Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Nesta

a'maze'd pijpje

Recommended Posts

Een goede kerst!

 

Iemand ervaring met het Red Eye a'maze'd pijpje en evt. de grote broer: de King a'maze'd?

 

Nice Day Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

vet ding he

neem aan gewoon bij azariuis te bestellen ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

wistje rookt hem graag,

en wat je rookt ligt aan jou.

 

de lol vind ik dat je de vlam heel licht naar binnen zuigt,

dan kom je heel dicht bij damp.

de vlam in 1 keer naar binnen trekken zoals op het filnpje,

dan ga je meteen verbranden.

 

Dus als je op de luxe manier rookt,

zit je erg dicht bij dampen.

 

je kunt dus luxe roken,

deze wiet beware

 

en dan nog eens door de verdamper roken.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

weetje, ik snap je post maar voor de helft. ik haal er iets uit als wiet hergebruiken?

 

Off topic: De muziek uit het filmpje is wel echt ongelooflijk vet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

die dingen zijn veel te duur , vriend van me heeft net de zelfde gekocht op Dour (is aleen zonder merk)

werkt net hetzelfde en was 9euro maar die dingetjes zijn wel goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

ikke bedoel:

als je de wiet in het pijpje rookt

en je gebruikt erg weinig vuur

dan damp je.

Als je dit heel licht doet,

kun je daarna in een verdamper

alles er af dampen.

 

ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit van de wiet.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah kijk, helder :verrygood.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks.

Meer Amazed of 'Bul it' users?

Erg benieuwd of iemand al die King amazed heeft gebruikt...

Nice Day Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het Amazed pijpje.

Ik ben gegaan voor het zilveren model.

Erg mooi design, ligt lekker zwaar in de hand.

Looks it will last a lifetime. Ik ben onder de indruk want het is een prachtig pijpje.

 

Ik heb dit pijpje gekocht omdat ik puur wil roken.

Ik heb zeker 20 jaar geen pijpje gerookt en dat had een reden: toen was het niets voor mij.

Benieuwd of het Amazed pijpje m'n behoeftes kan bevredigen.

 

Ik heb wat Deense oogst, Shiva en Early Misty liggen die ik dagelijks rook en heb ze 1 voor 1 getest in het pijpje.

Vergeleken met mijn jointjes (klein beetje American spirit oranje tabak, bijna puur) vond ik de smaak in het pijpje minder lekker. De helft van de smaak bestaat uit de smaak van de aansteker, de smaak van het wietje kwam minder sterk naar voren.

Wat achterblijft is een best heet gevoel achter in m'n keel ondanks zachtjes inhaleren met weinig vuur.

Wat ook achterblijft is een een verbazingwekkende hoeveelheid bruin zwarte olieachtige stinkende bende dat zich in het pijpje ophoopt. Dat is eenvoudig af te wassen. Blij dat het in het pijpje blijft!

 

Ik heb geexperimenteerd met veel en weinig vuur, met vol en minder vol pijpje, gegrinde en niet gegrinde wiet en ik zie wel dat dit pijpje een toevoeging op m'n rookgedrag kan worden maar geen vervanging voor m'n rakkertjes.

Daarvoor vind ik de smaakbeleving niet sterk genoeg.

Bovendien blijft de stoned bij het pijpje veel meer in m'n hoofd zitten terwijl ik juist vaak rook om me te kunnen ontspannen. Na het nemen van twee trekjes van een jointje kreeg ik weer het vertrouwde rustgevende gevoel wat ik van het pijpje niet kreeg, zeker van m'n EM.

Of deze conclusies tellen voor alle pijpjes of alleen de Amazed weet ik niet, zoals gezegd heb ik geen pijp ervaring. :wave:

 

Dus ik zie zeker een toekomst voor de Amazed, en dat is aan m'n sleutelbos, voor het nemen van een hitje onderweg.

Helaas niet als vervanging voor m'n jointjes.

 

Nice Day Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is de reden dat je puur wil roken?

