Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

@erik1973

Ik heb nog nergens een probleemhok gezien die goed is gaan draaien nadat er

alle verdachte gifmakers uit zijn gehaald. Maar als jij mij kunt overtuigen met

een degelijke fotoreportage van een gifhok die na verwijdering van "gif" materialen

1 op 1 draait, wil ik mijn mening wel bijstellen.

 

 

Ik hoef jou niet te overtuigen,want ik ga uit van mn eigen kennis.

Wil graag ik jou hok een stukje vinyl leggen die over deze kwaliteiten beschikt.

Dan kun jij er een uitgebreid verslag over schrijven..

 

Als ik graag mensen zou overtuigen ging ik wel bij de jehova ;)

 

Erik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ach, je mag zelf weten of je dit overtuigend vind,

bladproblemen in het minilab

de topic is uit 2006, en sinds het verwijderen van het vinyl geen enkele klacht meer.

Er zijn mensen die van alles uitspoken met hun plant,

en er de mooiste bloemen van plukken, for sure.

Maar dat is een andersom redenatie.

Uitgaande van de problemen in dit topic, en ervaringen van anderen, is het geoorloofd om te zeggen

dat er "bepaalde gasuitstoot" bestaat die zeer nadelig is voor ons plantje.

Dat deze gasuitstoot herhaaldelijk is te herleiden naar vinyl en of spaanplaat is voor mij een fact.

Opvallend vind ik dat de klachten vaak extreem worden vanaf de 2e/3e week bloei.

 

grtz Weetje

 

Weetje,je hebt helemaal gelijk daar durf ik mn handen voor in het vuur te steken.

Ik werk al 20 jaar met dit spul,en ken de ins en outs wel onderhand.

 

Weekmakers komen vrij na opwarming en je planten worden na een paar weekjes vermoord.

Ook ik heb op dit soort onderwerpen al genoeg gereageerd,en er staat alleen al in 2011 al genoeg over geschreven.

Elke 2 maanden komt deze vraag wel weer terug.

Vaak gesteld door mensen die te beroerd zijn om te zoeken,of de zoekfunctie niet kunnen vinden .

 

 

En dan bestaan er ook nog mensen die dan toch nog eigenwijs zijn.....

Die blijven ook altijd bestaan ;)

 

 

Gr Erik

Share this post


Link to post
Share on other sites
@weetje

dat in de 2e/3e wk vaak naar voren komen komt volgens mij door de volle omschakeling naar bloei, op laatste van vegetatieve spurt gaan ze behoorlijk in de overdrive en nemen ze erg veel op aan stoffen (ook de verkeerde als die er zijn/al niet opgenomen zijn en gaat het allemaal ff razendsnel vanwege dat verhoogde metabolisme) waar ze het daarvoor nog wat rustiger aan doen en alles nog wel her en der over de plant verspreidt kwijt kunnen, zie je ook vaak maar lichte verschijnselen die je eerder aanziet voor voedingsprobleem.

 

 

 

 

Na een paar weken uit dit zich pas maar vanaf dag 1 hebben ze er last van.

Opbouwend en onomkeerbaar.

 

 

Gr Erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil zeker niet beweren dat formaldehyde vergiftiging niet bestaat, en ik neem

het ook serieus, gezien ik zelf 10 jaar lang met zo'n vermoedelijk gifhok heb gedraaid.

 

Ik vind gewoon dat er te makkelijk de schuld aan externe factoren als vergiftiging,

voedingsmerken en stekkenboeren wordt gegeven. Ik denk dat men de oorzaak

eerst bij zichzelf moet zoeken, voordat je iets anders de schuld geeft.

 

@weetje

Mooi voorbeeld, maar ik las wel dat je met het verwijderen van het vinyl ook nog

andere aanpassingen aan je minilab heb gedaan die van invloed kunnen zijn.

 

@erik1973

Als je een discussie aangaat, lijkt het mij aannemelijk dat je elkaar van een

bepaald standpunt probeert te overtuigen. Dat is de essentie van een discussie.

 

Het lijkt mij wel een leuke uitdaging, om een stukje vinyl in mijn tentje te leggen.

Als je me kan vertellen waar ik zo'n gevaarlijk stukje vinyl kan kopen, ga ik graag

een testje aan. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

carpet right en kwantum ligt er vol van.

neem spul wat flink ruikt als het van de rol komt.

