Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

carpe_diem

online digitale cams op je spot

Recommended Posts

http://www.destentor.nl/regio/veluwenoord/...t-op-Veluwe.ece

 

Boosheid over digitale jacht op Veluwe

door Roel Kleine. vrijdag 14 januari 2011 | 07:00

 

WEZEP - Actievoerder en politicus Harry Voss is boos op de Veluwse jagers die bij de jacht sinds kort gebruik maken van digitale camera's. Deze worden opgehangen bij plekken waar wilde zwijnen zich tegoed doen aan het voer uit een voeruitmaat.

 

De camera is voorzien van een bewegingssensor en slaat aan zodra zich de dieren in het schootsveld komen.

 

"Gemakkelijk natuurlijk als je kunt zien op welk tijdstip de zwijnen komen dineren, je hoeft dan alleen nog maar als jager op dat tijdstip bij het zwijnenmaal aan te schuiven", klinkt het cynisch uit de mond van Voss.

 

Op de camera is ook een GPS-antenne bevestigd. Zo kunnen jagers thuis bij de computer live, of eventueel op een later tijdstip de beelden bekijken, zonder dat men er voor naar de camera zelf toe hoeft.

 

Actievoerder Voss kreeg meldingen van deze digitale jachtmethode in de bossen bij Wezep. Voss noemt deze methode een 'onrechtmatige ontwikkeling'.

 

"Ik ben er in ieder geval niet blij. Trouwens hoe zit het met de privacy. Zo'n camera slaat natuurlijk ook aan als er mensen op die bewuste voederplek lopen. Dat ga ik uitzoeken, net zo goed als dat je niet zomaar een camera in een winkelstraat kunt hangen", stelt Voss.

 

Jagers hebben volgens Voss eerder gbebruik gemaakt van wekkertjes die ze in de grond stopten. Deze tijdklokjes hielden op te tikken zodra er bewegingen waren op de bosgrond van de zwijnen. Zo kreeg de jager ook een beeld van het tijdstip waarop de bosdieren de maaltijd gebruikten.

 

In Amerika gaan de jagers nog een stapje verder. Daar wordt het schiettuig in de nabijheid van de camera gehangen. Thuis kunnen zij dit volgen om vervolgens vanuit een luie stoel op de knop te drukken en zo het dier te doden. Op Youtube circuleren filmpjes van deze jachtmethode in de Verenigde Staten

ST_13452198_134521_1698814h.jpg Links boven bij de voerbak hangt de camera. foto eigen foto

 

 

iemand enig idee welke apparatuur ze gebruiken :lol: ? en een prijsidee ;) ?

tis wel handig om te weten wie er op je spot geweest is....

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is idd wel handig!

Als je deze gewoon in de winkel kan kopen aan een niet te dure prijs schaf ik er mij ook eentje aan :lol:

 

Grtz. GP

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het al gezien, maar is niet te doen voor een kleine guerilla.

heb er zelfs al aan gedacht er een te kopen na mijn geripte spot vorig jaar.

maar is het geld niet waard. bestel liever voor het zelfde geld opnieuw zaad :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha inderdaad wel handig voor op je spot :lol:

 

Vind dit zeer triest van de jagers en zeer triest voor de dieren. Het is zo wel erg simpel jagen . De fun lijkt mij er ook ook van af . Kun je net zo goed naar een boerderij gaan en daar een paar dieren af knallen.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo kopen ? Ze hangen gewoon in de bossen.

Heb je een foto met betere resolutie ? Kan niet goed zien hoe ze bevestigd zitten.

 

nb. Oh het is niet echt een eigen foto zie ik. nvm..

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is volgens mij een camera die beelden via satelliet verstuurd,

dus mee naar huis nemen zou ik niet doen als je eentje vind.

gaat ook de spot opvallend maken he,zo een camera in een boom :lol:

 

 

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja.. dit is de bescherming voor de buitenkweker!

Zo'n camera op je querillaspot met daaronder een Kalasjnikov AK47 die kan voorkomen dat je AK47 autoflowers worden gestolen. ;)

En dat allemaal te bedienen vanuit je luie stoel.

Leve de techniek! :lol:

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites
En dat allemaal te bedienen vanuit je luie stoel.

