Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MarkZ

Dieselryders en ADH47 onder 150W TNeon in Dark Propagator90

Recommended Posts

krijg al helemaal zin in me diesel ryder zaad kweek dit jaar buiten als ik die dame van jou zie :P

ziet er heerlijk uit, succes met de laatste loodjes :nerd

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, dat heb ik met de Heribei bij blowsterke en anderen, als die bij mij ook zo mooi bloeit buiten (110 liter smartpot met buffertabs), dan... :nerd

Ik neem aan dat jij ze in een grotere pot dan 4 liter zet, dus je kan nog zeker wat grotere toppen verwachten :lol:.

"Helaas" helemaal vol met zaad dan, maar dat moet soms voor de toekomst, en van de toppen is er wel hasj te maken toch :P

 

Als toegift nog wat Dieselryder-foto's van een andere kant bekeken, en nu van vanavond, die van de update-post waren eigenlijk van gisteren, dag 58 dus.

 

gallery_20114_11530_2022695.jpg

Zonder flits...

 

gallery_20114_11530_1124223.jpg

En met flits :o

 

gallery_20114_11530_848447.jpg

Het grootste zijtak-topje, die is ook wel mooi :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De finish is al bijna in zicht Mark nog ff , ziet er weer voortreffelijk uit Zetemop :nerd

Greetzzz,M :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Mena, de Dieselryder zal inderdaad snel over de finishlijn gaan, ik denk (als de trichomes goed amber zijn) vrijdagmiddag omhakken en maar meteen knippen, in het donker zetten of ondersteboven hangen met bladeren er nog aan gaat nu niet. Vrijdag heeft ze ook 9 dagen alleen maar schoon water gehad dus moet de voeding wel goed weg zijn.

De tweede Dieselryder doet er wat langer over, die heeft ook meer last gehad van de hitte en heeft erg veel blad :nerd

De ADH47's in smartpots doen het echt goed, veel THC en mooie compacte toppen die nog een paar weken hebben om dicht te groeien.

Die in normale potten doen het ook goed, maar de smartpot-planten doen het toch net wat beter, goed product :P

 

Maandagavond weer wat foto's denk ik, niet echt veel omdat er weinig verandert nu behalve iets dichtgroeien van de ADH47s en de Dieselryder's trichomes die amber worden. Van het oogsten van de Dieselryder komen natuurlijk wel genoeg foto's, natgewicht en na een tijdje drooggewicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Dieselryder-hoofdtop verandert eigenlijk niet meer behalve de trichomes, alles is milky met ik denk 20% amber, sowieso vrijdag oogsten, als ik niet vorige week woensdag nog voeding had gegeven ging ze woensdag al om i.v.m. spoelen.

 

Dag 62 - waar zijn die laatste 2 maanden gebleven, de tijd gaat zo snel :P

 

gallery_20114_11530_2158258.jpg

 

gallery_20114_11530_2357501.jpg

Zoals te zien weinig veranderd behalve iets vergelen van wat blaadjes bovenin door overvoeding?

 

gallery_20114_11530_1690652.jpg

Het 2e dikke topje van de Dieselryder (zwaar geel blad komt door de foto)

 

gallery_20114_11530_1948921.jpg

Scrog-effect-plant, kan slecht tegen de hoeveelheid voeding blijkbaar :o

 

gallery_20114_11530_927685.jpg

 

gallery_20114_11530_2095806.jpg

 

Rechtermuisknop > Afbeelding bekijken voor al die THC :lol:

Of het nou die Bloombastic is die na een paar dagen al werkt, of gewoon de normale ADH47-bloei.... :nerd

 

 

That's all folks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er uit alsof jij over een tijdje zeer knetter rond gaat lopen :P wat een thc... Hoevaak geef je voeding mee? challa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, er komt deze ronde toch nog best wel wat lekkers vanaf ja :). Vooral die laatste foto :)

Ik probeer elke dag water te geven met om de 2 dagen voeding. De planten kregen bijna 5ml/liter normale bloeivoeding en 1ml/liter Bloombastic (soort topbooster) oftewel de max. voeding, maar nu elke plant wat overvoeding aantoont doe ik denk ik gewoon zo'n 1,5ml/liter bloeivoeding met 1x per week Bloombastic. Qua EC zat ik niet zo hoog en het is Light Mix, maarja, misschien dat de autoflowers niet zoveel nodig hebben.

 

De temperaturen zijn niet goed meer met de zomerse temperaturen, 35 graden op het slechtste punt :) Met een kamerventilator erbij en tent wat open komt het op 27 a 31 graden, maar toch vervelend!

