Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nederwierie

Tepco wil radioactief water in zee lozen

Recommended Posts

http://www.nu.nl/buitenland/2483655/tepco-...-zee-lozen.html

 

Tepco wil radioactief water in zee lozen

Uitgegeven: 4 april 2011 10:08

Laatst gewijzigd: 4 april 2011 10:27

AMSTERDAM – Het Japanse elektriciteitsbedrijf Tepco, eigenaar van de zwaar beschadigde kerncentrale Fukushima overweegt 11.500 ton radioactief besmet water de zee in te lozen.

© ANP

 

Dit meldt het persagentschap Kyodo maandag. Het water wordt tot nu toe opgeslagen in containers, en zou volgens een woordvoerder van Tepco slechts zwak radioactief zijn.

 

Het bedrijf wil met het lozen van het water ruimte vrijmaken voor water dat nog meer radioactief besmet is.“We hebben geen andere keuze”, aldus een woordvoerder van de regering over het voornemen.

Click here to find out more!

 

Uit de beschadigde reactor nummer twee van de kerncentrale Fukushima lekt momenteel al radioactief water. Tepco is er zondag niet in geslaagd het lek te dichten.

 

Lek

 

Het bedrijf probeerde de scheur te dichten met een speciaal waterabsorberend bindmiddel. Zaterdag had het bedrijf het lek in de betonnen huls met cement proberen te vullen, maar dat mislukte, omdat de substantie door het water werd verdund. Mogelijk wordt er een soort gordijn in de zee geplaatst om te voorkomen dat het besmette water verder de oceaan in stroomt.

 

De kerncentrale, ongeveer 250 kilometer ten noorden van de hoofdstad Tokio, werd zwaar beschadigd door de aardbeving en de tsunami die Japan op 11 maart troffen. De koeling viel uit en enkele reactoren raakten oververhit.

 

Medewerkers

 

Dat leidde tot branden en explosies. In het gebouw zijn woensdag de lichamen gevonden van twee medewerkers die in het complex aan het werk waren, toen het natuurgeweld toesloeg. Dat liet Tepco zondag weten. Het gaat om mensen van 24 en 21 jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Volgens mij stroomt er al het 1 & ander de oceaan in.Zometeen ook geen wilde zalm uit de Stille Oceaan meer.Het gaat goed zo. :)

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou in ieder geval met je geiger teller je blikje tonijn open maken.........

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En blijven zeggen dat de situatie onder controle is...

 

Lijkt me of de kern lobby bemoeit zicht met de bericht gevingen... meteen beton over gieten hadden ze moeten doen...

 

En nu meteen alle centrales in de wereld stil leggen, want er zijn nog aardbevingen op komst.... gisteren in Indonesie... 7 op de schaal van richter...

 

Of willen we russian roulette spelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

griekenland was laatst ook aan de beurt met 6 op de schaal van richter.

 

Bizarre fotos elmanito,alles legt gewoon bijna in puin daar.....

echt eng om te zien,beelden die ze niet zo 123 in bv het nos journaal laten zien jammer genoeg.

Weinig mensen zijn echt bewust hoe groot de ramp in werkelijkheid is.

 

Het is bizar dat ze dat gewoon even simpelweg in de zee dumpen.........

En met hun zogenaamde''gordijn''dat het tegen zou houden,ja hoor,

voorlopig is al bewezen dat ze veel verzwijgen of verdoezelen dus wie kan bewijzen dat zon gordijn ook echt helpt?

Ik geloof er geen kl%te van.

 

Ik heb altijd van jongs af aan al angst voor kern reactors ,en nu komt het uit.

De overheid die dingen verzwijgd net als bij chernobyl.

 

(chernobyl,een goede doc met nl ondertiteling:

http://ineuropa.nl/programmas/36788896/afl...ingen/41158356/

ook veel geschiedenis op die site in beeld met nl ondertiteling)

 

Mijn topic die ik hier heb geplaats over alternatieven voor iodide pillen,

waar ik toen nog over na moest denken,

volgens mij is het geen overbodig topic meer.

De overheid die zegt dat de iodide pillen pas beschikbaar zijn als de situatie echt te erg word,

volgens mij kunnen we beter de feiten zelf bekijken.

voorlopig verzwijgen ze dingen,dus hoe kan ik daar op vertrouwen?

