Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doc

Rhino filter is geen PHAT....allemaal LEUGENS

Recommended Posts

er zit toch een extra stof filter omheen ? daardoor valt echt geen koolstof

hoe krijgen jullie dat op je planten dan ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

de rhino hoes is nou niet echt een staaltje aansluitend vakwerk, heb m nu met 2 spanbanden strak langs de rand getrokken maar dat is toch eigenlijk absurd voor het geld wat je betaalt... wat kost 2 elastiekjes in de hoes verwerken nou? 5 cent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kreeg er bandjes bij die ik niet eens gebruik

ik heb een hoes trouwens die je erover heen schuift. past perfect en heb het gewoon vast gezet met de ook nog bijgeleverde bandjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed dat ik dit lees, sta net op punt om filter te gaan vervangen.

 

dan maar paar 10-tjes duurder uit met de phresh filter dan.

 

Nu heb ik een Wilco hangen, 1.5jr continue gebruik en beiel prima maar ook dan, als ik de hoes moest verwisselen en de filter een slag draaien, komt er beetje kool vrij en bij openen door zat er ook wat kool in de conus & verpakking.

Daarom maakte ik ook opmerking in topic over koolverlies, wist niet dat dit soort dingen ook speelde (wel veel.. Brons iemand :nerd ) dat elke filter wel wat kool verliest maar met chinese zooi (grotere kans op want welke is nu geod en welke niet..?) ga ik de gok niet nemen.

 

zou wel mooi zijn als ze bij phresh ook een 1000m3-200mm gaan leveren, beetje softbox zuigt aan met minimaal 200 en moet je knijpen (verloop) waar oa Wilco je wel de keuze biedt (en eerlijk gezegd zou ik daarom ook zonder dit gelezen te hebben vd rhino gaan omdat GS id buurt geen Wilco heeft).

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik kreeg er bandjes bij die ik niet eens gebruik

ik heb een hoes trouwens die je erover heen schuift. past perfect en heb het gewoon vast gezet met de ook nog bijgeleverde bandjes

 

 

Ola :nerd

 

Ik moet mij bij alucard aansluiten.

Mijn eerste kweekjes heb ik met een can gedraaid.

De plastic zak waarin hij verpakt was zag zwart van het stof en de hoes zat er ook al over.

Die hoes was er zonder knippen niet af te krijgen laat staan te wassen en er terug over te schuiven.

 

Omdat hij aan vervanging toe was heb ik Op aanraden van een growshop een phat rhino filter aangekocht.

600 kuub ipv 975 de helft zo groot en zwaar.

Daar draai ik nu al twee kweekjes mee en niks, nada geurtjes.

De hoes was apart bijgeleverd en de bijgeleverde elastieken hoefde ik niet te gebruiken.

 

Als bij de can de hoes apart was geleverd had er evenveel stof verloren gegaan als bij de rhino.

Met een filter hoor je ook niet te schudden tijdens de kweek.

Rond iedere filter zit een doek om net het stof tegen te houden.

De doos van filterkool van een aquarium ziet roetzwart, dit zegt niks over de kwaliteit.

 

Graag wat duidelijkheid, ik kies zeker ook voor kwaliteit maar het duurste hoeft niet altijd het beste te zijn.

 

Tette

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dentette

 

draaien en schuiven maat :nerd

de hoes blijft net haken waar de honinggraad bij elkaar komt.

 

echt een hele slechte uitleg.... zeg maar als ik het moet laten zien met een foto ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites
.

 

 

 

 

Met een filter hoor je ook niet te schudden tijdens de kweek.

.

 

Tette

 

 

ok maar ik had echt zo dat echt wel elke maand mn doek vol zat ....

 

en in het filterhuis bleef er maar kool loskomen als ik de filter gewoon opzn kop zet dwarelde er een deel uit

mn 220mesh (ijshash doek zat al brokjes in na 12u afzuigen....)

 

filter is ook aangekomen met een klein laagje brokjes in de doos :P

en mn dak van mn tentje ligt vol met brokjes enstof

 

 

naar mijn weten enkel uit de doos gehaald en losse koolverwijderd en 3 keer opgehangen maar zonder slag of stoot ..... :o

 

mss had ik net een dikke rotzooifilter maarja :nerd ik weet wel beter wat ik nu ga kopen en tzal toch geen rhino zijn :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand moet zijn oude Rhino maar eens openmaken. :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iemand moet zijn oude Rhino maar eens openmaken. :nerd

 

zal ik eens doen. ja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Save the Rhino ? :nerd

 

Snik snik whipe whipe ? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
nep ofniet, de Rhino's gaan wel 12-16 maanden mee bij mij.

