Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

zeiksnor

Hawaiian Snow om wiet olie te maken

Recommended Posts

Hey snorro :verrygood

 

Als je die plantjes kleiner wil houden, is het dan niet raadzaam ze wat langer onder de TL's te laten staan? Of eventueel even een MH te gebruiken ipv HPS totdat de groei eruit is?

Ik weet niet hoe dat juist zit, maar ik denk dat als je voorgroeit onder TL dat ze dan onder de hps, als de groei er nog niet uit is, nog erger gaan strekken dan wanneer je ze van in 't begin onder hps zet door die plotse verandering van kleurtemperatuur.

 

Groeten,

Kristof

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P nou daar zet je me wel even aan het denken :verrygood

 

dat zal mischien wel gaan. maar ik denk dat je daar door toch veel minder gewicht over houd aan het eind.

maar dit weet ik absoluut niet zeker. dit zou best wel eens heel erg mee kunnen vallen.

 

waar ze nu staan kunnen ze nooit langer dan 3/4 weken blijven staan. daarvoor zijn de potjes gewoon veel te klein. ga je ze over potten in grotere potten passen ze niet meer allemaal onder de tl buizen dus dan zou je meer tl buizen er boven moeten hangen.

dat is natuurlijk wel een optie. eerst onder deze tl buizen geslacht laten kiezen en daarna in een grotere bak over zetten met meer tl licht er boven. en dan zodra ze uit de groei zijn een hps er boven. lijkt me heel intresant om eens te proberen.

al denk ik wel dat het gewicht gaat kosten omdat je een groot gedeelte van de cyclus aan het vertragen bent. en ik niet zou weten of ze dan nog steeds de power hebben om als ze uit de groei zijn en onder hps komen nog steeds gas kunnen geven om de dezelfde dikke toppen te maken als all the way onder hps.

en je natuurlijk kleinere planten krijgt wat natuurlijk wel weer op te lossen is met meer planten onder 1 lamp.

 

verder strekken ze niet door de kleur verandering. dat zal minimaal zijn denk ik. ze groeien veel harder ook in de hoogte natuurlijk, omdat ze vele malen meer en ander licht krijgen. en ze strekken als het licht veel hoger hangt.

 

maar als je de plantjes zo op kweekt zo als ik nu doe. krijg je hele compacte plantjes met de internodes heel dicht op elkaar. waardoor strekken zo goed als onmogelijk wordt.

verder heb ik hoogte zat in dit hok. de planten kunnen nu 1,80 hoog worden met de lamp op 70 cm afstand, dus dat is perfect :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoogte heb je inderdaad wel genoeg zo te lezen, had ik dat ook maar :verrygood

 

Denk je dat je ook gewichtsverlies gaat maken als je er een MH boven hangt tot de groei eruit is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan moet ik eerst even gaan kijken wat MH is :verrygood

 

ik heb nu gezioen wat MH is. maar ik zou het echt niet weten. tot nu toe kan niks tegen hps op. in combinatie weet ik het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

Ik zat zo ff de foto's te bekijken, maar heb je nou de zaadjes er verkeerd om in gestopt?

Kon niet zo snel teruglezen of er al een opmerking over gemaakt is, dus bij deze dat ik het nog even meld.

 

lijkt namelijk volgens de foto's of je zaadjes erin hebt gestopt met de wortel omhoog.

 

Mvg,

Share this post


Link to post
Share on other sites
:verrygood dat maakt niet uit als het goed is. dat beginnend plantje weet zelf welke kant die op moet. je zal zien dat ze straks allemaal op de goeie manier boven komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, het enige voordeel aan liggen klungelen om een zaadje niet ondersteboven te steken dat ik ooit heb kunnen ondervinden is dat ze iets sneller bovenkomen.

De zwaartekracht van de aarde (waar ik wel eens ruzie mee heb :verrygood ) zorgt ervoor dat dat zaadje z'n weg vindt. Ik heb ook nog nooit iemand tegengekomen waarbij er wortels boven kwamen en blaadjes onder de grond groeiden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze met de wortel omhoog plant, gaat deze vanzelf naar beneden groeien.

