Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

hallo alemaal zo als de titel al aan geeft word dit mijn eerste kas kweek ik heb de kas afgelopen vrijdag gekregen van een vriend van me pa B) :D

 

de kas

gallery_20980_11667_77026.jpg

 

gallery_20980_11667_307287.jpg

 

en ik kreeg ook een fles met groei voeding en een fles met bloei voeding

 

gallery_20980_11667_296869.jpg

 

die fles bloei ga ik zeker gebruiken de fles groei weet ik nogniet zeker omdat de fles al bijna leeg is zit ik er aan te denken gewoon een andere fles te kopen dan hoef ik niet speciaal naar dat merk groei mix te zoekken. goed plan ? of gewoon die gebruiken tot hij op is en dan andere kopen ?

 

verder heb ik afgelopen zaterdag ook nog dit besteld ik hoop dat het van de week binnen komt zodat ik kan gaan ontkiemen :spliff:

 

Productnaam

Sensi Outdoor Mix 5 Early Girl,5 Early Skunk,5 Ruderalis Skunk,5 Ruderalis Indica en 5 Guerrilla's Gusto

Gold label special mix 50L

Kweek pot 18x18x18

Kweek pot 10x10x11

Kweek pot 8x8x9

Max-min thermo hygro meter

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een klein vraagje zou deze kas groot genoeg zijn voor 4 of 5 planten of moet ik er 2 of 3 in zetten ? veder heb ik zitten kijken naar een scrog is dat te doen in zo'n kas ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit. Ik zou de planten alleen wel in de volle grond zetten dus de tegels eruit. En potgrond met cocos en kippenmest.

 

ik zou er maar 2 of 3 in zetten meer past denk niet. Wat zijn de afmetingen?

 

In ieder geval succes..

 

Mvg, jerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ook niet meer dan 3 zetten, lijkt me geen erg grote kas

En idd in volle grond planten geeft je meteen wat meer ruimte

 

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haal die foto´s maar snel weg nu ze nog niet door veel mensen gezien zijn :spliff:

Heb zo´n vermoeden dat iemand wel weet welk nieuwbouw wijkje dat is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het zo bekijk is het op een dakterras/balkon.

Dus in de volle grond is geen optie.

 

Is het niet op een dakterras dan zou ik nog met potten gaan werken.

Dit omdat je geen bomen wilt kweken in die relatief kleine kas.

Je kunt dan om ruimte te winnen alsnog de potten ingraven.

 

De hoeveelheid planten hangt ook mede af wannneer je ze wil zetten.

En of je bijv. autoflowers gebruikt.Dan passen er wel 10 in!

 

Zijn dat elektrische fans boven en beneden?

Of zijn het ventilatie roosters?

 

Succes!

 

Mvg.

Wubbo Ockels

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik het zo bekijk is het op een dakterras/balkon.

Dus in de volle grond is geen optie.

 

 

Zijn dat elektrische fans boven en beneden?

Of zijn het ventilatie roosters?

 

Succes!

 

Mvg.

Wubbo Ockels

 

zo als je al vermoed het is op een dak taras dus ingraven vind me onderbuurman niet zo leuk B)

 

en het zijn pasive ventilatie roosters maar er zit in 4 hoeken schroefdraag om eventueel nog een active vans op te zetten ( wil ik proberen niet te doen )

 

 

Haal die foto´s maar snel weg nu ze nog niet door veel mensen gezien zijn :spliff:

Heb zo´n vermoeden dat iemand wel weet welk nieuwbouw wijkje dat is..

haha je mag je gokjes naar me pme :D

 

ik heb de foto's bewerkt had idd niet overnagedacht dat het door die paar niewbouwdaken makelijk herkenbaar zou zijn

 

@dejerry

 

de afmetingen zijn 185 breed 60 diep en 140 tot 190 hoog

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk project B)

 

Alleen kan je kas wel open ???

 

. anders kook je de plantjes met de volle zon erop :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
leuk project B)

 

Alleen kan je kas wel open ???

 

. anders kook je de plantjes met de volle zon erop :spliff:

 

jah er zit een dakraam in en natuurlijk de deur voor de echt warme dagen.

dakraam is denk ik ook genoeg om van ongewenste condens afte komen

 

gallery_20980_11667_273744.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sensi Seeds Guerilla's Gusto

Dit in Noord-Spanje geteste buitenras werd ons door een van onze klanten als bedankje ter beschikking gesteld. Na met deze planten een poosje aan de gang te zijn geweest, kwamen wij met succes uit op deze guerrilla Indica. Een goede keus voor de beginnende groeier, daar de oogsttijd het ons mogelijk maakt de oogst nog voor eind september binnen te krijgen. Mooie zoete bloemen geven toppen van een goed formaat. Bloei: midden september. Hoogte: 200-300 cm. Opbrengst: tot 250 gr.