Ik kom steeds bij rhino uit met mn flensmaat en kuub eisen, maar vooral met de korte afmeting van de filter.

 

200mm flens en 975m3

50cm lang, 50cm breed.

 

gr

 

BK

 

Nou maatje hier ga ik je toch ff aanvallen.Het was overigens jij die mij vroeger(toen de lucht nog schoon was en sex nog veilig)wees op de phat filter.Ondertussen ben ik al 2,5jaar verder met die filter en heb nooit,maar ook nooit iets geroken.Kunnen de jongens van carboriginal nog wat van leren.

 

Dat rhino niet de kwaliteit van Phat heeft had ik al me vermoedens naar.Door doc dus nog even bevestigd.Ik vind het goed dat je opkomt voor eerlijke handel en informatie,staan wij uiteindelijk ook achter en iedereen word er beter van.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het maakt me geen reet uit als leveranciers een bagger product verkopen.

Ik ga reageren op het moment dat ze dingen claimen over hun product die niet waar zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het maakt me geen reet uit als leveranciers een bagger product verkopen.

Ik ga reageren op het moment dat ze dingen claimen over hun product die niet waar zijn.

 

 

Hoi Doc :P

 

Ik heb dus een phat rhino filter en geen rhino :nerd

Bedankt voor het aanhalen, mijn volgende aankoop had gegarandeerd een rhino filter geweest.

 

Tets

Share this post


Link to post
Share on other sites
dus de filters zijn opbrengstverhogend, in de bloei elke week even draaien, en de laatste week schudden

Ik lees het nu pas goed. :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou maatje hier ga ik je toch ff aanvallen.Het was overigens jij die mij vroeger(toen de lucht nog schoon was en sex nog veilig)wees op de phat filter.Ondertussen ben ik al 2,5jaar verder met die filter en heb nooit,maar ook nooit iets geroken.Kunnen de jongens van carboriginal nog wat van leren.

 

Dat rhino niet de kwaliteit van Phat heeft had ik al me vermoedens naar.Door doc dus nog even bevestigd.Ik vind het goed dat je opkomt voor eerlijke handel en informatie,staan wij uiteindelijk ook achter en iedereen word er beter van.

 

Grtz twin

 

 

waarom val je mij aan dan?

ik gebruik nog steeds rhino's ondertussen (kom ook idd van phat), en tot nu toe ben ik er nog erg te spreken over.

 

Lage prijs, fijne flensmaat/debiet verhouding, en niet al te lang in lengte voor de kleinere hokjes.

 

Dus nep ofniet, totdat ik een filter kan vinden die me dezelfde flensmaat en debiet geeft en maximaal 50cm lang is dan wil ik er wel naar kijken

Tot die tijd blijf ik gewoon bij rhino,

 

Ik kom ook altijd pas weer aan mn filter als het tijd is om te vervangen, dus ik heb nooit last gehad van koolstof op mn plannten of iets dergelijks.

En daarbij zuig ik ook door mn filter, dus als er iets uit zou vallen dan denk ik dat er iets niet goed is met mn afzuiger :P

 

 

ach ja, just my 2 cents

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey DOC??? Is er ook iets mis aan de info hier ???

 

http://www.btt.nl/cataweb/phat.htm

 

Kan alleen zeggen dat blazen ddor je filter niet is aan te raden, maar deed het filter werk goed bij afzuigen door de filter.

 

Link klikerdepiker bladiebla

 

Enne is er ook een NL site van die Preszz filters?

 

Groet Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

 

het is heel simpel. Er zit geen RC4/8 in hun filters maar RC4/12 - dat is veel fijner. Die maten verwijzen naar mesh maten van zeven die gebruikt worden om een bepaalde grootte uit te zeven. Zeg maar het gaat door 4 en blijft liggen op 8, of het gaat door 4 en het blijft liggen op 12. Daardoor heb je veel meer kleine deeltjes in je kool en meer stof.

 

Maar niet eens alle RC4/8 wordt gebruikt voor de phresh filters, per batch wordt gekeken of de kwaliteit (het adsorbtievermogen) voldoet aan de minimale hoge standaard. Dat adsorbtievermogen is namelijk niet voor iedere batch kool hetzelfde. Op dit moment wordt er zelfs gekeken of bij ieder filter het certificaat van de betreffende batch gevoegd kan worden.

