Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pietje wiet

Topshield Pro XL1 reflector

Recommended Posts

hey mensen,

 

heeft er toevallig iemand ervaring met de Topshield Pro XL1 reflector??

 

me planten komen een beetje dicht bij me lampen en die kan ik niet hoger hangen :P

 

is Topshield Pro XL1 reflector een goeie oplossing??

 

groeten pietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

klik

 

als ik heel eerlijk ben denk ik niet dat je echt gezocht hebt. maar voor deze keer een linkje. :P ik denk dat je deze bedoelt

 

grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zoek op knakken

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
klik

 

als ik heel eerlijk ben denk ik niet dat je echt gezocht hebt. maar voor deze keer een linkje. :) ik denk dat je deze bedoelt

 

grtz,

Dj.

 

 

heey dj,

 

ja die bedoel ik :)

 

met knakken ben ik al bezig geweest maar ik vind dat maar een halve oplossing :P

 

gr pietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie mijn verslag :P

 

10cm van de top af... No problemo.

 

In hetzelfde hokje heb ik gedraaid met cooltubes, maar dat is serieuze kutzooi.

Daar wordt teveel lumen van weerhouden.......

 

Yeps de tsp xl1 is goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey tim,

 

bedankt voor je reactie!!

kan ik deze kap ook tijdens een ronde vervangen of leverd dat problemen op??

 

gr pietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk kan dat gewoon......

 

Raak I.i.g niet de lamp aan met je vette klauwen haha.

 

succes en post some pics :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb je verslag gelezen. ziet er goed uit :)

 

hahaha nee dat komt wel goed :)

fotos volgen nog :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

 

kappen zijn binnen alleen niet compleet :P

nu afw88 en hopen dat het zolang nog goed gaat!!

ik heb er al wel een paar geknakt was echt wel nodig :)

 

gr pietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Pietje wiet,

 

wil je de knop ADDREPLY gebruiken, nu gebruik je de knop reply denk ik, en Quote je elke keer het voorgaande bericht.

zo blijft Stikkie aan de gang. :P

 

lees hier anders even hoe we het graag willen zien.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vraagje over de topshield pro.

 

ik wil binnenkort een nieuw kastje opzetten, de maten zijn 80x60. Nou past daar met geen mogelijkheid een XL1 reflector in. Is het ook mogelijk om alleen die topshield aan te schaffen en samen met een pc fan op een speigelkapje te monteren. En als het kan is het dan dus ook mogelijk om met de kap dichter op de planten te komen?

 

Sorry voor de thread hijack :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey donbone,

 

ik denk zelf dat als het al lukt om dat op een gewone spiegelkap te monteren het meest effect weg is :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweetnie, die topshield is bedoeld voor maar één ding namelijk de hotspot onder je lamp wegtoveren, waardoor de lamp dichter op je planten kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja oke das waar maar volgens mij is de kap zelf ook voor een betere licht en warmte verspreiding.

daarom denk ik dat het effect een stuk minder is :)

maar ik weet het niet zeker :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

TOPSHIELD PRO XL1 REFLECTIEKAP - The ultimate lighting solution

 

De TOPSHIELD PRO en XL1 REFLECTOR zijn hoogwaardige, innovatieve in Nederland ontwikkelde en geproduceerde producten. Het reflectie-systeem bestaat uit een luchtgekoelde reflector de XL1 en de TOPSHIELD PRO spreader. Door deze unieke combinatie is het TOPSHIELD PRO XL1 reflectie-systeem ook uitermate geschikt voor gebruik in lagere ruimtes.

 

De ingebouwde ventilator zorgt ervoor dat de afstand tussen plant en lamp verkleind kan worden tot maar liefst 10 cm. Hierdoor wordt het rendement aanzienlijk verhoogd. Tevens maakt de krachtige en industriële 120 mm ventilator een grote luchtcirculatie ventilator voor de ruimte overbodig.

 

XL1 REFLECTIEKAP - The ultimate reflector

Door de parabolische vorm van de Topshield Pro XL1 reflector wordt het licht optimaal en met een zelfde lichtsterkte verdeeld. Door het verlengen van de reflectiekap met twee spiegelkapjes, wordt het belichte oppervlak aanzienlijk vergroot.

 

TOPSHIELD PRO - The ultimate spreader

De Topshield Pro is een lichtgewicht kunststof deflector. Deze is ontwikkeld om onder een lamp van maximaal 600 watt gemonteerd te worden. Door het gebruik van de TOPSHIELD PRO wordt het teveel aan licht en warmte weg gereflecteerd (lees: afgevoerd). Hierdoor wordt een ‘hot spot’ voorkomen. Tegelijkertijd laat de TOPSHIELD PRO wel licht door.

 

Door de ‘hot spot’ weg te halen, kan men de lamp veel dichter boven de planten hangen. Daarbij blijft de spreiding van het licht optimaal. Door deze optimale spreiding worden aanzienlijke voordelen behaald. Dit alles leidt tot meer opbrengst dan bij vergelijkbare conventionele systemen.

Warmte op planten wordt sterk verminderd, licht wordt effectiever gebruikt.

 

Afmetingen gemonteerd: 93 x 50 x 23 cm

 

als ik dit lees zou je best wel eens gelijk kunnen hebben :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou zeggen lees alle verslagen en de topics over de topshield eens goed door, er staat genoeg informatie op het forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de topshield reflecteert zijn licht naar de reflector die dat weer moet verdelen naar de buitenkant. Als je die reflector niet hebt of in een andere vorm krijg je dus een raar lichtbeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat antwoordt kan ik al veel meer mee man :P

 

btw volgens meneer topshield kan het wel maar dan liever met een hamerslag kapje aangezien die volgend hem een uniformer lichtbeeld geeft. Ik gaat er zekers mee testen als de kast klaar is op een mini hydro setup, verslag van de bouw volgt hoop ik volgende maand als ik het niet te druk heb met werk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...