Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ziran

Buitenkweekje 2011

Recommended Posts

Goede morgen Ziran, shit man dat je spint hebt. Je kunt bijvoorbeeld Promanal van Ecostyle gebruiken.

Volgens mij zijn de producten van Ecostyle biologisch. En inderdaad ik denk dat je geen keus hebt! ;)

 

Suc6 met bestrijden.....'t is niet anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey wietfreak,

 

Ik heb hier thuis nog Plant Vitality Plus van BAC staan.. en dat schijnt ook tegen spint te werken. Alleen ik wil weten wat het met me toppen doet.. want geheid dat ik die natuurlijk ook raak als ik de planten ga sprayen.

Maar ik moet zo ie zo iets doen voordat het uit de hand loopt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietfreak heeft gelijk over promonal van Ecostyle, die kan je tot dag voor oogst nog spuiten, is biologisch ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mss moet je Blowsterke even pm-en. Zij werkt veel met Plant Vitality. Maar mss reply ze nog wel in je topic.

 

;)

 

Hoe is je sollicitatie gesprek gegaan? Kan ik je feliciteren met 'n nieuwe baan? ;)

 

Lol ze is me net voor geweest. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ze was net sneller wietfreak.

 

Thanks blowsterke! ik zal eens een bezoekje aan het tuincentrum brengen deze week.

 

Me sollicitatie gesprek ging goed ik ben door naar het 2e gesprek!

 

PVP is toch ook biologisch? komt het dan niet op het zelfde neer ? of laat dit een nasmaak achter op de toppen?

 

Greetz Ziran

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 76 ( Dag 53 BLOEI )

 

Zo eindelijk weer is een update over de planten ;)

 

Heel raar maar vandaag kon ik geen webben vinden :S dus of de spint is mysterieus verdwenen of het was gewoon een spin? ;)

Even morgen af wachten in ieder geval.

 

De vrouwtjes hebben vandaag weer bloeivoeding gehad 2ml op 1,5liter water.. want de sugar punch #1 begon wat geel te vertonen in haar bladeren.. dus ik denk dat ik even wat meer of vaker bloeivoeding moet geven.

 

Tijdens deze update ben ik aan het eten en goddeloos wat is het lekker!! ( Gele thaise curry met rijst noodels )

 

Je merkt wel dat de planten hun klimaat die ze nu hebben een stuk fijner vinden.. vooral bij de twee kleintjes zie je ze vooruit gaat ( SP #3 en KK #1 )

 

Ik zit wel beetje met hoe lang SP #1 en KK #2 nog moeten.. want volgens mij zijn ze al beetje aan het einde..

 

gallery_12152_11991_2299378.jpg

Sugar Punch #3

 

gallery_12152_11991_2823705.jpg

Sugar Punch #3

 

gallery_12152_11991_2757860.jpg

Killing Kush #1

 

gallery_12152_11991_2048728.jpg

Killing Kush #1

 

gallery_12152_11991_149330.jpg

Killing Kush #1 , was even een test schot.. moet zeggen dat best goed gelukt is?

 

gallery_12152_11991_732895.jpg

Killing Kush #2

 

gallery_12152_11991_3712122.jpg

Killing Kush #2

 

gallery_12152_11991_2207268.jpg

Sugar Punch #1

 

gallery_12152_11991_4022192.jpg

Sugar Punch #1

 

Twee bladeren bij Sugar Punch #1 hebben opeens soort geelachtige stipjes op het blad.. wat zou dit kunnen betekenen?

Ik heb een foto van gemaakt maar is een klein beetje onduidelijk door de lamp.

 

gallery_12152_11991_1370435.jpg

????

 

Zoals je ziet zit het alleen bij de midden lijn van de vingers.

 

Ik heb nog steeds last van overdruk.. ik heb echt alles extra getaped en kan echt geen "lek" meer vinden.. dus ben toch bang dat de 500m3 afzuiging niet voldoende is.. wat ik wel vreemd vind want doc had me dit zo aangeraden.

Zouden ze misschien een verkeerde motor in de 500m3 hebben gedaan?