 

Omdat kool een natuurproduct is, is het gewicht van de kool ook altijd iets afwijkend, maar de grootte niet want die wordt door de zeef bepaald. Daarom kan een natuurlijk carbon filter altijd iets lichter of iets zwaarder zijn. Maar ja, trek er maar eens een dagje 70% lv doorheen, dan is ie ook gelijk een beetje zwaarder :P

 

http://www.phresh-filters.nl/ alleen nog in het engels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup, whazzup dat van die LV snap ik, maar hoe zit het dan met die actieve Kool??

 

en onderstaand verhaaltje dan? 3 Jaar? uhu gevalletje koreltje zout dan maar, maar hoe zit dat bij Preszz, wat claimt die dan voor levensduur?

 

 

 

 

De snelheid van opname door de actieve koolstof wordt bepaald door: snelheid van de

luchtstroom, de hoeveelheid onzuiverheden in de lucht en de klimatologische omstandigheden.

Het wereldwijd erkende kwaliteits kenmerk voor actieve koolstof is een ID nummer volgens de

Amerikaanse ATSM test methode. Dit ID nummer is simpel gezegd het jodium gehalte in

milligrammen dat door 1 gram actieve koolstof wordt opgenomen. Hoe hoger dit nummer, hoe

hoger de opname graad van de actieve koolstof is. Het gemiddelde ID nummer van de actieve

koolstof gebruikt in koolstof filters is 500mg/g ID. De koolstof die voor de Rhino filters wordt

gebruikt is gegarandeerd 1050 mg/g ID of hoger. De meest recente test op 3 jaar oude RC-412

wees uit dat de ID factor nog steeds 950 mg/g was, wat ongelooflijk hoog is. Daarom geven wij

als richtlijn aan dat onze filters een levensduur hebben van 3 jaar, met alle variabelen als

klimaat, luchtstroom en stof nivo in acht genomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

op de internationale site claimt Rhino een iodine number van 1000. Phresh claimt 1030 en controleert dat. De carbon komt zelfs uit dezelfde mijn, dus daar ligt het niet aan. Het ligt echter wel aan de maat van de carbon (RC4/8 of RC4/12) en de daadwerkelijke kwaliteit van de batch. De maat bepaalt ook hoe makkelijk lucht door je filter heen kan. Hoe meer kleine deeltjes, des te dichter je filter zal zijn met mogelijk dus een wat hogere drukval. Bij mijn weten krijgt Phresh de RC 4/8 van deze kwaliteit exclusief. Een nadeel van fijne koolstof is ook dat je wat meer stof hebt. Phresh verwent je daarnaast nog met twee buitenfilters (eentje voor het wisselen) en met ducting klemmetjes die het aanbrengen van een slang in vergemakkelijken. De flensmaten zijn aangepast op slangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar uhhh Whazzup? Is al die kool dan niet slecht voor je afzuiger aangezien koolstof een goeie geleider is?

Heb ook zo'n filter en ga er mee zuigen door m'n silentbox, loop ik dan geen kans op onherstelbare schade dan?

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan me niet voorstellen dat het heel goed voor je motor is Smokey, je fan wordt er in ieder geval mooi donker mee van binnen :P.

 

De levensduur van een filter wordt door de omgevingsfactoren bepaald en is moeilijk te voorspellen. Het grootste probleem voor filters is te veel vocht. Maar Phresh filters gaan ook heel lang mee. In de VS houden ze twee jaar aan maar nogmaals, omgeving is belangrijk. In een droge omgeving zal een filter langer meegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey DOC??? Is er ook iets mis aan de info hier ???

 

http://www.btt.nl/cataweb/phat.htm

 

Kan alleen zeggen dat blazen ddor je filter niet is aan te raden, maar deed het filter werk goed bij afzuigen door de filter.

 

Link klikerdepiker bladiebla

 

Enne is er ook een NL site van die Preszz filters?

 

Groet Johnn

niks mis met de filters en met de info ook niet het stof komt door fout vervoeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar uhhh Whazzup? Is al die kool dan niet slecht voor je afzuiger aangezien koolstof een goeie geleider is?

Heb ook zo'n filter en ga er mee zuigen door m'n silentbox, loop ik dan geen kans op onherstelbare schade dan?

Groetjes SmokeyB

 

ik heb mijn box pas losgekoppeld en doorgeblazen met een compressor

er kwam amper iets uit. heel klein beetje stof wat niet eens noemenswaardig is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...