Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MarkZ

Dieselryders en ADH47 onder 150W TNeon in Dark Propagator90

Recommended Posts

Enig idee hoe het komt dat die 2 rechts boven zo traag gaan?

De rest ziet er anders zeer goed uit!

 

Grtz. GP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn 2 Powerplantjes die ik een paar dagen geleden in water heb gedaan om te kijken of ze kiemden, en ja dus :lol:.

Omdat ik 2 Dieselryders die niet groeiden (nog bezig met 3-vingerig blad, wortelsysteem was ook slecht i.v.m. anderen) weggooide had ik wat extra ruimte, dus heb ik die meteen in 2,5liter-potten gedaan. Als die een beetje goed groeien en als er dan een vrouwtje bij zit (stekje in bierflesje e.d.) heb ik een moeder voor wat stekken, die kan ik dan bij de Double Gum-stekken zetten die ik later nog maak.

Ik heb grote toekomstplannen :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik merk dat je grote toekomst plannen hebt :rofl

Ze zien er een beetje als mijn uit na 14 dagen.. (sommige staan wel een stukje verder!)

 

 

Grtz. GP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan lekker Mark - planten zien er mooi vitaal uit. Mooi geworteld ook! :rofl

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daar zitten 3 ongeveer dezelfde grootte ADH47's in, zo is het verschil tussen smartpots en normale potten over een tijdje hopelijk te zien, en het verschil tussen 0,5l>4l en 2,5l>4l

 

Naar dat verschil ben ik erg benieuwd! Mooiste zou zijn als 1 in een liter of 6 stond. Mijn gevoel zegt dat dat optimaal zou zijn.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Donnie! Weer vroeg aan het werk zie ik? :lol:

 

En EmTee, ik ben er ook wel benieuwd naar, maar het is bij mij echt een soort "idee van wat het een beetje zou kunnen zijn", het is zaad dus dat verschilt al, ze staan niet echt allemaal op 1 rij onder het licht, en het is maar 1 plastic pot-plant tegen 2 smartpot-planten, om dat nou echt een goede vergelijking te noemen... :rofl

Natuurlijk is het wel leuk als er echt verschillen ontstaan zonder dat het door het zaad- of lichtverschil komt, maar het wordt een betere vergelijking de volgende ronde met alleen Bubblegum/Double Gum/PP-stekken, ik twijfel nog.

6 liter lijkt me ook wel beter ja, buiten zou dat wel mooi kunnen, maar met 60cm hoogte is het risico veel te groot om het in zo'n klein tentje te proberen.

 

Het vervelende van de tent is dat die nu op mijn slaapkamer staat waar ik mijn werkbureau ook heb, dus zit ik om het half uur even te kijken naar de planten en de temperatuur :)

Die was vanochtend trouwens 30,4 graden, en het nachtminimum was 12,1 graden :D Best klote, moet ff kijken hoe ik dat oplos (verwarmingsmatje, en ventilators bij de armaturen denk ik).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 30 graden krijg je omlaag door een actieve inlaat te gebruiken als het licht aan is (pas op, te veel en je krijgt stank).

 

Voor die 12 graden inderdaad een verwarmingskabel of matje. In mijn nano ligt een 40 watt kabel.

 

EmTee

PS.: die ADH zijn ondertussen 4e of 5e generatie en al best redelijk uniform

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de temperatuur nu op een stabiele 24,5 a 25 graden, de afzuiging gaat iets harder en er staat een PC-fan aan de linkerkant die wat extra lucht naar binnen blaast.

Een verwarmingskabel kost ook weer 30 euro, pff... Ik kijk even of de electrische deken die ik heb kan worden omgevormd in een matje zoals in een sticky topic hier ergens op het forum.

Daarnaast heeft de WF-Shop de laatste maand flink aan me verdiend, 2x 190 euro, 1x50 euro, en nu weer een bestelling van 90 euro :rofl

Dus: pH-meter met ijkvloeistoffen en BAC ph-Min, EC-meter, Humboldt Myco Maximum, 100ml Atami Bloombastic (totaal 160ml, moet wel genoeg zijn), en een strijkzak alvast.

Gelukkig kan ik voor mezelf de kosten een beetje relativeren door het feit dat het merendeel (vooral tent, armaturen en meters) jarenlang mee kan :(

 

En de ADH is inderdaad wel redelijk uniform, maar je zal altijd wel verschillen hebben, dus voor een echt goede vergelijking zijn wel stekken nodig.

