Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ganja Power

vraagje over wietplanten bij je ouders

Recommended Posts

ik heb thuis 5 planten voor eigen gebruik. maar ik woon nog bij mijn vader (ouders zijn gescheiden).

maar als ik ooit een huiszoeking krijg en ze zien mijn 5 planten bij mijn vader thuis (deze zijn van mij).

kunnen ze dan de eigenaar van het huis mijn vader dus arresteren of aanhouden voor iets ?

ik woon in belgie.

Edited by Ganja Power

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet hoe het in België is geregeld, maar in NL halen ze je planten en je apparatuur weg

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Voor het bezit van een gebruikershoeveelheid,namelijk maximum 3 gram softdrugs OF 1 (vrouwlijke) cannabisplant word je niet "gestraft", de feiten worden enkel vastgesteld.

- U gebruikershoeveelheid softdrugs (max. 3 gram) mag bij politiecontrole niet in beslag genomen worden, behalve als je deze vrijwillig afstaat.

Bron: http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/thr...nnabiswetgeving

 

1Vrouwelijke plant mag dus, maar je hebt er vijf, ik denk dat ze jou eerder zullen oppakken dan..maar dit zal wel niet het geval zijn voor 5 plantjes denk ik

Als je minder dan 18 bent is je vader verantwoordelijk en zal hij ook aangepakt worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey daar, ik denk <_<

 

--> dat je vader (eigenaar of huurder) zoiezo verantwoordelijk is voor zijn eigendom/huurhuis.

Als er dan nog minderjarige(n) in de buurt zijn... Jij ? Is ni duideluik... of klein zusje of zo...

Tja ... als ze je dan pakken. Denk dat je vader idd mee door de molen gehaald zal worden. :P

--> dat in België kweken onder lampen strafbaar is (of het nu 1 of 5 planten zijn) en dat er een PV volgt als ze je betrappen. :D

 

Weet ook ni alles he ... :P

correct me if i'm wrong.

 

Heb zelf enkel ooit een huiszoeking gehad omdat ik zo'n kleine 10g op zak had. :P

 

Grtn. M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

was het maar zoals vroeger.

 

Ik heb 16 jaar geleden meegemaakt dat er 2 ons van mn eigen kweek op tafel lag toen de politie binnen kwam.

 

''Meneer,is dit wiet?

'ja''

Is dit meer dan 30 gram?''

'Ja hoezo?''

''Is dat niet een beetje teveel''?

""ja misschien wel,maar dit komt van mijn 5 planten en dit is mijn voorraadje''.

''ow,ok''

 

Ik zag de agent denken......maar in die tijd was het normaler dan nu en ik wist dat ze het lieten liggen op tafel,

anders had ik het wel verstopt.

 

Maar als je nu in jouw geval bij je ouders nog woont en gaat kweken,

dan zijn je ouders verantwoordelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zullen wel eens met je vader praten, maar niet arresteren, jij trouwens ook niet...

 

Je zal dan mee naar het bureau moeten voor een verklaring en ze zullen je lamp en planten confisqeren (in beslag nemen)... je zal daar geen boete aan overhouden, zolang je verklaard dat het voor eigen gebruik is. Weg geven aan vrienden wordt ook als dealen gezien... dus enkel en alleen voor jezelf...

 

Beste wat je vader en jij kan zeggen is dat je het op eigen houtje deed en je vader er niet van op de hoogte was (als je meerderjarig bent natuurlijk, anders is je pa de pineut...)

 

Voor de rest heeft de politie een grondige reden nodig om bij jou thuis binnen te komen, dat kan komen door een klacht van de buren (weet zelfs niet of 1 klacht voldoende is...) of dat iemand heeft verklaard dat hij bij jou kocht, of dat je verkoopt....

 

Zolang je je niet bezig houdt met verkopen of andere strafbare feiten, is de kans bijzonder klein dat je ze ooit over de vloer zal krijgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat ze gewoon hun werk doen. Maar die *#)&$)#@ vinden 1 waarschuwing genoeg om binnen te komen. Ik ben meerderjarig maar kweek ook bij mijn ouder maar dan wel in NL. Als ze op mijn kamer komen zien ze minimaal 8 afbeeldingen van reggae artiesten ik kan eigenlijk wel zeggen dat mijn kamer een rasta hol is. Dus ik denk dat ik wel goed weg kan komen met een mooi verhaal. Ik heb nog wel een straf blad maar er is iets wat ik in mijn hoofd hou. (Ganja is a plant created by the most high but against the law.)

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet kijken naar wat een klacht kan zijn en wat die inhoudt...

 

Komt er bijvoorbeeld veel volk over de vloer en er staan continu auto's voor 5 minuten geparkeerd en die vertrekken dan weer en de buur dient een klacht in, is de kans vrij groot dat ze een kijkje zullen nemen...

 

Of stinkt het verschrikkelijk naar de weed en ze dienen een klacht in, zal de politie eerst bij die mens gaan kijken wat zijn klacht inhoudt en dat op papier schrijven en aan de onderzoeksrechter geven. Dus de feiten gaan vaststellen... dus zolang je het onder de radar houdt en niet overdrijft in het aantal planten en lampen hebben ze geen reden om bij jou te komen...

 

Als ze toch binnenvallen zonder een deftige reden, betekent dat in de rechtbank "procedure fout"

 

Het hangt dus af wat die klacht inhoudt en of ze waarneembaar is voor de ambtenaar in functie...(politie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben meerderjarig (19 jaar).

ik heb ook nog een broer die meerderjarig is, dus mag ik dan 3planten hebben ?

de 3 planten zijn wel voor mij alleen.

alvast bedankt voor alle info.

Edited by Ganja Power

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 plant per persoon mag, dus je mag 3 wietplanten hebben.

 

Maar:

 

Ze mogen nie onder kunstmatige belichting staan.

Ze mogen niet bemest worden.

En je mag er niet meer dan 3 gram per plant van af halen <_<

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is toch ook zo dat je als verhuurder verantwoordelijk wordt gehouden voor eventuele kweken die je huurders zetten.

Lijkt me dus dat je als eigenaar verantwoordelijk wordt gehouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...