Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
SuperLemon

materiaal bestellen !

Recommended Posts

Hallo allen :P

na een dikke 2 maanden continu info opgezocht te hebben over growen, wil ik nu vrijdag mijn materiaal kopen om er eindelijk aan te beginnen :smoke

ik heb al een lijstje samengesteld van materiaal op www.growshopalien.com, met name:

1 x Bulb Philips Son-t-Pia 250 w --> 25 €

1 x Reflector met fitting --> 13,50€

3 x Snoer 3 x 1,5 kw 1 meter = 3 meter --> 2,70 €

1 x Canna Terra Flores 1 liter --> 11€

1 x Canna Terra Vega 1 liter --> 11€

1 x Hygro temperatuur min -max meter digitaal --> 21€

1 x Secret Jardin Darkroom DR60 II 60cm x 60cm x 160cm --> 103€

 

Totaal = 187.20€

 

Hier mag nog wat bij, mijn budget is gelegen rond de 250€(zaadjes NIET inbegrepen!) , maar ik weet niet waar het best in te investeren.

___________________________________

 

Zoals je kan zien heb ik nog geen ventilator in gedachten, graag enkele suggesties hierover, passende in/bij de tent

 

wat ik me afvraag;

- Wat heb ik nog meer nodig voor een GOEDE kweek

- Zijn dit de normale prijzen ?

- Mag ik co² tabletten toevoegen aan water + bloei/groei voeding ?

- Moet ik de lucht in de tent afzuigen, of volstaat een ventilator die lucht inblaast? (weedgeur is geen probleem voor mij)

- Ben ik VERPLICHT een schakelbord, vsa, relais, etc aan te kopen ?

 

Zoals te zien hierboven, wil ik een sj tent aankopen met afmetingen 60/60/160. Hierin komen eerst 2 x The Church in, en als de kweek goed verloopt en ik wat ervaring heb opgedaan, komen hierin 2 x Super Lemon Haze in.

- Is deze tent groot genoeg ?

- Mag ik gewoon kraantjeswater geven (groei-en bloei voeding wordt altijd toegevoegd!) aan de plantjes ?

 

Naar mijn mening is het nu nog te koud in mijn schuurtje in de tuin, dus ben ik van plan het tentje eerst ik mijn kamer op te zetten, om daarna te verhuizen naar het schuurtje.

 

grz

Edited by SuperLemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder VSA gaat die lamp niks doen en een goed relais is wel zo veilig.

 

Afzuiging MET filter ook al stel je dat de geur je niet boeit.. dat wordt wel anders als alles vol staat.

 

co2 tabletten, dat geld kun je beter anders besteden :smoke

 

Reflector vd lamp?

easy rollers of ketting vd reflector

 

 

waarom geen kraantjeswater? ik denk dat 95% vd kwekers gewoon kraanwater geeft :P

 

Zoek eens op WF op een 250W kweekje in en DR60 en kijk wat er allemaal bij komt kijken voordat je gaat bestellen en dde totaalprijs kan elders ect wel lager :icecool

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

als ik kraantjeswater geef, moet ik dan het water verzuren of gwn zo toedienen?

 

heb een kweekverslagje gelezen van een dr60 en uiteindelijk stel ik me teveel vragen dan dat er nodig zijn.

 

grz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan het water afzuren ja met PH min. Om dit bepalen dien je een PH meter aan te schaffen.

 

Zoals lostchild al aangeeft zou ik als ik jou was verslagen zoeken met een vergelijkbare opstelling. Je mist namelijk nogal het e.e.a. om tot een succesvolle kweek te komen.

 

Als je nog even door spaart heb je al een complete set voor rond de € 350,- exclusief je voeding. Dit is overigens niet je van het. Als je het echt goed en veilig wilt doen, dan zal je minimaal op € 200,- extra moeten rekenen.

 

Als je de Goldlabel Special Mix gebruikt dan hoeft je voeding ook maar minimaal te zijn.

 

Gr,

 

Fred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd je mist het 1 en ander.

 

Maar vergeet ajb dat afzuren in eerste instantie.

Zet 4/5 plantjes in grote potten. 18L. of groter.

Dan hoef je niet af te zuren.... Je aarde zal als buffer werken.

 

Na een paar succesvolle rondes kun je hier altijd nog over na gaan denken.

 

Mvg.

Wubbo Ockels

Share this post


Link to post
Share on other sites

En denk ook ff over het geluid na.