Sensi Seeds Early Girl

Een zeer vroege Indica, misschien wel de vroegste plant uit onze collectie. Erg potent, een middelmatige opbrengst en een hasjachtige smaak en aroma. Deze compacte plant produceert meestal een stevige centrale stam met weinig vertakkingen: een ideale balkonplant! Bloei: midden september. Hoogte: 150-200 cm. Opbrengst: tot 250 gr.

Sensi Seeds Rudelaris Indica

Deze Ruderalis komt van origine uit Hongarije en de Sovjet Unie. De Ruderalis gaat in bloei ongeacht de lengte van dagen in tegenstelling tot de meeste andere variëteiten. De Ruderalis Indica is snelle en vroege, maar toch zeer potente hybride. De zware Indica maakt haar meer gevoelig voor schimmels dan bijvoorbeeld Early Pearl, Early Girl Durban en Mexican Sativa. Als je geluk hebt met zacht najaar is dit geen probleem, dus bereid jezelf voor op de superieure Indicakwaliteit. Bloei: September Hoogte: 150-200 cm. Opbrengst: tot 250 gr.

Sensi Seeds Rudelaris Skunk

De Ruderalis is een vroeg bloeiende plant, die wild groeit in delen van Oost-Europa en de Sovjet Unie. De Ruderalis gaat in bloei ongeacht de lengte van de dagen. We hebben hem gekruist met onze Skunk, waarbij we steeds de vroege karakteristieken van de Ruderalis hebben bewaard. Ongeveer de helft van de planten zal erg vroeg klaar zijn (begin september), de andere helft heeft tot eind oktober nodig. Bloei: september-oktober. Hoogte: 200 -300 cm. Opbrengst: tot 300 gr.

Sensi Seeds Early Skunk

Een uitstekende kruising tussen Skunk #1® en Early Pearl®. Buitenkwekers zijn meestal niet tevreden met de oogstdatum van de gewone Skunk. Onze Early Skunk® is ongeveer twee weken eerder klaar dan Skunk #1®, dankzij de invloed van Early Pearl®. Deze invloed is ook merkbaar in de geur en de high: zoet en zacht. Bovendien is deze kruising weinig gevoelig voor schimmels en heeft een goede opbrengst. Bloei: begin oktober. Hoogte: 200-300 cm. Opbrengst: tot 500 gr.

 

Als ik dat lijstje zo bekijk vrees ik, dat als je binnenkort al gaat ontkiemen, de meeste veel te groot zullen worden voor jouw kas. De genoemde afbloeitijden zijn voor NL bekeken nogal optimistisch en minimaal vier maar eerder vijf maanden voorgroei levert ook in potten bomen op. Drie Early Girls zullen mogelijk nog wel gaan als je ze in de tweede helft van mei zaait. Als je gaat scroggen krijg je, als je deze maand nog gaat zaaien, één vierkante meter kas met één plant ook gemakkelijk vol. Zonder actieve be- en ontluchting zou ik niet adviseren als je rotvrij wilt oogsten en de temperatuur onder controle wilt houden in de zomer, en de groeivoeding zou ik gewoon lekker opmaken, ook als je daarna een ander biomerk gaat gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@groen gif

 

ik heb deze zaden gekozen omdat het een pakket was wat voor een eerste kweek goed betaalbaar is

 

ik wil ze gaan fimmen en scrogen om de hoogte een beetje intoom te houden darom vroeg ik me ook al af of ik 3 of 4 planten indie kas kwijt zou kunnen. worden er nu dus na selectie 2 planten in die kas

 

als ik de helft van me toppen kwijt raak aan toprot is dat jammer maar heb ik er van geleerd voor volgend jaar :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kastje ziet er leuk uit maar meer dan 1 plant kan je daar niet in kwijt. Sterker, ik denk dat je er geen 1 in moet zetten. Tegen de tijd dat het gaat bloeien is dat ding volgegroeid en zitten je toppen tegen het plastic aan. Gegarandeerd dat alles wegrot.

 

Kunt ze beter los in de tuin zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je gewoon moet verduisteren en zo oohgsten draaien dit jaar

 

Grtz,

 

A-5.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat kastje ziet er leuk uit maar meer dan 1 plant kan je daar niet in kwijt. Sterker, ik denk dat je er geen 1 in moet zetten. Tegen de tijd dat het gaat bloeien is dat ding volgegroeid en zitten je toppen tegen het plastic aan. Gegarandeerd dat alles wegrot.

 

Kunt ze beter los in de tuin zetten.

 

als ik nog een tuin had gehad zoals vroeger had dat ook zekker gebeurd maar dit is op een dak teras in deze kas schijnen (naar wat me is verteld) 4 planten tegelijk te hebben gestaan in een scrog op 1 meter dat ga ik dus ook maar proberen te realiseren maar dan met 2 planten ik weet niet wat voor soorten hij er in had staan hij zij een of andere haze soort maar wist niet meer welke hij schijnt die kas iets van 5 jaar gebruikt te hebben op die manier

 

 

Ik denk dat je gewoon moet verduisteren en zo oohgsten draaien dit jaar

 

Grtz,

 

A-5.