En soms komt inderdaad de wortel even boven piepen, om dan snel weer met een boogje naar beneden te verdwijnen.

Het kiempje trekt op die manier heel makkelijk z'n helmpje af, en deze blijft achter in de aarde.

Zo heb je nooit last van zaailingen die met hun helm nog op boven komen.

 

Het is dus juist de goede manier van planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en zo is het maar net. bedankt voor deze goeie informatie :verrygood

 

ze zijn allemaal boven op 1 na, sommige nog maar heel weinig maar ze zijn zichtbaar. of eigelijk op 3 na. de 2 die in alleen hydrodensa stonden waren uit gedroogd. wat feitelijk mijn eigen schuld is. jammer maar het zij zo. mischien als ik daar wat op weet te vinden ga ik het nog eens proberen.

 

ik heb de tl bak weer een paar centimeter omhoog gehaald omdat ik het te heet vond worden. de klok gaat over 5 min op 12/12 :P de spees cees manier :)

 

voorlopig volgen er alleen maar suffe foto,s maar je bent een hobbyist of niet ^_^

 

de eerste dat die ook maar de beste mag worden

med_gallery_8034_11157_1019011.jpg

 

med_gallery_8034_11157_131206.jpg

 

gallery_8034_11157_134112.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hawaiian snow, heerlijke geur en smaak, en mooie planten!!

Leuk om te volgen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Snor. Je kunt alle tijd aan de dames en de olie spanderen. Hoorde uit betrouwbare bron dat je ff een weekje "vrij" bent. Hopelijk ben je snel weer op het net voor een up-date.

Succes met de Hawaiiaanse dames :wub:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi jongens, kristof, groengoud en Sr. Smoke-A-lot bedankt. en in het bijzonder wil ik green lady bedanken die heeft er voor gezorgt dat ik weer een hele grote stap voorwaards heb kunnen doen ;) :lol:

 

zo als green-lady al zei had ik een ban van een week. welke ik goed gebruiken kon. ik was laatste tijd wat gefrustreerd in de mensen. en dat ging zich uiten in zeuren en soms verbaal gedrag. iets wat ik absoluut niet wil. en ben door de ban weer terug op aarde :lol: waardoor we weer vol gas voor uit kunnen.

 

hier nog wat foto,s van de Hawaiian Snow

 

het was toch te koud in het hok. waardoor de planten een lichte achterstand hebben. met licht uit was het 14 graden en met licht aan 0ngeveer 19 graden.

ik heb nu een 600 w hps lamp als verwarming op gehangen, waardoor de temperatuur s,nacht nu op ongeveer 17 graden is en overdag zo,n 23,5. nog te koud. maar voorlopig moeten we het hier even mee doen.

verder ben ik aan het twijfelen om alleen 2 x 600 watt op te hangen en daar onder 1 grote bak te maken.

 

med_gallery_8034_11157_466755.jpg

 

med_gallery_8034_11157_816711.jpg

 

med_gallery_8034_11157_168496.jpg

 

med_gallery_8034_11157_583310.jpg

 

med_gallery_8034_11157_135684.jpg

 

med_gallery_8034_11157_631997.jpg

 

med_gallery_8034_11157_411122.jpg

 

med_gallery_8034_11157_90369.jpg

 

even snel op gehangen. ik weet het de kap moet nog schoon gemaakt worden :D

med_gallery_8034_11157_235411.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, welkom terug zeiksnor :lol:

 

Ik begrijp je volledig hoor, ik heb ook wel eens van die momenten, en ik hoop dat ik mezelf hier op het forum daarin niet tever laat gaan want het is niet bepaald iets om trots op te zijn :D

 

Dat begint daar zo te zien stilaan een mooi olieveldje te worden ;)

 

Kan je om die temperatuur wat hoger te krijgen voorlopig niet je vsa bij in de ruimte hangen? Dat scheelt toch meteen weer enkele graden zou ik denken?

