Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dretjuhhh

1e kweek 32 pptjes in homebox xxl 1200 watt

Recommended Posts

Laat de toppen maar komen hahah!!

 

:D :)

 

Laat de toppen maar komen hahah!!

 

:tu :D

 

Laat de toppen maar komen hahah!!

 

:) ;)

 

 

 

(Dat ging niet helemaal goed)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey jongens het is dag 29 en dag 21 van 12/12

 

ze gaan allemaal lekker jongens we hebben zonet ff stokjes er naast gezet voor als de plantjes straks topzwaar worden (HOPEN NATUURLIJK :rolleyes: )

Ze Groeien nog lekker en hopelijk gaan ze zo door. vorige week hadden we hoop bladeren weggehaalt zodat ze allemaal lekker veel licht krijgen maar het groeit ook netzosnel weer dicht dus laat het nu lekker op zijn beloop. vandeweek hier stroomstoring gehad dus alles was lekker ontregeld beetje balen maar acht het is weer klaar.

dan had ik nog een vraagje als ik mijn voedingsvat aanmaak dan stel ik de ph in alleen volgende dag is die zo een paar punten hoger en dan stel ik weer bij maar dit gaat elkedag zo is dit normaal?

 

loewie: Ik heb de helevoedings lijn bedankt dat je ff die dingen uithebt gezocht.

 

zal vanmidag nog ff nieuw vat aan maken ze krijgen nog 1 weer bloeistimulator mee en dan de week daarop gaat de topharder voor 3 weken erbij.

moest zonet weer lampen dik 10 cm omhoog hangen dus ze groeien nog iets in lengte maar zal nu wel over zijn.

had foto genomen maar toen was fototoestel leeg dus vanavond ff nieuwe foto's hier in iedergeval 1!

 

Foto 1: Ze gaan lekker toch??? :D

gallery_25123_11692_726913.jpg

 

commetaar altijd welkom!!

 

Groetjes dretjuhh

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey jongens

 

jullie zullen het toch ff moeten doen met deze ene foto deze week, heb geen baterijen meer kunnen vinden voor het foto toestel.

dus volgende week zaterdag maar miss vrijdag kan ik weer wat maken.

 

iemand nog antwoord op mijn vraag: Hoe kan het dat mijn ph elkedag vlink oploopt? kan dit kwaad? Wij stellen hem wel elkedag weer bij naar beneden.??????????????????????????

 

groetjes dretjuhh

Share this post


Link to post
Share on other sites

het je een lucht pomp in je vat..?

zo ja, dan is dat de reden van het oplopen van je ph..

en een klein beetje oplopen doet het altijd he :rolleyes:

 

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok mooi!

 

Weet wel dat het klopt dat je PH oploopt naarmate de tijd vordert. Maar hoe het precies zit weet ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kerel,

 

op deze schaal zou je eens kunnen overwegen de voeding iedere dag vers te maken..

 

Dat is bij mij (bij jou dus ook) om de dag 2x15ltr in een 20ltr emmer aanmaken.. lekker zuurstofrijk en éénmalig afgezuurd..

 

Zoals stikkie al aangeeft is het inderdaad normaal dat je ph in je vat met en met oploopt en zeker indien je een zuurstofpompje hebt..

 

Algengroei in je voedingsvat zal de ph verlagen doordat die co2 in het water brengen dus zorg dat je vat lichtdicht is zodat algengroei kansloos is..

 

Voedingswater dat in aanraking komt met lucht die veel zuurstof bevat zal stijgen in ph en in het geval van veel co2 zal de ph juist dalen..

 

Het ziet er verder gezond en groen uit, jammer van het hoogteverschil tussen de planten..

 

Succes en maak er wat moois van !

 

Laterss..

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok mooi!

 

Weet wel dat het klopt dat je PH oploopt naarmate de tijd vordert. Maar hoe het precies zit weet ik niet.

 

Hoi, de reden dat de ph verloopt komt doordat de bicarbonaten die in het leidingwater zitten een bufferende werking hebben en reageren op het mengsel, t zelfde gebeurt met kalk.

 

Cheers,

Pieterpost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er gewoon goed uit zo wel even die lange planten knakken of buigen .

 

 

Groetjes podhead .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey jongens het is dag 36 en dag 28 van 12/12

 

het gaat heerlijk ze blijfen super mooi groen echt donker groen geen verkleurde bladeren geen spint niks.

ben tot nu toe ook tevreden over de voeding. ik ga wel sjon zijn advies opvolgen we maken 30 liter water klaar om de dag. als de potten droog zijn anders wachten we nog een dag.

dat hebben we afgelopen week ook gedaan en dat beviel perfect.

der zijn een paar planten met joekels van toppen en een paar die heel klein zijn kwa hoofttoppen. maar hopelijk trekt dit nog lekker bij!

we beginnen vanaf vandaag met de topharder de gedurende 3 weken laatste week doen we alleen zym en ph bij voegen en dan de laatste 2 dagen laat ik ze lkkr de pot leeg trekken.

hierdan ff een paar heerlijke foto's

 

gallery_25123_11692_420125.jpg

 

gallery_25123_11692_800742.jpg

 

gallery_25123_11692_360658.jpg

 

gallery_25123_11692_292984.jpg

 

gallery_25123_11692_398451.jpg

 

gallery_25123_11692_482698.jpg

 

sorry voor de super slechte kwalitijd krijg volgend weekend mijn nieuwe foto toestel deze is teneinde!!!

commetaar altijd welkom.

