Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Newby Growa

Guerilla 2011 on Belgian Soil

Recommended Posts

ja er liggen toch wel veel korrels maar of ze gaan verbranden is nu afhankelijk van het weer. Hoe meer het regent hoe meer ze gaan oplossen en in de grond indringen. Maar aangezien de plantjes al groot zijn dacht ik wel dat ze tegen een stootje kunnen, ik had niet veel tijd het moest allemaal snel gebeuren... Dat komt wel goed hoor denk ik :lol:

 

:)

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE !!! B)

 

Time to harvest boys! De 2 autohaze kruisingen geoogst. Duidelijk 2 phenotypes:

 

1) Purple haze + zoete geur fruitige geur + harde buds

 

gallery_20005_11845_611339.jpg

gallery_20005_11845_481640.jpg

gallery_20005_11845_938201.jpg

gallery_20005_11845_1836486.jpg

 

Schatting gewicht: 15-20 g droog

 

2) Regular green + frisse zuurdere geur + iets meer naar de fluffy kant

 

gallery_20005_11845_94995.jpg

gallery_20005_11845_881374.jpg

 

Schatting gewicht: 10-15 g droog

 

De twee zusjes

 

gallery_20005_11845_511465.jpg

 

 

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over deze oogst. Hier wat details over de plantjes:

2 weken voorgroei onder 125 HPS lamp in 2 liter potten

Aarde: All in mix van THC shop (Biobizz dacht ik)

Voeding: NPK korrels: 17-9-20

Geplant op 10 april 2011

Geoogst op 8 mei 2011

Van zaad tot weed: 10 weken

 

Binnen een week of twee krijgen jullie een rookverslag... Spannend afwachten :)

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit,

Alleen ik zou die kunstmest, voor het grootste gedeelte verwijderen.....

Je hebt er echt veeeeel te veel liggen,

Je moet voor de gein eens kijken hoeveel aanbevolen wordt per vierkante meter,

Ik denk dat je nu op 50 keer deze hoeveelheid zit...

Ik ben bang dat je planten bij een klein regen buitje zullen overlijden aan een overdosis...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan je gerust stellen er is hier al ongelooflijk veel regen gevallen en de gele blaadjes en bladranden zijn weer een pak groener geworden B) Het zijn al kanjers hoor ze kunnen tegen een stootje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er lekker uit ;) ben benieuwd hoe het zal smaken :)

 

Greetz

 

Foefje_Skunk B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

B)

 

En geen last van kleine plekjes rot ofzo ?

ziet er verrukkelijk uit, hoelang laat je het drogen ?

 

Gr.

BioMan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog geen rot ondervonden, alle topjes ruiken heerlijk fruitig ! B)

 

Ik laat ze denk ik een goeie 10 dagen drogen afhankelijk van hoe het er aan toe gaat natuurlijk... Hoe gaat dat curen in zijn werk? Heb dat eigenlijk nog nooit gedaan :s ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nog geen rot ondervonden, alle topjes ruiken heerlijk fruitig ! B)

 

Ik laat ze denk ik een goeie 10 dagen drogen afhankelijk van hoe het er aan toe gaat natuurlijk... Hoe gaat dat curen in zijn werk? Heb dat eigenlijk nog nooit gedaan :s ...

 

Dit es lezen ! :) Mooie guerrilla bezig grtz^^

Wat is curen?

 

Curen is simpelweg het proces van cannabis over een langere periode te laten rijpen. Dit komt onder meer de smaak en de high ten goede, het breekt namelijk een aantal ongewenste stoffen af. Een paar voordelen zijn:

 

Betere verdeling van het water percentage door een geleidelijke verdamping welke weer zorgt voor een betere verbranding

Betere high

Smaak & geur verbeterd tijdens een cure, zelfs de bag-appeal zal beter worden ivm het verdwijnen van onder meer het bladgroen

 

Wat gebeurt er tijdens een cure?

 

Dit is in een aantal punten samen te vatten:

 

Omzetting van CBG naar THC blijft enige tijd doorgaan

Decarboxylatie van een klein percentage THC-COOH naar THC (van de in-actieve vorm naar de actieve)

Vermindering in chlorophyl (bladgroen)

Vermindering in zetmeel (wordt omgezet in suikers)

Vermindering in nitraat levels

Verlies van vluchtige terpenoiden

Polycyclische aromatizatie van flavonoiden & terpenoiden

 

Dit alles representeert een verlies in gewicht en zorgt dus automatisch voor een hogere potentie, op de polycyclische aromatizatie van terpenoiden & flavonoiden na, dit komt vooral de smaak ten goede; alhoewel er aanwijzingen zijn dat deze stoffen ook bijdragen aan de high.

