Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

SaX-

Royal Danish Guerilla 2011

Recommended Posts

Ik heb de zaden 48h tussen natte watten gelegd, de helft was reeds ontkiemd toen ik ze heb gepoot.. Alleen zijn ze daarna dus niet vochtig genoeg geweest..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aiii zonde.. ;)

Heb je nog wel back up ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het waren natuurlijk wel de mooiste, dikste zaden die ik in de grond had gestoken. Heb er nog wel een hoop liggen, maar die zullen van mindere kwaliteit zijn!

We shall see! To be continued ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine tussenstand:

Er staan nu een 15-tal zaailingetjes op de spot.. Nog een 40-tal zaden zijn de grond ingegaan :) deze zijn ook in de grond gestoken met de geleerde les in mijn achterhoofd :) Als alles goed gaat staan er binnen enkele dagen zeker 50 schattige plantjes :lol:

 

Ik ga ze nog enkel een paar keer water geven, maar voor de rest zullen ze het zelf moeten doen.. Als ze te groot worden voor hun bekertjes, gaan die eraf en gaat er een netje rond tegen de konijnen, ook liggen er slakkenkorrels klaar :wacko:

 

 

To be continued!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's van 15/05

 

gallery_21990_11969_187254.jpg

^ Zo gingen de meeste nieuwe zaailingen de grond in deze keer :lol:

 

gallery_21990_11969_1329228.jpg

^ En zo ligt de spot erbij momenteel, hopelijk wordt het snel wat groener! Zoals je ziet dus bijna geheel omsingeld door de japanse duizendknoop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo wel chille omgeving daar om wat te tuinieren, erg mooie locatie, met mooie bomen.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de spot komt nooit iemand, maar voor er te geraken moet ik wel op zo'n 100meter van mensen hun achtertuin passeren (grote villa's, met grote tuinen) Daarom dat ik voor de veiligheid altijd 's nachts zou moeten gaan eigenlijk. Gelukkig is er voldoende begroeiing waar ik door gecamoufleerd wordt.

De spot zelf vind ik super qua zonlicht en locatie. Volgens mij is de omgeving ooit als werf gebruikt (er is redelijk wat verkeersinfrastructuur gebouwd een aantal jaar geleden in de omgeving), want ik vond bij het graven af en toe wat betonafval (kleine keitjes, brokstukken, ..) Ook is de grond nogal zanderig en dat merk je als het zo droog is als de voorbije weken.. Gelukkig heb ik dat poeltje op nog geen 30meter afstand.. De duizendknopen groeien er ook weelderig dus op geringe diepte zit er zowiezo genoeg vocht in de grond.

 

Vorig jaar had ik mijn plantjes gekiemd begin juni en gingen ze eind juni op deze spot de volle grond in. Eind september waren deze +- 1,5m... Niet echt groot voor zo een Royal Dane.. Iemand een idee of dat vooral door de late zaaidatum is, of kan dat ook temaken hebben met een ietswat schrale grond? (Dit jaar zit er in elk geval genoeg kippen-mest in de grond, maar misschien moet ik nog iets toevoegen ?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal wel een beetje van beide zijn, 15 mei de grond in zal wel al grotere planten geven (mits opgewaardeerde grond)

Je spot ziet er zeer mooi uit!

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had dit topic even gemist. Mooie spot daar! Je maakt er geen half werk van.

Ik kijk zo nu en dan eens mee...

 

Gr,

Wietfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je dames toen niet zo groot werden kan meerdere redenen hebben

- te lang voorgegroeid (in een te kleine pot)

- Arme grond inderdaad

- Slecht weer

 

Dit jaar wordt alles beter toch :lol:

 

 

Grtss Highlife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het weer wordt weer beter de komende dagen! Eén van de dagen nog eens wat water gaan geven dus, want afgelopen dagen is er ook niet veel gevallen! :)

Dank voor de reacties :lol:

 

Dit jaar gaan we hopelijk wat grotere planten kweken (goeie zomer, grond wat beter opgewaardeerd en vroeger begonnen... :))

 

Greetzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook de 2de ronde zaden was geen groot succes, ondanks de koudere temperaturen en wat regen waren een groot deel van de zaailingetjes uitgedroogd.. Ik had nu eenmaal niet de tijd voor elke dag water te gaan geven :lol: Dat redden ze dus niet..