 

Wat er nu met onze wereld gebeurt is echt te bizar voor woorden,

niet normaal meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net even de filmpies bekeken,wel goede info die de man geeft.

 

Hier in nl gaan ze ook gewoon door bizar genoeg,

die in borssele willen ze met mox gaan werken:

 

http://www.omroepzeeland.nl/154157/2011-04.../comment-page-1

Zorg wetenschap nieuwe brandstof kerncentrale

ma 4 april 2011

zeeland
Zorg wetenschap nieuwe brandstof kerncentrale

BORSSELE – Wetenschappers maken zich zorgen over de nieuwe brandstof die de kerncentrale in Borssele wil gebruiken. Dat meldt RTL Nieuws. In de nieuwe brandstof MOX zit meer plutonium dan in de brandstof die nu wordt gebruikt.

Volgens de wetenschappers, zoals Kernfysicus Wim Turkenburg van de Universiteit Utrecht, kan dat problemen geven als de centrale moet worden stilgezet.

MOX
Volgens de kerncentrale Borssele is er niets aan de hand. De kerncentrale wil overschakelen op de nieuwe brandstof, omdat die goedkoper is. MOX wordt gewonnen uit het eigen kernafval van de centrale.

 

Ook nog een 2de erbij in 2015:

http://www.omroepzeeland.nl/145272/2011-02...nt-in-2015.html

Verhagen: bouw 2e kerncentrale begint in 2015

vr 11 februari 2011

bevelanden
Verhagen: bouw 2e kerncentrale begint in 2015

BORSSELE – De bouw van een nieuwe kerncentrale kan in 2015 beginnen, dat schrijft minister Verhagen van Economische Zaken vrijdag aan de Tweede Kamer.

Borssele is daarvoor als locatie in beeld. Verhagen stelt eisen aan die centrale, die alle moderne techniek moet bezitten en ook bestand moet zijn tegen een neerstortend vliegtuig. Minster Verhagen:

Fonds
Verder moet de bouwer zorgdragen voor afvalbeheer en geld storten in een fonds voor onderzoek naar de opslag van radioactief afval.

 

En dat het kabinet hier ook aan vast houd na een kernramp in japan,

ongelooflijk.

Of er niks gebeurd is,terwijl er veel veiligere manieren zijn om stroom op te wekken.

 

borssele,aan de zee in zeeland,

net of daar nooit een overstroming kan plaats vinden.

 

of chernobyl,met gaten van waar een auto door heen past.

ze schatten dat er nog 90% onder de sarcofaag legt.

deze sarcofaag brokkelt letterlijk stukje bij stukje uit elkaar.

De oakraine is een arm land en kan een nieuwe sarcogaaf niet betalen.

Dit is een van de beste docs over chernobyl die ik ken:

http://ineuropa.nl/programmas/36788896/afl...ingen/41158356/

 

Van mij mogen ze alle kerncentrales ontmantelen,

er is al genoeg ellende op onze wereld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inmiddels in men in japan begonnen emt het dumpen van 11.500 ton licht radio actief water in de oceaan.

 

ik begin die mayas met hun 2012 steeds meer te geloven, gebeuren steeds meer rampen in de wereld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu al aan het dumpen?

 

ernstig.........

 

Ja ik geloof ook wel in de maya,

ik denk dat deze rampen er misschien wel zijn om de mens wakker te schudden,

dat we het hierna niet meer pikken.

Maar het is wel een harde les,dat is een ding dat zeker is.

 

Toch met al deze ellende geloof ik nog steeds in een goede afloop,

dat moeten we altijd blijven geloven.

Onze energieen uit onze geesten vloeien nu op een bijzonder punt door het universum,

het is ook al duidelijk te zien dat veel meer mensen anders gaan denken,op een positievere manier.

we zijn lang genoeg aan het lijntje gehouden,wat de maya kalender zegt dat meer mensen het besef gaan krijgen dat klopt nu helemaal.

 

Maar de les is zeker weten echt keihard..........

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

 

Goedenmorgen dubbelpost :D

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de centrale in Borsele een soortgelijk drama zou krijgen en de wind staat noordelijk, dan is minstens 2/3 van Nederland onbewoonbaar. Waar moeten we dan gaan wonen?

Ik moet er niet aan denken.