Komt de tent bijvoorbeeld in je slaapkamer, dan wil je echt geen buisafzuiger.

 

Mvg.

Wubbo Ockels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel goedkoper gaat het niet worden helaas.

 

Of je moet lekker buiten gaan spelen. Heb je heel die afzuiger en lamp niet nodig :smoke

 

 

Koop nou in 1x wat je nodig hebt. Niet zoals ik, alles in 3x.

Steeds maar upgraden. Dat kost pas geld.

@$#%#@

 

Mvg.

Wubbo Ockels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat het toch nodig hebben voor een beetje kweek en voornamelijk voor de veiligheid.

 

Er staan genoeg verslagen op het forum welke micro en low budget kweken. Misschien kan je daar een paar ideeen op doen.

 

Veel lezen op het forum is de sleutel!

 

Succes!

 

Gr,

 

Fred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit nu aan 244,10 € alles erop en eraan, behalve koolstoffilter en afzuiging. --> link

In het achterhoofd denkende, ik woon alleen, en ik kweek binnen, dus nogmaals de vraag of ik echt wel zo'n filter nodig heb. het scheelt allesinds in de portemonnee ^^.

 

grz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een filter is een must wil je het langer dan 5 weken volhouden. Zo niet ben je zo uitgespeeld

Share this post


Link to post
Share on other sites

canna terra flores en een terra vega inderdaad , alleen heb ik er nog een rhizotonic , cannazym , cannaboost en pk 13/14 aantoe te voegen.

tenminste als je het canna voedingsschema wilt volgen.

ik heb 5 planten in 20 ltr. potten staan op de lightmix , met een scrognet etc. etc.

en nu lees ik dat ik niet af hoef te zuren met ph- ( zoals wubbo schreef ) ???????????????????

Share this post


Link to post
Share on other sites
en nu lees ik dat ik niet af hoef te zuren met ph- ( zoals wubbo schreef ) ???????????????????

 

Precies zoals je het zegt. Het HOEFT niet KAN wel.

Mits je genoeg medium hebt.

Als je bodemleven in orde is raad ik het zelfs af. Maar daar denken anderen vast anders over.

 

Tevens kan je die CO2 tabs ook vergeten. Wortels nemen geen CO2 op. Maar ook daarover zijn de meningen verdeeld.

Volgens mij zijn die dingen leuk voor in de vijver.

 

Heb je nu al een VSA in je "winkelmandje"??

Kan de items niet zien natuurlijk in je linkje!

 

Maar bedenk wel dat het eigenlijk de bedoeling is om met die 435euro setup ongeveer 3,5 ons te oogsten.

Is ook meteen een 400w lampje.

 

Die 3,5 ons ga je nu niet bij de Coffeeshop halen.......

Tel uit je winst.

En je weet tenminste waar het vandaan komt!

 

Mvg.

Wubbo Ockels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

wat ik NU heb is dit:

Secret Jardin DR 60

1 Clip fan

1 Max-min thermo hygro me..

1 ELT 250 watt complete set, dwz

* ELT vsa 250 watt

* Philips master son-tia 250 watt

* Spiegelkap

 

1 Le grand tijdklok Omnirex

1 Canna Terra Vega 1Ltr

1 Canna Terra Flores 1Ltr

1 Canna rhizotonic 250ml

1 Fastech pH meter

1 Canna pH- groei 1 Liter

 

als ik een filter moet kopen, neem ik dan best deze ?

 

ik zou ze direct in grote potten zetten, dus afzuren hoeft niet echt meer , dan kan ik die ph meter en die canna ph- 1 liter ook laten voor wat het is .

Edited by Aad
let op het quoten svp.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mist nog:

1. Relais. Koop dat ding nou!!! Jij en je buren slapen een stuk beter!

2. Afzuiging (Kan het warm worden in de ruimte waar de tent staat. Neem dan wat overcapaciteit.

3. Filter

4. Aarde/potten

5. Slangen/buizen om de boel aan te sluiten.

 

Denk dat je dan ook al snel op die 400 euro zit.

 

Mvg.

Wubbo Ockels

Share this post


Link to post
Share on other sites
In het achterhoofd denkende, ik woon alleen, en ik kweek binnen, dus nogmaals de vraag of ik echt wel zo'n filter nodig heb. het scheelt allesinds in de portemonnee ^^.