 

Ik kan trouwens echt niet wachten om met de nieuwe ronde te beginnen.. die gaat zo hard knallen in deze tent! weet ik gewoon zeker. Ik hoop dat Sannie heel spoedig weer een nieuw soortje in ze shop heb zodat ik daar meteen mee aan de slag kan. ( vind het leuk om nieuwe soorten te doen waar nog geen of weinig verslagen van zijn. )

 

Fijne avond iedereen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Ziran, wat goed dat je voor 'n 2de gesprek bent uitgenodigd. Dat geeft de burger toch alweer wat meer moed. ;)

De spint is al vertrokken, denk 'n beetje bang geworden, omdat je al wat informatie had ingewonnen voor bestrijding. ;)

Let inderdaad even goed op je planten, bij mijn planten heb ik toch 't vermoeden dat 't kwam door te weinig voeding.

 

Wat je kweek tent betreft heb je al eens 'n mailtje gestuurd naar Doc?

Kijken wat hij ervan zegt en inderdaad mss verkeerde motor?

 

Fijne avond nog. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook dat de spint bang is geworden haha..

Ben ook heel blij dat ik naar het 2e gesprek mag.. deze is alleen wel een heel stuk moeilijker.. en ben benieuwd of ik me hier door heen kan slaan. En dan zou je denken na dat gesprek ben je er! nou nee.. dan komt nog een 3e whaha.. wordt me niet echt makkelijk gemaakt ;)

 

Ik heb Doc zojuist even een berichtje gestuurd.. misschien dat hij zich vergist heeft tijdens het advies.. maar dan is hij er in iedergeval van op de hoogte.. voor als hij dezelfde set up bij iemand anders adviseert dan kan hij misschien zeggen dat ze beter iets grotere afzuiging kunnen nemen.

 

Bluhh gaan we weer werken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes Ziran, met je vervolg gesprek.

 

Met je plantjes gaat het nog steeds goed zie ik, op wat ongedierte na, is dat inmiddels bestreden?

 

Veel afbloeiplezier en fijne dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey blowsterke,

 

Je me plantjes gaan lekker maar ik denk wel dat ze binnenkort om moeten.. vind het wel moeilijk te bepalen eerlijk gezegd.

Gister kon ik niks vinden qua spint.. vandaag weer 1 sliertje web, dus snap er even niks van haha.. een luie spint familie misschien? ;)

 

met afbloeien was het nou laatste week of laatste 2 weken alleen water? heb echt even een blackout vandaag.. zo druk in me kop.

 

Ik zal jullie morgen op de hoogte stellen na het gesprek ;)

 

Greeetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind 't zelf ook vaak moeilijk te bepalen. Hoeveel bloei weken geven ze op voor deze soortjes. Anders moet je je

daar maar aan vast houden. Ja oké, dat is maar 'n richtlijn natuurlijk.

Soepel kun je denk ik het best zo'n twee weken aanhouden.

 

Fijne avond,

Wietfreak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de Sugar Punch geven ze 9-10 weken op.. voor de killing kush weet ik het niet want die info staat niet meer op sannie's site.. maar ik denk ook 9-10.

 

De Sugar Punch #1 en Killing Kush #2 bloeide al ongeveer een weekje voordat de kleintjes in de bloei schoten en toen ben ik pas gaan tellen.. dus eigenlijk staan de SP #1 en KK #2 nu 55dagen + 7 = 62dagen bloei

9 x 7 = 63

10 x 7 = 70

 

dus nog 1 tot 8 dagen over..

 

Wow ;) dat wordt dus nog alleen maar water geven ;)

 

Maar aan de andere kant hebben ze onder tneon gestaan en daar gaan ze langzamer onder.. dus mss kunnen ze nog wel 2weken, moeilijk!

 

Ik ga denk toch gewoon voor alleen nog maar water geven.. en dat kan dan 1week zijn of 2 weken.. dat maakt in principe niet uit.

 

Alleen SP #3 en KK #1 zijn nog niet klaar dan denk ik.. dus dan zit ik wel te kutten met waar ik ze te drogen moet hangen :/

 

Nou in iedergeval alleen nog maar water om de smaak niet te verneuken.

 

Wowzors dan moet ik nu toch ook maar langzaam gaan verzinnen met welk soortje ik ga knallen in de tent :lol:

Suggesties? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoef je wel niet alles in één keer te knippen. Scheelt alweer, is toch al zo'n saai karwei. :wacko:

 

Hoe is je sollicitatie verlopen?

 

Fijne avond......Freak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn maar 4 plantjes waarvan 2 klein.. dus denk dat het niet zoveel werk is met knippen :wacko: Zo ie zo moet ik eerst nog een knipschaar aanschaffen.. iemand tips voor de ideale?

