Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

home grower

meer kwh opgeven dan verbruikt

Recommended Posts

Hallo,

 

Was net op de site van mijn stroomleverancier en werd gevraagd om mijn meterstanden in te vullen. Ik verbruikte normaal heel weinig 1200 kwh per jaar.

 

Nu ben ik sinds kort bezig met een kweekje, 600 watt lamp 12 uur en kacheltje die mijn tent op 18 graden houdt. Verbruik nu 11 kwh per dag.

 

Nu wil ik volgend jaar 2 hokjes hebben met 600 watt erin die allebei 12 uur gaan draaien zodat ik geen kacheltje meer nodig heb (nogal zonde van de electriciteit i.m.o.)

 

Nu zit ik er aan te denken om alvast 2000 kwh meer op te geven dan ik heb verbruikt. Zouden ze dat kunnen zien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het niet erg logisch klinken. De kwh die je door geeft zijn toch van die je al verbruikt hebt ?? niet van wat je gaat verbruiken. Met andere woorden je betaald voor iets wat je niet hebt gebruikt. :D

 

Maar goed ben zelf geen binnen kweker en kan er totaal naast zitten.

 

groeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou me er niet al te druk over maken maar als je er slecht van slaapt gewoon kappen met kweken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet dat ik er slecht van slaap, maar vraag me gewoon af of ze kunnen zien dat je minder hebt verbruikt dan je hebt opgegeven.

 

Als ik nu 2000 kwh meer opgeef zit ik op ongeveer 3500 kwh (landelijk gemiddelde) en heb ik alvast een buffertje voor volgend jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich lijkt me dat geen slecht idee, ze merken het niet op zolang niemand de meter komt opnemen of een tussenmeting doet..

 

Scheelt je ook met de afrekening op het einde van het jaar aangezien je maandelijkse termijn wat omhoog gaat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Home Grower,

 

Waarom zo moeilijk? Als je in Nederland woont hoog je toch gewoon je maandelijkse voorschot op.

Betaal je nu 100 euries .. hoog dan het voorschotbedrag op tot wat je gaat denken wat je maandelijks kwijt zal zijn.

Eens per jaar zie je of je goed hebt gegokt bij de jaarafrekening.

PF

 

Het verhogen van je maandelijks voorschot .. is een telefoontje ... of je kunt in vele gevallen via de internetsite van jouw stroomvoorziener zelf je nieuwe voorschot doorgeven. Fluitje van een cent .. en via de stroomcalculator te vinden onder de Extra button hier op WF .. kun je een inschatting maken wat je ongeveer kwijt zal zijn aan geld.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu zit ik er aan te denken om alvast 2000 kwh meer op te geven dan ik heb verbruikt. Zouden ze dat kunnen zien?

 

nee ,kunnen ze niet zien, als je geen slimme meter hebt...dus google je meter even... ;)

 

met 2 tentjes draaien om stroom voor kachel uit te sparen dat kan idd...maar bedenk dan dat je waarschijnlijk beslagen ramen krijgt, cq je behang gaat schimmelen....want bijna al het water, wat je geeft aan je chicks, blijft in huis hangen :D

een oplossing zou kunnen zijn met cooltubes je huis te verwarmen...en een klein beetje vochtige lucht uit je tent naar buiten aftevoeren...denk er maar eens rustig overna...

 

cooltubes hebben ook weer lichtopbrengst nadelen... :lol:

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk netr als hier ken je dat nooit doen

heb digitale meters die bij de leverancier is uit te lezen met 1 druk op de knop

dus ik zou t nooit doen maar wie ben ik he

denk logisch en betaal alleen wat je hebt verbruikt.

 

als ze zouden komen nameten en ze zien dat je teveel heb opgegeven gaan er daar ook lampies in t hoofie branden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je bij eneco zit... gewoon inloggen bij mijn eneco, en daar kan je je maandbedrag aanpassen naar wat je wilt... Zal bij andere leveranciers niet heel anders zijn denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites
je teveel heb opgegeven gaan er daar ook lampies in t hoofie branden :lol:

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

In belgie geef je 1 jaar zelf je meterstand door en het jaar nadien kome zij hem opnemen.

Verbruikte normaal 2000kw en dit jaar 5000 ongeveer,en daar vraagt niemand na,betaal wel altijd mooi op tijd.

 

grtj blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een rond getal naar boven gaat scheelt de meterstand maar 1 cijfer. Kan nooit een probleem worden lijkt mij. Biivoorbeeld 15865 ipv 13865. Zal niemand van wakker liggen als de meteropnemer later lager uitkomt.

Andersom wel:

als je een laag verbruik opgeeft en er nog een paar kwekers die je niet kent toevallig op dezelfde wijkcentrale zitten die het ook niet opgeven, dan kun je wachten op een wijkmeting en dan valt alles op wat regelmatig schakelt. Ze zijn niet achterlijk bij de netbeheerders.

 

Dus ik vind een strategie waarbij je al meteen je verbruik verklaart absoluut de beste.

 

My2cents

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje opvoeren van te voren kan geen kwaad. je hebt een klein hokje dat scheelt ook een hoop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon voorschot verhogen via internet en dan lekker doen wat je wilt doen.... Het boeit hun niet hoeveel je gebruikt als je maar betaald...

 

En anders heb je een leger aan hagedissen en je vrouw heeft een nieuwe zonnebank je ken van alles verzinnen :verrygood

 

Zo heb ik jaren lang tropische vissen gekweekt en verbruikte toen meer als dat ik nu gebruik en krijg elk jaar een berg geld terug :wOOt

 

Dus maak je niet druk gewoon betalen thats it :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...