Momenteel staan er nu wel een aantal plantjes die al stevig geworteld zijn en dus voor een groot deel zelf voor hun watervoorziening kunnen zorgen. Het is echt the struggle of the fittest!

Morgen ga ik nog eens langs..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik veronderstel dat je je zaadjes thuis niet kunt ontkiemen?

Als dat het geval is zou ik mijn zaadjes in pitpots of kiembakjes ontkiemen met eventueel een doorzichtbare plastieke bak met een gat erop.

 

Ik denk dat het aan de grond ligt dat ze niet zo goed uitkomen.

Niet omdat het slechte aarde is maar omdat het moeilijk is voor zo'n kleine piemel om daar bovenuit te komen, zeker met regen ed daarbij.

 

Oplossing;

 

- Zakje met potgrond

- Ontkiembakjes/pitpots

- Plastieke bak als dak

 

 

Nice spot btw :lol:

 

 

-3s-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sax,

 

Ik volg je topic al enige tijd en het is echt balen medegrower dat de second run geen succes was :lol: .Ik ben momenteel ook aan het wachten met het zetten van mijn planten op de spot maar gezien de droogte is het dus afwachten dan maar.Wens je veel sterkte medegrower.

 

 

Ook de 2de ronde zaden was geen groot succes, ondanks de koudere temperaturen en wat regen waren een groot deel van de zaailingetjes uitgedroogd.. Ik had nu eenmaal niet de tijd voor elke dag water te gaan geven :) Dat redden ze dus niet..

Momenteel staan er nu wel een aantal plantjes die al stevig geworteld zijn en dus voor een groot deel zelf voor hun watervoorziening kunnen zorgen. Het is echt the struggle of the fittest!

Morgen ga ik nog eens langs..

Edited by Outdoor-Cannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ -3S-:

de manier dat ik het nu heb gedaan is inderdaad niet echt aan te raden.. Ze staan daar in de volle zon, en die zandgrond droogt redelijk snel uit.. zelfs met een bekertje erover.. Voorlopig laat ik het bij de plantjes die er nu staan, maar waarschijnlijk ga ik binnekort toch nog een paar zaden ontkiemen. Dan ga ik op een andere manier te werk. In bekertjes ofzo ontkiemen met idd plastic erover, en niet vol in de zon. Pas als ze iets van wortels ontwikkeld hebben kunnen ze volgens mij de droogte aan.

 

Het ziet er voorlopig naar uit dat er niet veel neerslag gaat vallen, dus ga ik elke 2-3 dagen even langs voor ze water te geven.. Vanaf ik merk dat ze in hun eigen waterhuishouding kunnen voorzien, mogen ze op eigen kracht verder.

 

Ik heb woensdag nog enkele fototjes gemaakt die komen er binnenkort op. Vanavond ga ik ook nog eens langs, want de zon heeft weer flink geschenen vandaag en ze voorspellen ook voor morgen veel zon :lol:

 

Keep'em green!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En enkele fototjes:

 

gallery_21990_11969_1604960.jpg

^ Eentje met smalle blaadjes 18/05

 

gallery_21990_11969_261272.jpg

^ Brede blaadjes 18/05

 

gallery_21990_11969_1305401.jpg

^ 18/05

 

gallery_21990_11969_556411.jpg

^ 20/05 's nachts... niet zo duidelijke foto

 

gallery_21990_11969_70778.jpg

^20/05

 

Zo staan er dus exact 16 nu op de spot, en die lijken het allemaal wel te gaan halen :lol:

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop het voor jou :)

 

Ze moeten nog een hele weg afleggen om de mijne in te halen hehehe ! :lol:

 

Moge het ook lekkere struiken worden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oef, de 16 plantjes die er staan lijken goed aangeslagen!