 

Sollicitatie was echt pittig! anderhalf uur gepraat.. en soms was het gewoon moeilijk om duidelijk te maken wat ik nou bedoelde omdat het bij het werk wat ik nu doe toch allemaal een beetje anders gaat en ook andere installaties gebruiken.

 

Maarja volgende week hoor ik als het goed is hoe of wat.. Ze willen het bedrijf verjongeren en ik ben wel de jongste sollicitant dus dat is wel weer een voordeel. Afwachten dus maar ..

 

Greetz Ziran

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knipse en sterkte met de uitslag van de Sollicitatie.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat klopt die 4 kleine plantjes zijn zo geknipt. Maar daarom zal 't niet minder lekkere wiet zijn. :huh:

Knipschaartje: gewoon 'n middelgroot schaartje, puntig, vind ik wel fijn.

Wat de nieuwe baan van je betreft: inderdaad maar weer afwachten. We wachten ons wat af in ons leven. :wacko:

 

Greetz,

Wietfreak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wachten is een schone zaak haha:P

 

Net zoals dat ik nog steeds wacht tot me schuur geisoleerd wordt.. maar dat lijkt ook maar niet te gebeuren.. Dus zit er aan te denken om als deze ronde klaar is het zelf te gaan doen. Het hoeft toch geen schoonmaak prijs te verdienen omdat het in een schuur is. Alleen er gaat zoveel tijd in zitten en daar heb ik eigenlijk geen zin in. Heb het al druk genoeg. Maar het moet toch gebeuren.

 

Ik zal dus nog even een schaar aan moeten schaffen :wacko: Zou beetje lomp zijn als de keukenschaar vol met thc zit haha.

 

Bijna weekend! Morgen lekker genieten van het zonnetje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo n vingerschaartje vind ik wel leuk om mee te werken

lekker precies en knipt vlot

 

je bloei kan nog wel een weekje verder gaan

buiten is anders dan binnen

en met dit onguur weer van de laatste tijd loopt alles wat achter

 

 

van dag tot dag bekijken en voor precieser resultaat kun je altijd naar de trichomen bekijken

 

veel plezier er nog mee

 

greetz

 

Maas

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi doe je dit voor de lol of voor opbrengst??

Share this post


Link to post
Share on other sites

@maas

Ik zat zelf ook aan zo'n vingerschaartje te denken maar andere kant lijkt het weer te klein voor mij.. in ieder geval een schaartje met scherpe smalle puntjes op het eind :huh:

Ik heb helaas geen microscoop om de trichomen te bekijken.

 

 

@bob0

Ik snap je vraagstelling even niet? Het is een hobby dus doe je het voor de lol.. maar je doet het ook voor de opbrengst anders heb je geen oogst en kun je niks roken? Dus voor beide dan maar? :wacko:

 

@Tw!tchy

Hey leuk je he hier te zien!

Ehhh.. het begon als een outdoor kweekje en is toen over gegaan in een semi-outdoor kweekje door het slechte weer.. maar omdat het huis teveel ging stinken hebben me vrouwtje en ik besloten dat we een tent set-up moesten aanschaffen, vandaar dat het nu in een tent staat.. ( laatste paar daagjes nog, ze krijgen nu ook alleen nog maar water )

En dan de volgende ronde zal een indoor kweek zijn.

 

Ik zal vanavond weer even wat foto's uploaden voor jullie, wou ik eigenlijk gister al doen maar niet meer aan toe gekomen.

 

Succes allemaal weer met het begin van deze werkweek.

 

Greetz Ziran

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 83 12/12 ( Dag 60 BLOEI )

 

De dames krijgen enkel alleen nog maar water en dit blijft ook zo tot ze omgaan.. ik wil ze goed gespoeld hebben!

 

Me tentje staat nog steeds bol, omdat ik wat financiele tegenslagen had en er een dure periode aankomt dus ik kan geen variac aanschaffen :huh: Maar heel misschien dat ik er deze week eentje kan regelen voor een leuk bedrag, so let's pray!

 

Eindelijk weer wat foto's voor jullie, ze zijn wel van gister maar dat mag de pret hopelijk niet drukken.