 

Als je van de tabak af wil zou je dan namelijk ook eens een vaporizer (pijpje) kunnen proberen: optimale smaak en totaal geen verbranding (dus veel schoner voor je longen)..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een vaporgenie waar ik erg tevreden mee ben, alleen de grootste reden dat ik die zo prettig vind is juist omdat het effect meer high/meer in je hoofd is, dus als dat juist niet de bedoeling is is dat minder lijkt me

tegen die aanstekersmaak zou je een met lucifers ofzo moeten proberen(wel eerst het kopje helemaal op laten branden), laatst probeerde ik eens de hempwicklighter(lont van hennep met bijenwas) die ik bij die vaporgenie besteld heb uit in combinatie met m'n stenen verbrandingspijpje, en het was toch wel echt lekkerder als met een gasaansteker, ook al hou ik het vuur er maar heel even bij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puur roken omdat ik wel van wiet hou maar niet van tabak, en alle alternatieven op een op een vaporiser na geprobeerd heb.

Ik ga binnenkort een Iolite proberen, wie weet kan die me overtuigen.

En de groene Smoking eens proberen, lijkt me ook wel weer een vooruitgang...papier roken sucks.

 

En Zookaba: Het effect wat 'in m'n benen gaat zitten' is juist wat ik zoek omdat dat me ontspant op een manier waarvoor ik anders medicijnen moet gebruiken als Diazepum. Dat krijg ik niet voor elkaar via het pijpje met de wiet die ik heb, wel met een joint. Lekkere een beetje high is voor de fun en inspiratie maar die ontspanning is serious shit.

 

Wat betreft de Amazed, hij ligt schoongemaakt klaar, ik denk toch dat ik hem niet snel weer zal gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch nog even over mijn Amazed ervaringen en het feit dat ik moet terugkomen op mijn eerdere mening.

Ik heb het pijpje in de herkansing gegooid en ben nu toch wel blij met dat ding.

Omdat ik voorheen nauwelijks pijpjes gerookt had vond ik het te scherp, te heet enfin, ik moest nog even leren hoe ik er mee om moest gaan.

Dus middels weinig vuur en de hitte niet direct op de kop, dan rustig inhaleren, i like it.

Je ziet ook dat de ophoping van zwarte troep in het maze stelsel vooral in de eerste 'mazen' blijft zitten.. de mazen wordt schoner naarmate de rook dichter bij je mond komt en komt dan schoon je mond in.

 

Momenteel vooral lekker met een proper gecurede Royal Dane, niks mis mee.

Ik had het pijpke ter ruil aangeboden maar hij blijft lekker bij Nesta.

Nu aan het kijken naar die Vaporstar met glazen bong

Goed geprijsd, zou dat nou weer een stap lekkerder en gezonder zijn t.o.v. dit Amazed pijpje?

 

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook wel geïnteresseerd in zo'n soort pijpje, maar de BudBomb lijkt mij ook wel wat. Die scheen de rook nog wat verder af te koelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Candamile,

 

Ik las in een ander topic dat je verdampt en de A'maze'd overweegt om het pure effect van de wiet te krijgen en niet de nicotine.

Dan is naar mijn ervaring de VaporStar met een kleine bong een veel leukere en schonere manier manier van roken/dampen dan het A'maze'd pijpje.

Vooral omdat de VS met bong je ook de mogelijkheid geeft om een gewone hit te nemen, bovendien komt de bong 'Droopy' die ik er bij kreeg met een chillum wat 'm nog universeler maakt. :spliff:

Read all about it!

 

Het is wel zo dat het doolhof systeem in de A'maze'd prima werkt. Als je het pijpje na een paar trekjes genomen te hebben openschroeft kun je goed zien dat het meeste vuil zich bij de kop heeft verzameld en verderop in het doolhof richting mondstuk steeds schoner is. Je krijgt dus redelijk schone en gekoelde rook binnen.

Je zult versteld staan wat er in het doolhof achterblijft, niet normaal. Het schoonmaken is een smerig werkje waar ik een oude tandenborstel voor gebruik.

 

Rip it.

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil ook binnenkort zoiets aanschaffen, vandaar dat ik even inhaak op deze topic.

Zo'n budbomb of amazed lijkt een beetje op elkaar, ik wil iets hebben voor hash roken.

Nu meng ik hash elke keer door mn wiet in een joint en das toch anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BudBomb werk niet echt en het is vervelend schoon maken.

Vind hem ook naar metaal smaken.

 

Over de amazed kan ik niet oordelen.

En ik ga met Nesta mee met de VaporStar mooie manier om te zien hoe het dampen is.

Puur roken en dampen is nog steeds anders met het gevoel.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zo'n budbomb of amazed lijkt een beetje op elkaar, ik wil iets hebben voor hash roken.