 

Groeten,

Kristof :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

 

yo Znorro was jou gerel misgelopen zo te zien, welkom terug in ieder geval :lol:

Die Hawaian Snow wordt volop outdoor gekweekt hiero en is een (H)eerlijk wietje voor de medigebruiker

Ik zoek een mooi plaatsje achter in de zaal en kijk met je mee

 

keep ´m green :D

 

 

salu2

Pierre Paf

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: welkom pierre leuk dat je mee kijkt.

 

bedankt kristof. de vsa hangt al in de ruimte. maar daarom wil ik er toch nog een 600 w bij hangen. of ik daar nu een kachel voor bebruik of het zo doet,.. dan kunnen er wat meer planten bij ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Zeikie

 

Ik kom ook effe meevolgen als ik mag... :)

Lag effe in een deuk toen ik dat van je sleutels las... waar een druppeltje olie al niet schuldig aan is! ;) Of zou het niet stilaan aan de ouderdom liggen!! :D

 

Zie toch maar dat je een ph metertje bij de hand hebt... hoe was dat ook alweer.... meten is weten, gokken is geen geld in de sokken????!!!! :lol:

 

Succes makker!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: bedankt lion. die ph/meter komt er van de week natuurlijk

 

p.s: het is bij mij meetal een stuk meer dan een druppeltje ;)

 

 

dat was de goeie hoor met die sokken. net zo iets als hoge bomen lange planken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zitten ze er al lekker warmpjes bij of heb je ze een sjaal en muts opgedaan ;)

 

Op Hawaï is het meestal tropisch warm met een lekker vochtig briesje daar houden ze wel van

Schenk je zelf een lekkere cocktail en doe zo´n Hula Hula dansje :D dan knallen die toppen door het dak haha

 

keep ´m green :)

 

 

salu2

Pierre Paf

:lol:

 

 

edit: zo´n dansje hehe :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: ik zit al van af het begin van dit verslag in m,n hoela hoep rokje. en je weet het he, net als dat ik m,n planten water geef in de string van m,n vriendin, is dit ook waar ;)

 

nou vandaag hebben ze het wel koud gehad. ik had vanochtend haast en ben ik vergeten de kachel hoger te zetten. het is s,nachts daar door 12 graden geweest. het begint nu weer tegen de 18 aan te lopen. nog een uurtje en we zitten weer acceptabel

Share this post


Link to post
Share on other sites
..... maar daarom wil ik er toch nog een 600 w bij hangen. of ik daar nu een kachel voor bebruik of het zo doet,.. dan kunnen er wat meer planten bij :)

 

Zo hoort het Snorro :D . Hupla, een lampje erbij en gaan met die dames ;) .

Mooie combo met je hoela rokje en je Hawaii-dames :P

 

Keep them green, and make them white :)

 

Succes Snorro :)

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) dat gaan we zeker doen. en wie weet doen we eens gek en hangen we er nog 1 bij :P wie weet is het nog wat frisjes met 2 lampen :)

 

morgen is het wel weer tijd voor wat foto,s. zo saai in het begin. en het begin ging niet echt soepel. maar het gaat helemaal goed komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat niet soepel. eerst stonden ze te koud. en was de luchtvochtigheid al erg laag rond de 30 % en nu de temperatuur goed is is de luchtvochtigheid extreem laag. de luchtvochtigheidsmeter geeft alleen nog maar LO aan :P

 

en dat is goed aan de plantjes te zien. de blaadjes trekken krom. morgen ga ik een plantenspuit halen om ze regelmatig te besproeien.

dit heb ik nog nooit mee gemaakt met zaad. maar de luchtvochtigheid is ook nog nooit zo extreem laag geweest

ven volgens mij is dit een gevoelig soortje net als de kweker ;)

tips zijn heel erg welkom

 

med_gallery_8034_11157_209492.jpg

 

gallery_8034_11157_381240.jpg

 

med_gallery_8034_11157_1308905.jpg

 

med_gallery_8034_11157_129144.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...