Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ton35

gaat beter maar weer geel vorming

Recommended Posts

hiervoor heb ik een topic geopend omdat ik een probleem had met geel vorming van het blad

ik heb het er uiteindelijk uit getrokken en een paar aanpassingen gedaan.

 

luchttoevoer veranderd van buiten naar binnen

uitblaas direct naar buiten

in plaats van 1 keer in de 3 dagen 3 keer per dag water geven

tent helemaal lucht dicht gemaakt inv mogelijke gassen van de muur

 

voeding dna cel 1 2 3 h&g

a en b apart

 

vat van 100 liter

200 ml a 200 ml b ec 1.1 1.2

30 ml ph min ph 5.9 6.2

wortel stim halvering wat er word voorgeschreven

1e 2 weken voorgroei 18x12 om en om lamp aan

lv is lampen uit 75 % lampen aan 45 %

min temp 21 max 29

 

9 x 600 watt

168 x pp

aarde golden label special lichtmix

 

 

eerste 2 weken voorgroei bleven ze mooi groen

darna lampen op 12x12 gezet 3 dagen later ging het goed alles was goed aangeslagen

dna cel 2 toegevoegd en daar begonnen de problemen

gallery_29499_11773_115164.jpg

gallery_29499_11773_56305.jpg

steel word paars en dan blad geel

gallery_29499_11773_115221.jpg

gallery_29499_11773_41151.jpg

 

 

ook een foto van mijn eerdere kweek zonder de aanpasingen deze heb ik er uit gegooit en opnieuw begonnen

dit was ook 2e week groei ik ga er dus wel op vooruit

gallery_29499_11575_60118.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedemiddag, heb hem even verplaatst.

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ook je aarde vernieuwd of dezelfde aarde?

 

wat voor aarde zit erin... Hoeveelste kweek is het op deze aarde? Heb je wel een keer goed gedraaid op deze aarde?

 

 

Mijn gevoel zegt dat je EC in je pot skyhigh is en je PH daardoor of te hoog of te laag is.... Kan je dit eens meten? Ik zie namelijk ook veel paarse steeltjes... verbrande bladpunten... Ik heb het zelf ook een keer namelijk gehad tel ang op dezelfde aarde doorgedraaid zonder goed te spoelen en zag er ongeveer hetzelfde uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

pff weer PP. lijkt wel of de pp'tjes ervoor gemaakt zijn om geel te worden. Kan je helaas niet helpen je ec waarde zou goed moeten zitten dus een voedings probleem zal het niet zijn.

 

Let the pro forummers talk:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt inderdaad op een ''ph lock''

En wat spuit je op de dames, als het geen bestrijding is zou ik dat ook zeker achterwege laten..??

Even alleen water geven met minimale toevoegingen.

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me ook zeer zeker een overdosering.

Zodoende zal je ph waarde zeer zeker te laag zijn.

 

Tevens ben ik benieuwd of he meters dus ook goed en geijkt zijn.

 

Ik zou alleen ff schoonwater meegeven voor 1,5 week zeker.

Ze zullen zeer zeker bijtrekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is nieuwe aarde .

 

ik heb nu een beurd met wat bio vitamine toegevoegd van hg

die geef ik dan 1 waterbeurd mee dosering 1 liter op 100 l water ik heb dit op 75 % gedaan

 

mijn werd ook verteld dat je aarde helemaal niet af hoev te zuuren maare dit doe ik wel

ook is mijn verteld dat als je het af gaat zuuren eers ph + moet gebruiken en daarna terug brengen naar ph -

ik zal dit ook eens proberen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je vijverfolie in je tent liggen? Dit ziet er zeker weten uit als een vergiftiging van weekmakers!

Ik heb het vroeger zelf op een plek 5x gehad dus ik weet hoe het eruit ziet.

 

De eerste vier weken gaan goed en daarna kan je ze weggooien.

 

Bij mij was het Novilon op de vloer en Spaanplaat dat in een ruimte stond waaruit lucht werd aangezogen.

 

Ik was net van plan een topic te openen over vijverfolie toen ik je bericht las :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

vijverfolie gebruik ik al jaren en daar heb ik nooit problemen meegehad

1 wat is de ph waarde van je aadre op meerdere plekken aarde weg pakken ook onder de wortels offer maar een plantje op

2 3 x per dag water geven in een aarde bak is een beetje zinloos imo want dan hoeven je wortels ook niet echt te werken he goed in wateren 3 dagen niks en dan weer de volle lading.