Gelukkig krijg ik van een hele aardige mede-kweker een Ruck125 die veel harder afzuigt (380m3 ipv 150m3), dus komt het wel goed.

Die bouw ik dan ook nog in in een Softbox, dan valt het geluid ook nog mee.

 

De Dieselryder vraagt erom om geknipt te worden :P

Dus nu met die 35-graden hitte en 60/40 milky-amber ga ik morgen om 12.00 als de lamp uitgaat (toch nog 18 uur licht erbij van vandaag) de Dieselryder knippen, dan heeft die een week gespoeld ipv de 1,5 a 2 week die ik eigenlijk wilde. Natgewicht komt ook snel na 12.00, en ook wat foto's ;)

De Dieselryder lijkt me trouwens meer en dikkere toppen opbrengen dan een ADH47 in smartpot, al heeft de ADH47 wel meer THC en compactere opbouw....

Drogen moet denk ik maar op zolder, met 35 graden in het tentje is niet zo goed :)

 

En daarnaast...

 

Happy 4/20 iedereen! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt goed allemaal gozer

 

Ja autoflowers beginnen echt in te raken je ziet steeds meer mensen ermee... T is ook zo lekker meerdere keren per jaar oogsten... Maar hoe zie je overvoeding?

 

Ma ma mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Familie met "kan je me even ophalen?" en dan totaal 1,5 uur moeten rijden... Ach ja. :P

Ik begin nu met knippen, foto's maak ik ondertussen wel en komen er snel op, ik denk dat ik niet zo lang hoef te knippen :).

 

Edit:

Vaanhezik: Overvoeding (EC-probleem) is volgensmij altijd te merken door vergeling van de bladeren bovenaan, een tekort is meestal dat de onderste bladeren heel snel vergelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt er ook nog een auto-ongeluk voor je huis tussen, met een oude vriend van me als veroorzaker... Gelukkig geen doden :P

Foto's komen zo in deze post na avondeten, het gewicht valt me in ieder geval tegen...

 

Edit:

 

gallery_20114_11530_255930.jpg

 

gallery_20114_11530_930755.jpg

Niet echt een scherpe foto maar laat de THC wel goed zien.

 

Ik gok dat het totaal 50 gram nat is, waarvan toch wel zo'n 20 gram eigenlijk gewoon fluffy spul is met redelijk wat blad.

De knaller is uiteraard de hoofdtop met 24,68 gram nat:

gallery_20114_11530_1347047.jpg

 

Totaaloverzicht:

gallery_20114_11530_503378.jpg

 

 

En voor de latere vergelijking met de Smartpot:

gallery_20114_11530_1355636.jpg

gallery_20114_11530_57859.jpg

gallery_20114_11530_760661.jpg

Het wortelstelsel, redelijk normaal al is het volgensmij wel beter vertakt geworden door de mycorrhiza.

Over een tijdje zal ik de wortels van de Smartpot-planten ook kunnen bekijken, het zal me benieuwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gewicht valt bijna altijd tegen Mark in ieder geval een heerlijk wietjuh Proficiat :P :)

Greetzzz,M :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ja, maar die hoofdtop is groter dan die van de meeste ADH47's, dus tenzij die veel compacter zijn en dus meer gewicht opleveren kom ik misschien op 80 gram onder 300W :) :)

De hoofdtop is nu nog maar 16,8 gram en wordt rustig gedroogd in de kelder, dus hopelijk blijft die nog een beetje zwaar.

Ach ja, als ik mijn zaadsponsors maar iets terug kan doen en zelf nog wat overhoud, dan valt het nog mee.

 

Ik heb trouwens 1 bloeibuis uit een armatuur gehaald, de temperatuur bleef mooi op max. 30 graden, alleen gaat het armatuur nu met 1 buis niet meer aan (had hem eerst eruit gehaald 1 minuut nadat die aanging)... Dus hou ik het met deze temperaturen nu op 1 armatuur aan, door de reflectie wordt alles belicht, en ik wissel elke dag wel gewoon welk armatuur aan gaat :P

Vrijdag de nieuwe afzuiger binnen en dan wordt de temperatuur gelukkig weer beter :)

 

Daarnaast nog een vraag voor mijn volgende ronde, een soortje dat vanuit zaad nog zo'n 2 a 3 weken doorgroeit na 12/12, groeit die ook nog zo lang door als stek? Of wordt het dan maar 1 week ofzo? Moet wel het komende scrognetje vol krijgen natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pagina 2 van de Micro/Fluo-index, dat kan niet zomaar :verrygood

Dinsdagmiddag rond 15.00 probeer ik een update te posten, via mijn telefoon gaat het niet en mijn computer loopt zelfs na nieuwe dingen a 150 euro te hebben gekocht nog steeds vast :verrygood

Wat spoilers:

De Dieselryder-hoofdtop is zo'n 5,8 gram droog geworden (incl. de takken), en de 2 ADH47's in smartpots zien er goed uit en hebben naast 30% amber en 40% milky trichomes nog steeds 30% doorzichtige trichomes??

