Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Ikeakweekje 60x40cm 110W PL

Recommended Posts

Een verpieterende Anesthesia winkeldochter heeft een tweede kans gekregen in het 60x40 ikea kastje, kon het weer eens niet over mijn hart verkrijgen om haar af te danken :D. Aarde is hergebruikt van vorige keer + een beetje aangevuld met light mix, voeding Gold Label Soil A+B met Ultra MG en Gold Label Roots, geplant met met mycorrhiza uiteraard en iedere week een beetje baco. Plantje heeft heftig last (gehad) van meeldauw, behandel haar nog steeds met Guardian, dat in ieder geval de verspreiding moet tegengaan en ben aan het experimenteren met UVC. Daardoor zie je wel bij de close-ups al een beetje stress ontstaan. Dat sommige pistils een beetje bruin zijn komt omdat ze een keer net gespoten zijn voor het licht uitging en te lang vochtig hebben gestaan. Affijn, l'histoire se répète: Same shit, different day :P

 

Dit is zo'n beetje mijn test-cabinetje aan het worden om zaken uit te testen. De scrog heb ik wat hoger gehouden en pas een week geleden één lamp voor een bloeilamp vervangen, de andere komt er deze week bij.

 

De voeding zit zoals je ziet aan de limiet maar over het algemeen is het beeld goed, plant staat mooi actief en heeft het best naar het zin. Heb niet de gemakkelijkste weg gekozen door verzwakt startmateriaal te nemen maar ach, het was ook wel een uitdaging om dit plantje nog wat te laten doen.

 

De UVC behandeling bestaat eruit dat ik iedere dag met het licht aan de UVC buis tussen het kastje en de kap klem en op afstand de stekker zo'n 6 seconden in het stopcontact steek. Een vaste procedure is in dit kader wel zo verstandig ivm de veiligheid. Het is een behoorlijk hoge dosis en ik wil graag zien hoe de plantjes hier op reageren.

 

Flink aardebakje eronder weer, zelfde als vorige keer. Water en voeding geef ik één keer in de 2-3 dagen, mijn wijsvinger en ogen gebruik ik als tensiometer B)

 

Het is uiteraard weer Anesthesia, de heri pheno die me vorige keer ook al mooie resultaten opleverde.

 

Dit keer had ik er heel erg weinig tijd om ze de scrog te geven die ze verdienen, ben er eigenlijk maar serieus 3 keer mee beziggeweest. Kortom, tussendoorkweekje met wat experimenten.

 

Genoeg geluld! picas!

post-5211-1292684928_thumb.jpg

post-5211-1292685064_thumb.jpg

post-5211-1292685090_thumb.jpg

post-5211-1292685140_thumb.jpg

post-5211-1292685783_thumb.jpg

post-5211-1292685807_thumb.jpg

post-5211-1292685836_thumb.jpg

post-5211-1292685868_thumb.jpg

post-5211-1292685906_thumb.jpg

post-5211-1292685972_thumb.jpg

het scroggen ging niet helemaal zonder dwang :P

post-5211-1292686155_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh, voor de liefhebbers: ec zit op zo'n 1,5, pH 6,0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het altijd zo mooi om te zien dat zo'n heel veldje toppen gewoon maar 1 plant is B)

Veel succes ermee he :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

plantjuh he? 60x40 cm is niet zoveel hoor :D

 

ach, toch weer 60-90 gram lekkere wiet als ze het lang genoeg volhoudt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Whazzup,

leuk dat je weer bezig bent!

Ook jouw veel succes toegewenst deze ronde! :D

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey whazzup

 

ziet zeker mooi uit . B)

 

 

Veel succes :P

 

Grtz Elmo2007

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey whazzup,

 

ziet er adembenemend mooi uit

ik had zo iets in gedachte voor in men serre deze zomer

nog veel succes ermee ik ga je kweekverslagje lekker volgen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kijk ook weer trouw mee en ben benieuwd of er

meer als 1gram de watt uit wil komen

anesthesia is gewoon n lekker weedje dus zet m op :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enkele maandjes geleden las ik hier ook al zo'n topic van je, leuk dat je er opnieuw bent!