Doordat ik dus ook Myco Maximum ga gebruiken zal de vergelijking met de andere planten die nu in 2,5l en later in 4l staan ook weer een vertekend beeld geven qua wortelstelsel, sorry :lol: :)

 

Ik heb volgensmij al 3 mannetjes gespot trouwens, hele kleine balletjes in aanmaak, dus tenzij ze nog iets vervormen en er haartjes uitkomen, kan ik binnenkort al planten weggooien :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ja, je moet altijd doelen over houden voor de volgende ronde :rofl

 

Die verwarmingsdeken ombouwen is een goed idee, goedkoper gaat het je niet lukken.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thanks Donnie! Weer vroeg aan het werk zie ik? :rofl

 

Nee toen ging ik net naar bed :lol:

 

Begint al richting mooie kropjes te gaan Mark. Op welke afstand hangt de lamp nu?

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er mooi vitaal bij Mark!

Jammer van die paar afvallers maar dat komt iedereen wel eens tegen.

Je hebt voor nu nog een mooie lading staan en er zullen er vast nog wel een aantal afvallen als ze hun geslacht laten zien.

Maar met een beetje spelen qua inrichting van de tent kom je vanzelf de beste opstelling tegen en zullen ze je goed belonen.

Kijk maar naar de voorgaande ADH micro/fluo topics die hier staan.

 

Ik volg je nog steeds al dan niet stiekem :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

EmTee: Dat is waar, met deze ronde kan ik een beetje proberen het klimaat beter krijgen, qua temperatuur lukt het wel denk ik, maar... De luchtvochtigheid is met de lampen aan steeds 35 a 40%, en in de nacht 70%, dat moet ik juist andersom hebben, in de bloei is het ook helemaal niet handig, en met stekken ook niet... Kon ik maar zo'n klimaatsysteem van 250 euro kopen zoals Poldergrower :rofl

 

Donnie: Ja, maar ze blijven voor mij wel net iets te klein, ik heb de lampen nu op zo'n 12cm afstand (ik heb ook nog geen PC-fan aan de armaturen, dus héél dicht erop lukt nog ff niet), zo strekken ze nog een beetje en krijg ik hopelijk wat grotere toppen. De plantjes zitten tegen de 10cm aan, inclusief steeltje vanaf de grond 9cm ongeveer, erg klein dus, ze hadden wat eerder in de 2,5-literpotten gemoeten.

 

Schitzo: Bedankt man, inderdaad jammer dat er van 20 Dieselryders er uiteindelijk maar 2 overbleven, maar zo kan ik de ADH47 ook wat meer ruimte geven en daarmee de opbrengst weer een beetje gelijk stellen met de originele plannen hopelijk. En stiekem volgen doe ik ook bij bijna alle mensen hier in de Micro-secti, jullie 3 sowieso wel :)

 

Morgen ga ik in ieder geval met de pH-meter kloten, waarschijnlijk versteld staan van de pH-waardes die ik eerst qua water gaf :lol: en dan eindelijk pH 6,0 a 6,3 geven :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pH van het (warme) leidingwater hier is 8,1... 7,9 a 8 als ik gewoon koud water doe :)

Bij het ijken moest ik bij pH7-vloeistof het iets omlaag doen, maar bij pH4-vloeistof weer iets omhoog trouwens, er zit ongeveer 0,15 speling in denk ik.

De wortelstimulator haalt het in ieder geval iets omlaag, en ik heb ook een tijdje alleen Spa Blauw met pH 6 gegeven, dus hopelijk heeft het niet teveel problemen opgeleverd.

De EC is zo'n 0,7 a 0,8 de hele tijd, na 2,5ml op 1,5 liter water (1/3 van de max dosering) van Atami ATA Leaves Groeivoeding is de EC 1,2.

Vervolgens met zo'n 0,25ml pH-min (echt heel erg weinig) heb ik van de 1,5 liter water de pH van 7,8 naar 6,2 gehaald, wat een sterk spul die pH-min :D

Ik deed toen ik de meter net binnen had om even snel te kijken 2,5ml op 1,5 liter, toen kwam de pH op 1,8 :rofl

 

De pH-meter moet in bewaarvloeistof bewaard worden (vergeten te bestellen :lol: ), hoe doe ik dat het beste? Bewaarvloeistof in een glas en daar de meter in? Wat heb ik dan aan het beschermkapje? Als iemand me even kan zeggen hoe die het zelf bewaart stel ik het op prijs.