Met wat geluk heb ik de afzuiger dan ook thuis liggen, evenals 2 stekken, door een tegenvaller krijg ik maar 2 ipv 5 stekken, dus een scrog ermee wordt moeilijk of erg langdurend... PP-stekken zijn nog steeds niet te krijgen?? Dus de volgende ronde blijft een verrassing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 75 (foto's van maandag :verrygood )

 

gallery_20114_11530_982520.jpg

 

En de knaller.... (rechtermuisknop > afbeelding bekijken voor volle grootte)

gallery_20114_11530_1395314.jpg

 

Met nu zo'n 30% amber trichomes, 50% milky en toch nog 20% doorzichtig? Ik twijfel eraan om te oogsten...

 

gallery_20114_11530_2673349.jpg

De tweede ADH47 in smartpot, volgensmij is die heeft die een 2e bloei gekregen, er kwamen opeens wat extra bolletjes met witte haartjes bij, hier te zien met een soort gele gloed door de lamp.

 

gallery_20114_11530_2197486.jpg

Een hele matige plant die veel hitteproblemen had blijkbaar :verrygood

 

En dan volgensmij 2 verschillende planten, ik heb 5 minuten zitten kijken en volgensmij zijn het verschillende, maar het kan ook dezelfde plant vanuit verschillende hoeken zijn :lol:

Deze staan meestal niet op de foto omdat ze net uit het zicht achterin de tent staan.

gallery_20114_11530_2545079.jpg

 

gallery_20114_11530_1025573.jpg

 

Al met al wordt de opbrengst matig (de Dieselryder-hoofdtop is 5,5 gram met wat tak verwijderd geworden en iets van 4 gram fluf ofzo), hopelijk brengen de 2 smartpot-ADH47's wat meer op.

De volgende ronde wordt echt vervelend te beslissen, ik heb namelijk 1 goede stek kunnen krijgen met goed wat wortels (al is die stam ook iets geknakt ;) ), de 2e stek was bijna helemaal uitgedroogd...

gallery_20114_11530_1495718.jpg

 

 

En PP-stekken krijgen lukt me ook al niet, dus moet ik kijken of deze stek goed aanslaat en ik daar wat stekken van kan snijden voor de volgende ronde, anders wordt het een echte verrassing... Moet maar eens kijken naar soortjes die ook goed te scroggen zijn.

De Ruck 125L-afzuiger heb ik in ieder geval ook binnen, wat een ventilator man ;) Even een softbox voor proberen te maken z.s.m., dan kan ik die in de zomer denk ik wel goed gebruiken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Markz,

 

Jammer dat de opbrengst tot nu toe wat tegenvalt, maar de rest ziet er nog erg lekker uit, dus al is het wat minder, als de kwaliteit waar goed is toch. :verrygood

 

en ook wat minder met de stekken zo, :verrygood misschien toch anders maar vanuit zaad, of wil je dat perse niet.

 

veel succes nog met de laatste loodjes.

 

grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey djbroertje,

 

Dat wel ja, beter 50g goede wiet dan 100 gram troep :verrygood.

Het is alleen jammer omdat ik qua wattages en tijd wel de investering erin heb zitten en je dan toch een minder resultaat krijgt dan verwacht.

En dat met de stekken is ook balen ja, ik denk dat ik maar weer uit zaad moet gaan kweken, dat heb ik ook altijd al gedaan en stekken heb ik ook nog nooit gehad, maar het lijkt me veel handiger (elke plant is sowieso een vrouwtje, zelfde bloeitijd, geen planten die veel meer groeien dan de andere).

Het nadeel is ook dat ik dacht dat ik straks eindelijk met 4 stekken + 1 buitenplant helemaal mooi gedoogd was wat voor andere huisbewoners wat leuker is... :verrygood

Dus maar kijken wat ik ga doen, op zich kan 4 zaadplanten in scrog ook wel, alleen niet echt ideaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Mark doordat je er zoveel tijd heb ingestoken heb smaakt die ook 10x beter als wiet uit de cs er gaat niks boven een joint van je eigen wiet.lekker langzaam drogen en geen water meer geven de laatse 3 dgn :verrygood Greetzzz,M :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt Mena, dat klopt inderdaad, al is de shopwiet hier ook wel goed hoor. Ik rook zelf eigenlijk niet (opbrengst is meer voor vrienden), maar elke gram meer is een gram langer plezier :lol:. De Dieselryder-oogst is nu droog in ieder geval, en een vriend vond hem lekker, erg plakkerig (wat hij een nadeel vindt voor in de grinder... :verrygood ) en beter dan de buitenwiet die ik had, voor de rest heb ik hem nog niet echt gesproken.