 

Wanneer begin je met je verslag?

zie het wel verschijnen.

en nogmaals,zoek en je zult vinden.

er is al genoeg over gezegd

 

 

Gr Erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op linoleum lijkend vinyl is een goede keuze voor een testje, leg er een plaatje spaanplaat onder, drukt het niet zo in :)

 

Ik denk dat men de oorzaak eerst bij zichzelf moet zoeken, voordat je iets anders de schuld geeft.

 

je lijkt de gemiddelde GS medewerker wel, die denkt ook dat alles wat recht is krom te lullen is en probeert je met zijn voeding de deur uit te sturen.

wel leuk hoor, heb inmiddels een curver box vol voeding "die het echt op zou lossen.. zeker te weten" neem ze niks kwalijk maar ik kom niet van gisteren weejewel :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips. Ik ga dus op zoek naar sterk ruikend vinyl of een

stinkend stuk pvc vijverfolie, misschien wel een combi voor net dat beetje

extra verderf. :lol:

 

Ik hoop dat jullie gelijk krijgen, want als het echt waar is van die vergiftiging

kunnen er een hoop kwekers hier hun les uit trekken en mogelijk wel goede

rondes draaien. Ik zelf denk dat dus lariekoek is. We zullen het zien..

Aankomende week gaat de test beginnen. Hiervoor gebruik ik een tentje

gevuld met Chocolat Mix van 3 weken 12/12.

 

@lostchild

Ik heb een kweekruimte gehad waar ik mijn lucht uit de overloop haalde

met linoleum lijkend vinyl erin en de rest van het huis goedkoop tapijt.

Nooit problemen gehad. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de test.

 

Ik denk dat men de oorzaak eerst bij zichzelf moet zoeken, voordat je iets anders de schuld geeft.

Je vat die quote verkeerd op. Ik doel hiermee op mensen, die geneigd zijn

om bijvoorbeeld een degelijke voeding als Ferro de schuld te geven van zijn

eigen ongezonde planten. Of de GS de schuld te geven van eigen verkeerde

keuzes. Door continue te switchen van voedingslijnen los je geen problemen op.

Je maakt de GS er alleen maar rijker van. Bijna alle voedingen op de markt zijn

degelijke producten waar goede resultaten mee te halen valt, maar dan moet je

ze wel goed gebruiken en een beetje kunnen kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja met een goed klimaat geen probleem temp met hoger laten worden dan 26 a 27 graden .

 

Of was het 25 c ??.

 

Leuke test andy.

 

Groetjes Podhead.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hoop dat jullie gelijk krijgen, want als het echt waar is van die vergiftiging

kunnen er een hoop kwekers hier hun les uit trekken en mogelijk wel goede

rondes draaien.

 

 

Dat hebben kwekers al voor je gedaan.

Alleen ben jij te eigenwijs om je hier iets van aan te trekken.

 

:lol: :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het blijft vaag af en toe,toen ik net begon met kweken met dezelfde opstelling,voeding als nu kreeg ik bladproblemen.

Ik gebruikte een 500m³ afzuiger met 600watt in een dr120 tentje in een ruimte waar ik ook uitblaas,zou voldoende moeten zijn,maar door slechte luchtverversing/klimaat kreeg ik problemen.

 

Sannie wees me op de mogelijkheid van te weinig verse lucht,ik ben toen een een boxafzuiger met flinke overcapaciteit(1500m³) gedimt met een variac gaan gebruiken,heb me inlaat vergroot en het klimaat in de tent verbeterd,sindsdien gaat het beter.

 

Ook bij vergiftiging speelt klimaat een rol,immers bij voldoende verse lucht i.c.m. goede afzuiging zou dit niet moeten mogen.Elk voorwerp kan gassen of straling geven,afzuigen,veel verse lucht is belangrijk.

Ik zeg niet dat vergiftiging niet kan,maar dat een goed klimaat al veel kan voorkomen,maar dat is mijn mening :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je vat die quote verkeerd op. Ik doel hiermee op mensen, die geneigd zijn

om bijvoorbeeld een degelijke voeding als Ferro de schuld te geven van zijn

eigen ongezonde planten.

 

Door continue te switchen van voedingslijnen los je geen problemen op.