 

Wat er nu in Japan gebeurt is een serieus wereldprobleem en ik begrijp inderdaad niet waarom regeringen niet gelijk alle centrales buiten werking stellen.

Maar ja, regeringsleiders zijn net kleine kinderen, ze moeten zichzelf tegenover elkaar bewijzen en de geldstroom op gang houden.

 

Ik geeft toe dat wij met zn allen veel stroom eisen, maar ook wij zullen ons stroomverbruik moeten aanpassen.

Maar ja, als ik dan weer eens bij vrienden kijk, deuren open, verwarming vol aan, alle lampen aan terwijl er niemand thuis is, standby mogelijkheid op allerlei apparaten (bullshit opties) klok in je magnetron of koelkast (wat moet je ermee?)

Elke kamer in het huis moet een tv, het liefst een grote plasma.

 

We zijn met zn allen verantwoordelijk. Ik doe mn deel, ik kan ook absoluut nog iets meer, maar ik (net als anderen) stoor me aan hoe "anderen" ermee omgaan.

Zo is het circeltje weer rond, want als je een ander beschuldigd, moet je eerst naar jezelf kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vulkaanuitbarstingen, aard(zee)bevingen etc in Indonesië en dan lees je dit :)

 

Indonesië houdt vast aan kerncentrales

 

Namaste :D

Gelukkig beginnen ze pas binnen 2 a 3 jaar ...

 

inmiddels in men in japan begonnen emt het dumpen van 11.500 ton licht radio actief water in de oceaan.

 

ik begin die mayas met hun 2012 steeds meer te geloven, gebeuren steeds meer rampen in de wereld.

 

2012 is eigenlijk hollywood hoor, de dag weet niemand precies...

 

---------------------------------

 

Er is een manier om de kerncentrales te doen sluiten... geen electriciteit meer gebruiken, als we dat allemaal zouden doen, is er geen vraag meer, geen vraag betekent simpelweg geen aanbod :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zitten er hier zo veel mensen te smijten over kern centrales en hoe slecht en alle stil leggen terwijl er blijkbaar niet veel mensen zijn die daadwerkelijk veel onderzoek gedaan hebben naar kern centrales.

 

we kunnen prima centrales bouwen die perfect te regelen zijn en bij natuurrampen worden beheerst.

 

zo levensgevaarlijk is het helemaal niet we kunnen veel meer dan er gedaan word.

dit heeft als je het mij vraagt niks met techniek te maken dit is gewoon economie.

weet je wat een gezeik het is om een kerncentrale stil te leggen en dit weer op te starten. weet je wat dat kost......

Een centrale zal stilgelegd worden met de gedachte dat hij daarna weer moet functioneren en dat is het probleem.

stilleggen en nooit meer gebruiken gaat wel.

 

wat gebeurt er als we deze centrale gewoon plat gooien ?

hoeveel energie levert die centrale ten opzichte van de volledig voorziening ?

 

hier zal ik vast wel nog meer kritiek op gaan krijgen maar goed

ik hecht geen waarde aan doom scenario's of maya kalenders of god of wat dan ook.

 

wat voor stromingen zijn er ?

hoeveel word er gedumpt en welke significantie heeft dit ten opzichte van het geheel ?

een heel slecht voorbeeld maar mensen zwemmen ook in de zee terwijl er genoeg mensen in de zee zeiken.

gelukkig is er genoeg water. liever een zee dan iemand zie zeikt in badkuip

 

welke stoffen worden er exact gedumpt en wat is de halfwaardetijd ?

welke soorten straling komt er vanaf. alfa straling gamma straling.

wat is het bereik van deze straling in het water. 1ne straling is erger dan de ander maar komt ook weer minder ver

 

last but not least.

voor de gene die het niet weten, zoek voor de gein is op wat het verschil is tussen bestraalt worden en besmet zijn.

 

 

 

hele rare toevoeging nog maar wil het toch even delen.

Tijdens 1 van de atoomproeven die gedaan is er ook een zee beestje bestraald geraakt wat ervoor gezorgd heeft dat de levensverwachting van dit beestje extreem is toegenomen. Hier word ook nog steeds onderzoek naar gedaan.

 

bron : Michio Kaku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lastige onderwerp, ze moeten het allemaal kwijt....

