Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

G.lauw

Kweekverslag 2011

Recommended Posts

Heey mensen,

 

Dit wordt de 2e keer dat ik wat van die mooie groene plantjes ga zetten op m'n dakterras. Vorig jaar was op sich geen mislukte poging, maar nog amateuristischer dan dit jaar :huh:. Ik had 3 amnesia plantjes die op sich nog best lekkere rookbare. hevig stoned makende wiet hebben gegeven. Toch was het, vanzelfsprekend, geen coffeeshop kwaliteit. Dit jaar ga ik proberen daar toch weer iets meer in de buurt van te komen. Ik dacht dat het wel leuk zou zijn om hier (ook voor mezelf maar natuurlijk ook) voor jullie een kweekverslag te maken. Fotografie is ook 1 van mijn hobbys dus zodra ik hoorde dat er op dit forum kweekverslagen werden gehouden wilde ik er al 1tje maken. Nou dit jaar is het dan zover. Omdat ik nieuw ben op het zowel het forum als in de kweek wereld wordt advies natuurlijk gewaardeerd :huh:. dus wees zo vrij.

 

Dit is het plan 8) :

Ik heb van de week een kasje gebouwd met Josso (ook lid op het forum, hij heeft me overigens ook bekend gemaakt met het forum en de liefde voor (wiet)planten). Foto's van het kasje komen nog.

Hij heeft afmetingen van 1.10x1.10x1.60. Ik was plan van plan om daar 15 tot 20 lowriders in te zetten verdeeld over 4 potten van 50L. Ik heb ook 5 church feminised zaadjes besteld via green house seeds.

Ik heb deze 25-3-11 in ontkiem potjes gedaan (gesponsord door josso) en deze zijn en het eerste leven was te zien op 28-3-11. Ik zet ze 's middags in het bakje met folie buiten. Er zitten luchtgaten in het folie, zo komt er genoeg zuurstof maar blijft t ook lekker warm.

 

Even een inhaal slagje maken.

 

gallery_29586_11774_1365487.jpg

*Zoooo. Kijk hier begon t allemaal. 25-3-11. Feminised CHURCH.*

 

gallery_29586_11774_205880.jpg

*Deze foto is vanmiddag gemaakt, maar zo heb ik ze zaadjes lekker laten ontkiemen.*

 

gallery_29586_11774_1526209.jpg

*Als reclame maken niet mag dan hoor ik dat vanzelf wel he :).*

 

gallery_29586_11774_783764.jpg

*Ennn gister toen ik keek zag ik dit.*

 

gallery_29586_11774_641475.jpg

*Vanochtend*

 

gallery_29586_11774_1040150.jpg

*Ook vanochtend*

 

gallery_29586_11774_177000.jpg

*En later op de middag*

 

gallery_29586_11774_94109.jpg

*En zo ziet het er nu ongeveer uit*

 

Foto's van het kasje komen nog ;D.

Tot hier voor nu.

 

tabeeé

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waddup Lauw,

 

kan bijna niet wachten om ze erin te zetten.

Staan er nu 12 boven de grond mix van :

Diesel ryder, lowryders van verschillende zaadbanken, en natuurlijk wat auto hazejes. van het weeknd is inplanten, en de kas in :huh: en natuurlijk ng wat foto's maken.

 

cyu soon mate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag weer een heerlijk weertjhe..... wachtend op de pics van vandaag :D

 

Vandaag weer een heerlijk weertjhe..... wachtend op de pics van vandaag :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Lauw,

 

Bij die tweede foto, heb je nu gewoon een bureaulamp op staan?

 

Later....

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik het goed zie heeft hij ze onder een open dakraam staan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennn daar was ik weer :D. Paar dagen afwezig geweest omdat ik het druk heb gehad.

Maar heel veel noemenswaardige ontwikkeling is er ook niet geweest.

Zaterdag heb ik echter samen met josso de plantjes klaar gemaakt voor t seizoen. Het zijn nu:

 

17 x Lowrider. (het zijn ongfemeniseerde zaden dus dat kan nog alle kanten op)

3 x Church

 

2 van de 5 Church zaadjes zijn helaas niet uitgekomen. Ik denk dat dit komt omdat, ik ze toch niet al te professioneel heb laten proberen te ontkiemen onder mijn 50 watt bureau lamp 8) (om ook maar gelijk Yvo's vraag te beantwoorden). Jammer en helaas, maar gelukkig hebben we nog 20 plantjes over xD. De andere 3 zijn hele mooie plantjes geworden, hoewel ik hett gevoel heb dat ze een klein beetje zijn gaan sprieten.

 

De 17 lowriders staan per 5 in één 45 liter pot. Dat zijn dus 3 potten. In de resterende pot zitten 2 low riders en 1 church. Deze 2 lowriders waren zwakke plantjes (1 zwakke, en 1 tweeling plantje, een klein plantje met een nog veel kleiner broertje ontwikkeld uit dezelfde zaad) en de Church was door de wind bijna geknakt. De laatste pot is dus een beetje het speciale opvang potje. Maar je weet nooit, misschien worden 't nog een paar schöne plantjes 8).

