Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

goombaaking

9x Superlemon haze

Recommended Posts

ok, ik ga de grootste morgen toppen, de grootste kan ik toch het bste in het midden zetten zodat deze aan alle kanten in het net kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met de kleine in het midden gaan die iets harder en komen ze wat dichter bij de grote dames..!!!

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

toppen is makkelijker (hele groei scheut)

Maar fimmen geeft (vaak) meer nieuwe groei scheuten maar is iets lastiger (net boven de onderkant van de groei scheut)

Dus als je het aandurft beter fimmen, maar dan heb je wel de kans dat je alleen maar blad beschadicht en de groei remt..

 

Succes, mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, ik wacht nof even met het toppen, de nieuwe groeischeuten zijn in mijn ogen te groot, wacht liever nog 1/2 dagen dat dat ook weer bladeren zijn, zonde om weg te knippen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker zo, lekker breed en groen.

Maar uh, waarom niet een 400 of 600 watter erboven hangen ipv 250?

Share this post


Link to post
Share on other sites
@goombaaking koop een spuit met sproeier om bladvoeding te geven, spuit alleen de bovenlaag elke dag vochtig, dan krijgen ze niet teveel vocht en hou je je aarde bovenin vochtig. Geen dan als het echt nodig is water, verder niet. Zo gaan je wortels wat sneller en worden ze niet lui.

als de bladeren de aarde bedekken kan je hiermee stoppen en gewoon bewateren.

Ik zou er geen nieuwe zaaiingen bij doen, zet je potten in een u vorm dan groeit het zo dicht. Ze groeien toch naar het licht toe...

 

succes :)

 

 

EIGENWIJS !!

 

je kan iets op het forum posten en zeggen dat je hulp wilt maar dat je het dan niet doet is een beetje vreemd?

ik snap t niet, denk je dat we je de vernieling in helpen en slecht advies geven?

 

je aarde bovenin is te droog ;)

 

behandel elk plantje naar zijn behoefte en vertroetel de kleinere. Je hebt nu al flinke verschillen hoe ga je dat recht trekken?

je plantje horen nu mooi lichtgroen te zijn en elke dag te groeien.

 

ik zeg zonde :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem is, ik heb het redelijk druk, ik heb mijn opleiding, werk en nog wat nevenzaken. heb wel sochtens even tijd om ze water te geven etc maar moet even kijken wanneer ik het red een spuit te gaan halen. vandaag hoef ik niet te werken dus zou een optie zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de bovenkant van je aarde vochtig maken is 1 seconde werk

 

gewoon water derop pleuren zodat het nat is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag bij de gamma een mooie drukspuit met lans gaan halen zodat ik de bovenlaag mooi kon bevochtigen en meteen het probleem opgelost hoe ik de achterste plantjes water ging geven als het scrognet er hangt (wat ik trouwens vandaag heb opgehangen, nog iets te hoog, morgen plantjes toppen + foto's)

Share this post


Link to post
Share on other sites

afgelopen week getopt, nieuwe groeischeuten beginnen nu goed door te zetten

Die rechtsmidden en rechtsachter beginnen bij te trekken gelukkig, gaan misvormde bladeren meer.

gallery_27076_11167_2131090.jpg

 

 

 

Die rechts achter en midden niet zo, volgens mij is die midden gewoon een met een genetisch foutje, heeft lichtere bladeren, had een keer 2ml canna terra vega meegegeven, maar reageerde daarop met verbrande puntjes, ook zijn de bladeren smaller en scherp.

 

die midden achter heeft vlekken, calcium of magnesium tekort?

gallery_27076_11167_677327.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe kan je zulke verschillen hebben, wat doe je anders dan, dit is niet normaal :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik ieg nooit meer plagron aarde, vorige keer aarde van de gamma, beetje bijgevoed en nergens problemen mee.

terwijl nu sowieso de temp al veel beter is, 22 licht uit net geen 27 licht aan.

 

hoe ou ik het beste alles gelijk kunnen trekken en sowieso die verkleuring bij die rechtsachter wegwerken.

die middenachter is gewoon een mongooltje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei die achterin lijken een tekort aan alles te hebben of een overschot aan water. Aangezien et maar aan 1 kant van je tent is vraag ik me af of de luchtcirculatie wel helemaal in orde is. Is het niet windstil aan die kant? Ze lijken totaal geen voeding op te nemen. Het bij rondje SLH dat ik gedraaid heb was juist de slh de sterkste, en had pas na een paar weken bloei van deze verschijnselen (bij mij Ca en Mg tekort) maar dit ziet er ernstiger uit, en vooral veel te vroeg. Misschien eens de potten wegen en kijken of ze niet te zwaar zijn. Als ze ongeveer hetzelfde kregen als de rest verdampen ze misschien minder. Heb je een circulatie fan hangen?, en kan die misschien nog wat harder?