3 ec ook belangrijk om te weten minder is meer

4 goede lucht circulatie

5 zet er eens een plant in apart in een pot met de lightmix en minimale voeding ook in het hok als deze ook zo raar doed is het iets in de lucht (dit als je geen meters hebt een maniertje)

6 succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

vijverfolie gebruik ik al jaren en daar heb ik nooit problemen meegehad

1 wat is de ph waarde van je aadre op meerdere plekken aarde weg pakken ook onder de wortels offer maar een plantje op

2 3 x per dag water geven in een aarde bak is een beetje zinloos imo want dan hoeven je wortels ook niet echt te werken he goed in wateren 3 dagen niks en dan weer de volle lading.

3 ec ook belangrijk om te weten minder is meer

4 goede lucht circulatie

5 zet er eens een plant in apart in een pot met de lightmix en minimale voeding ook in het hok als deze ook zo raar doed is het iets in de lucht (dit als je geen meters hebt een maniertje)

6 succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is nieuwe aarde .

 

ik heb nu een beurd met wat bio vitamine toegevoegd van hg

die geef ik dan 1 waterbeurd mee dosering 1 liter op 100 l water ik heb dit op 75 % gedaan

 

mijn werd ook verteld dat je aarde helemaal niet af hoev te zuuren maare dit doe ik wel

ook is mijn verteld dat als je het af gaat zuuren eers ph + moet gebruiken en daarna terug brengen naar ph -

ik zal dit ook eens proberen

 

Nooit ph+ en ph- samen in een vat doen..!!!

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geloof me nou maar: vergiftiging door wat dan ook.

 

Anders hadden al zijn planten last gehad.

 

Ph+ en - kan je wel in een vat doen maar doe dat niet tegelijk. Alleen + gebruiken als je per ongeluk te laag zit en geen water eruit kan halen en aanvullen.

Canna + en - kan niet samen dat klopt maar Bac wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij :huh:

 

H&G lijntje wat niet werkt met je water/medium waardoor je medium enorm verzuurd en je planten kapot gaan?

Mijn 1e serieuze kweekje ooit en H&G 1-2-3 want de GS verkocht het ad hele regio en SUPER..

blijkt dat die hele regio heel ander water heeft en mijn planten kapot gingen door die H&G wat ik ook deed/zou doen

 

wel balen dat het zich nu weer voordoet nu net weer 2wk staat, kan het ook niet zijn dat je te snel (schema volgen) de boel opbouwd qua voeding? Dus beter alles want dan is het goed ipv tot in week 2 bijna niks en daarna beetje voeding en booster enzo?

 

Ik zou ze, zoals tim al zei, 1st ff alleen maar water geven voor een week (ze zijn groen zat nog) en dan weer langzaamaan wat voeding gaan geven maar als je met de H&G doorgaat misschien 1 vd 3 in mindere dosis geven (dna cel 2.. de extra's.. als ik het me goed herinner).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb je vijverfolie in je tent liggen? Dit ziet er zeker weten uit als een vergiftiging van weekmakers!

Ik heb het vroeger zelf op een plek 5x gehad dus ik weet hoe het eruit ziet.

 

De eerste vier weken gaan goed en daarna kan je ze weggooien.

 

Bij mij was het Novilon op de vloer en Spaanplaat dat in een ruimte stond waaruit lucht werd aangezogen.

 

Ik was net van plan een topic te openen over vijverfolie toen ik je bericht las :D

 

ik heb er inderdaar alleen vijverfolie in zitten echter is dit nieuw en komt bij de growshop vandaan ik had ook gevraagd of dit kon gassen hun vertelde mijn van niet.

 

verder zitten er niet echt iets in wat kan gaan gassen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tada, je hebt je antwoord. Er zijn verschillende soorten vijverfolie. Ik weet ook niet precies welke goed of fout is, vandaar mijn topic hierover. Dat er slechte folie is is wel zeker.

Geloof me, als je zeil eruit is gaat het wel goed!

 

En gekocht bij de growshop zegt niks want iedere lul die niets van kweken weet kan een shop beginnen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

aparte opmerking l-h

waar haalt iedere oetlul die een GS begonnen is nu zijn spullen dan?

 

niet bij de vijverfolie fabrikant die toevallig in mij stad zit, nee bij een andere "GS" die alleen maar

plantgeschikt folie verkoopt anders krijgt deze GS gezeik en zitten ze echt niet op te wachten.