 

Hier wat ik nu zo ongeveer heb, inclusief allemaal gratis dingen van de WF-Shop (AN Overdrive, B'Cuzz wortelstimulator en bloeistimulator, en niet op de foto nog een pakje kaarten van CANNA en een puur-pijpje).

gallery_20114_11530_378740.jpg

 

En hier de planten (WF maakt de foto's wel van erg matige kwaliteit, beetje jammer als de originele foto ook al niet superscherp is...)

gallery_20114_11530_448036.jpg

De planten waar een wit stukje papier bij ligt zijn waarschijnlijk mannetjes, de pot vooraan en die 4-literpot links met staande kaartjes zijn 90% zeker mannetjes.

Zoals te zien is 1 plant in een smartpot ook al een mannetje.

Ik ben blij als ik over een tijdje stekken heb gemaakt, ik heb tot nu toe altijd uit regulier zaad gekweekt, maar stekken lijken me veel handiger, het probleem met feminised zaden is weer dat je alsnog een lange voorgroei nodig hebt en de tijd voor ontkiemen e.d.

 

Water geef ik nu ook van onderen door gewoon een fles leeg te gooien van links naar rechts op dat zwarte zeil, de potten nemen het water wel op, alleen weet ik niet of dat met de smartpot ook kan? Anders merk ik het wel.

Vandaag hebben ze water met groeivoeding en wortelstimulator gehad, pH 6,2 en EC 1,2. Voelt goed om dat te kunnen zeggen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lief dagboek,

 

De mannetjes zijn eruit (1 zou nog een mannetje kunnen zijn), de planten wortelen goed, en als het geslacht helemaal duidelijk is (2 planten hebben nog maar de duidelijke haartjes) gaan ze in de 4liter-potten.

1 plant in de smartpot was inderdaad een mannetje, en die van de 4-literpot ook, dus vergelijken gaat niet meer. Volgen ronde beter :lol:.

Als het lukt heb ik over een weekje 4 PP-stekken, die laat ik dan voorgroeien en daar snij ik dan uiteindelijk of 24 of 12 stekken van, ligt eraan of ik 12x4 liter of 24x2,5 liter doe.

 

 

gallery_20114_11530_497993.jpg

Nog met mannetjes, op 4 maart.

 

gallery_20114_11530_381696.jpg

Zonder mannetjes, op 4 maart.

 

gallery_20114_11530_335497.jpg

Hoe ze er nu bij staan.

De witte dingen die er bij liggen zijn de thermo-hygrometer en een afstands-sensor voor een weerstation (9 euro bij de Action, de sensor meet temperatuur en LV :lol: ) in halve enveloppen om opwarming door de lamp te voorkomen.

Ze worden erg bossig trouwens, de zijvertakkingen beginnen nu ook met een beetje te strekken en hun blaadjes te laten groeien.

Veel hoger worden ze denk ik niet, best jammer, maar de volgende keer heb ik stekken en kunnen ze dus meteen in de grotere potten met mycorrhiza, pH6-water met wortelstimulator, dus dat wordt mooi :P.

De temperatuur tijdens licht aan is stabiel 26,8 graden, en 's nachts 13,5 graden, maar de elektrische deken kan ik niet vinden B) :D Dus de totaalschade zal weer met 30 euro oplopen :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey markz

 

je plantjes zien er mooi groen uit

veel suc6 ermee

mvg weedplant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lief dagboek ook . ....

 

wat een schatje ben je ook :spliff:

 

 

je plantjes gaan mooi

en die worden echt nog wel groter

 

Ga je ze nog fimmen en of toppen .?

 

 

)sorry als ik eroverheen gelezen heb )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat toch nog steeds lekker aan je overige plantjes te zien.

Lukt het een beetje met je ec en pc meter?

Ik moet er ook weer aanschaffen maar twijfel nog een beetje tussen welke.

Wel ff snel iets aan je nacht temp. doen dat zullen ze fijn vinden B)

 

tot volgende week :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks weedplant! Ze zien er inderdaad nog mooi groen uit, daar ben ik wel blij mee ;).

 

En tjah Elmo, dit topic is als een soort kweek-dagboek voor me, als ik dan later nog iets wil bekijken is het handig als naslagwerk en voor jullie soms ook nog interessant :lol:.

Fimmen en toppen ga ik niet doen, omdat ze nog wel wat groter mogen worden, maar breder hoeft niet echt per se, en bij autoflowers lijkt het me ook niet het beste idee.

Als ze opeens nog gaan strekken zonder dat het goed uitkomt buig ik ze wel met een touwtje aan de pot, maar ze blijven zo klein dat dat me niet eens nodig lijkt.