Hoe ga ik te werk?

 

Er zijn meerdere methodes om je wiet te curen, allereerst de conventionele manier. Na het knippen & drogen van je wiet, komt het curen. Dit kan gedaan worden in allerlei materialen, maar over het algemeen word het aangeraden om dit in glazen potten te doen met een wijde opening. Plastic kan reageren met zuren en terpenoiden in de wiet, maar niet met glas. Het curen begint meestal als je wiet nog niet volledig droog is, ideaal is een water percentage van ~30%. Het curen is "klaar" wanneer je wiet een water percentage van rond de 10 tot 15% heeft, probeer daar naar te streven, het vermindert de kans op schimmels en voorkomt dat je wiet verpoederd.

 

Begin dus met een water percentage van ~30% (het mag ook iets minder zijn), stop de voor een deel gedroogde wiet in een glazen pot en open de pot 1 of 2 maal daags voor ongeveer 5-10 minuten lang, terwijl je de toppen roteert (goed schudden wil helpen). Het is essentieel dat je de glazen pot op een relatief droge plaats bewaart, op kamertemperatuur (20-22 graden) en waar geen licht bijkomt. Doe dit gedurende een periode van ongeveer 2 maanden en als je alles goed hebt gedaan moet de wiet nu perfect zijn gecured. Het is ook mogelijk om je wiet langer te laten curen, maar kijk dan wel uit dat je water percentage niet onder de 10% komt, voeg eventueel een klein beetje water toe om hier voor te zorgen Veel mensen preferen een langere cure, naar zeggen wordt de smaak en de high nóg beter.

 

Daarnaast is er nog een wat onbekendere manier van curen, namelijk, de watercure.

Wat is een watercure en hoe ga ik te werk?

 

Het komt eigenlijk op hetzelfde neer, het verwijderen van ongewenste stoffen en de potentie verhogen. Een verschil is alleen dat de smaak, geur en het uiterlijk niet worden behouden. Het water verwijdert veel ongewenste stoffen zoals bladgroen en zetmeel, maar verwijdert ook veel flavonoiden en terpenoiden. Het gewicht zal een stuk minder zijn omdat er simpelweg een stuk meer stoffen worden verwijderd dan bij een gewone cure, hou rekening met zo'n 15-20% minder gewicht. Dit doet automatisch de potentie verhogen, meer THC per gewicht en levert ook een stuk "gezondere" wiet omdat je gedurende de cure veel stoffen kwijt raakt die je eigenlijk niet wilt roken. Het proces duurt hier geen maanden, maar dagen. 7 om precies te zijn. In Amerika wordt het veel door medicinale rokers gebruikt, met de vaporizer heb je tenslotte niet zo'n last van ontbrekende geur en is het bij "stealth" roken zelfs een voordeel dat je niets ruikt.

 

Een ander belangrijk voordeel van watercuren is dat het kort duurt en niet ruikt!

 

Het werkt als volgt:

 

Pak je net geknipte natte toppen en leg ze in een container of zoiets dergelijks ruim onder water (houd ze ook onder water doormiddel van een zwaar voorwerp er bovenop te plaatsen)

Plaats de container op een donkere plek, uit direct zonlicht en waar het relatief koel is (niet hoger dan kamertemperatuur)

Vervang het water iedere dag; of zelfs vaker wanneer je denkt dat het nodig is, om de afvalstoffen te verwijderen

Na 7 dagen haal je alles eruit en laat je de wiet drogen, geforceerd is mogelijk (en zelfs gewenst)

 

De toppen zijn drijfnat als je ze de container uithaalt. Doordat de celstructuur echter kapot is gegaan in het water drogen ze met een licht briesje van de fan al in 2 (twéé) dagen!

Overleg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey thx voor de info!

