Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
xistenz

Tijdklok ellende.. domdomdom

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Nou heb ik vorige week zaterdag mijn dames op 12/12 gezet, maar kom er dus net achter dat m'n lamp sinds een dag of 3 weer op 24/0 staat!

Dit dus omdat ik deze week even de schakelaar om had gezet. (ca. 15 min voor tijd, omdat ik licht nodig had)

Maar ben deze met mijn stonede hoofd dus vergeten terug te zetten @#$%^$#@#$%

 

Nu hebben ze dus iets van 3.5 dagen 12/12 en 3.5 dagen 24/0 gehad..

en staan nu dus weer op hun oorspronkelijke 12/12 regime.

er zijn verder nog geen bloeiverschijnselen zichtbaar.

 

Nu vraag ik me af of het heel erg kwaad kan zo in het begin van de bloeifase ? ik weet dat het tijdens bloei normaal gesproken funnest is voor je oogst,

omdat ze dan weer ineens groeihormoon aan gaan maken wat leidt tot fluffy troep en eenvingerig blad..

 

Ik zelf denk dat ik het even af moet wachten of ze normaal in bloei gaan en anders wegflikkeren en nieuwe neerzetten..

 

Wat denken jullie ?

 

Peace,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zal iets wat.stress zijn, gewoon weer doorgaan....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die fout hebben we allemaal wel een keer gemaakt. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ja, het is zoals Doc reeds zegt .. die fout begaan we allemaal wel eens.

Probeer niet meer aan de schakelklok te komen.

Tracht het te voorkomen door een spaarlamp in de tent te hangen, zodat ik ff wat kan zien in het donker.

 

gallery_21845_8738_385453.jpg

 

Maar ja, ook deze ben ik wel eens vergeten uit het stopcontact te halen. :verrygood

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vraag ik mij af, peperfreak, als je je spaarlamp zou vervangen door een gewone gloeilamp, zou dat dan niet beter zijn? Vermits een gloeilamp niet het juiste lichtspectrum geeft, kan dit dan nog kwaad voor de planten?

 

Ik weet het zelf niet, is maar een losse flodder

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,

 

Ja, het is zoals Doc reeds zegt .. die fout begaan we allemaal wel eens.

Probeer niet meer aan de schakelklok te komen.

Tracht het te voorkomen door een spaarlamp in de tent te hangen, zodat ik ff wat kan zien in het donker.

 

 

 

Maar ja, ook deze ben ik wel eens vergeten uit het stopcontact te halen. :verrygood

PF

 

je kan beter 2 lampen gebruiken...1 buiten je tent en 1 in je tent....dan weet je zeker dat je ziet of hij uit of aan is...

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon verdergaan en de stress as much as possible reduceren. Heb ook nog exact hetzelfde gehad al was dat in de groei dus kon het op zich niet zoveel kwaad. Ben ervan overtuigd dat 50% van alle kwekers dat wel nog eens heeft voorgehad, een mens maakt nu eenmaal fouten (al maak je ze liever niet natuurlijk) :verrygood

 

Greetzzz

 

Jona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je hangt er zo'n groene entree lamp op, deze zouden verder helemaal geen stress moeten geven als ik op de omschrijving af ga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is het een goed idee om voor je werk licht zo'n schakelaar te kopen met zo'n rood lampje erin en deze buiten je hok te plaatsen.

 

Ik kweek pas 3 weken maar ik heb de fout ook al twee keer gemaakt. Ik heb nu de werk lamp helemaal weggehaald. Kan ik hem ook niet meer aan laten staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu vraag ik mij af, peperfreak, als je je spaarlamp zou vervangen door een gewone gloeilamp, zou dat dan niet beter zijn? Vermits een gloeilamp niet het juiste lichtspectrum geeft, kan dit dan nog kwaad voor de planten?

 

Ik weet het zelf niet, is maar een losse flodder

nee, geen optie. Gloeilamp heeft veel ver-rood en wordt daarom zelfs in de tuinbouw gebruikt voor cyclusverlenging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar dient eigenlijk zo'n "werklamp" voor ;)

Als je in je hok bezig bent zijn de lampen toch aan? zoniet hoor je

daar helemaal niet te wezen :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo denk ik er ook over!!

 

Alleen maar in je hok dingen doen als de lampen aan zijn....

 

gebruik zelf een hoofdlampje als ik er toch in moet zijn!! Voor de oplettende leden, dit is ook mijn guerilla lampje waar een rood filter voor geklikt kan worden om meer stealthy te kunnen optreden in het veld.

 

voordeel van het rode licht is dat het behoorlijk gedempt is als je het vergelijkt met dat felle led licht.

 

Zou gewoon doordraaien en er rekening mee houden dat je kweek een paar dagen langer duurt, wees gelukkig dat het helemaal in het begin gebeurde, je hebt nog tijd zat om het nog goed te maken!!

 

laterrrssss....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...