Ze kunnen moeilijkeen mega space shuttle met een paar miljoen liter radioactief water de ruimte inschieten.

Natuurlijk zal dit verschrikkelijke effecten hebben op de natuur, maar denk dat ze niet veel meer opties over hebben :D

Maar misschien valt het nog wel mee, 't zal toch ook wel aardig verdunnen in de oceaan...denk ik zomaar, d'r zijn ook verschillende kernbommen getest in 't vorige millenium in de oceaan.

Maar een ding is zeker: 't is een verscrikkelijke ramp, eerst een aardbeving, golf er overheen en dan nog een kernramp erbij.... Triest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@Alucard

 

Iedereen mag zijn mening hier zeggen, dus ook over kerncentrales.Het probleem met veel kerncentrales is incl Fukushima dat die sterk verouderd zijn.Frankrijk staat er vol mee & helaas ook daar gebeuren jaarlijks ongelukken die het gewone nieuws niet bereiken.

 

Wat veel voorstanders niet in de gaten hebben dat ook uranium net als steenkool uit mijnen gehaald moet worden & ook daar gebeuren ongelukken zoals radioactief afvalwater dat weglekt.In steenkoolmijnen heb je vaak last van explosies door methaangas met als gevolg dat er weer een groep mijnwerkers omkomt of vast komt te zitten voor een langere tijd.Bij de winning van uranium wordt er ook gebruik gemaakt van giftige chemische stoffen & zuren, met als gevolg dat de gehele grond ook gesteriliseerd wordt.

 

http://www.wise-uranium.org/uwai.html

 

Mensen hebben bepaalde soorten straling zoals UV-straling nodig, alleen de dosis is bepalend.

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ elmanito

 

je hebt helemaal gelijk

 

Heb met een vrij grote groep mensen projecten afgerond en onderzoek gedaan waar voornamelijk milieu verontreiniging bij productie processen ter sprake kwam. Veel productie processen hebben een veel grotere significante impact dan veel mensen denken.

Het is niet netjes om hier bedrijven neer te zetten maar er zijn genoeg fabrieken waar echt in een straal van 50 km gewoon NIKS meer groeit en alles dood is.

 

Een mooi voorbeeld is het begin van de hybride auto's waarvan de accu's voor ongelooflijke verontreiniging zorgden.

Naar mijn weten zijn er ondertussen andere normen gekomen.

 

Puinhoop is er altijd al geweest zoals jij eigenlijk ook al aangaf elmanito

vind dan nu 2012 beetje overkomen als een boogy man en dat meer mensen het gaan geloven omdat we bang zijn.

ik geloof ook niet in god ofzo en wil ook niemand beledigen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe dan ook:

kernenergie is altijd duurder, onveiliger en

minder rendabel dan waar het voor "verkocht"is.

ook na 50 jaar ervaringen zijn de oplossingen er niet anders dan reactoren ombouwen met nog dikkere muren etc, afval nog dieper in een gat donderen, etc

 

aub stoppen met meer nucleaire reactoren te bouwen lijkt me niet dom of stom maar gewoon gezond boerenverstand.

 

Wat als er nu wél een enorme vloedgolf een keer de noordzee in geduwd wordt(vulkaantjes in ijsland kunnen dit wél veroorzaken volgens de geleerden) en een tsunamietje van 7 meter(japan was 11 meter bij de reactoren) veroozaakt? Dit is reeel want we liggen immers precies in een trechter, danliggen borselle en haar belgische partner aan de schelde beide waarschijnlijk wél in puin.....hebben we er een mooie no-go zone bij: randstad geheel en al onder de fallout, al onze en belgische belangrijke waterwegen zijn opeens besmet....en dan heb ik nog niet eens over details als bv drinkwater en dat soort basics.

willen we toch nooit de geringste kans op lopen of ben ik nu gek? eerst het aardgas opmaken en alternatieven gaan ontwikkelen.

 

en het smoesje dat co2 ook giftig is en onze planeet verwoest is toch ook wel schandalig in dit debat: co2 is door de historie van de planeet 1 van de bepalende natuurlijke factoren van alle ontwikkelingen geweest: wij mensen fukken wel met dit soort natuurlijke evenwichten(de rekening hiervoor is onderweg piep ik zachtjes) maar alle hoogradioactievenucleaire troep is 100% menselijk handelen en komt in de natuur nergens voor. Vooral de fouten/rampen/ongelukjes etc....moeten we dus niet meer willen schreeuw ik!!!! Plutonium is zo godsgruwelijk giftig naast dat het hoogradioactief materiaal is(50.000 jaar halfwaardetijd ofzo)...dat we er ooit aan begonnen zijn blijft moeilijk te bevatten.....