 

goed weekend verder groetjesss dretjuhh

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey jongens

 

heb weinig te melden alleen dat ze heerlijk groeien. heb mijn nieuwe toestel binnen dus denk plaats ff wat pics.

 

gallery_25123_11692_433731.jpg

 

ziet dit er niet heerlijk uit ???

gallery_25123_11692_366362.jpg

 

gallery_25123_11692_960420.jpg

 

gallery_25123_11692_230791.jpg

 

Groetjess dretjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Dretjuhhh ziet er lekker uit man!!

 

Ook alles nu op 1 hoogte op 1 plant na? Misschien die ook nog ff knakken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey loewie

 

ja ziet er echt lekker uit hopelijk blijft het zo lekker gaan. er zit in hoogte toch nog redelijk verschil dat heeft geen 1 plant meer bij getrokken. ik knak niets en knip niets meer laat het lekker op zijn beloop maar ff kijken hoe het dan gaat worden.. hierna doe ik nog een aarde ronden en daarna miss over op coco's slabs. kijken of dat wat is...

 

groetjes dretjuhhh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jongens ff een update.

 

Ik Kwam vanmidag bij men plantjes en het lijkt wel of ze stil staan ze groeien niet meer??

en Kwam er achter dat ik nu ook last van spint heb. ze hebben gelijk een lekkere sproeibeurt gekregen en over 4 dagen weer.. zal er miss niet helemaal meer vanaf komen maar toch.

ik snap niet dat men plantjes stil staan waaraan kan dit liggen of hebben ze altijd ff zoon periode?

zal vanavond als ik watergeef en de lampen staan aan ook ff foto's schieten.

de planten zien er verder gezond uit alleen lijkt wel of ze in staking zijn iemand een idee oplossing of wat dan ook?

 

groetjes dretjuhhh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo dretjuhhh,

 

Zoals je weet heb ik geen ervaring met "gewone" wietplanten maar heb er wel over gelezen.

 

Is het niet zo dat je de plantjes op 12/12 zet ze nog een groeispurt maken. En dan afhankelijk van het soort na bepaalde periode stopt met groeien om vervolgens al haar energie te stoppen in de bloemvoming.

 

Ik ga vanavond trouwens wat knippen, net ff gekeken trichomen zien er goed uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey loewie

 

ok beter ben benieuwt hoe het je afgaat met knippen.. ja de lengte waren ze al mee gestopt met groeien en de toppen gingen als een speer met dik worden maar dat is ook in 1 keer over... naja iemand anders nog een oplossing hiervoor of is dit normaal zal nu ff voedings beurt geven en ff foto's maken.

 

groetjes dretjuhh

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja das een lastige, welke voeding zit je nu?

 

Heb je trouwens op het zicht het gevoel dat ze niet groeien of heb je ze gemeten? Ik dacht ook soms die worden niet groter kan ook optisch bedrog zijn :P ltr

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey jongens hierdan ff wat foto's

 

gallery_25123_11692_1724090.jpg

gallery_25123_11692_614098.jpg

gallery_25123_11692_1639712.jpg

 

Groetjes dretjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey jongens..

 

 

ik heb een serieus probleem. had de planten 2 dagen terug ingespoten tegen spint. kwam net bij de planten en 2 toppen zaten eronder.. ik heb stofzuiger gepakt met penty en alle toppen ff bij langs geweest. morgen doe ik elke plant nog een keer en spuit ze dan nog een keer in op de hoop dat ik ze dan al een heel end uitgeroeit heb. oogsten lijkt me nog geen optie moet nog 3 volle weken.

is roofmijt bestellen een optie om de plaag tegen te gaan of ben ik al te laat? moet ik het gwn bij houden met stofzuiger en de spuit?

wie heeft nog een oplossing?

 

groetjes dretjuhh

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarmee bespuit je ze?

 

spint heeft een cyclus, je zult ze dus nog wel even tegen gaan komen maar de volwassenen steeds wegzuigen met stofzuiger is goede optie.

 

mijten gaan in 3wk de boel niet meer redden vrees ik ook al omdat je ze niet eerder dan eind volgende week (ivm de pasen) in huis zult hebben.

 

je stilstaan vraag:

planten doorgaan verschillende fases, van pistel naar begin bloemvorming, dan staan ze "even stil" lijkt het om daarna echt topopbouw te gaan vertonen, alles heeft zijn tijd nodig en als er wat mis is/zou zijn dan zijn je bladeren de 1st indicator.

