Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
parve

Selene

Recommended Posts

uitgebalanceerde combinatie van stoned en high zonder snelle tolerantie opbouw

 

wat betekent dit eigenlijk precies?

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewenning, sommige soortjes bouw je snel een tolerantie voor op waardoor je meer moet roken om het gewenst effect te bereiken. Bij mij persoonlijk gebeurd dit snel bij witte soortjes. En zo zijn er ook soorten waarbij je bijna geen gewenning hebt zoal bv een Sour Neville of een goeie Jack. Vaak de wietjes met wat complexere smaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm,

 

Gaat dit over cannabis of over iets anders? Ik rook al sinds begin jaren 90 en tolerantie is wel heel summier hoor.

Ik wordt altijd zeer snel stoned van 3 trekjes en ik hoef nooit een sterkere soort te nemen.

 

Eigenlijk herken ik dit helemaal niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, maar als je zo'n 2 a 3 gram per dag rookt, en dat dan bv 2 weken lang dezelfde wiet .... shit eens in de zoveel tijd stop ik 2 weken... als ik dan een NEDERLANDSE wiet rook...... !!!!!! nee, nee, gewenning is geen bullshit maar het ligt wel aan je dagelijks gebruik wil het opvallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok thx d8 al dat het zo iets betekende, maar ken het wel hoor rookte vroeger veel

pp op en gegeven moment moet je steeds dikkere joints rollen om nog goed stoned

te kunnen worden. Wel leuk een soortje waarbij je dit niet hebt denk dat ik hem maar

ga bestellen.

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites
ok thx d8 al dat het zo iets betekende, maar ken het wel hoor rookte vroeger veel

pp op en gegeven moment moet je steeds dikkere joints rollen om nog goed stoned

te kunnen worden. Wel leuk een soortje waarbij je dit niet hebt denk dat ik hem maar

ga bestellen.

 

groet parve

 

ik geloof er niet zo in dat een soort dit niet heeft, hoogstens zal het langer duren of minder snel gebeuren,

maar je lichaam kun je niet voor de gek houden en zal altijd proberen tolerantie tegen gifstoffen op te bouwen, vooral als die giffen elke dag gedoseerd binnenkomen.

 

Beste remedie is of eens in de zoveel tijd compleet afbouwen die tolerantie (dus paar dagen/weken niet blowen) of regelmatig overstappen naar andere soortjes om variatie te behouden (denk aan resistentie van bv spint voorkomen door af te wisselen van middelen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tolerantie opbouw is een term welke ik vooral hoor op buitenlandse fora.

Vooral medicinale rokers welke echt op zoek zijn naar goed werkende soortjes zoeken naar soortjes welke niet zo snel zijn sterke werking verliest. Het is zeker zo dat bepaalde soortjes makkelijker gewennen als de andere.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmm,

 

Gaat dit over cannabis of over iets anders? Ik rook al sinds begin jaren 90 en tolerantie is wel heel summier hoor.

Ik wordt altijd zeer snel stoned van 3 trekjes en ik hoef nooit een sterkere soort te nemen.

 

Eigenlijk herken ik dit helemaal niet.

 

 

daar sluit ik me bij aan ja , ik rook ongeveer net zolang en als ik 1 flinke hijs neem van een joint dan voel ik m al..

je hebt altijd van die mensen die dan zeggen dat kan niet ik merk nog niks na een paar hijsen

dan vraag ik me altijd af of dat echt zo is

Share this post


Link to post
Share on other sites
ok thx d8 al dat het zo iets betekende, maar ken het wel hoor rookte vroeger veel

pp op en gegeven moment moet je steeds dikkere joints rollen om nog goed stoned

te kunnen worden. Wel leuk een soortje waarbij je dit niet hebt denk dat ik hem maar

ga bestellen.

 

groet parve

 

Gelukkig rook je niet meer tog..... :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat ook niet over hoeveel jaar je rookt, maar hoeveel je rookt! Rook maar eens een week lang, elke dag een x aantal joints met bijvoorbeeld pp. Aan het eind van die week zal je zien dat je of meer jointjes rookt of meer in je jointjes doet om op hetzelfde effect te komen als de eerste dag!

Share this post


Link to post
Share on other sites
je hebt altijd van die mensen die dan zeggen dat kan niet ik merk nog niks na een paar hijsen

dan vraag ik me altijd af of dat echt zo is

Het zal wel van persoon tot persoon verschillen. Als ik een paar dagen stevig heb gerookt heb ik minstens 2 joints nodig om wat te voelen. Als ik samen met m'n buurman (die meer, maar minder zware joints rookt dan ik) een jointje rook, ligt hij na een halve onder tafel terwijl ik er nog twee achteraan opsteek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik blow sinds 1983, al aardig wat jaartjes dus, ik merk wel dat als ik idd een week lang hetzelfde wietje rook ik er veel meer van rook dan de eerste die er door heen ging. Dit gaat meer op voor koffieshop wiet dan voor de eigen teelt. waar dat aan ligt weet ik niet zekers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit komt? Zal het zijn bij de doorgefokte "thc" soortjes die nog maar weinig andere werkzamen stoffen in zich hebben? Iemand die hier iets meer over kan vertellen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit komt? Zal het zijn bij de doorgefokte "thc" soortjes die nog maar weinig andere werkzamen stoffen in zich hebben? Iemand die hier iets meer over kan vertellen?

 

Nou ik heb het al gezegd, het ligt aan je lichaam, en een ieder zijn lichaam reageert en werkt (subtiel) anders op bepaalde stoffen...

 

het is tolerantie opbouwen tegen gifstoffen niks meer niks minder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het een tolerantie opbouw is tegen de desbetreffende stoffen begrijp ik. Maar welke stoffen(of gebrek aan stoffen) zorgen ervoor dat je bij het ene soortje sneller een tolerantie opbouwd dan het andere? Bedoel een zwaar soortje(meer werkzamen stoffen) wilt niet per defenitie zeggen dat ik daar sneller minder van merk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je blijft toch gewoon zitten met de 7 hoofd stoffen waar er maar 3 echt relevant zijn

sowieso thc , cbd , cbn

 

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje vaag als je hier geen tolerantie voor opbouwd.

 

Bedoel een niet blower die een zware bats rookt staat meteen op zijn kop of is misselijk enz, dit zou een doorgewinterde blower hier dan ook van moeten krijgen... zou ik denken.

 

Alle blowers kennen een gewenning, ben wel eens 2 jaar gestopt nou toen was mijn eerste echt wel even wat anders en had weinig met softdrugs van doen vond ik :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dit zal vnl te maken hebben met de samenstelling van de terpenen in combinatie met het cannabinoiden profiel.

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...