Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
fritsB

Donker voor het oogsten

Recommended Posts

Ik heb hier meerdere malen op het forum gelezen dat men voor het oogsten de planten 3 dagen of langer in het donker laten staan.

 

Wie heeft hier ervaring mee, en waarom doe je het? Is er meerwaarde aan en hoelang zou je ze dan het beste in het donker kunnen laten staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe dit al tijden, evenals de ruim temperatuur flink verlagen

naar 15 graden waar mogelijk(airco of buitenlucht) houdt ik 3 tot 4 dagen aan.

Je zult zien dat de toppen zeker nog aandikken en veel witter worden

 

En hoe komt dit?

 

Nou, de plant gaat zich kortgezegd, beschermen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plant denkt dat het einde der tijden eraan komt door geen licht en gaat og ff flink tekeer om alsnog alles te doen om genetica te beschermen en dat leidt tot wat Tim al aangaf.

 

Werkt niet bij alle soortjes even goed overigens en let goed op met water geven net voordat je dit doet, zet ze niet te nat :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
:lol: Geef je ze dan nog water gedurende die 3-4 dagen? Hoeveel dan: de helft van normaal of zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@maddy

kort & duidelijk: nee

 

geen natte voetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant gaat dan zichzelf afbreken en alle energie in de toppen steken, toch? Blijft het knipafval dan nog wel geschikt voor wietboter of hasj? Of wordt echt alles leeggetrokken en kun je het weggooien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Maddy

 

JA ;)

 

Door planten de laatste 3 dagen ih donker te zetten gaat alles vd trichomen wat op (schut)blad zit naar de toppen en zit daar helemaal niks meer in die tirchomen dus kun je ze idd beter weggooien :lol:

 

Waar komt die wijsheid vandaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweekverslagjes lezen waar de planten er nogal dood uit gaan zien ;) Maar toch maar even voor de zekerheid gevraagd hé, scheelt me onnodig boter maken of nuttig afval weggooien.

 

Oh, en ik ben geen Maddy :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ikke wel o/

 

Dus als ik het goed begrijp : doodat je ze 3 dagen duisternis/koude geeft... is de plant leeggetrokken,

en heb je dus geen winst van het verwerken van klein bladafval met bv. ice-o-latoren ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens toch :lol: ;) :wave:

 

Zo is dat eerdere verhaal dus ook de wereld ingekomen.

 

Mijn afsluiter was toch: waar komt die wijsheid vandaan?

 

Nu verkondig ik ineens die wijsheid??

 

Kijk eens naar buiten id herfst, wat doen planten dan?

juist, zo ziet het (als het goed is) het er binnen ook uit als de planten op het einde van hun cyclus zitten.

 

Trichomen kunnen helemaal niet leeggetrokken worden door de plant zelf, alleen door nabewerking/extractie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu volg ik je even niet meer, Lostchild. Als je eerste antwoord sarcasme was kwam dat niet helemaal goed over. Kun je na een donkere periode je knipafval nog steeds gebruiken of zit er geen THC meer in? Graag zonder sarcasme :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je kan je knipafval gewoon gebruiken,. enige wat er gebeurd is dat de plant in de donkere periode zich dus meer gaat beschermen,

Dus meer thc enz aangaat maken,. ook op het kleine blad,..

 

 

Groetjes Kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die mooie kristallaag op je bladeren gaat echt niet zomaar verdwijnen hoor! :lol:

Wat er op zit, blijft er ook op lijkt mij (komt mss zelfs nog bij zoals hier boven gezegd is over de toppen)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...