Leve de techniek! :lol:

 

idd... techniek... kan voor je werken en tegen je werken... ;)

 

Aangetroffen in het gebied Wezepse heide te Wezep nabij snelweg A50, bij een al reeds bekende voederplaats. Aan de automatische voederautomaat die hoog in een den hangt, is een camera bevestigd, met uitzicht op de voederplek.Deze camera is zo te zien voorzien van een bewegingsmelder en een infrarood gedeelte, alsmede aan dezelfde kant de lens.Er is een "dreigende (anti-diefstal) tekst" op aangebracht: Deze camera is voorzien van GPS-antenne.

 

 

P1030858A_resize.jpg

 

P1030854_resize.jpg

 

 

P1030859_resize.jpg

 

 

iemand die een link weet van een dergelijk systeem?

 

gr

Carpie

 

PS:volgens Harry Voss van jachthutten.nl heeft niet alleen de jagers dit systeem, maar ook natuurorganisaties....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, Carpie is veels te enthousiast, en vergeet gewoon een fotootje beter te bekijken :lol: .

Ik had 'm ook al in 3 sec. bij onze google vrienden :huh: .

 

p.s. die dingen heb je niet in de maisvelden :wave:

Als ik er 1-tje zie hangen, dan gaat hij eraan. Ik ben tegen natuurvervuiling ;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja.. dit is de bescherming voor de buitenkweker!

Zo'n camera op je querillaspot met daaronder een Kalasjnikov AK47 die kan voorkomen dat je AK47 autoflowers worden gestolen. ;)

En dat allemaal te bedienen vanuit je luie stoel.

Leve de techniek! :lol:

PF

 

 

AK is al automatic Kalasjnikov,dus hoef er nie nog een keer voor hoor :wave:

 

Maargoed,denk dat ze eerder gaan camerarippen dan :huh:

 

Daarnaast geven ze een signaal uit,dus zijn ze op te sporen.

 

Nee nee ik hou het wel bij het stukje gaas en prikkeldraad.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er staat een merk op die camera hè, Steath Cam. http://www.stealthcam.net/

Je hebt meer van die jachtcams. Kijk ook maar eens op http://www.hcodealer.com/.

 

 

idd... was ik even te snel...GL :huh:

 

de 1e link is de stealth cam ...en ook die Natuur fanaten zijn weer weer te snel want deze cam kan dus helemaal niets verzenden via mail of gsm.....mja...paniek voor niets weer van die gasten...maar ze hebben de pers weer gehaald, wat hun doel was... :wave:

 

de 2e link heeft idd 1 model die wel "as it happens" foto's kan verzenden...

 

tblijft leuk speelgoed ;) ...tzal steeds goedkoper worden denk ik...al vind ik het formaat nog vrij fors.. ;)

 

gr :lol:

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha die Voss.. Hij bekommert zich om de privacy van mensen langs een voederplek voor varkens lopen?!? Beetje rare reden want 1) Mag je vaak niet van de paden af in een bos en al helemaal niet in hoog veluwe en 2)loop maar eens in een stadscentrum daar sta je continue onder camera toezicht!

Die camera is echt een handig hulpmiddel, mijn vader heeft er ook een! Die gadget heeft mooie foto's gemaakt van reeën, steenmarters hazen etc. Nu is er laatst gestroopt op reeën (1 is gevonden met schotwond in de hals en nog een plek hebben we sporen in de sneeuw gevonden van auto => voetstappen gevolgd => bloedplek gevonden van een ree)

Voordat mensen zeuren over zielig bladibla wil ik even zeggen dat ze vroeger wekkers gebruikten (zoals vermeldt in het artikel) en dit gewoon een wekker 2.0.. Je kan nu zien wat er is geweest en kan je dus veel beter beheren.. Daarbij is de jacht op varkens ongelofelijk moeilijk, het is trouwens niet eens jacht maar een beheer dat vanuit de provincie gaat.. Er wordt een afschot bepaalt op basis van allerlei schattingen en metingen, de jager is dan een soort in dienst om dit afschot te volbrengen! (zelfde als met ree)

Waar de ree 's avonds en 's ochtends zeer vroeg erop uit trekt doet de varken dit voornamelijk 's nachts.. Het is dus haast niet te doen om op 1 plek te zitten terwijl je niet weet of er überhaupt iets komt. Het afschot is bij sommige percelen dermate hoog dat men het niet kan veroorloven qua tijd om wekenlang op de hoogzit te zitten voor 1 varkena

en nu hebben we die camera opgehangen aan een boom bij een afgelegen weg waar die ongetwijfeld langs moest..