 

dat is inderdaad een goed plan gewoon 2 of 3 weken er in laten staan en de natuur zijn werk laten doen en dan gaan verduisteren of zou ik daar langer mee moeten wachten ?

ik wil geen bomen hebben maar struikjes in scrog dus erg lang groeien hoeft van mij niet :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg 2 rondes autoflowers. Volplempen die kas met een grote aardebak en om de 30 a 40 cm een autoflower.

 

Twee weken voor de eerste lichting klaar is met de nieuwe ronde beginnen.

 

Zeker aangezien het de 1e keer is lijkt me dat een wijze zet.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou idd ook hetzelfde doen wat EmTee zegt..

Autoflowers groeien niet hoog en kan je kan meerdere rondes draaien (kan je ook sneller van je eigen wietje roken B))..Maar het is uiteindelijk wat je zelf wilt :spliff:

 

Succes

 

GG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou idd ook hetzelfde doen wat EmTee zegt..

Autoflowers groeien niet hoog en kan je kan meerdere rondes draaien (kan je ook sneller van je eigen wietje roken B))..Maar het is uiteindelijk wat je zelf wilt :spliff:

 

Succes

 

GG

 

 

wat zijn de autoflowertjes ( welke soorten )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers

 

Hier heb je denk ik wel wat aan :spliff:

 

Autoflowers zijn laagblijvende plantjes die in de bloei gaan als ze de leeftijd hebben bereikt (dus onafhankelijk van licht).

Ik las ook ergens dat een autoflower eigenlijk al in de bloei is op het moment dat je ontkiemt maar daar heb ik niet echt veel verstand van..Maar kort gezegd..Met deze soortjes hoef je dus niet te verduisteren en zijn gemiddeld dacht ik met 9 a 10 weken klaar voor de oogst.

 

GG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Autoflowers

 

Hier heb je denk ik wel wat aan :spliff:

 

Autoflowers zijn laagblijvende plantjes die in de bloei gaan als ze de leeftijd hebben bereikt (dus onafhankelijk van licht).

Ik las ook ergens dat een autoflower eigenlijk al in de bloei is op het moment dat je ontkiemt maar daar heb ik niet echt veel verstand van..Maar kort gezegd..Met deze soortjes hoef je dus niet te verduisteren en zijn gemiddeld dacht ik met 9 a 10 weken klaar voor de oogst.

 

GG

oke dus rudelaris = autoflower ? gezien die topic titel

 

 

Rudelaris Indica

Rudelaris Skunk

deze 2 soortjes heb in onderandere besteld ( 25 zaden 5 soorten 44 euro )

 

aleen bij deze staad dat ze 150 tot 2 meter kunnen worden ik denk dat ik die dan buiten zet in een scrog en de rest dan maar binnen in een scog zet in me kast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek en lees eerst maar een uur over autoflowers op het forum, dan zal er een wereldje voor je open gaan.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om maar een beetje uit eigen ervaring toe te voegen aan dit topic:

 

Kas + autoflowers = prima combi B) !

 

 

Groeten

DC :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een weer was het vanacht/vanochtend toch was er niet zo heel blij me met al die wind ik kwam er achter dat ik mijn kas vast moet zetten tegen de muur hij is vanacht omgewaaid hoe dat precies is gebeurd weet ik niet maar me kas is ongeveer 2 meter an de muur waar hij tegen stond vandaan geblazen en toen omgevallen ik heb vanochtend er even naar gekeken gelukig geen scheuren of groote krassen te zien

 

ik heb hem voorlopig lekker laten liggen zodat de wind er minder speling op heeft vanacht en ik denk dat ik van het weekend maar even langs een ijzerhandel ga en een paar mooie muur pluggen haal en mooie schroeven em hem lekker teggen de muur vast schroef :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gisteren en vandaag was het net of ik jarig was :lol:

 

dit kwam er gisteren binnen

2 keer 15 wat led lamp :lol:

gallery_20980_11667_4699969.jpg

gallery_20980_11667_3615794.jpg

 

envandaag kwam dit binnen :D

gallery_20980_11667_883141.jpg

 

 

en wat doe je dan :spliff:

6 pitpotjes met zaadje der in B)

gallery_20980_11667_1905767.jpg

6 bakjes met aarde en nog 2 potjes met een zaadje direct in de grond

gallery_20980_11667_1252426.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hardstikke mooi man!

Ziet er allemaal proffesioneel en overzichtelijk uit, hoeduur waren die Panelen als ik het vragen mag?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey hardstikke mooi man!

Ziet er allemaal proffesioneel en overzichtelijk uit, hoeduur waren die Panelen als ik het vragen mag?

 

14.74 pst heb der 2 besteld voor 29.48€

en de transport costen uit china waren ook 30 euro

 

dus ik zeg 30 euro perstuk :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...