Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

187

Help ! plantjes staan stil.

Recommended Posts

Ik snap dat niet zo goed hoor :lol:

 

De kachel gaat aan & uit in je huis en als de kachel uit is geweest en moet opwarmen dan kun je vaak niet eens je hand op de radiator leggen, zo heet kan dat ding worden.

 

Dit zie je niet direct terug in je "klimaat" of aan je planten maar ga je zeker merken aan je waterhuishouding in de planten en worden ze extra gevoelig omdat de omgevingsfactoren teveel schommelen.

 

te weinig water geven:

had zelf ook 2 planten die maar niet de lucht ingingen, gaf ze dacht ik ruim genoeg water totdat ik ze zoveel ging geven dat er wat drain uit de pot kwam en ineens zijn ze 15cm groter geworden ;) , daarna ben ik meer water blijven geven en ze zijn nu helemaal happy, niet zo groot (ook 35cm) maar wel dikke toppen aan het bouwen.

 

Als de grond van lekker vochtig naar droog trekt (en als je pot licht is dan is het echt kurkdroo, 500+ op de Blumat) dan gaat de EC heel erg rap omhoog, iets van doen met de zuigspanning die relatie heeft met EC waarde oa, zo stabiel mogelijk en dat kan je goed doen met een Blumat tensio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Verwarming staat continu aan.dus je raad me aan om uit te zetten.

 

als er water onderilan, de potten komt dan geef je toch te veel? aarde wordt te vochtig en de wortels kunnen het niet aan, wat er gebeurt is dat het plantje dan ook stil gaat staan, zo he ik begrepen.

 

maar als ze er 15 cm groter vangaan worden is dat het eerste wat ik vanavond ga doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die worden niet meer veel groter gab ;) .....plantjes groeien een week of 3 na 12/12 omschakeling...

het ontbreekt je aan basic kweekinfo....dus...heel veel lezen :lol: .....en haal die digitale tensio's dan heb je een nuttig watergeef hulpmiddel... :wave:

 

gr

Çarpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je grond te droog is loopt het water er ook zo weer uit.

Dat komt doordat uitgedroogde grond het water niet kan absorberen.

Als je dan weer een paar keer wat geeft wordt het meestal wel weer opgenomen. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Héy 187,

 

Er is wat mis gegaan in de eerste 9-10 dagen voorgroei, waarschijnlijk zijn je stekken wat laat aangeslagen.

Wat heb je gedaan in die tijd, voeding etc. ?

 

Goede tip van Jan,

zet ze volgende keer pas in de bloei als ze duidelijk beginnen te groeien.

:lol:

 

Grtz.Nooz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk ec te hoog in je medium, daarom slechte wortelontwikkeling en daardoor blijven je plantjes ook kleiner.

zou veel water geven tot het er onder uitkomt..... eigenlijk ben je te laat, toen je de eerste bloemetjes zag had je dit al moeten doen.

 

ik zou er bij elke pot 1 plant bijzetten, die gaan dan meteen in de bloei en oogst je in 2x....

de eerste over 4 weken en de nieuwe 4 weken daarna.

 

 

succes in ieder geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Bedankt.

maar er niet een oplossing om alsnog het maximaale eruit te halen ook al is het maar 20 gr per plantje. een speciale voeding of een manier om meer loemen of toppen te krijgen.

 

ik neem aan dat ze nog een beetje gaan groeien alleen mischien niet zo veel.

 

 

plantje bij zetten vind ik een goeie.

maar zit je danniet met de ec verschillen.

stekje krijgt ineens een te hoge ec en heeft behoefte aan wortel voeding en niet aan phosfor en kalium.

 

grt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je de ec van je grond al gemeten dan?

dan pas krijg je een indruk wat de ec is. zo als bij mij veel te hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb je de ec van je grond al gemeten dan?

dan pas krijg je een indruk wat de ec is. zo als bij mij veel te hoog.

 

 

ec van je aarde meten.

wat is de beste manier op dit te doen.

meet ik gelijk de ph bj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

KLIKKERDEKLIK....

 

dit is een hele fijne ph meter met grond sensor...

 

meet de ph naast je wortels en je voedingvat met dezelfde steek elektrode....

 

Binnen 30 seconden.... weet je, wat je weten wil... ;)

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Carpe Diem,

 

Kun je die zo in de grond steken zonder verder te hoeven klooien met demi water enz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...