De echte rookverslagen komen van andere mensen hopelijk.

 

Ik heb vrijdag en vandaag de 2 smartpot-ADH47's geoogst.

 

Plant 1, de plant waarvan ik dacht dat het de topper zou zijn.

gallery_20114_11530_2714377.jpg

 

gallery_20114_11530_60613.jpg

 

gallery_20114_11530_1182140.jpg

Zo mooi glinsterend, maar het gewicht.... 21g nat, stond al iets droger dan normaal, dus met wat geluk komt er ook 5,5g vanaf.

De andere topjes heb ik volgensmij niet gewogen, maar totaal wordt het iets van 10g denk ik, man man man :verrygood

 

gallery_20114_11530_110297.jpg

De wortels van de plant (in een smartpot), het is verschil is heel erg duidelijk, de grond is duidelijk ook beter beworteld in de hele pot in plaats van normaal het opkroppen onderaan zoals in normale potten, elk stuk grond zat goed aan elkaar vastgeworteld. De planten waren ook beter, ze konden beter tegen de hitte en hebben ook wat compactere toppen dan de planten die in ongeveer dezelfde hitte- en ventilatieomstandigheden in de tent stonden.

Overpoten door de smartpot eraf te halen is trouwens niet aan te raden, je breekt echt de wortels aan de zijkanten helemaal kapot.

 

Plant 2 die al een paar dagen geen water heeft gehad en uit zichzelf al helemaal uitdroogde door de hitte ofzo?

gallery_20114_11530_69316.jpg

 

gallery_20114_11530_2359082.jpg

Allemaal uitgedroogde bruine bladeren?

 

gallery_20114_11530_1063581.jpg

21 gram nat ook qua toppen, wat er nog aan zit is fluff, deze was al erg droog dus ik hoop op 6 a 7 gram droog.

 

Er zijn nog 2 belovende planten en 3 wat mindere in de tent, en buiten staan er ook nog 2 die van het weertje hebben kunnen genieten en op zich ook nog wel wat grammen zullen opleveren, al zal dat ook niet zoveel worden.

 

Ik twijfel nog steeds over de volgende ronde, ik bestel voor buiten Heribei en op zich kan ik dan van de 5 zaden er wel 3 gebruiken voor een scrog, maar dat is ook weer zonde van zo'n goede buitensoort. Het liefste had ik 4 PP-stekken in een scrog gedaan, dan had ik van de buiten-Heribei stekken kunnen maken aan het einde van de PP-ronde om die Heribei-stekken vervolgens als de ronde daarna te doen, maar dat gaat dus niet. Misschien dat ik Bubblegum/Bubblicious-femzaden ga bestellen en die ga scroggen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

je vind het dus tegen vallen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had met 300W wel wat meer verwacht dan wat sommige rode poppen onder wat spaarlampjes tevoorschijn toveren ;)

Maar als de kwaliteit maar goed is vind ik het ook goed, de volgende ronde wordt hopelijk wel beter.

Zodra de ADH47 ook mooi droog is zal er van een zaaddonor een rookverslagje komen, iemand met ervaring met de soortjes weet het waarschijnlijk beter te zeggen dan ik (ik rook haast nooit dus zou ik mijn wiet vast 10/10 geven ;) ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet zeker dat de volgende ronde stukken beter wordt, je hebt deze keer gewoon heel veel geleerd over je tentje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, 300W in zo'n klein tentje met te weinig afzuiging gaat niet goed als de buitentemperatuur ook zomers wordt ;)

Ik moet even kijken hoe ik het beste zo'n softbox namaak voor mijn Ruck 125L, die heeft iets van 330m3 afzuiging dus dat wordt veel beter qua temperatuur.

Daarnaast ga ik ook scroggen waardoor de hoogte ook een veel minder probleem wordt.

Het soortje wordt waarschijnlijk Herijuana, maar ik twijfel nog, er zijn 3 Herijuana-kruisingen die ook interessant zijn... ;)

 

Edit: Hericules is feminised te krijgen, dat is eigenlijk nog handiger... Twijfel twijfel....

Share this post


Link to post
Share on other sites

fem is makkelijk ja

Maar ga je gelijk verder of ga je deze maanden buiten spelen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...