 

apart dat je ferro noemt (wat ik in mijn s5 topic gebruik) en schuld geven aan voeding, probeer je iets duidelijk te maken ofzo?

gemiddelde kwekert kent ferro niet eens en normaliter bestel je ferro afgestemd op je water dus als je dan gaat lopen mekkeren over voeding ben je wel erg dom bezig (of heel erg eigenwijs)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Art

Hier haal je een goed punt aan. Onvoldoende luchtverversing kan inderdaad

van grote invloed zijn bij slecht presterende planten. Ik denk ook dat veel hokken

dit niet goed op orde hebben. Daarnaast zijn veel huizen slecht geventileerd, wat

vooral bij kleine tentjes van invloed kan zijn.

 

Gisteren was er een uitzending van Brandpunt waarin weer duidelijk werd hoe

slecht een onvoldoende geventileerde woning voor de gezondheid van een mens

kan zijn. Laat staan voor planten, die nog veel gevoeliger voor omgevingsfactoren zijn.

http://brandpunt.kro.nl/seizoenen/2011/afl...gen/15-05-2011/

 

@lostchild

Je geeft zelf al aan dat je wel goede resultaten haalt op DWC met Canna Aqua.

Waarom ga je dan eigenwijs switchen van voeding en jezelf onnodig op kosten

jagen, vooral als je van je medicijn afhankelijk ben. Ik begrijp heus wel dat een

mens graag experimenteert, maar je wilt toch ook wat te roken hebben? ik wens

iedereen een frisgroene tuin toe, ook jouw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je vooral moet oppassen met materialen die je in je hok gebruikt

daar is de temperatuur tenslotte hoger als in de rest van je huis normaal gesproken

en dat in combinatie met vaak een hoge lucht vochtigheid is denk ik de manier om weekmakers vrij te laten komen uit een materiaal

en inderdaad een slecht klimaat / luchtverversing zal er zeker niet positief aan bijdragen

 

ik denk zelf dat vaak vijverfolie een grote boosdoener is

Share this post


Link to post
Share on other sites
en dat in combinatie met vaak een hoge lucht vochtigheid is denk ik de manier om weekmakers vrij te laten komen

 

 

Weekmakers reageren niet op luchtvochtigheid,alleen op warmte :lol:

 

Gr Erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien dat door de vochtigheid de plant het "gif" sneller opneemt ?

ik zeg ook zomaar wat ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@el andy

als ik nog op dwc kon kweken...

 

een half invalide gaat niet met grote bakken water lopen kloten want dat kan ie niet aan :lol:

iedere keer alle aarde vervangen is ook niet alles als je geen hulp hierbij hebt, ALLE extra voeding die ik heb is dus GRATIS

misschien ben jij zo gek om voor alle voeding te gaan dokken?

 

je neemt van alles aan maar even verder (bijvoorbeeld in profiel) kijken wie er nu achter die nick zit...

 

heb je het zeil al gekocht?

 

@ontopic

zitten er in die witte slang die je bij de GS kan krijgen ook weekmakers?

 

dat is het enige wat er bij mijn eigen setup misschien nog kan spelen, gebruik het als inblaasslang al een tijdje.

zou wat zijn zeg, alles aangepast en gedaan en heb ik dan vanaf de inblazer een eigen vergiftigingssyteempje gemaakt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Frits Bom

Ik denk ook dat "giftige" materialen buiten je hok inderdaad weinig van invloed

zijn op je planten, als je maar voor genoeg luchtverversing zorgt. Hoe dat gaat

uitpakken als ik de materialen wel in mijn hok leg, zullen we snel genoeg gaan

zien.

 

@erik1973

Volgens mij heeft vochtigheid wel invloed op de opname van een plant, maar

of dat ook de opname van weekmakers stimuleert...

 

@lostchild

Misschien had ik niet zo makkelijk aannames moeten maken. Als je je daar door

beledigd door voelt, no offense. Ik wist dat je een verkeersslachtoffer bent, maar

wist niet over je beperkingen. Ik heb zelf ook een redelijk ernstig ongeluk gehad,

dus ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik ben zelf wel goed ter been, het was

ook mijn eigen schuld, dus ik mag niet klagen.

 

Over al dat sjouwen. Ik kweek al 3 rondes met dezelfde aarde, ik haal alleen

5 cm van de toplaag eraf en die ververs ik met nieuwe aarde, schimmels en

perfect start. Dat zou voor jouw perfect zijn toch?

