Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Peperfreak

Jack Herer en BB op Aptus

Recommended Posts

@ Dj: :) :)

 

Heb de temperatuur 5 graden lager kunnen krijgen, maar zit nog boven de 30. Ik hou de temperatuur nog even een paar daagjes goed in de gaten. Blijft het te hoog, dan sluit ik de door de "knutsel lees klungelkoning" gemaakte afzuiger aan.

Groetjes.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Vandaag water gegeven en wat kom ik daar tegen in de kleine tent?

K.T!

 

gallery_21845_11801_1616415.jpg

SPINT!!!!!!!!!!!!!!

De lelijkste aliëns die je thuis op bezoek kunt krijgen!

 

Ik naar de Action een plantenspuit halen .. € 0.69 leve de Action! Had nog wat anti spint rommel:

 

gallery_21845_11801_669847.jpg

 

Gespoten dus .. van voor .. naar achter .. van links .. naar rechts .. van voor etc

 

Over een paar dagen, maar eens dit spuiten:

 

gallery_21845_11801_129823.jpg

 

Ik moet nog een week of drie denk ik. Maar ik heb een jaar of 12 geleden ook een keer spint gehad tijdens een redelijk grote kweek ... kon het toen niet onder controle krijgen, en heb alles kunnen vernietigen.

Wish me luck!

Stuur me mineervliegen.. luizen .. maar spint???

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klote-spint

gaat nog wel goed komen

 

succes verder

 

Jack herer rules

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey pf

 

hoop dat je de spint weg krijgt

aaltijd vervelend die kut beesten

 

B) weg ermeee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die is al in vrij vergevorderd stadium. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja,die zitten er al goed in ...

Heb je niet preventief behandeld tegen spint?

Dat doe ik altijd,met pvp,heb nooit geen last van spint,bij aankomst gaan ze een pvp-badje in,

en een week later word alles nog eens bespoten.

Denk als je je planten regelmatig eens had gecontroleerd op spint,dat je het ook gezien had.

 

grtjs blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Krizziz: Ik hoop dat het goed gaat komen.

 

@ DJP: Ja, dat zijn echt lelijke beestjes.. ik hoop op het beste!

 

@ Doc: Ja, op 2 planten is het best wel erg .. maar even in de gaten houden. Kijken of het spuiten gaat helpen.. anders gooi ik ze weg ( maar ja .... als ze op bezoek komen ..is het vervelende visite .. die weten niet van weg gaan. B) )

 

@Blowke: Als ik kweek met gekochte stekken, behandel ik ze altijd met plant vitality plus ... maar bij zaden doe ik dat nooit. Maar ja, een mens wordt steeds wijzer . Joh, geloof me ik controleer de planten best wel. Elke keer bij het water geven ... maar nu sloeg het noodlot plotsklaps toe.

 

Luitjes: luizen, mineervliegen, trips en ander ongedierte ... dat gaat nog wel, maar spint .......

We zien wel! Maar hoe moet ik het als deze kweek weer verkeerd gaat, uitleggen aan mijn vrouw?

Lief, de vorige keer hoefden we slechts € 500,-- na te betalen aan energie, maar dat waren de verkeerde zaden.

Ja nu, zijn het de verkeerde beesten. Ik ga haar binnenkort een bosje bloemen kopen :)

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja,dat kan gebeuren he,wel jammer,tis te hopen voor je dat je ze nog eruit krijgt.

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ben nu een week na de ontdekking van spint en het spuiten daartegen. Heb het gevoel ( al juich ik liever niet te vroeg) dat ik het onder controle ga krijgen.

Met een paar dagen spuit ik nog eens ..... en dan hopen dat het goed gaat.

 

Groetjes

PF

 

@ TedHankey: Welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo PF.

 

dat is niet goed dat je daar mee bezig moet zijn.

ik hoop dat je ze echt onder controle kunt krijgen, en je kweek tot een goed eind kan brengen.

 

hoe is het in de tussentijd met je klimaat? nu het niet meer zo warm is, zal de temp ook wel een stuk beter zijn.

 

succes met de strijd.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou niet langer dan 7 dagen wachten met een volgende spuitbeurt. je spuit de levende spint dood, maar de eitjes niet. die eitjes zijn nu waarschijnlijk uitgekomen, en binnen een paar dagen leggen ze zelf weer eitjes. het is dus belangrijk dat je zsm de spint die uit de eitjes kruipt dood maakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dj: Hoop echt dat ik de boel ( spint) onder controle kan krijgen. Ben nog steeds niet echt tevreden over het klimaat, maar de komende dagen worden wat koeler ... dus maar een beetje afwachten .. en nadenken hoe ik het echt ga oplossen. Ja, het kan zo maar weer warmer worden ( laten we dat hopen).

@Amnees: Bedankt voor je tip! Ik ga morgen spuiten.

