Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
asiangirl

Ph Vraagje ,

Recommended Posts

Hoe komt het dat deze te snel oploopt..

Water temp 22 graden

Afzuren naar 5.7 en 3 uur later al terug op 6.2

Het 2de cijfer na de coma zie ik oplopen waar ik bij staan..

Ik gebruik geen zuurstofpomp enkel circulatiepomp

Heb dit vorige keer niet gehad , toen liep hij ook op maar op een hele nacht max 0.3 punten

Ik gebruik de PH-voor groei van canna

Share this post


Link to post
Share on other sites

watervat vullen en 24 uur laten staan( besterven) met cirkulatiepomp en op temperatuur laten komen met thermostaat, dan heb je dit niet zo extreem...

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@carpe-diem

 

Toen ik dit bericht schreef was het 14.44 uur en had dan de ph op 5.7 gezet nu is het 1.5 uur later en de ph is al terug 6.1 er moet iets aan de hand zijn want ik heb dat nooit niet gehad in de vorige ronde..

Ik geef 6 tot 7 maal voedings beurten per dag dat is ongeveer om de 2 uur dat wil zeggen dat ik begin op 5.7 en dat ik eindig op ph 7 ..

Ik heb water opzij gezet om jouw mening te testen maar ik geloof het niet , ik had vrijdag al voeding aangemaakt en tot op vandaag moet ik die steeds corrigeren normaal is dat na 2 dagen stabiel..

 

Ik heb net voeding water uit de leidingen genoemen en deze PH staat nog steeds op 5.7 wat wil zeggen in het vat stijgt hij en in de leidingen niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

meestal doet het circulatie of zuurstof pompje de ph omhoog ,maar ik merk dat als je wortelstimulator erbij geeft dat die dat ook doet niet zo erg

het ene merk doet het meer als de andere schommelen in ph waarde (basisvoeding)

ik doe zelf elke bijna dag opnieuw checken zo ben ik altijd zeker van de zaak :wOOt

maar dan ben ik wel een controlfreak :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raar verhaal, met leiding bedoel je je irrigatieleiding neem ik aan? In je vat circuleert je water, in de leiding niet...In je vat komt er misschien meer lucht bij, in je leiding niet.....Staat je vat in het licht? In je leiding is het donker....ik roep maar ff wat.

 

Dat je ph stijgt is vrij normaal, alleen zo snel, heb ik ook nog niet gezien.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@combikiller ,

 

Dat wil zeggen zoals het er nu aan toe gaat dat ik niet meer buiten kan komen want momenteel stijgt hij waar ik bij sta en moet alle 2 uur corrigeren op een hele dag stijgt hij zo maar even terug naar ph 7 dus als ik niet thuis ben is bij elke voedingbeurt de ph omhoog dat zal de dames zeker niet ten goede komen ik doe niets anders dan mijn eerste ronde en in de eerste ronde stijgde hij ook maar op een hele dag max 0.3 punten maar nu op een dag van 5.7 naar 7 en hoger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef je soms minder voeding?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ racker ,

 

Ik geef inderdaad minder voeding vorige keer ben ik opgestart met 1.3 en deze keer met 1.2 ..

Ik heb deze morgen het voedingvat ook afgedekt omdat ik dacht dat het aan het licht lag maar de ph is vandaag ook blijven stijgen.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dek het vat goed af. meten is weten. je moet eerst je ec goed hebben en dan je ph.

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Haal die zuurstofpomp er eens uit en kijk dan eens wat er met de ph gebeurd

 

Inderdaad door die circulatiepomp er uit te halen is de PH stabiel gebleven maar vorige ronde draaide die 24/24 en had er geen last van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij is dat ook altijd, zo stel hem s'morgens af, en s'avonds voor het water geven stel ik hem weer bij

doordat het water opwarmt dmv vat verwarmer stijgt je ph en ec ook. Zal je nog sterker vertellen heb een

broes (verstelbere watergeef stang) als ik me vat heb afgesteld met ph 5.8 komt het bij me broes uit op 6 :verrygood

Raar maar waar vandaar dat ik hem ook niet meer gebruik.