 

Ik gebruik ook die witte slangen/buizen voor mijn inlaat, ik denk dat dat dus

niet van invloed is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Frits Bom

 

 

@erik1973

Volgens mij heeft vochtigheid wel invloed op de opname van een plant, maar

of dat ook de opname van weekmakers stimuleert...

 

Dat zou best kunnen en heb ik ook niet ontkent.

Heb wel gezegd dat de luchtvochtigheid geen invloed heeft op het vrijkomen van weekmakers.

 

 

Gr Erik

 

 

Ps'; je kunt bij carpet right om vinyl van de rol vragen waar veel weekmakers bij vrij komen tijdens het afrollen.

Diegene die je helpt weet (waarschijnlijk)precies wat je bedoeld....

Share this post


Link to post
Share on other sites

aloha

 

misschien een domme vraag maar, heb je je stekken misschien van iemand anders afgenomen?

misschien heeft je stekkenboer de jonge aanplant verkeerd behandeld met het een of ander?

ik zou het er zeker eens met hem of haar over hebben, wat je ongetwijfeld al gedaan hebt.

 

groet en op naar betere starts.

 

jippie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergiftiging bestaat zeker, maar is hier niet aan de orde..

Heb meerdere succesvolle kweken gedraaid in deze tent en nooit problemen gehad!

 

Maar goed, heb toch de hele setup eens omgegooid en we zien wat gaat gebeuren..

 

Kweekverslag is aangemaakt, dus kijk gerust mee en zie dat ik niks anders doe dan het forum voorschrijft.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik denk aan een vergiftiging :) .

 

In het verleden heb ik weleens last gehad van een Formaldehyde vergiftiging,altijd draaide ik goed en na een verhuizing was het over.

Na veel zoeken en testen en van alles als oorzaak aangewezen te hebben kwam iemand met het verhaal Formaldehyde uit vinyl zeil.

En verrek ik had idd een stuk (Novilon) zeil pal voor mn hok liggen,ik heb dat er toen meteen uitgehaald en alles was weer als vanouds.

 

Een jaar geleden weer eens verhuist en meteen had ik weer een probleem.

Formaldehyde vergiftiging was ik ondertussen wel bekend mee ,maar waar ik nu last van had zag er heel anders uit.

En door mijn ervaringen en kennis kon ik wel zeggen dat het niet aan de planten,voeding,medium,afzuiging etc kon liggen moest het dus wel

een ander soort vergiftiging zijn.

Mijn verdenking viel op de oude cv ketel die er hing,dat was er nog een uit 1978 met een passieve uitlaat,nadat ik een softbox direct boven mn

ketel had gehangen om alle eventuele ontsnappende gassen (Ethyleen) weg te zuigen was mijn probleem meteen verholpen.

------------------------------

 

Mijn ervaring met Formaldehyde :

Ik trok ze altijd 2 weken op en tijdens die groei viel er (buiten en trage groei) niet veel te zien,zodra de bloei ingezet word stopt de groei vrijwel meteen,in de eerste week begint het blad razend snel af te takelen,de oudere als eerste.

Eind 2e week zijn ze klinisch dood,de planten zijn bijna nog net zo groot als op het moment dat ze de bloei ingingen ,verbrand blad,verdroogt blad,vergeelt blad,met getrest (beknepen) ogende scheuten,en altijd paarse stelen alsof ze geen voeding konden opnemen.

 

-------------------------------

 

Mijn ervaring met Ethyleen :

Tijdens de groei niets aan de hand,in de derde week als de bloemvorming begint verouderd plant razend snel,oudere bladeren beginnen al te verkleuren.

Begin vijfde week remt de bloei totaal en in week 6 ziet er uit alsof ze klaar zijn voor de oogst met als resultaat vergeelt\verdord blad met te kleine toppen die al helemaal bruin zijn (haartjes) en vol in de thc zitten.

Ze langer laten staan brengt totaal niks extras.

 

http://www.kasklimaat.nl/131-Luchtverontreiniging.htm

--------------------------------

En als laatste Phytium.

Pythium zal niet zo erg vaak voorkomen maar aangezien ik helaas ook met deze variant kennis heb mogen maken zet ik hem er ook maar bij.