Maar onze camera kostte geloof 469 euro! En dat is 1 zonder GPS! Ze zijn er ook al vanaf 200 euro maar dat is alsnog een heel bedrag om een paar plantjes te beschermen dacht ik zo..

 

En @ green-lady

Jij sloopt dus alles wat niet natuurlijk is? Nou dan ben je wel een druk mens..

Ik snap sowieso niet waarom die mensen hier gelijk denken aan meenemen of iets dergelijks.. Je vind het toch ook niet meer dan normaal dat mensen van JOUW spullen afblijven?

 

http://www.jvs-outdoor.eu/wildcamera/wild_camera.asp

 

Kijk Carpe_Diem voor 199 euries een wildcamera!

Share this post


Link to post
Share on other sites

GPS antennes doen het niet in aluminium wrap toch ?

 

:lol:

 

Ik zou zeggen bedankt voor die tekst op dat apparaat...

 

Anyhows, zou je m ook kunnen vinden door die GPS antenne ? Dat is interessanter ;) .

(ps, er zijn wel detectoren voor, maar dan moet je nog steeds binnen 20-50 meter staan...)

 

Greetz,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fargue:mooie info !!

ik denk dat green-lady bedoeld als er een cam op zijn spot geinstalleerd wordt om hem op de foto te zetten.....dan neemt hij die maatregel... :lol:

zijn deze cams echt zo selectief dat ze niet op bewegende takken reageren etc...??en zijn ze echt een beetje verdekt op te stellen en hoor je de sluiters niet als ze een foto nemen?

tja Fargue...als je meer als een paar plantjes hebt wil je wel weten of ze veilig zijn( ...ik wel )...en zijn ze dat niet...kan je altijd nog besluiten ze erg vroegtijdig te oogsten...en dan heb je een half ei ipv een lege dop...

 

@Kees als een cam fotos kan verzenden dan kan je hem dan ook vinden met een apparaatje....of iets dat gaat piepen als je in de buurt bent....heb je een linkje hiervan?

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt er een beetje vanaf wat voor golf je gebruikt om te verzenden...

 

Zo heb je wifi detectoren, gsm detectoren etc. etc. Allemaal hun eigen range.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Carpe_Diem

Graag gedaan.. Dat is de kracht van het forum hé iedereen deelt zijn kennis zodat we alwetend zijn :lol:

Maar verzenden kan je detecteren, daarvoor heb je een goede detector nodig die de frequenties afzoekt waarin wordt verzonden, is geloof ik 900, 1800 en UMTS (3G) frequenties.. Kost nog veel meer knaken! En is maar tot een beperkte range effectief, volgens mij zelfs minder dan Kees zegt.

 

Je kan trouwens bij die van ons de gevoeligheid instellen.. Maar dan heb je weer kans dat je dingen mist natuurlijk! Je moet proberen een stuk te vinden waar geen takken voor zwiepen of iets dergelijks, als je een zicht hebt op een open gebied is het goed, het bereik van een wild camera is namelijk beperkt! Dus als 20 meter verder op takken zwiepen gaan die niet non stop gefotografeerd worden (tenzij je het op gevoeligst zet).. Verder is hij wel stealth! Je hoort geen knippen of iets dergelijks. Ook infrarood is onzichtbaar, heeft namelijk lagere elektromagnetische frequentie dan zichtbaar licht! Het is wel zo dat bij goedkopere modellen de infrarood modules een klein beetje zichtbaar licht produceren dus die kan eventueel opgemerkt worden..

En dat verdekt opstellen, tja je kan ze verstoppen in een holle boom dat je alleen lens ziet of wat hoger in de boom.. Daarbij zijn ze ook nog in camouflage uitgevoerd en dan wordt het wel lastig om zoiets te zien.. Voor ons niet zo een probleem want een ree gaat die camera toch niet opmerken laat staan vernielen ;)

 

Ik weet trouwens niet of het veel nut heeft, behalve dat je vroegtijdig weet dat je je spot kunt afschrijven.. Stel je hebt gezien dat iemand er is geweest, wat dan? Enige wat je kan doen is proberen planten te verhuizen.. Of zie ik een optie over het hoofd?

 

Oja: Ik heb veel, zeer veel foto's van struiken en bomen (heel mooi hoor) gezien zonder maar 1 diertje erop.. Ik heb hem zelf redelijk gevoelig staan, zodat ik ook nog ratten of hermelijnen detecteer helaas heeft het de keerzijde dat ik door veel foto's moet scrollen maar dat is een keuze

Share this post


Link to post
Share on other sites

@FarGue: En hoe gaan we het mensenoverschot aanpakken ? Daar zie ik ook wel oplossingen voor nu.