 

De 2 church ben ik van plan om buiten de kas te laten staan aangezien het de bedoeling is dat dit immense bomen worden. De 17 lowriders zijn als het goed is over 3 maanden ongeveer klaar, en dan kunnen we dit seizoen mits alles goed en leuk gaat nog een 2e keer oogsten. De churches laat ik lekker door groeien tot aan rond Augustus/September. De Church die in de kas staat gaan we nog wat leuks voor vezinnen.

 

Joost en ik wilden misschien nog wat groei en bloei equipment kopen van Sannie Seeds. Wat schimmels, mesten en dergelijke. We moeten alleen nog even kijken wat we precies nog nodig hebben. Zodra er een lijstje is, post ik em, en dan kunnen jullie natuurlijk advies geven :). Ook is de kas nog niet helemaal af, we moeten voor de achterkant nog een spiegelplaat kopen waardoor het nog net wat beter reflecteert in t kasje. Voor nu is de kas van achter dus nog open, maar hij staat tegen de muur dus er komt heeel weinig wind of regen binnen. Hier volgen wat foto's.

 

 

gallery_29586_11774_282299.jpg

*Eerst even een kleine terugblik naar 2-4-2011. De 3 churches*

 

gallery_29586_11774_1276489.jpg

*Hier nogmaals de 3 churches. Zoals je ziet zijn t naar mijn idee wel heel erg lange stengels (in ieder geval langer dan mijn amnesia plantjes hadden toen ze rond deze "leeftijd :D" waren). Ook zie je het meest rechtse plantje al een beetje slapen hangen, een uurtje later was 't stammetje dan ook "gebroken" 8).*

 

gallery_29586_11774_1218653.jpg

*Nou hier zijn ze dan. Zo'n 20 plantjes in 4 wel hele grote potten. Nu maar hopen dat de potten over een tijdje net te klein worden voor de plantjes ;D.*

 

* FOTO KOMT BEWERKT TERUG *

*Josso met de plantjes. Hijs de peetvader :) haha, mocht ik overlijden xD. Verder zie je nog dat we 2 flessen voor een deel hebben afgeknipt. Deze over de Church gezet om zo ook voor hen een klein soort kasje te bouwen. Dit hebben we gedaan omdat t volgens mij nog net iets te winderig en regenachtig is voor zulke kleine planten. In de flessen zitten verder nog een paar luchtgaatjes*

 

gallery_29586_11774_565162.jpg

*Het kasje*

 

gallery_29586_11774_940272.jpg

*Dit is 1 van de 2 goeie Churches. We hebben ze iets ver in gepot voor versteviging, maar niet te diep ten behoeve van de zuurstof van de stam.*

 

Stay tuned for more Lauw's kweking skills :tu.

Edited by G.lauw

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel mooi gedaan zo'n kasje, lijkt me groot genoeg voor de lowryders :)

 

ga je deze kweek zeker volgen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zier er tg weer heerlijk uit waren we nou maar al een maandje verder :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

josso,

ik zou je herkenbare plaatjes of aanpassen of verwijderen. :D

grtz ammelov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit, en nice dat je zoveel plaatjes post!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heb je netjes gedaan, dat kasje :)

 

Daarin gaan ze het Zekur naar hun zin hebben :D

 

T-U

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja das opsig wel een plan. maar of dat nou egt nodig is voor die paar plantjes.

Zal het tg maar doen gwoon voor de zekerheid :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat betreft die zaadjes die (nog) niet waren opgekomen.

Je kunt deze ook kraken In de hoop dat ze alsnog een worteltje gaan schieten :D

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeey thanks jongens,

 

Ik heb inderdaad nog voor de grap geprobeerd om de zaadjes een handje te helpen. Maar ze waren zelfs al beschimmeld dus heeel veel zin had het niet meer.

Ook bedankt voor het volgen trouwens iedereen. Vandaag is t (hier igg) mooi weer. Dus aan het eind van de dag post ik vast weer een paar foto's.

 

Merci!

Edited by G.lauw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkige vrijdag allemaaaall!

 

... :rolleyes:

 

hahah. In elk geval :D Goeiemiddag.

 

Tis lekker weer in t zeeuwse vanmiddag en dat is te merken ook. Plantjes gaan als kolen en sneltreinen!

 

gallery_29586_11774_1088425.jpg

* Vanaf nu heet dit plantje Church Links. (hij staat namelijk in de linkerpot 8) ). Deze gaat iets minder hard dan Church Rechts, hij ziet er nog net iets fragieler uit.*

 

 

gallery_29586_11774_982880.jpg

* KABLAM! hijs mooi he. Dit begint er echt al meer op te lijken. Het is echt een gezond en sterk plantje aant worden.*

 

gallery_29586_11774_1243356.jpg

 

gallery_29586_11774_1805563.jpg

 

gallery_29586_11774_1113121.jpg

* Als je deze foto download dan kan je nog wat inzoomen om ze net iets beter te kunnen zien. Vooral de plantjes in de pot rechtsachter in de kas (links onder op foto) gaan echt al mooi.