Ben benieuwd hoeveel ze deze keer gaat opbrengen!

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

meer dan een gram per watt ga ik er deze keer zeker niet uithalen, daarvoor is de scrog niet goed genoeg (mijn eigen schuld) maar onder 110 watt moet er toch wel minimaal 70 gram af te halen zijn. Met twee van deze kastjes zou je dus iedere pak hem beet 7 -8 weken dat er uit kunnen halen, en dat is voldoende voor een gram wiet per dag. Voor de meeste gemiddelde recreatieve blowers is dat lijkt me voldoende. Zelfs met één kastje kan de incidentele roker al ruim in zijn eigen behoefte voorzien, zonder echt heel veel toeters en bellen. Ik zal het volgende keer helemaal organisch doen, met een paar tabs en wat stimulatoren of een flesje eenvoudige voeding.

 

Hier nog wat "upskirts" - je kunt zien dat het plantje al groot was toen ik het op het net bond. Er zitten een paar hele rake knakken en buigingen :D

post-5211-1292772231_thumb.jpg

post-5211-1292772246_thumb.jpg

Hardnekkige meeldauw

post-5211-1292772259_thumb.jpg

Ik heb nog een nano tentje staan en was aan het experimenteren met een héél stil nexus fannetje. Ik heb 110 Watt TNeon binnen hangen, temperatuur blijft netjes op 23 graden. Omdat de flensjes bij dit tentje zo klein zijn heb ik een vierkant potje gepakt, de bodem eruit gesneden en aan de brede kant de fan getaped. Toen aan de achterkant de ritsluiting los, vierkant potje erin en dichtritsen. Sluit niet perfect aan maar wel een eenvoudige manier om het voor elkaar te krijgen. Deze fan is onvoldoende om de lucht ook door een luchtfilter te persen overigens.

post-5211-1292772498_thumb.jpg

post-5211-1292772508_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel leuk om weer eens wat Micro werk van jou hand te zien. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

we zijn ruim een week verder. Klein ongelukje gehad: een lamp schoot los van haar klem en heeft een tijd op de plant gelegen (brandend) dus ik had een aantal verbrande bladeren en een afgebroken top. De meeldauw is nog steeds onder controle, op advies van Cleanlight warm ik de lamp eerst een minuut of wat voor, voor ik de dosis geef. Door de dichte scrog is het moeilijk om diep blad te breiken, maar blootgesteld blad heeft tot nu toe geen last, het blijft beperkt tot twee kleine bronnen. Daar is het dan ook wel hardnekking op een paar blaadjes, maar normaal had ik mijn hele hokje al volgehad.

 

Morgen weer een paar foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das lullig man dat die lamp bovenop je plantje is gevallen :wOOt

Is de schade beperkt gebleven?

't is wel weer leuk om een nieuw micro kweekje van jou te volgen :verrygood

Hoop dat de schade meevalt en de meeldauw gauw weg is, succes!

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo PLL geen verbrand blad :verrygood

 

Waarom verwijder je die blaadjes niet gewoon whazzup?

Als er bij mijn scrog een blad id weg zit/aangetast is/wat dan ook dan verwijder ik het gewoon, scheelt boel gedoe helemaal in een scrog opstelling waar het toch al zweten is vanwege de drukte op het net :D

 

Bij mamma's met spint werkt het ook goed... ik was na 2wk alles kwijt door meest aangetaste bladeren gewoon te verwijderen ipv blijven bestrijden, er is altijd wel een plekje wat je mist is mijn ervaring.

 

70gr ga je makkelijk halen, nu het netje niet helemaal zo gevuld is als je wilde heb het toch zijn voordeel.. toppen kunnen nu wel meer ruimte innemen :wOOt

 

Hoe zit het met jouw nachttemperatuur?

Ook beneden de 20C met die kou van afgelopen tijd buiten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn nachttemperatuur is minimaal 19 graden, maar doordat ik bodemverwarming gebruik is mijn medium continu boven de 20 graden.