Tot nu toe regelde de natuur dit zelf, maar dat gaat ook niet snel genoeg. Op diverse plaatsen sterven mensen van de honger.

 

Het is wel duidelijk dat ik de jacht overbodig vind.

Ik ken weinig grenzen, maar dit is er wel een.

Als ik zo'n cam zie hangen, gaat-ie er zeker af.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ken weinig grenzen, maar dit is er wel een.

 

ik ook...

 

;) laten we de jacht / afschot discussie hier maar skippen..... ;)

 

 

dieren massaal achter een hoog gesloten hek laten verhongeren zonder predatoren vind ik ook niet erg humaan om eerlijk te zijn... ( Oostvaarderplassen en Amsterdamse drinkwater duinen )

 

maar zoals gezegd off topic... ;)

 

We moeten zelf niet afgeschoten worden door dit soort cams.... :lol: natuurorganisaties hebben deze cams ook :huh: .....niet alleen jagers...

 

gr :wave:

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Carpe_Diem

 

Excuses voor mijn off topic reactie op een andere off topic reactie! :lol: Was bezig met mijn reactie toen jij hier al op reageerde.

 

Ben je trouwens echt van plan zo'n dergelijke camera aan te schaffen?

Of is het meer je angst ervoor?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben je trouwens echt van plan zo'n dergelijke camera aan te schaffen?

 

ben het wel aan het onderzoeken zoals je ziet...maar zou er alleen maar 1 willen met zendfuntie met foto's....mja...als je heel veel foto's krijgt op je mail van bewegende takken dan wordt het wel een duur grapje.... :lol: met gsm kosten...

 

ik sta bij me baas op nr 1 van de bewaking van het bedrijf dus weet hoe vaak je valse alarmen kan krijgen met ir-detectoren....al is de zaak inmiddels aardig stabiel....

 

je wil niet opgewacht worden op je spot door petten...vandaar dat ik voor een gsm cam zou kiezen...

 

en als je weet dat je ontdekt bent door een collega.. dan kan je vroeg oogsten....maw de ripper nog net even voor zijn... :wave: ....heb je veel planten staan... kan je zien hoeveel er aan het oogsten zijn....tja...meten is weten denk ik maar zo.... ;) ...

 

ik neem aan dat dit soort cams al jaren door grote binnenkwekers gebruikt worden....weet je meteen dat je geen water meer hoeft te gaan geven :huh: ..

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
En @ green-lady

Jij sloopt dus alles wat niet natuurlijk is? Nou dan ben je wel een druk mens..

Ik snap sowieso niet waarom die mensen hier gelijk denken aan meenemen of iets dergelijks.. Je vind het toch ook niet meer dan normaal dat mensen van JOUW spullen afblijven?

 

Die dingen hangen er voor die luie flikkers van een jagers, en dan is het dus GEEN sport meer, of wel dan. Ik ben sowieso tegen sport-jagen. Jaag dan op verkrachters etc. Dan doe ik ook mee ;)

Dat zegt direct wat jij voor persoon bent :lol:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja de meningen blijven daar toch over verdeeld... :wave:

 

@ Carp... betaal je per verzonden foto dan? Dan wordt het zeker wel prijzig.. Maar opzich is 500 euro niet gek hoor om je spot mee te bewaken.. ;)

Zet je toch gewoon een paar plantjes extra?

Als het geript wordt, weet je meteen bij wie je je centjes kan invorderen ;) + bij je volgende spot, kan je hem gewoon weer gebruiken... :lol:

Ideaal.. !

 

Het is maar net hoe je visie op guerilla is.., vind je het niks.. klaar toch.. en dan knuppel je al die camera's die je tegenkomt maar van de bomen.

 

Ikzelf ben ook niet zo van het ''Big Brother Is Watching You''. Maar meegaan met de tijd is wel 'noodzakelijk' of heeft zeker zijn +jes..

Die jagers.. zeker dat in Amerika ... Dat wordt misschien nog eens een nieuwe vorm van Terrorisme, Al qaida zou er zo mee aan de slag kunnen :huh: .. Het gaat wel ver allemaal.. ;) Maar de old-scool methodes gaan straks niet meer op, en heb je alleen jezelf maar mee...

 

 

HL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...