Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dretjuhhh

kajuit met ramen onopvallend verduisteren?!help!?

Recommended Posts

Heyy jongensss

 

ik ben vast aan het nadenken hoe ik het allemaal ga doen op zolder met mijn tentje.. ik heb een groot kajuit opzolder van zoon 5 a 6 meter met huizen achter ons.

maar nu wil ik alles goed verduisteren zodat het niet echt opvalt.. ons huis is wel zoon 2 meter hoger als de achterburen en dat zijn huurhuizen en hebben wel zolder maar geen kajuit maarja hun hebben natuurlijk wel slaapkamers achter.. ze kunnen dus niet rechtstreeks naar binnen kijken maar ik wil niet dat ze licht zien als ik de tent zou openen.

 

ik zat te denken aan luxaflex iets scheef open zodat het voor hun lijkt dat die iets openstaat maar ze toch niks kunnen zien en dan zwart doek in kajuit spannen meter vant raam af...

 

wat is jullie mening hierover?

tips zijn altijd welkom...

 

groetjes dretjuhhh:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie gaat er water geven in de kajuit, de kapitein? :verrygood

 

Wat is een kajuit als je die op zolder heb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heyy zap bedankt voor je reactie

 

maar de zolder was eerst verdeelt in 1 slaapkamer van 20m3 en een overloop van 20m3 er hebben nooit vensterbanken opgezeter dus ook noooit planten voor de ramen... ik heb 2 draairamen er opzitten die zou ik altijd iets open kunnen laten staan 3/5 cm voor ventilatie...

de zolder is nu 1 grote ruimte en moet nog verbouwt worden maar dat is voor de toekomst..

 

groetjess dretjuhh

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat is een kajuit als je die op zolder heb?

 

Dakkapel :verrygood ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kajuit ligt boven het vooronder... een soort keukenruimte, maar dan op zolder. Logisch toch? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey jongens

 

het is een dakkapel ja... misschien ligt het eraan waar je woont wij noemen het hier een kajuit/dakkapel... maakt niet uit het gaat om het verduisteren toch? :verrygood

 

groetjes dretjuhhh

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zat te denken aan luxaflex iets scheef open zodat het voor hun lijkt dat die iets openstaat maar ze toch niks kunnen zien en dan zwart doek in kajuit spannen meter vant raam af...

 

wat is jullie mening hierover?

tips zijn altijd welkom...

 

groetjes dretjuhhh:D

 

perfecte oplossing... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

zwartwit folie komt geen licht doorheen dat kan je achter je luxaflex doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dretjuhhh : Je komt vast niet uit de kop van Noord-Holland lijkt mij zo. Maar stel, even heel theoretisch, dat wat gij een kajuit noemt voor ons noorderlingen een dakkapel is (ja, ja, ja ik weet het das net zo'n raar woord voor een rechtopraammetextradakjeenzo) Dan vind ik je plan wel een goed plan. Een doorzicht belemmering met een stukje daarachter een echte afdichting lijkt mij nagenoeg on herkenbaar van buitenaf. :verrygood

Wel even heel diep nadenken over waar je de warmte laat, want er zijn alweer een paar sneeuwophetdaklozen gesneuveld deze winter.

 

Succes met je project,

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

precies, gewoon z/w folie spannen en met punaises/tape lichtdicht maken, voor de vorm kan je dan vitrage/luxaflex/gordijnen tussen het glas en de folie plaatsen om de schijn te wekken dat het een normale ruimte is...

 

heb hetzelfde bij mijn ruimte gedaan en werkt perfect!

 

Laterrrssss....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey jongens bedankt voor jullie reacties

 

Chassie: ik begin van het voorjaar pas met draaien en de uitlaat word via de schoorsteen uitgeblazen, en eind dit jaar wil ik de zolder helemaal aan pakken 10cm steenwol isolatie weer een slaapkamer creeren en er komt een nieuwe DAKKAPEL OP:P met hr++ glas dus ik denk dat de sneeuw wel blijft liggen volgende winter:P

 

good shepperd: dat vitrage eerst ophangen en dan luxaflex kan natuurlijk ook en is een mooie oplossing ik dacht gewoon aan doek en niet aan folie! verduisterings doek is ook goeieoplossing en kun ja makkelijker af en toe ff open doen voor de raam open te doen of dicht..

 

smokeyB: een rolgordijn lijkt me niet echt strak plan als ik dat ding altijd dicht heb zeggen buren ook van wat een aparte situatie daar.... luxaflex kun je iets open doen zonder dat mensen iets zien en toch lijkt dat iets minder opvallend....

 

nickos: dat folie lijkt me niks lijkt me te snel te scheuren als ik er wel achter moet voor de ramen of wat dan ook.... verduisterings doek lijk mij perfecte oplossing en der komt ook geen licht door heen..

 

groetjes dretjuhh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carpie,

 

Ja...je hebt gelijk, een keuken is een kombuis en geen kajuit :D

Je bent al slimmer op kweekgebied.. ben je me nautisch ook al te slim af. :wave:

Laten we eens kijken wie de mooiste pepers kan kwe.... Nee...doen we niet .. raak ik misschien nog verder beschadigd .. PF is oud! :verrygood

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet er een heel klein lampje neer op een tijdklok zo gaat soms even savonds het licht aan,valt het nog minder op.

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal niks doe behalve vitrage

zorg dat je cyclus zo draait dat het altijd licht buiten is op de momenten dat je erbij moet zijn

 

kun je m gewoon openen en niemand die wat ziet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hang ze wel aan bakboord :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

heyy jongens

 

Chriet Tittulaer: joun suggestie vind ik ook wel goed miss alleen luxaflex kan je dicht doen als het wel ff moet en vitrage niet.. en dan overdag bij de plantjes voordat de lampen aan gaan.

ik zou de tent ook zo neer kunnen zetten dat de achterzijde naar het raam gaat als je hem dan open moet doen zavond is niet gelijk het velle licht naar de ramen..

 

groetjes dretjuhh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt er dan ook een grootte tent, of een 1m2 tentjeeee

Share this post


Link to post
Share on other sites

heyy jongens

 

Tim: er komt een tent van 1.20 bij 2.40 bij 2.00. met 2 lampen en denk 32 plantjes er in ik wou eerst een tent van 2.40 bij 2.40 met 4 lampen maar dat wil het vrouwtje thuis niet.. moet nie in handen komen van onze vrienden en als ze gaan meten en je trekt 2400/3000 watt of je trekt 1200/1500 watt dat kan ook een stofzuiger of een wasmachiene en droger....

 

BoboJonko: bedankt voor filmje.!

 

groetjes dretjuhh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heeft iedereen toch met piekstromen etc.

Je.kunt er zat 3 lampen inhangen en de 240x240 passen mooi 6lampen in.

 

En tja vrouwen, die van mij klaagt alleen als ze niet optijd kadotjes krijg :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heeft iedereen toch met piekstromen etc.

Je.kunt er zat 3 lampen inhangen en de 240x240 passen mooi 6lampen in.

 

En tja vrouwen, die van mij klaagt alleen als ze niet optijd kadotjes krijg :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...