Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Pieter45

Waarom meer toevoegingen bij Sannies produkten ?

Recommended Posts

Hallo beste medekwekers,

 

op het forum gebruiken steeds meer mensen Sannies produkten maar dan zie ik de kwekers soms nog een complete Humboldt voedingslijn erdoorheen gooien (of andere voeding).

Waarom ? de geadviseerde voeding (bacto, tabletten, yucca, bac bloei, perfect start) dat is toch de optimale samenstelling ?

Sannie zie ik netjes bij z'n eigen samenstelling aanhouden en komt voor zover ik via dit forum weet altijd boven de gram per watt uit. Als iemand mij de meerwaarde in smaak en kwaliteit van het eindprodukt kan uitleggen met al die extra voedings produkten bovenop sannies produkten dan ga ik het ook doen, maar tot n toe zie ik het nut er nog niet van in om er extra spul doorheen te gooien.

 

 

Groeten

 

 

Kuno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja niet iedereen doet hetzelfde, dat geld voor alles,

de sannie/bac bloei combo die jij noemt is een bewezen en goed werkende methode,

maar dat wil niet zeggen dat vanaf dan iedereen voor altijd alleen nog maar dat gaat doen,

al is het maar vanwege, eigenwijsheid, experimenteren, aanpassen op strain/plant benodigdheden,

zou er bv op wonderlijke wijze ooit een slechte stek voor sannie zijn neus staan, zou die mischien ook wel een keertje de bac wortelstim erbij doen?!?!

 

ik zou zeggen probeer het eerst op de sannie methode, werkt of bevalt het niet? probeer je wat anders :rolleyes:

 

succes, haxxorz.

 

 

p.s. als je niet van boven watert zijn buffertabs geen optie geloof ik (corrigeer me als ik het fout heb), ze verkruimelen is af te raden, komt er teveel vrij in 1 keer.

zo zou je bv de rest van sannie wel willen gebruiken, maar moet je de tabs achterwege laten, dit kun je dan weer opvangen met de door jou bedoelde "extraatjes"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buffertabs verkruimelen is niet slecht als je ze door het medium mengt, en je kan het ook als topdressing gebruiken voor een boost.

 

En de meeste mensen voeden bij omdat sommige planten toch wat meer voeding kunnen gebruiken denk ik, en omdat de toppen misschien net wat harder worden of net wat meer THC hebben met de toevoeging van een bepaald product.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat het een hobby is en maar saai wordt als je zelf niet wat kan experimenteren.

 

Wat leer je nu van instructies opvolgen en nooit eens buiten de lijntjes te kleuren?

 

Opbrengst is niet alles en ik ben er zeker van dat je pas stelselmatig goede opbrengst kan halen door ervaring (en ervaring krijg je net door fouten te maken en dus zelf wat uit te proberen...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Optimaal is slechts het beste totdat er weer iets beters komt, en wie wil dat laatste niet? Sannie's methode levert praktisch bewezen "hufterproof" eenvoudig topklasse resultaten, maar met Humboldt zijn ook zeer goede resultaten behaald. De afgelopen winter zijn de lijnen naast elkaar getest, o.a. door Polletje, volgens mij kun je daaruit wel de nodige conclusies trekken. Kort door de bocht en met te weinig referenties zou ik daar het volgende uit concluderen: Sannie's bacteriën en schimmels voldoen beter dan die van Humboldt, dubbelop is nodeloze overkill, en buffertabs zijn ook bij gebruik van de Humboldt lijn een goede toevoeging/buffer ter voorkoming van tekorten. Resteert alleen nog de keuze van de voeding, die kun je simpel houden met Bac of erg uitgebreid maken met Humboldt, inclusief allerlei grondtoevoegingen. Uit de testresultaten blijken duidelijk zichtbare verschillen in groei en bloei, hoe zich dat in smaak en beleving van de wiet uit heb ik (nog) niet gelezen, maar kom je vast wel ergens tegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buffertabs zijn heel goed te verkruimelen. Ik heb daarover een PB naar Sannie gestuurd en dit was zijn antwoord: Je kan deze in 1 stuk in je pot doen of in een aantal kleinere stukjes door je pot verdelen.

1 tab is psies mooi voor een 5 liter pot

 

greetz sannie

 

Je kan de voeding van Sannie gebruiken en wat gaan experimenteren met boosters of andere bloei/groei middelen. Let wel op dat je je plantjes niet overbemest en dat je zoveel mogelijk biologische producten gebruikt. Die bio producten is belangrijk omdat Sannie's producten ook helemaal bio zijn, gebruik je hierbij chemische producten dan kan je de goede bacteriën die bij Sannie's producten en in je aarde zitten doden.

 

Blessings

Share this post


Link to post
Share on other sites

De combinatie van Light mix, symbiosis, bacto, buffertabletten en bloei voeding is een volledig bewezen manier van kweken waar absolute top resultaten mee te behalen valt.

 

Dit is een mooie basis om mee te werken. Dat wilt niet zeggen dat het niet beter kan en daarom zijn we altijd op zoek naar aanvullingen en verbeteringen.

De testen welke gedaan zijn kunnen straks goeie informatie omhoog brengen welke het boven vernoemd recept kan verbeteren.

 

Hiernaast zijn kwekers (menselijk trekje) graag aan de gang met meer, na 1-2 rondjes "simpel" je gram te hebben gehaald willen de meeste kwekers naar meer flessen grijpen, want ja het gaat nu wel een beetje saai worden.

 

De basis laat vrij om wat te experimenteren zolang je dit maar met organische/biologische toevoegingen doet gaat het niet ze snel fout.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nagaat dat ze vroeger met samengestelde voeding werkte.

Zoals zeewier,beendermeel etc werd er ook 1 op 1 gehaald.

Nu in deze tijd kun je kiezen voor voedingen met prijzen, waar je stijl.van achter over slaat.

 

Maar heeft dit meerwaarde ?

Tja voor ieder wat wils he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 kwekers 100 verschillende manieren van kweken :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn laatste rondje heeft me 5 euro voeding gekost....

 

En ik ben @&(^*@%-stoned nu....

 

Zal wel gewerkt hebben dus :rolleyes:

 

gallery_19_747_4223908.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijf dus mooi aanhouden waar ik nu mee bezig ben,

want na het over en over lezen van de gavita 1000 watt test 400 volt begon ik mijn opvattingen over biologische power behoorlijk bij te schroeven, en asjemenou, wat word er toch weinig voeding gebruikt, en wat simpel. Kind kan de was doen en waarschijnlijk ook nog het beste.

 

Makkelijk simpel weinig en het beste, dat kan haast niet, dat is verwarrend :rolleyes: daarom dit topic en ik zie het ook in mijn eigen kweekje

Ik moet elke avond weer mijn ogen uitwrijven voor wat ik zie, een gezonde uitbundige plant met voeding waar ik om lach, zo wienig en zonder meters.

 

 

 

Groeten,

 

 

 

Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...