Phytium is een schimmelziekte/wortelziekte die meestal alleen in hydroculturen voorkomt maar naar verluidt kan die ook voorkomen in grond en met name een grond met veel organische stoffen.

 

Mijn ervaring met Phytium in een hydrocultuur (DWC) :

Na een "schone" start op hydro kan Pythium al opduiken na een week (+- 10 dagen).

Op aarde, als die besmet is direct,bij besmette potten etc zal het wat langer duren voordat het zichtbaar word.

 

De symptomen,oudere bladeren waarvan de steeltjes paars achtig zijn vertonen vlekken wat lijkt op een roest schimmel.

Groen-gele verkleuring (gif groen kleurtje), van binnen naar buiten in de jonge bladeren en VOORAL in de groeischeuten.

Verdergaande vergeling van de groeischeuten totdat ze zelfs echt spierwit worden.

Dit proces van begin tot eind voltrekt zich in 3 weken ongeacht bloei of groei,en ziet er als een als een zwaar ijzer te kort.

 

 

http://www.syngentacropprotection.nl/gewas...lutions_18.shtm

-------------------------

 

Maar tot wat ik kan zien op jou fotos denk ik toch ook Formaldehyde,niet ergens (nieuwe) gordijnen opgehangen ?.

Bepaalt soort hout in huis gehaald ofzo spaanplaat,mdf of tapijt,nieuwe matras etc..

Toevallig de lucht circulatie in huis veranderd,lucht vanuit de ketelruimte komt het huis in.

Als je eerder wel goed draaide is er toch wat veranderd :)

 

Suc6.

 

MRD

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bedankt voor de tips. Ik ga dus op zoek naar sterk ruikend vinyl of een

stinkend stuk pvc vijverfolie, misschien wel een combi voor net dat beetje

extra verderf. :)

 

Ik hoop dat jullie gelijk krijgen, want als het echt waar is van die vergiftiging

kunnen er een hoop kwekers hier hun les uit trekken en mogelijk wel goede

rondes draaien. Ik zelf denk dat dus lariekoek is. We zullen het zien..

Aankomende week gaat de test beginnen. Hiervoor gebruik ik een tentje

gevuld met Chocolat Mix van 3 weken 12/12.

 

@lostchild

Ik heb een kweekruimte gehad waar ik mijn lucht uit de overloop haalde

met linoleum lijkend vinyl erin en de rest van het huis goedkoop tapijt.

Nooit problemen gehad. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de test.

 

En hoe zit het met je gifkweek?

 

 

Gr Erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Mannen!

 

Nieuwe tent, nieuwe setup KLIK (haal de lucht nu van buiten) nieuwe grond, waardes in orde en probleem doet zich WEER voor!!

Toch echt mijn twijfels of het aan het laminaat ligt, aangezien ik 2 top oogsten gedraaid hebt..

 

Maar zou het kunnen dat.....: (correct me if im wrong)

 

Net even de plantenspuit gepakt om wat te nevelen, klein beetje wortelstim. erbij gedaan alszijnde bladvoeding..

Eenmaal klaar, mijn neus eens tegen die fles geduwd en rook alleen maar Dettol!! :)

 

Dan ook meteen het hele verhaal..

Heb hier (bij mij thuis) 2 topoogsten gedraaid en de tent toen ontsmet met emmer, dettol en zeem, toen de tent verhuist naar een maat van me waarbij de kamer waar de tent kwam te staan een gore bende was!

Toen heb ik die kamer met een flinke scheut sterk geconcenteerde Dettol proberen te ontsmetten via mijn plantenspuit en vanaf die kweek is het nooit meer goed gekomen!

Ook ziet de fles wat gelig van binnen, en ruikt nog steeds sterk naar Dettol..

 

Raar dat het me nu pas opvalt, maar kreeg ineens een helder momentje!

 

Dus de vraag...

Zou ik het dan echt in de plantenspuit kunnen vinden?!

Of zijn er hier mensen die de tent ook ontsmetten met een plantenspuiten om deze vervolgens uit te spoelen en te gebruiken om te nevelen?!

 

Alvast bedankt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan je niet helpen, maar ook n leerpunt

ikzelf gebruik nooit geen spuiten trechters of wat dan ook voor meerdere doeleinden

flessen voeding die ik niet gebruik draai ik achterstevoren

 

met n knipschaar verzorg je ook niet je nagels

 

gr east

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...