 

Ik kan de blaadjes met meeldauw wel verwijderen maar dan doe ik mijn experiment teniet :wave:. Voorlopig ben ik erg onder de indruk van wat cleanlight doet met je meeldauw. Je weet zelf ook wel dat als je ergens een bron hebt het echt binnen no-time door je hele hok zit. Ik laat het zitten om te zien of ik verspreiding kan tegenhouden en dat lukt op dit moment wonderwel goed!

 

Als je een PL lamp op je bladeren legt dan verbranden ze, echt wel ;) Afstand tot de lampen is momenteel 3-5 cm. Een aantal blaadjes heeft wel verbrandingsverscjijnselen door de intense UVC omdat ze al een paar weken net een cm onder de buis de volle laag hebben gekregen.

 

Verder heb ik nog steeds twee kleuren lampen erin zitten, een groei en een bloei lamp. Voeding: Gold Label A&B 2 ml/l, 1/4 Ultra MG 1/4 Ultra PK 1/2 BatBoost.

 

Meeldauw, maar onder controle

post-5211-1293714931_thumb.jpg

 

Vóór het lamp ongelukje:

post-5211-1293715013_thumb.jpg

post-5211-1293715052_thumb.jpg

 

Na het lamp ongelukje:

post-5211-1293715088_thumb.jpg

post-5211-1293715114_thumb.jpg

 

Paar topjes

post-5211-1293715141_thumb.jpg

post-5211-1293715168_thumb.jpg

 

Stam

post-5211-1293715191_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat vd vloerverwarming is een goede, helaas is mijn matje nu in gebruik met stekjes maar ik ga denk ik maar ff aan de gang met waterbak, aquariumverwarmer en circulatiepomp en wat tuinslang wat nu allemaal ligt te verstoffen van oude DWC setup.

 

 

Die UVC komt vd cleanlight toch?

blijven ze daar ook niet gedrongener van?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie weinig verschil met de strekking t.o.v. mijn vorige kweekjes, ik ben het ook pas in gaan zetten tijdens de tweede week bloei. De internodeafstand is niet significant kleiner.

 

Het vaststellen van de juiste dosis middels trial and error kan ik overigens niemand aanbevelen :wave: - een paar seconden teveel licht en je hebt echt problemen. Ik ben er al wat langer mee bezig nu en kan zien wat er gebeurt maar ik zit ook al dik over mijn limiet heen met pak hem beet 3 seconden. Zeker omdat ik de buis niet beweeg, maar op twee plaatsen onder de kap plaats. Je ziet dat ondermeer in de opkrullende tandjes van het blad op de macros en wat verbrandingsverschijnselen. Dat is zeker niet ec, daar is het te plaatselijk voor en overeenkomstig met de mate van UV belichting.

 

Maar aan de andere kant maak ik het de plant ook wel moeilijk door de meeldauw niet te verwijderen. Wat mij betreft is al duidelijk bewezen dan meeldauw controle met UVC perfect werkt. Liever een paar verbrande blaadjes dan een mist van zwavel over mijn toppen, en wellicht dat de UVC dosis ook nog iets doet met de trichome ontwikkeling, je weet het nooit.

 

Mijn vloerverwarming bestaat uit een heel goedkoop verwarmingskabeltje kabeltje, die ik zig/zag over een metalen legger laat lopen die onder de legger waar de bak op staat. Belangrijk met die kabels is dat ze hun warmte kwijt kunnen, dus ik heb hem op een metalen legger gemonteerd (liggend, niet hangend).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf ook zo'n kastje staan en weet precies wat je bedoelt met die leggers ;)

na jouw topic heb ik nog getwijfeld of ik mijn kast ook om zou bouwen maar zo gelaten en een keldingkast die over was gepakt.

 

idd beter licht dan zwavel over je plantjes, wel apart dat het zo heftig is vd plantjes :wave:

beetje vergelijking met een zonnekanon ;) maar dan geen UVB maar UVC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze gebruiken hoge dosis om planten te ontbladeren ;) Probleem is alleen dat ze dan dood gaan en er nog niet afvallen :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk W.... maarre hoe oud is die stek?

lijkt wel 5 jaar jaartjes of niet?

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee hoor, deze was nog maar een jaartje oud en altijd redelijk kort gehouden en uitgedund, een backup.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...