Water ga ik vanaf nu wss niet meer moeten gaan geven, aangezien ze vanaf nu dat zelf kunnen. Een tweetal had zelfs verschijnselen van té veel water (verdroogde bladpuntjes..) Met de huidige temperaturen en zonneschijn dat ze krijgen beginnen ze snel blad te maken.. De bekertjes waren al te klein voor 2 babies, dus die hebben nu hun blaadjes vrij in de wind met een gaasje errond.

Ik zit met examens de komende 3 weken dus ik zal niet meer zo dikwijls gaan kijken, een keer de bekertjes verwijderen en nog een 2de keer slakkenkorrels gaan strooien enz.. Misschien komt er nog wat zaad bij..

 

gallery_21990_11969_1132408.jpg

^ 22/05: Schatjes beginnen aan hun 1e internode

 

Ook begint het bij mij wat te kriebelen om ergens een zaadkweekje te doen, met al dat autoflowergeweld wil ik ook eens aan de slag gaan. De zaden zouden een mooi begin zijn voor Guerilla 2012. (misschien wel het laatste guerillajaar? hopelijk vergaat de wereld niet :rolleyes:)

Een spot heb ik al min of meer gevonden, maar ik twijfel er een beetje aan aangezien het +- 1km ten NO van mijn andere spot ligt.

Is de kans reeël dat het stuifmeel recht op mijn Danes valt en ze bevrucht geraken? Ik ben er ook van overtuigd dat ik dan niet eerst langs de autoflowers kan er erna naar de Danes, ivm stuifmeel op mijn kleren enz..

 

Tips & Comments, shoot!

 

Mvg,

SaX

 

edit: is er iemand die mij een bepaalde autoflower kan aanraden? (opbrengst, rotbestendig, smaak, ..) ik heb nog RD zaden te ruil!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er iemand die kan antwoorden op mijn vraag omtrent hoever het stuifmeel van mannetjes geraakt? Is een kilometer een te groot risico?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan volgens mij niet egt problemen opleveren.

 

Grtz

 

Foefje_SKunk :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor je reactie Foefje_Skunk..

 

Enkele fototjes van gisteren donderdag 26/05

gallery_21990_11969_1080448.jpg

gallery_21990_11969_760450.jpg

gallery_21990_11969_983225.jpg

gallery_21990_11969_591048.jpg

 

Ze zijn nu allemaal hun bekertjes ontgroeid en hebben een gaasje gekregen.. Nog 1 uitvallertje (was nogal een minkunkeltje, dus was te verwachten)

 

Keep'em Green!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een heerlijk zomers weer vandaag! Ik kan niet wachten nog eens te gaan kijken :)

Vanavond voorspellen ze hevige onweersbuien, hopelijk zit er geen hagel ofzo in.. Deze week wordt ideaal weer voor de plantjes, maxima tussen 20 en 25°, veel zon... Let the sun shine and let the weed grow!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren 01/06 nog eens gaan kijken na een klein weekje: Ze zijn lekker gegroeid!

5 vingerig blad is volop in de aanmaak en ze staan er goed bij (vind ik zelf :))

 

Enkele fototjes (SD kaart was vol na 4 foto's :x)

 

gallery_21990_11969_496397.jpg

gallery_21990_11969_1376435.jpg

gallery_21990_11969_1840368.jpg

gallery_21990_11969_591711.jpg

 

Nothing can stop them now!

Ze lijken mijn hulp niet meer nodig te hebben en knallen gewoon lekker door, het weer dat voorspeld is zal ze nog een extra boost geven waarschijnlijk.. Binnen een dikke week zitten mijn examens erop en dan gaat er een nieuwe lading zaad naar de spot, daar heb ik nog een extra greppel gegraven een klein beetje verderop.

Ook is het de bedoeling dan de autoblueberry zaadjes te laten opkomen op de spot zelf. Later verhuis ik ze een goeie kilometer verderop voor een zaadkweekje...

Ik wou dat ik ze gewoon in mijn tuin had staan dan kon ik ze alle mogelijke liefde geven.. Aftellen naar mijn eigen huisje met tuintje dus :)

 

Keep'em Green!

SaX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...