 

Ik kom net terug van mijn spot... Ik moet echt meer leren luisteren naar jullie forumleden. Ik heb me wat verkeerd ingeschat tov de regenval die ging komen. Het regent hier nu al dagen aan een stuk (in buien welteverstaan) en gevolg is dat me mestkorrels voor de helft opgelost zijn en gezorgd hebben voor verbrande blaadjes en 1 ierbeitje hangt er wat zielig bij. De grotere planten hebben er geen last van gehad, mede omdat de regen moelijk door kon dringen tot op de mestkorreltjes... Maar wees gerust ik heb het over <5% van de blaadjes die aangetast zijn en dit bij slechts 3tal plantjes. De rest doet het prima maar er mag hier dan wel eens meer zon zijn !! :) heb de resterende mestkorrels weggedaan ( Daar gaat mijn promotie hahaha)

 

Dan nog wat slecht nieuws. De Henkes Lolland X royal dane X typhoon was dacht ik een vrouw... nu heb ik hem nogmaals geïnspecteerd en zag ik bolletjes hangen (beginstadium) en dan keek ik naar de volgende internodes... jawel vrouwelijke bloemen.. Heb de plant meteen gecastreerd, ik laat ze nog even staan om te zien hoe die evolueert aangezien die ongelooflijk groot blad aanmaakt. Het eerste paar 5vingerig blad is al groter dan mijn hand B) Wellicht is deze herma geworden door stress... Of is het geen stabiele kruising ?! We zien wel wat die geeft

 

 

Voortaan luister ik meer naar wat jullie mij aanraden. ;)

 

You guys have a nice evening !

Share this post


Link to post
Share on other sites

He man super mooie spot heb je.. het ziet er echt mooi uit!! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben gisteren nog eens gaan checken hoe het zat met de overvoeding... Het wordt alsmaar erger :s 1 klein ierdbeitje is dood en 1 van de grootste ierdbeitjes is al zijn fanleaves kwijt. de resterende blaadjes hangen er echt wel zielig bij. Ook de danish passion begint serieus te verbranden. Ik kan hier nu niets meer tegen doen. Valt die grote ierdbei nog te redden als ik em verpot ?? of gewoon afwachten en zien wat het geeft..? ik durf er geen foto van te trekken, ben wat beschaamd lol B)

 

Dan nog een verhaaltje ivm die teken: deze morgen neem ik een badje met lekker warm water en super veel schuim, ben ik mij dan aan het wassen en voel ik een klein bolletje.... Ja hoor op mijn BALZAK :) .. Het kwam vanzelf los en ik zag plots pootjes en een hoofdje.. Die teek (was nog heel klein, had nog maar amper bloed kunnen zuigen) vond mijn lekker warm badje dus niet zo aangenaam...

 

Voor iedereen die last heeft met teken en die ze er dus moeilijk weg krijgen. NEEM GERUST EEN LEKKER WARM BADJE! lol wie weet heb je evenveel geluk als mij.

 

B) :tu :) : in die volgorde heb ik dus gehandeld tov dat vies beestje! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Newby Growa,

 

Het enigste wat je zou kunnen doen tegen die overvoeding, is spoelen. Heel veel water geven, en zo de voeding uit de grond spoelen....

Succes ermee B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb ik wel al aan gedacht maar aangezien het zo veel regent de laatste dagen heeft het denk ik weinig nut... Ik heb het nu wel druk dus kan niet zo veel tijd vrijmaken ervoor. En ja, een plantje minder is geen drama... heb er genoeg B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo growa,

 

super vet kweekje,

heel leuk plekje en leuke soorten ook. B)

Medebelg hier en guerilla kweker, wat een kutweer de laatste tijd he, maar ik denk

dat het hier in de kempen nog wel wat beter weer is geweest. Heb ook frisian dew, maar hier is dat wel

de grootste knaller van het jaar. Nog veel succes met je kweekje en ga je zeker volgen :)

 

Grtjz Daarzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

* Net terug van me spot. Heb de 2 bijna dode ierdbeitjes uitgegraven en hier overgepot in verse potaarde. Ik heb eerst de wortels goed gespoeld. Dan al het groot en dood blad weggedaan om zo veel mogelijk verdamping tegen te gaan. Nu hopen dat ze mooi herpakken. Er gaat er dan 1tje bij een vriend van me en de andere mag dan terugkeren naar de spot.

 

* Heb ook nog 4 basic beer, 2 NDB en 10 Auto AK47 laten ontkiemen. De bedoeling is de basic beers en NDB op de main spot te zetten en de auto ak47 op de autoflower/zadenkweekspot.