Nu meng ik hash elke keer door mn wiet in een joint en das toch anders.

Hash en wiet mengen ontkom je ook niet aan in zo'n Amazed pijpje of Budbomb.

Die VaporStar is een aardige kennismaking met vapen en je kunt hem ook als waterpijp (bong) gebruiken maar ook daar is het weer hash en wiet vermengen...

 

Anders zou je eens in zODd's topic moeten kijken over puur hash roken met Shisha Charcoal.

gallery_20039_12204_4491.jpg

 

:D

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met dank aan High time ik zelf had het uit het blad.

 

 

Zo even een filmpje erbij want kreeg opmerking hoe slecht het wel niet is.

Nooit een bij smaak geproefd en als het niks op legt zie je ook geen rook of geur vanaf komen.

PS. dit is mijn favoriete manier om hasj te testen.

 

Om gewoon te roken gebruik ik.

gallery_20039_11929_19385.jpg

 

Heel kort de vlammenwerper erop en bubbel away.

 

/zODd idea1.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik rook hasj vaak puur in mn stenen verbrandingspijpje

extra screentje erop zodat ik het klontje hasj kan zien tijdens het aansteken(anders zit het te diep in de bowl), en die diepte heb ik dan toch niet nodig alleen eebn oppervlak

en dan eerst even 2 keer aantikken met de vlam en voorzichtig wat inhaleren, de hasj begint da eerst wat te bubbelen, daarna zie je een rookaura eromheen komen, en dan begint 1 hoekje te gloeien en kun je die gloei door het hele brokje heentrekken

 

rare is dat er behoorlijk veel en dikke rok afkomt als je niet hijst en ook als je hijst zie je dat rookaura regelmatig, en je voelt het, maar ik adem met pure hasj altijd maar weinig rook uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

De BudBom die op azarius.nl staat is trouwens de neppe versie. De echte versie kost 40 euro.

 

Best wel slecht eigenlijk. Als je op budbomb zoekt bij google komt azarius bovenaan te staan, met hun neppe budbomb. Als mensen dat product dan kopen is het waarschijnlijk kwalitatief een stuk minder goed dan de echte BudBomb, wat weer leidt tot een slechte naam van dat bedrijf. Heb Azarius al een klacht daarover gestuurd, maar ze reageren daar niet op :o

 

Ik hoop wel dat de magic flight launch box die ik bij hun heb besteld echt de nieuwe versie is. Anders ben ik er wel een beetje klaar mee en bestel ik zulke dingen voortaan wel ergens anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De BudBom die op azarius.nl staat is trouwens de neppe versie. De echte versie kost 40 euro.

IS dit een bewijs dat iets nep is?

 

Wel raar mijn Budbom van azarius.nl is gewoon de originele (1,5 jaar geleden gekocht).

En zie ook niks in de reviews over nep.

 

PS, laat eens wat foto`s zien van je neppe budbom kunnen we hem vergelijken.

En vertellen waar mensen op moeten letten.

 

Groetjes, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een neppe budbomb:

 

bud_bomb.jpg

 

Dit is een echte: budbomb.jpg

 

Dat is duidelijk een ander design. Ik heb daar al een keer een klacht over ingestuurd en volgens mij ook een review geschreven, maar die werd niet geplaatst. En blijkbaar lezen ze mee, want nu heet het opeens een Torpedo Pijp.

 

Maar goed, ik heb verder niks tegen Azarius. Heb net de MFLB van hun ontvangen en alles is weer heel goed verzonden enzo, maar dit vond ik wel jammer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raar zal morgen mijn budbom op de foto gooien.

 

 

Groetjes, /zODd

 

edit:1 foto toegevoegd 30-juni 09:09.

Van Azarius dit is de grote versie die ik daar gekocht heb.

gallery_20039_11320_515620.jpg

 

Tevens de bovenste image is een kleine versie.

En de onderste is de grote versie.

Ik kan niet oordelen over de kleine versie.

 

 

 

Groetjes, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, ik las je pm.

 

Ben wel benieuwd hoeveel jij voor jouw originele budbomb hebt betaald bij Azarius, aangezien de grote "Torpedo Pipe" nu 17 eDat euro kost. Dat is 2 keer zo weinig als de originele bij elke andere webshop kost.

 

Overigens draai ik nu wel gewoon een pure joint i.p.v. na te denken over een pijpje. En bovendien heb ik de MFLB binnen en ik ben verliefd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...