 

Schitzo: Ja klopt, de zijvertakkingen beginnen nu ook mooi te groeien, dus als het goed gaat wordt het een mooi glitterend THC-spektakel over een tijdje B)

Met de pH-meter en EC-meter gaat het goed hoor, ik heb in het beschermkapje van de pH-meter maar wat pH7-calibrareervloeistof gedaan, volgens what chemie-websites was dat ook wel goed ipv bewaarvloeistof (KCL). Ik heb zelf trouwens gewoon die goedkoopste 27-euro meters van de WF-shop, en ze werken gewoon goed. De nachttemperatuur is inderdaad niet mooi :D maar ik bestel nog wel een verwarmingskabel, moet alleen ff wachten op mijn loon, rekeningen betalen, etc etc :spliff:

Succes op de boot he, en tot volgende week :lol:.

 

Edit: Nog wel iets leuks :P Van lobblaadjes naar 1-vingerig blad, naar 5-vingerig blad!

 

gallery_20114_11530_382994.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Mark,

bij de Karwei hebben ze kleine kacheltjes van 500 watt voor 9,95€.

Ik heb ook vaker nachttemperaturen van 16°C en deze planten kunnen wel wat kou hebben,

maar beter zijn natuurlijk wat hogere temperaturen.

Als de wortels maar niet te koud worden. :spliff:

 

Maar, het gaat goed bij jouw!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

in 1 keer naar 5 vingerig.. cool..

 

welke soort is dat..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powerplant van Exclusive Seeds, die had ik een keer gewonnen.

Met wat geluk heb ik over een weekje 4 PP-stekken, dan heb ik die plant eigenlijk niet meer nodig maar laat ik hem wel staan omdat het inderdaad wel een coole plant is B)

 

Ik heb vandaag nog 2 mannen weggegooid, ik wilde de vrouwtjes (10 stuks en ze hebben al meerdere haartjes :lol: ) overpoten naar 4-literpotten, maar de grond was veel te koud, de zak grond kwam helaas uit de koude schuur :spliff:

De grond warmt nu op en de Humboldt-mycorrhiza's zitten er al doorheen.

 

De planten in de smartpots waren beide mannetjes, dus is vergelijken binnenkort mogelijk!

Morgen weer een korte foto-update.

 

Nog bedankt voor de tip Torsten, ik zal even kijken wat het handigste is :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 21 á 25 :spliff:

 

gallery_20114_11530_2217614.jpg

 

Vandaag overgepot naar 4 literpotten en 2 ervan in smartpots, er zijn 10 vrouwtjes overgebleven, 8 ADH47's en 2 Dieselryders.

De opstelling is dus van linksboven naar onder per rij: smartpot + 3x4 liters, 2x2,5l (de 2 PP-zaden) + 2x4l, en dan weer een smartpot met 3x4 liters.

De smartpot linksvoor is trouwens al weer iets opgevuld met wat extra aarde bovenop.

Water geef ik nu van onderen, alleen komt het water bij de smartpot denk ik niet zo goed erin via onder dus geef ik daarbij wat extra via de bovenkant.

 

Hier nog een foto van de haartjes, hetzij niet helemaal goed gefocused B)

Haast geen paarse steeltjes bij de planten trouwens!

gallery_20114_11530_192341.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie harem heb je daar ziet er goed uit Mark mooi groen allemaal ,mooie opbouw :D ben benieuwdt of je veel verschil gaat zien en merken tegenover de smartpot B)

Greetzzzz,M :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Mena Muria, leuk om zo'n 4x600W-meester te zien bij mijn 2x150W topic :spliff:

 

Ik ben ook wel blij met de plantjes, hopelijk groeien ze nog een beetje door in de 4-literpotten en worden de zijtakken ook nog mooie toppen.

De smartpot gaat nu denk ik niet zoveel verschil maken, de planten die erin zitten hebben al 2x in een normale pot gezeten (0,5 en 2,5l) waar de wortels tegen de randen kwamen en langs de pot groeiden zoals normaal, het punt van de smartpot is juist dat dat niet gebeurt. De wortels gaan nu denk ik ook niet meer echt heel hard groeien, dus air-prunen gebeurt ook maar weinig denk ik, misschien in de laatste weken een beetje. Maar ach, ik had de potten toch nog over B)

Volgende stekken-ronde zal ik wat extra smartpots erbij halen, als er dan duidelijk verschil is, ligt het wel echt aan de smartpots.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...