 

* Die Danish gold/ snowryder begint heerlijk te ruiken, een zoetzuur geurtje, lekker speciaal. Heb ook nog een paar toppen proberen te bevruchten met Lowryder #2 stuifmeel. Aangezien deze plant bijna autoflower is ( de enige danish gold die helemaal in bloei is geschoten) zal ik een mooie kruising overhouden: Danish Gold X Snowryder X Lowryder#2 . Ik noem die soort dan maar (Auto) Danish Goldsnow :verrygood auto tussen haakjes aangezien ze wss niet allemaal autoflower zullen zijn....

 

Als ik voldoende zaadjes overhou ben ik bereid er een paar te ruilen tegen interessante autoflower soortjes (alles behalve lowryder #1 en #2 en auto AK47 -als me oogst lukt- is welkom)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update time

 

Gisteren en vandaag zwaar storm gehad, een paar planten zijn scheefgewaaid en 1 is compleet omgevallen maar doet het verder goed (cf foto)

 

Ierdbei

 

gallery_20005_11845_350664.jpg

 

Afghan X AK47

 

gallery_20005_11845_827166.jpg

 

Typhoon X HL: Die is echt super gezond; ongelooflijk groot blad

 

gallery_20005_11845_1803069.jpg

 

Danish passion: heeft wat te maken met overvoeding, maar komt er nog bovenop dacht ik

 

gallery_20005_11845_1456669.jpg

 

Ierdbei

 

gallery_20005_11845_1479041.jpg

 

gallery_20005_11845_1431036.jpg

 

 

gallery_20005_11845_788478.jpg

 

Danish gold: Die ligt echt helemaal plat op de grond, ik laat hem zo liggen dan is het net een natuurlijke scrog ^^

 

gallery_20005_11845_1762756.jpg

 

Frisian

 

gallery_20005_11845_87981.jpggallery_20005_11845_214629.jpg

 

Backview

 

gallery_20005_11845_952469.jpggallery_20005_11845_265.jpg

 

Me maat is 1m80 zo zie je ong hoe groot ze al zijn

 

gallery_20005_11845_79642.jpg

 

Danish Gold X snowlow X duckfoot

 

gallery_20005_11845_1230362.jpg

 

Vooraan links=> Super haze "the queen"

 

gallery_20005_11845_1161179.jpg

 

 

Zo dat was het dan weer :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop ik een 10tje thai in een shop en er zat een zaadje in --> onmiddelijk laten kiemen, ben benieuwd wat dit gaat geven :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er dik in orde uit!

 

Spijtig van de overbemesting, met al die regen is het moeilijk te controleren....

Ik heb bij mijn guerilla ook mestkorrels gestrooid...het idee was dat ze toch niet meteen zouden oplossen..maarja met dit weer. Ik hoop dat ze het overleven want de plantjes zijn nog klein.

 

Bij jou lijkt het wel nog goed te komen, de planten zien er gezond uit en echt al groot! doe zo verder en hopelijk komt er weer een zonnige periode aan!

 

grtz protput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt echt mooie planten, het zijn bijna struiken en ze moeten nog groeien :verrygood

Je gaat een mooie oogst tegemoet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood

Nice!

Ik hoop je achterna te komen met mijn planten :book:

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar sluit ik mij bij aan. Mooie planten zeg ! Hoe zit het trouwens met het weer daar ? Heb hier in noord Nederland afgelopen week kwalijk zonnestraal gezien :verrygood

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn...

 

Dit worden kilobomen!!

Zo zullen ze bij mij niet worden :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nette planten!! :D

 

Jullie harde werken zal beloond worden :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update time

 

Afghan X Ak 47

 

gallery_20005_11845_884595.jpg

 

Ierdbei

 

gallery_20005_11845_109301.jpg

gallery_20005_11845_1320302.jpg

gallery_20005_11845_256479.jpg

gallery_20005_11845_916349.jpg

gallery_20005_11845_113386.jpg

 

Danish Passion

 

gallery_20005_11845_751161.jpg

 

Danish Gold X (Duckfoot X Low Snow F1)

 

gallery_20005_11845_607965.jpg

gallery_20005_11845_78476.jpg

 

Henkes Lolland x Royal Dane x Thyphoon leafy

 

gallery_20005_11845_871511.jpg

gallery_20005_11845_1804173.jpg

 

Super Haze

gallery_20005_11845_91641.jpg

gallery_20005_11845_917562.jpg

 

Geheel

 

gallery_20005_11845_119473.jpg

 

 

Te lui om commentaar te zetten, foto's zeggen genoeg :o

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...