 

gallery_12152_11991_952357.jpg

Family Picture

 

gallery_12152_11991_2616840.jpg

Sugar Punch #3

 

gallery_12152_11991_963654.jpg

Killing Kush #2

 

gallery_12152_11991_2563779.jpg

Killing Kush #1

 

gallery_12152_11991_2893162.jpg

Killing Kush #1, lagere topjes

 

gallery_12152_11991_1302905.jpg

Sugar Punch #1

 

gallery_12152_11991_2189119.jpg

Sugar Punch #1, lower deck.

 

En sja voor de rest is het eigenlijk een saaie bedoeling, want er gebeurt helemaal niks verder.

 

Hierna wil ik eigenlijk meteen nieuwe ronde knallen.. maar ben bang dat ik echt eerst alles moet afbouwen om toch die toko te isoleren.. anders gaat het niet goed komen in de winter i think.

 

Tijd om avond eten te brouwen!

 

Ciao Ciao :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schaam je, hier wat oude foto's dumpen! :) Nog effe en je hebt je eerste home-grow cannabis.

Ben benieuwd hoe die je smaakt! Ik denk dat je er inderdaad niet aan ontkomt om je schuur te isoleren.

In de winter kan 't toch maar bar koud worden. Klote winter....Ik kan me nu alweer verheugen op de lente. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Phoeee daar ben ik ook echt benieuwd na , hoe ze zullen smaken! Ik denk dat ze beide rechtstreeks in me top 5 van lekkerste wietjes komen :)

Het is trouwens niet me eerste home grown wietje.. heb ook al een keertje SnowWhite gehad en Jackberry F2 ( groene en paarse pheno )

 

Volgens mij gaan we dit jaar ook echt een terror winter krijgen.. als ik nu al naar buiten kijk pfff.. en gister viel er al hagel naar beneden, leken net golfballen.

 

Maar ik heb zo geen zin om alles weer te slopen en dan alles te isoleren... gaat weer zoveel tijd inzitten.. maar als ik het doe ga zal ik er wel een soort verslagje ofzo van maken denk ik. Maar zoals ik al zei.. zit ik krap met geld dus weet niet of ik er wel geld voor vrij kan maken.. denk toch dat het zo 500eutjes kost ofzo.

 

Hmpff gaan we weer werken.

 

Fijne dag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 86 12/12 ( Dag 63 BLOEI )

 

Bonjourrrrr! :)

 

Volgens mij zijn alle dames wel gereed voor de oogst behalve Killing Kush #1, want deze maakt in 1 keer veel witte haren aan en begint aardig op te zwellen. Maar ik wil ze graag alle 4 tegelijk omhakken omdat ik geen apart droog ruimte heb voor de dames.. ze zullen dus moeten drogen in de tent..

 

Ik werd toen straks gewoon ge-ownt door mijn eigen lamp.. ik zat namelijk de hele tijd te wachten tot dat hij uit zou gaan zodat ik foto's in het donker kon maken voor jullie.. ik wachten, en wachten.. toen duurde het mij te lang en liep weg. Ik deed net de schuurdeur dicht en toen hoorde ik KLIK! lamp uit ;)

 

Maar nu heb ik wel mooie foto's voor jullie! :lol:

 

gallery_12152_11991_2244329.jpg

Sugar Punch #3

 

gallery_12152_11991_1351833.jpg

Sugar Punch #3

 

gallery_12152_11991_100531.jpg

Killing Kush #1

 

gallery_12152_11991_536502.jpg

Killing Kush #1

 

gallery_12152_11991_1559358.jpg

Killing Kush #2

 

gallery_12152_11991_1091769.jpg

Killing Kush #2

 

gallery_12152_11991_4497352.jpg

Sugar Punch #1

 

gallery_12152_11991_3597687.jpg

Sugar Punch #1

 

En als laatste een foto van de bladeren.. wat ik wel grappig vind is dat alleen Sugar Punch #1 gele bladeren heeft :D iemand enig idee hoe dat kan?

 

gallery_12152_11991_3596729.jpg

 

Wat denken jullie dames en heren.. is alles gereed voor de oogst? Zelf ben ik bang dat SP #1 en KK #2 misschien te lang gaan staan en KK #1 te kort nog.

Ik hoor graag jullie visie en mening hier over.

 

Ook wil ik de dames nog 24uur of 48uur donker geven voor ik ze omhak.. alleen ik weet eerlijk gezegd nooit waarom de 1 nou 24uur doet en de ander weer 48uur.. Weet iemand wat het verschil er tussen is?

 

Alvast bedankt en een fijne avond iedereen.

 

Greetz Ziran

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...