) voor paar jaar en dan lopen ze weer vrij. ze zouden zich beter daar eens mee bezig houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou dit onderwerp de prullebak in kunnen?

 

Ik ben van plan er serieus werk van te maken en als er iemand hier de reacties leest komen er gemengde gevoelens naar boven.

Het zekere voor het onzeker.

 

Ik ben van plan mits er toestemming word gegeven door de ''gedupeerde'' om hun te helpen in een aanklacht indienen etc.

@ Kees, idd de politiek hier over inlichten zou een idee zijn. Alleen heb ik geen idee hoe.

En ik heb weinig (tot geen) vertrouwen in politiek.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...