Groetjes.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Peper

 

anders eerst ff proberen (voorzichtig)met de stofzuiger het meeste weg zuigen en dan behandelen.

 

sterkte en ZET DEUR :D

 

grtn Opoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Opoe: Ben altijd een beetje voorzichtig met de stofzuiger.. het wattage is niet te regelen .. dus alles full power. Een paar maanden geleden probeerde ik het toetsenbord van mijn laptop schoon te zuigen. Resultaat: een hoop toetsen uit de stofzuigerzak moeten halen. :lol:

Ik zet wa deur, geleuf mie ... :D

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik je topic begon te lezen en zag dat je ze buiten hebt gehad, dacht ik meteen: "als-ie maar geen spint krijgt". Ik snap het niet hoor, je hebt twee tenten en dan gooi je ze naar buiten. :D

Ik heb hier ook een plant buiten staan waar spint inzit terwijl m'n binnenplanten nergens last van hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jan de Ripper: Ja, dat was zeker mijn valkuil. Heb al wel eens vaker (helaas te vaak) te maken gehad met spint, maar dan meestal met stekken.

Ach, en dan wordt je slordig ... en dan denk je dat het goed gaat met zaad. Ja, en dan gaat het toch mis. :D

Tuurlijk staan er 2 tenten boven, maar ... de drift om te kunnen kweken is groter dan de beschikbare capaciteit. Hoop op begrip :lol:

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je met een stofzuiger werkt, kun je er een sok omheen doen zodat je geen top naar binnen zuigt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vitality plus zou volgens Sannie goed moeten werken tegen spint toch? En niet chemisch\giftig dus das helemaal goed. Mogelijk werkt het beter als je eerst inderdaad het ergste wegzuigt en dan behandelt met vitality.

 

Succes iig! Hoop dat ik geen last krijg van die kolere lijers :D

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Amnees: Ja, dat is misschien een goede tip ..... Bedankt! Vandaag heb ik nog een keer gespoten, volgens jouw advies.

 

@ Smocho en Sr. Smoke-A-lot: Ja, ik gebruik , door de ervaring wijs geworden, normaal ook pvp als ik met stekken aan de slag ga. Dompel ze meestal onder als ik ze heb opgehaald.

 

Heb dus nog een keer gespoten en over een paar dagen gebruik ik pvp. Maar heb het gevoel dat ik het onder controle ga krijgen.

Groetjes.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tuurlijk staan er 2 tenten boven, maar ... de drift om te kunnen kweken is groter dan de beschikbare capaciteit. Hoop op begrip :D

Het is je vergeven :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jan de Ripper: Bedankt voor je begrip :o

 

 

Ik dacht dat ik de spint onder controle had ... maar helaas. In de kleine tent heb ik het de kop in kunnen drukken. Maar nu hebben 2 planten in de grote tent .. visite gekregen.

Gelukkig hoef ik niet meer zo lang ... een week of twee.

Maar morgen trek ik alle hulpmiddelen uit de "kast".

Eerst zuigen met de stofzuiger .. met een sok ( Amnees) .. dan zenuwgas tegen spint .. en dan overmorgen pvp.

Ach, de planten zien er wel redelijk uit .. her en der wat dor en dood blad , maar hoe zien wij er uit als we 90 zijn :whip:

Hier een foto .. lamp aan

 

gallery_21845_11801_764895.jpg

 

De toppen worden ook al mooi stevig

 

gallery_21845_11801_1362461.jpg

 

Maar een probleem met de grote tent

gallery_21845_11801_1524246.jpg

 

Ritssluiting kapot .. morgen overdag maar eens kijken naar een oplossing.

Ken wel zo´n winkeltje waar ze kleding repareren en ritssluitingen kunnen vervangen.

Maar ja , breng daar maar eens je tent naar toe. Moet je dan gaan vertellen dat je deze tent altijd meeneemt op vakantie als `schijthok`

Ach, morgen een nieuwe dag met nieuwe oplossingen .

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reflecterende schijthok :o wat zal die kerel raar opkijken haha Als je er nou een stukje dik stof achter doet en het dan weer aan elkaar naaien ?? Plantjes zien er leuk uit ondanks de tegeslagen ik hoop dat je er wat lekkers van af haalt :whip: succes en groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Pacman83: Nee, een stukje dicht stof er achter doen lukt niet. De rits is niet echt kapot, maar de sluiter is de weg kwijt geraakt. ;)

Vandaag al een beetje aan het prutsen geweest om de sluiter weer op de rits te krijgen... maar de tent is 2 meter hoog ... en dan klungelen boven je hoofd met veel te hoge temperaturen. Joh, de straaltjes over de rug .. dus maar gestopt. Over een paar weekjes kan ik knippen ... en na het drogen leg ik de tent op de kant .. en dan mag vrouwlief proberen dat ding te herstellen . Zij heeft gelukkig een engelengeduld ( en is handiger met dit soort dingen)!

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...