Groet,M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit bericht geplaatst op 26 december momenteel ben ik dat zelfde vat nog aan het bijstellen :wave: het begint stilaan mijn k*t uit te hangen , het water van mijn drain die is PH 6.8 ;) wat wil zeggen dat mijn dames nooit de goede PH krijgen want de ph in mijn leidingen irrigatie systeem dat loopt mee op dus dat krijgen ze eerst en tegen dat het water uit het vat de planten kan bereiken is de voedings minuut voorbij dus ze hebben een voedingsbeurt gehad met een hoge PH wie weet hier de oplossing..

Dat zou ook de oorzaak kunnen zijn van de gekrulde bladeren van de plantjes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je rodney een foto van wat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een mogelijkheid bij druppelsystemen is om je systeem circulerend te maken en een elektrische afsluiter in de retourleiding te monteren. Bij elke druppelbeurt gaat de klep bijv. 10 minuten open en (1 minuut langer pompen) dicht (wanneer je 1 minuut wil druppelen laat je de pomp 11 minuten lopen en de afsluiter na 10 minuten sluiten) Je hebt een normally closed electrische klep nodig.

 

Het voordeel hiervan is dat je geen circulatiepompje 24u hoeft te draaien en zeker niet minder belangrijk, de voeding die in de slang zit wordt eerst vermengd met je complete vat. de voedingstemp in de slang kan oplopen en voeding van 29 graden vinden de plantjes ook niet aangenaam. Bij mij heeft dit altijd naar tevredenheid gewerkt.

 

Ik hoop dat je hier iets mee kan, veel succes!

 

Jeppo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik eens PH- van BAC. Deze is minder geconcentreerd maar heeft andere verbindingen als ph verlagende stoffen. Mijn ervaring is dat deze minder oploopt. Meestal als ik 5,3 aanmaak is de PH na vijf dagen (dan is ie bijna leeg) 5,8 en dat is acceptabel.

 

Verder kun je het beste je vat voor 30% vullen en je voeding erbij doen en dan je PH- en vervolgens je vat bijvullen.

Doordat je PH (bij vat van 30%) even 2,2 ofzo is geweest (niet schrikken) loopt hij op naarmate je je vat verder vult en blijft lang stabiel.

 

Als Henkiedepenkie je goed heeft opgeleid :wave: heeft ie je verteld dat je altijd moet bijhouden in een soort logboek wat je in je vat gooit en wat de EC en/of PH waarde dan is.

 

Check wat je normaal in je vat gooit om de PH goed te krijgen (5,5) en gooi dat erin.

 

Verder mag je wat hoger beginnen met je voeding. 1,2 is laag. Ze kunnen makkelijk 1,65 hebben. De moeder waar je stekken vanaf komen heeft ook 2-2,2 gehad. Hogere voeding is gedrongenere plant. En dat wil je ;)

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je helemaal niets veranderd sinds de vorige ronde? (vat schoongemaakt of juist niet, iets aan de voeding of de PH- veranderd of misschien heel wat anders?)

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verder kun je het beste je vat voor 30% vullen en je voeding erbij doen en dan je PH- en vervolgens je vat bijvullen.

Doordat je PH (bij vat van 30%) even 2,2 ofzo is geweest (niet schrikken) loopt hij op naarmate je je vat verder vult en blijft lang stabiel.

Als Henkiedepenkie je goed heeft opgeleid B) heeft ie je verteld dat je altijd moet bijhouden in een soort logboek wat je in je vat gooit en wat de EC en/of PH waarde dan is.

Check wat je normaal in je vat gooit om de PH goed te krijgen (5,5) en gooi dat erin.

 

Mensen die ook problemen hebben met op lopende PH , wat hier boven staat beschreven heb ik uitgetest en het werkt wel degelijk , toen ik mijn vat had bijgevuld had ik een PH van 5.4 en na een dag opgelopen naar 5.5 wat dus bijna niets is daarna terug gebracht naar 5.4 en hierop volgde een stabiele PH..

Alle eer naar Henkie en leuke hobby :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ga ik 't volgende voedingsvat is proberen... thx :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...