 

Ik geef ze nu ongeveer 1 keer per 2-3 dagen een beetje water. De dag dat we ze vanaf de stekpotjes naar de grote potten hadden overgepot heb ik heel degrond bewaterd dus alleen de bovenkant van de grond droogt nu elke keer uit. Vandaar dat 1 keer per 2-3 dagen mij voorlopig voldoende lijkt.

 

Advies en vragen worden natuulijk nog steeds van harte gewaardeerd!

Edited by G.lauw

Share this post


Link to post
Share on other sites

we worden wel een beetje verwend met dat mooie weer.

Kom vanmiddag weer eve kijken :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar blijven die foto's Jonge !! :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook dit ga ik volgen

Ook omdat je ook uit Zeeland komt

Jij dan wel uit Walcheren en ik uit Zuid Beveland haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd handig om een kasje te hebben.

 

Het voorjaar is ook voorbeeldig dit jaar, wat willen we nog meer als outdoorgrowers..niks :nerd

 

Mooie plantjes heb je.

 

Veel outdoorplezier.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gegroet liefhebbers, hobbyisten en volgers 8).

 

We zijn weer een weekje verder en we hebben heerlijk weer gehad in het Zeeuwse.

De plantjes doen t goed en ik heb ze alleen nog maar water gegeven. 1 plantje (Church links) is helaas een beetje achter aan 't lopen en krijgt zelfs een beetje een geelachtig kleurtje.

Gelukkig is Church rechts ontzettend mooi geworden.

 

gallery_29586_11774_135580.jpg

* Church rechts *

 

Ik zie nu dat ik niet een heel erg overzichtelijke foto heb gemaakt van Church rechts. Dus als het morgen lekker weer is maak ik er een paar van bovenaf ;D.

En dan nu een paar foto's van de plantjes in het kasje. Het nadeel van de kas is dat het licht er niet altijd even mooi in schijnt dus ik zal als ze iets groter worden en de ze echt hard beginnen te groeien buiten de kas zetten om er foto's van te maken. Tot die tijd kan je een beetje inzoomen om toch de plantjes wat beter te zien ;D.

 

And here they come.

 

gallery_29586_11774_360145.jpg

**

 

gallery_29586_11774_1393224.jpg

**

 

gallery_29586_11774_1626108.jpg

**

 

Ik zet er morgen nog wat foto's op van de churches die buiten staan, en ik hoop dat jullie ook nog wat advies hebben voor 't achterlopende plantje.

 

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan er lekker bij en handig die kast.

 

Succes zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat heb je netjes gedaan, dat kasje :)

 

Daarin gaan ze het Zekur naar hun zin hebben :)

 

T-U

 

HighLife

 

Thanks man ik hoop 't ook ;D.

 

heel mooi gedaan zo'n kasje, lijkt me groot genoeg voor de lowryders :)

 

ga je deze kweek zeker volgen :P

 

Aaahh gezellig ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ook dit ga ik volgen

Ook omdat je ook uit Zeeland komt

Jij dan wel uit Walcheren en ik uit Zuid Beveland haha

 

Aaahhh kijk mooi. Dus tis bij jou ook 20 graden vandaag? haha.

heb je zelf ook plantjes of niet?

 

Altijd handig om een kasje te hebben.

 

Het voorjaar is ook voorbeeldig dit jaar, wat willen we nog meer als outdoorgrowers..niks :P

 

Mooie plantjes heb je.

 

Veel outdoorplezier.

 

Blowsterke

 

Haha inderdaad. Precies op tijd geplant dit jaar ;D. Heb je zelfs ook een paar foto's van jouw plantjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag mensen. Vandaag een perfecte vrijdag :P:).

 

De plantjes gaan super! Hier alvast een paar foto's.

 

gallery_29586_11774_1227444.jpg

**

 

gallery_29586_11774_1529001.jpg

**

 

gallery_29586_11774_1200282.jpg

**

 

Zoals jullie zien zijn er wat veranderingen, en niet alleen bij de plantjes zelf. Maaar ik heb een logé :). Dit is een bevrucht lowrider vrouwtje van Josso. Hij werd te groot voor zijn kasje en dus kan deze mooi afbloeien in mijn kasje.

 

gallery_29586_11774_1462710.jpg

*Het bevruchte vrouwtje*

 

gallery_29586_11774_2053226.jpg

*Close up*

 

Verder hebben we ook een thermometertje er in gezet op een beetje in de gaten te houden of temperatuur en de luchtvochtigheid geschikt is.

 

gallery_29586_11774_664406.jpg

*Dit gaf hij vanmiddag om 1 uur aan. Eergister stondie op 50 graden. *

 

Verder hebben we nog een beetje groeivoeding en roots gegeven.

 

gallery_29586_11774_239572.jpg

**

 

gallery_29586_11774_1383648.jpg

**

 

Tot hier voor nu.

 

Tabeé

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...