Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kcetnoiz

rouwvaarmug ofzoiets

Recommended Posts

Wat ben ik blij dat ik mijn weedje bij betrouwbare(biologisch!) kweker kan scoren! ;)

 

Man man man jullie pleuren er gewoon van alles bij,roken zelf zeker niet!? :lol: (dit soort kwekers geven de hobbie alleen maar een slechte naam!) :wave: (zal je kind maar wezen die dat soort rotzooi koopt/rookt!?) :huh:

 

Ze zouden in de coffeeshops moeten testen op (chemische!) bestrijdingsmiddelen,maar dan hebben ze waarschijnlijk te weinig voorraad! ;)

 

Schandalig!

 

kusjes fotografe

schandlig is dat jij gelooft dat je nog nooit een wiet gerookt hebt die niet chemisch behandeld is

Share this post


Link to post
Share on other sites

2% oplossing glyfosaat over je gewas en je hebt geen last meer van rouwvaarmug ofzoiets... ;)

 

en geen last meer van oogsten ook.... :wave:

 

mja... je wil toch chemie over je gewas... :huh:

 

 

weer een dag voorbij waar in je roofmijt onderweg kon zijn... :lol: die hun prooi zelf opzoeken ;)

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
2% oplossing glyfosaat over je gewas en je hebt geen last meer van rouwvaarmug ofzoiets... ;)

 

en geen last meer van oogsten ook.... :wave:

 

mja... je wil toch chemie over je gewas... :huh:

 

 

weer een dag voorbij waar in je roofmijt onderweg kon zijn... :lol: die hun prooi zelf opzoeken ;)

 

gr

Carpie

ga boom huggen hippie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ;) ...ben wel oud... maar nog net geen hippie.... :huh:

kheb glyfosaat zat gebruikt op guerilla...

maar niet gespoten tegen beestjes op guerillia...das echt niet nodig en zonde van het geld...

en met vroegbloeiers heb ik ook geen rovral gebruikt....voor laat bloeiers wel... ;)

 

Kben meer iemand van... als het echt moet... dan moet het... ;) en dan zit ik dr ook niet mee...ofzoiets ;)

 

kben ook een beetje lui...dus gooi ik graag een buisje in een hok....en zeg: "eet ze boys" :wave:

 

gr :lol:

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is een reden waarom sommige middelen niet door particulieren toegepast mogen worden. Ze kunnen het niet veilig toepassen. Vertimec bijvoorbeeld. De hoogste dosering voor een consumptiegewas is omgerekend 0,15 ml per m2 en dan mag je het gedurende de cyclus één keer doen. De hoogste dosering voor sierplanten is een halve ml/l éénmalig. Bovendien houdt geen hond zich aan de veiligheidsvoorschriften voor verwerking.

 

Wij telen geen vruchten met een mooi schilletje en waslaagje, maar wij kweken bloemen.

 

Dat iets van natuurlijke oorsprong is of "puur natuurlijk" is zegt helemaal niks. Slangengif is ook puur natuur :lol:

 

Je hebt als kweker een verantwoordelijkheid naar de consumenten van je gewas. Als je dat niet inziet of niet boeit dan heb je hier niks te zoeken.

 

Zomaar wat over je planten sproeien is een heel slecht idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D euhhh...... :spliff: .....tmoet niet gekker worden hiero ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een eenvoudige manier om de larven uit je medium te lokken: kleine aardappelplakjes (ongeveer 1x1x0,5 cm).

Deze aardappelplakjes leg je op je medium. Een uurtje of 4 onaangeroerd laten liggen en je kunt de larven verwijderen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowaaha

 

 

vorige ronde ook een plaag gehad en niet te zuinig plakstrips werden pikzwart

googlen,wf , zoeken lezen oplossing nemathoden .

 

duur duur duur en moet je ze ook nog in de koelkast bewaren die onzichtbare aaltjes .

daar ben ik gewoon een beetje vies van want daar ligt ook ham kaas leverworst bier

sla andijvie etc .

 

als ik 9.30 mn broodzakje opentrek broodje kaas ham whatever moet er voor mij wel

een bepaalde zekerheid zijn dat er geen nemathoden tussen mn brood zitten want dan smaakt het mij niet meer.

dit is mischien wel fobisch gedrag maar als vervent sportvisser wil ik ook geen wormen en maden in mn koelkast.

 

ik heb het niet met wietroken als op mn wiet een stuk of wat varenrouwmuggen kleven

dood of levend nix mis mee rook ik zo op .

de fondant op onze tompoes is roze gekleurd met kleurstof afkomstig van een rooie luis

heerlijk zijn ze een tompoes kan je me midden .............. wakker maken.

 

maar om een lang v...............te maken .

ik las een tip van iemand die beweerde varenrouwmuggen doe wormen in je grond en na 2 a 3 weken is het afgelopen .

ik moet eerlijk zeggen dat ik op dat moment al bijna hier naar de growshop wou gaan voor nemas

maar ik dacht wormen ik probeer het gewoon.

 

stuk of 20 gezocht in de bak 90 liter

gegooid en na 2 weken plaag voorbij nu weet ik niet of het aan de wormen ligt of gewoon toeval maar de plaag was over .

varenrouwmuggen heb ik altijd in mn kastje maar een stuk of wat is niet storend

een plaag wel en ze vreten je wortels aan .

 

 

 

houzgroen

 

 

 

 

 

ps : hoe je wormen in die onbereikbare potten moet krijgen weet ik niet ,proberen te gooien is een optie .

 

sugar lee hooper was ook zo n onbereikbare pot daar heeft ook nog nooit een worm in gezeten . :spliff:

 

 

 

 

houzgroen

 

 

 

macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites
met al dat moraal hier heb ik nog steeds kutlarven

 

Het grootste probleem ben jij. Jij wilt niks behalve zeuren, en dat terwijl iedereen je helpen wil.

Mijn advies: Neem een flinke slok round-up en pis daarna over je plantaarde ;) .

 

2 problemen opgelost;

1-de kutlarven gaan dood

2-probleem 2 is ook opgelost ;)

 

Succes,

green-lady :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
alowaaha

 

 

 

houzgroen

 

 

 

macerror

 

 

Moet altijd lachen om jou posts...

 

post is wat meer man

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor alle tips en soms nuttige opmerkingen.

mag een slotje op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, je hebt het opgelost ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...