 

Als je alleen naar het blad kijkt zou ik geneigd zijn aan een Mg en Ca tekort te denken, maar het hele plaatje wijst duidelijk naar 1 kant van de ruimte en dat kan ook een klimaat probleem zijn.

Laatste vraag: Weet je zeker dat je inlaat lucht schoon is, en de tent origineel?

 

Veel succes met het vinden van een oplossing,

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

momenteel zit er geen circulatie in, helemaal niet aan gedacht, maar dit zal neit de oorzaak zijn van de bladproblemen, de inlaat is passief.

 

ja die middenachter lijkt mij gewoon een mongooltje.

die rechtachter mist gewoon voeding

die linksachter en linksmidden dacht ik eerst dat ze teveel water hadden, omdat de bladeren dik uitzagen, bij nadere inspectie voelde deze enorm droog aan, meer water gegeven en nu trekt het langzaam bij, maar ik geef ze echt meer water in vergelijking met de rest. Het lijkt erop dat de wortels minder water opnamen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel enkele opmerkingen. Neem eens meer foto's! Je toont ons alleen maar de problemen en die worden oppervlakkig getoond. Fotografeer eens ieder plantje apart, zo kan je goed zien welke het slecht doen en welke het goed doen. Zo kunnen we ook beter helpen. Bij de vorige foto's zie je niet eens de plant links vanvoor!

 

Verder is bevochtigen erg belangrijk! Onze plantjes hebben graag een middelvochtige grond die heel erg luchtig is! Dus aandrukken van de aarde en dergelijk is uit den boze! Verder geef je ook altijd water vanboven, dat drukt de aarde samen en uiteindelijk zakt die. Kijk eens onder het bladerdek van je planten hoe het zit en of er eventueel geen wortels bloot liggen. Koop misschien ook een verstuiver om boven je planten te spuiten en zorg voor een schaaltje zodat je water vanonderaf kan geven. Dat vind ik persoonlijk beter. Hoe zit het trouwens met de luchtvochtigheid in je tent?

 

Met Superlemon Haze heb ik geen ervaring, maar de plantjes zijn ondertussen toch wel al groter geworden. En als ik het goed bekijk staan ze wel nog altijd in heel erg kleine potjes. Dat kan ook het voedingsprobleem geven. Verder kan het geen kwaad om die plantjes eens te wisselen van plaats, zo kan je zien of het probleem bij je tent ligt of effectief bij de voeding en / of de zaadjes. De volgende keer werk je ook beter even, zo heb je geen lege ruimte in het midden. :lol:

 

Respecteer je plantjes: in hun donkere periode laat je ze volledig met rust! Ondanks wat ze hier zeggen vind ik het toch mooie plantjes! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

het water geven word gedaan met een ''onkruidspuit'' waarmee je ook kan vernevelen, dit doe ik natuurlijk ook.

net even fan opgehangen en de probleemplantjes wat calcium gegeven.

 

linksvoor staat een zaadje wat later is gekomen deze heeft echt een paar dagen niet gegroeid en ziet eruit alsof die net een week oud is, ook deze heeft zn gele vlek. calcium, zou neit weten wat anders, heb dit nog een keer gezien bij een plantje.

 

ieg nooit meer plagron mix voor mij mee, ik denk dat deze toch meespeelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fan opgehangen, dat is altijd goed.

Passieve of actieve inlaat heeft er nagenoeg geen invloed op.

Ik kijk daarnaar omdat een plant eerst water zal moeten verdampen voor die water op kan nemen. En als een plant geen water op neemt heeft ie aan alles tekort. En deze planten zien er uit of er veel meer mist dan Ca en Mg alleen. Overigens prima dat je Ca meegeeft. Nu je een fan hebt opgehangen kun je het "niet verdampen" uitsluiten. Overigens als je een Ca tekort hebt staat Mg te trappelen om ook een tekort te worden. Dan kun je morgen meteen ook wat magnesium nitraat bijgeven. Niet te veel, gewoon om een tekort voor te blijven.

 

Overigens als je denkt dat je aarde niet zo best is, kun je het best een voedingsschema aan houden dat enigszins op Hydro lijkt. Slechte aarde blinkt ook uit in een snel tekort aan Mg en Ca, dus daar kun je best eens gelijk in hebben.

 

Succes

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...