 

Weinig GS die zelf gaan bestellen via andee wegen

 

haal je het bij de wildkamp,praxis,tuincentrum.. gokken ja (china troep), zelfs ubbink is niet zo best omdat dat best voor vijvertjes is.

 

goede en slechte folie "ruik" je, bij wildkamp hebben ze (als je mazzel hebt) de goede en de slechte op rol, als je in de buurt bent, ga maar eens ruiken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er worden in sommige Growshops spullen verkocht waar de kenner tranen van in zijn ogen krijgt.

Schroef dat goedkope relaiskastje of die complete 600w set van 60 euro maar eens open :D

 

Daar het overgrote deel van de klandizie goedkoop wil koopt de gemiddelde GS ook goedkoop in.

Zo ook met vijverfolie.

 

Goed voorbeeld zijn de giftenten die onlangs werden verkocht. Lekker goedkoop.

 

Om een GS te beginnen heb je meer verstand van verkopen nodig dan van kweken.

 

En ik weet het...ik had er ooit zelf één :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus?

 

ik blijf bij voeding&water probleem

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D Het antwoord ligt bij Ton 35.

 

Hij schrijft dat hij dit voor de 2e keer heeft en de vorige eruit getrokken heeft.

 

2x een voedingsprobleem lijkt me stug. Ik wil er een kratje bier om verwedden :)

 

Nou Ton, wat ga je doen, zeil eruit of water geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D Het antwoord ligt bij Ton 35.

 

Hij schrijft dat hij dit voor de 2e keer heeft en de vorige eruit getrokken heeft.

 

2x een voedingsprobleem lijkt me stug. Ik wil er een kratje bier om verwedden :)

 

Nou Ton, wat ga je doen, zeil eruit of water geven?

 

nou dat is een goede

 

voeding is het niet denk ik want ik geef echt maar de minimale voeding

 

het is wel raar toen ik met dna cel 2 begon kwam de elende

 

het ziet er trouwens nu nog minder fris uit

 

volgende beurd ga ik maar naar het zeil kijken ik vind het wel erg raar want een vriend van mijn gebruikt het zelfde zeil van de zelfde rol en die heeft nergens last van (gebruikt wel een anderen voedings lijn )

 

ik ga zowieso nu de eerste 2 weken gewoon afgezuurd water geven zonder voeding want ze zijn nu nog geler alsof er nu echt een rem op gezet word

 

luchttoevoer is beter dan goed komt rechtsreeks van buiten

 

ik zal verder in de loop van de week nog wat foto,s plaatsen .

gallery_29499_11773_40693.jpg

gallery_29499_11773_185646.jpg

gallery_29499_11773_143328.jpg

 

 

alvast bedankt voor jullie reakties en hulpzaamheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vijverfolie dit, vijverfolie dat!

Mag ik de mensen ff wijzen op de watertray's bij vreeken(artikelnr:809305). Tot de maat 120x120 te verkrijgen, echt de ideaale maatjes voor onze SJ! Gebruik ze zelf ook. Uitneembaar en zonder gif gassen :D

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik blijf toch bij een EC opstapeling en PH blokkade. Heb je al een grondmonster genomen en je EC en PH bepaald?

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste mede...

 

Ik heb exact hetzelfde probleem(ook op verse aarde),de eerste 3-5weken gaan goed en dan begint het zoals op de fotos.Dit is al de 3de ronde zo,ze bloeien wel af maar zijn bepaald niet mooi...amper een intact blad...opbrengst is sterk wisselend. zwaarste hoofdtop was 81gr droog,maar meestal stukken minder.

 

Specialmix ,GL lijn voeding PH 6.3 EC 1.15, geef halve dosis voeding.

 

vijverfolie lijkt me vergezocht--> heb deze vervangen zonder resultaat.

 

Heb tig dingen nagekeken en aangepast zonder het probleem te vinden.

 

Tip van whazup --> meer spoelen ...gaan we proberen dan !

 

horen bacto's en enzymen de rotzooi niet deels om te zetten?zoja dan doen deze het niet naar behoren ^^

 

grtz,Cyd

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijven die planten ook klein? Ik heb dit probleem denk ik ook met dezelfde tent. Ik denk dat het die bij behorende zeil is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is inderdaad vergiftiging van b.v Novilon of iets anders in je ruimte,heb het ook gehad vroeger op zolder ben er mee moeten stoppen steeds alles kapot,Jaren erna ben ik erachter gekomen dat het inderdaad vergiftiging van Novilon wat ik toen op de vloer had.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...