 

je lv zal ook aan de lage kant zijn?

probeer die rond de 45% te krijgen, hogere lv houdt de spint ook niet zo van

 

succes met de battle :P tegen die klote spinnetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey lostchild

 

bedankt voor je reactie baal echt van die spint ik loop ze gwn elkedag maar ff na met stofzuiger en bespuitse gwn tegen spint spul wat ik in de growshop gekocht heb je moet het mengen met water een zoort poedertje. maja kan niet op te toppen spuiten wand dan worden de haartjes licht bruin..

hopelijk gaan we het nog tot het eind uit zingen de toppen beginnen nu net lekker aan te dikke!!

 

groetjes dretjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey jongens!

 

ik heb zonet de kruimeldief nog een keer over de topen heen gehaalt en weer een lekkere behandeling met masai gegeven. dit had ik vandeweek ook al gedaan maar de bladeren beginnen nu ook al te verkleuren en de toppen krijgen al bruine haartjes.. dit komt denkik door de masai. ik moet nog 3 weken maar denk niet meer dat ik dat ga redden.

voor een eerste keek word dit niet echt een mooie oogst mag blij wezen als ik tussen 200 en 300 gram droog haal.

 

ik ga zolang mogelijk proberen te rekken maar als ik zie hoesnel de haren bruin worden denk ik dat volgende week de schaar de al inmoet :P

of is het normaal dat de haren nu al beginnen te verkleuren als je nog 3 weken moet?

 

groetjes dretjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik bij mijn plantjes op de bruine haartjes was afgegaan had ik ze 2 weken geleden al geknipt. Het is geen goede indicator.

Sommige mensen zeggen als de haren 80% bruin zijn moet je gaan oogsten. De trichomen zeggen je meer.

 

Gr Loewie

 

Ps.: heb foto's van de geknipte dames geplaatst :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey jongens het is dag 43 en dag 36 van 12/12

 

Heb zonet 30 liter watergegeven met 150ml grond basis voeding en 30 ml topharder en een ph van 6.0.

deed men tent open en op de toppen zaten weer allemaal spint heb weer kruimeldief gepakt en de toppen lekker leeg gezogen. heb men lampen omhoog gehangen en een dikke laag masai gegeven. het liep gwn van te planten af. toppen gwn mee gespoten weet nu dat daar de bruine haartjes van komen maar weet geen andere oplossing meer. morgenvroeg ga ik controleren en anders weer dik inspuiten en morgen avond weer. en dan proberen bij te houden met kruimeldief. moet nog 3 weekjes denk niet dat ik dit ga redden door deze klote plaag. lijkt wel of ze niet meer uit te roeien zijn. BAAL ALS EEN STEKKER!!!

De toppen dikken ook niet meer aan denk dat ze wat te veel last hebben van stress. maja we zullen zien wat het gaat worden weet het eerst ook niet..

 

hier dan toch ff wat foto's

 

gallery_25123_11692_1887466.jpg

gallery_25123_11692_1812491.jpg

gallery_25123_11692_1373598.jpg

gallery_25123_11692_1312730.jpg

 

als iemand nog sugesties of tips heeft dan zou dat heel mooi zijn. ik begin bijna de moet op te geven tegen deze kleine krengen lijkt wel of ze niet dood willen.....

 

in iedergeval een hele fijne pasen en tot snel.

 

groetjes dretjuhh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Mensen

 

Wij hebben de afgelopen 2 weken elke dag soms 2 keer perdag met kruimeldief en kwasje De toppen schoonproberen te houden maar de spint was toch sterker, dus hebben we besloten om de boel om te hakken!

We Zijn Met zijn 2en 7 uur bezig geweest allemaal kleine topjes, ze waren wel hard maar KLEIN. dus echt een kut KLUS :verrygood maar goed we hadden een droognet helemaal vol en we weten niet echt wat nat gewicht is, we hadden een paar planten die dik 200 gram nat wogen maar de rest was echt veel minder! Het stinkt wel heerlijk zoet! maar het word geen dikke oogst denk zoon 300gram droog :verrygood

 

We Drogen in de zelfde tent en vrijdag komen de nieuwe stekjes maar der gaan wel een paar dingen veranderen!

 

1: buisventilator der uit! en 1500m3 Filter er in met 1500m3 afzuiger!

2: De 32 potten met aarde gaan weg, er komen 50 11L potten voor terug met mapito.

3: de stekken krijgen een goeie behandeling tegen spint en ze beginnen op startblokken! 50 stuks. (kijken of het beter is met meer plantjes)

4: Der komt nu ook een ec meter bij omdat we nu op hidro gaan en dit dus een must is

 

de tent word helemaal ontsmet en echt goed schoon gemaakt. en we gaan weer op gout voeding verder.

der komt weer een verslag van en probeer wat vaker een update te doen!

Hier dan ff wat foto's

 

Voor het knippen!

 

gallery_25123_11692_92845.jpg

gallery_25123_11692_684946.jpg

 

Na het knippen!

 

gallery_25123_11692_1077325.jpg

gallery_25123_11692_1831211.jpg

gallery_25123_11692_606910.jpg

 

Groetjes dretjuhh! En bedankt allemaal voor de tips en het volgen van mijn verslag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat je die spint hebt gekregen, echt zuur.

Maar ja toch nog 300gr eraf, je bent weer wat van plan met die 50 potten.

 

Ben benieuwd! gr. Loewie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...