 

"Geluk" bij dit ongeluk is dat de tweede kamer nét 2 weken na fukushima zou besluiten over een tweede borselle....ik gok dat dit nu wel weer 20 jaar de vriezer in kan(gebeurde trouwens ook precies bij chernobyl: 2 weken voordat toen de 2e kamer zou besluiten toch een 2e borselle neer te zetten en kalkar "aan" te zetten; dat is nu eren soort van pretpark geworden: kernwasser wunderland, geen grap).

 

Maar duimen dat alle nucleaire uitbreidingen dus zsm in de diepvriezer van de politiek gaat. Je zou er toch bang van worden....

 

grtz

ammelov

Share this post


Link to post
Share on other sites

ammelov je laat het over komen alsof de ontwikkeling van nucleaire energie stilstaat.

wat absoluut niet zo is

 

over nog 50 jaar kunnen er wel dunnere muren worden gebouwd ipv dikkere.

afval... wie weet vinden we een methode om de halfwaardetijd tijd significant te manipuleren

 

Een doom scenario schrijven kan iedereen maar of het allemaal realistisch is ?

Als we over alle consequenties nadenken met een doom scenario dan zouden we helemaal niks meer moeten proberen....

want stel je voor.

Ik ben van mening dat deze wereld draait op ontwikkelingen ( we hebben tenslotte ook een LHC gebouwd )

LHC was ook al 2012 toch ?

 

Research maakt de wereld. wat als we een manier vinden om te super koelen en een reactor in razendsnel tempo volledig onschadelijk kunnen maken ?

 

Het begin van de Windmolen was ook een DRAMA. Was toch wel apart dat de olie steeds bijgevuld moes in de reductie.

Daar hoorde je niemand over klagen behalve de eigenaren van windmolens. neej niet voor de natuur weet je wat die olie kost ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

allemaal goed en wel. ,maar als we nu de stekker uit alle centrale s zouden trekken dan begin maar vast je diepvries leeg te vreten want dan hebben wij echt een groot probleem. :D

zeg maar dag tegen jullie mooie kweek ruimte s want die draaien dan niet meer.

ongeveer 65 % van onze stroom word opgewekt door kerncentrales.

jullie willen niet weten hoeveel er geimporteerd word als zijnde "groene stroom"

voordat wij die dingen kunnen sluiten zullen we een groot gat met andere energie soorten moeten vullen om aan de vraag te kunnen voldoen.

en hoe zeiden ze dat ook al weer EEN SCHONE WERELD BEGINT BIJ JEZELF

dus zet al je overtollige aperatuur maar uit, de minder vraag des te sneller er weer 1tje dicht kan.

heel erg wat er gebeurd is, maar er word soms wel te makkelijk over de oplossing gedacht.

Duitsland wel er 7 sluiten, wat doen ze nu ? importeren de zooi uit frankrijk, als er dan wat gebeurd hebben zij er geen last van. is dat fair ????

ik kan nog wel lang door gaan maar zolang er geen betere oplossing is zullen wij het er tot die tijd toch mee moeten doen.

 

grtn erazer :)

 

PS ook ik ben echt boos

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Deze techniek is samenwerken met Moeder Aarde ipv haar te vernietigen

 

Aardwarmte

 

800px-NesjavellirPowerPlant.jpg

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze techniek word bij huizen ook al toegepast in het klein

 

als ik goede voor me heb tenminste. een diep gat met een pijpleiding die warm water uit de grond haalt ?

of gaan we nog een stukje dieper :D

zitten hier verder geen downsides aan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
hele rare toevoeging nog maar wil het toch even delen.

Tijdens 1 van de atoomproeven die gedaan is er ook een zee beestje bestraald geraakt wat ervoor gezorgd heeft dat de levensverwachting van dit beestje extreem is toegenomen.

Ik las pas ergens dat mensen die leven in een omgeving waar de natuurlijke straling hoger is dan normaal gemiddeld langer leven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...