 

grz

 

Heb je weleens een echte wietplant gezien? laat staan geroken ..? :P

 

ELT 250 watt complete set

ELT 250 watt complete set ELT vsa 250 watt Philips master son-tia 250 watt Spiegelkap Per stuk

€ 62,95

 

Davin DV 12

Davin DV12 - 2 x 600 Watt of 2 x 400 Watt - Max. vermogen 6 amp - 2 stopcontacten - Thermisch beveiligd Per stuk

€ 59,50

 

Prima Klima Filter 480m3

G-Tools 2 standen ventilator 220-360 m3/uur flens 125mm Prima Klima ECO 480 koolstoffilter flens 125 (480m3) Normaal € 135,- NU € 125,- € 135,00 Per stuk

€ 125,00

 

Clip fan

Clipfan met voet Makkelijke bevestiging doormiddel van een clip. Ideaal voor ergens aan te knijpen op bv een tentbuis of plank. Ook is het mogelijk om de clipfan in een voet te.. € 14,95 Per stuk

€ 12,95

 

Planten pot 25 liter

Kweekpot 25 liter Inhoud 25 Liter 35x28cm 25ltr Per stuk

€ 3,55 x5

 

Max-min thermo hygro meter

Max min thermo hygro meter. Makkelijke meter om ergens in uw ruimte te hangen voor het meten van de Max en Min temperatuur. De meter geeft ook de Relatieve luchtvochtigheid aan... Per stuk

€ 10,00

 

Canna start set

Canna Start set Terra(aarde) CANNA is een vertrouwde naam onder kwekers. Sinds de jaren 80 bewijst CANNA al dat passie voor de plant en een wetenschappelijk verantwoorde aanpak p.. € 64,50 Per stuk

€ 58,05

 

_____+

 

345,75

 

nog wat kleinigheidjes en je bent al een heel eind

1e keer 100 gram kweken en je bent alweer een heel eind :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, zoals hierboven word gezegd : alste 1 x een goeie kweek draait en je verpatst het 1 en het ander heb je het zo terugverdient, dan daarbij kun je het voor meerdere kweken gebruiken dus na 1 kweek is het terugverdient daarna is er sprake van afschrijving elke kweek (minimaal). Gr bijster

Share this post


Link to post
Share on other sites

plus als je bespaard loop je tegen problemen aan tijdens je kweek.

Ik spreek uit ervaring

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even iets anders, wel on topic.

 

Als eerste spreek ik hier niet uit ervaring, maar is het niet gewoon verstandig om dit soort artikelen gewoon cash te betalen bij zelf ophalen?

Ik ben mischien paranoia, maar ik heb het vermoeden dat als je besteld, je ook geregistreerd staat.

Dus in het geval van politie opsporing.....

 

Ik zou in elk geval alles zelf ophalen en cash betalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beetje discrete online GS bewaard geen gegevens van je na afronding bestelling en je kunt onder rembours betalen ook.

 

Alsof je bij de GS niet slachtoffer kunt worden van kentekenspotting omdat die betreffende GS onderwerp van onderzoek oid is :P

zoals de GS eigenaar me toen vroeg: ben je met eigen auto? nee met maat zijn auto.. oooh mooi, kijk maar eens links als je wegrijdt...

staan wat eikels je kenteken op te nemen omdat je klant bij mij bent en ik gekloot met stekken heb gehad...

Die maat helemaal paranoia idd, die dacht dat ie een inval zou krijgen :smoke

 

beetje te paranoia idd

Share this post


Link to post
Share on other sites

is altijd beter om het zelf te halen natuurlijk en cash betalen is ook altijd beter ..

niet alleen om de gegevens natuurlijk

wat denk je van de tnt pakket bezorgers ,zijn meestal toch jonge gasten die uit je eigen buurt komen

en die weten meestal heus wel wat ze bezorgen bij de mensen hoor ookal zit het in een neutrale doos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik de keuze had, zou ik er zelf om rijden, maar de meeste growshops die ik ken zijn gelegen in Nederland, en dat reikt buiten mijn maximale omtrek. Daarmee..

Grz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan toch moeilijk zien wat er in een neutrale doos zit? Als ik een 'Monkey Rocker' voor mijn vriendin zou bestellen, zouden ze dat dan ook weten? :P

 

Enigste wat de bezorgers zouden kunnen doen is de afzender noteren, om vervolgens thuis alles uit te gaan zitten pluizen :smoke

 

BF

 

edit & on-topic: Ik zou nog even doorsparen tot je alles in 1 x aan kan schaffen. Scheelt je uiteindelijk ook weer bezorgkosten, en je hoeft je over je materialen dan geen zorgen meer te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...