Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

El Magico

Powerplant stekken 28 stuks onder 648Watt T5

Recommended Posts

Update! Vandaag dag 56. Morgen officieel week 9, Dag 43 12-12

 

Jammer dat er zo weinig reacties komen. Het gaat naar mijn idee niet erg goed. De toppen zijn wel groot,

maar niet echt stevig of compact. Ook vallen de kleinere toppen zwaar tegen(wel veel THC deze keer).

Die roestvlekken op de bladeren blijven erg vaag en snap niet wat er aan de hand is. De bladeren zijn ook

erg droog die de roestvlekken hebben. Ik heb me perfect aan het voedingsschema gehouden van Advanced Nutrients.

 

Ik had gehoopt dat de voeding van Advanced Nutrients een flinke verbetering zou leveren, maar dit valt toch

erg tegen. De volgende keer weer Plagron voor mij. Dat AN is me veel te duur. Ook had ik bij mijn vorige ronde

gescrogt wat naar mijn idee meer resultaat gaf onder mijn T5 verlichting.

 

Ook heb ik enkele donkere vlekken gespot in de toppen. Weet niet of het goed te zien is op de foto's.

Weet iemand wat dat kan zijn?? Geen schimmel in ieder geval, want weet hoe dat is.

 

Midden bovenkant van de top. Helaas niet goed te zien.

gallery_19633_11131_299719.jpg

 

gallery_19633_11131_546576.jpg

 

gallery_19633_11131_223174.jpg

 

gallery_19633_11131_272392.jpg

 

gallery_19633_11131_503090.jpg

 

gallery_19633_11131_590497.jpg

 

Greetz El Magico

Share this post


Link to post
Share on other sites

PP.. die vreten :wave:

 

Als je het mij vraagt ondervoeding en een tekort aan sporenelementen en, paarse steeltjes, wat te koud als het donker is waarschijnlijk of te nat staan als lampen uitgaan, zo krijg ik altijd die paarse steeltjes..

 

Denk dat calcium al 1 vd dingen is die je mist, torsten had er met AN ok last van met S5 en dat zijn ook vreters..

Check zijn topic eens qua EC waarden (voorzover hij dat nog vermeldde), mischien geeft je dat wat meer inzicht?

 

Succes en hoop dat je probleem getackeld krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie.

 

Die Paarse steeltjes is niks aan te doen. Ik kreeg de temp niet omhoog. Wat bedoel je met sporenelementen?

 

Calciumtekort denk je? Ik de de EC en Ph van mijn grond is meten.

 

Zou hier wel ontzettend van balen, omdat de voeding van Advanced Nutrients zelf de PH zou moeten regelen. Hoop

geld voor de voeding betaald en dan dit. :wave:

 

El Magico

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tovenaar,

wat voor een voedingsschema hou je nu aan?

Zoals als ik het zie, en hier ga ik met LC mee, mag de voeding meer omhoog.

De ph-waarde van de grond en de voeding is, denk ik, goed, maar misschien zitten er nu te weinig voedingstoffen in.

De powerplant is een stevige eter en ze moeten nog een of twee weken.

 

Had je al op spint gecontroleerd?

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi kweekje.

al wat tegen je spint gedaan?

 

 

Leuke toppen

 

veel succes met de laatste weken ;)

 

:wave:

 

Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mensen, wederom een update!

 

Vandaag dag 60, dag 49 12-12( week 8 bloei dus)

 

Ik denk dat ik gister voor de laatste keer voeding heb gegeven en ga spoelen. Mocht het meevallen kan ik dinsdag of

woensdag nog voor de laatste keer voeding geven.

 

Ik zie ook steeds meer donkere plekken(zeer donker bruin-zwart-paars) terugkomen in de bovenste gedeeltes

van de planten. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

 

@ Torsti en Elmo: Nee er is absoluut geen spint aanwezig. De PH en EC van de grond zitten inderdaad gewoon goed. Ik

ben bang dat ik met ondervoeding te maken heb gehad. Vind het echt zwaar balen dat dit met deze dure voeding mis moet

lopen. Ik heb een vermogen uitgegeven en had veel meer resultaat verwacht.

 

Foto's:

 

gallery_19633_11131_69191.jpg

 

gallery_19633_11131_621198.jpg

 

gallery_19633_11131_531673.jpg

 

Donkere plekken te zien? Iemand een idee?

gallery_19633_11131_582765.jpg

gallery_19633_11131_500103.jpg

 

Northern Lights:

gallery_19633_11131_176637.jpg

gallery_19633_11131_177444.jpg

 

Greetz El Magico

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie volle toppen.

 

Alleen mis ik bij jou inderdaad de vele kristallen. Ik kweek met spaarlampen, maar ik heb veel meer kristallen dan jij heb.

Ook al zijn jou toppen wel voller dan die van mij (komt denk ik door mijn verzuipperiode)

 

gallery_28245_10972_1794527.jpg

 

Verder ziet het er allemaal netjes uit. Zelfde Fan als mij en ook radiatorfolie zie ik :wave:

 

 

Mooi kastje. Wordt toch stieken ook geil van T5. Spaarlampen gaan best snel stuk heb ik in de gaten. Al 3 groeilampen kapot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paars ook op de bladeren?

 

Volgens mij dan een K tekort en wijst idd op ondervoeding.

Kun je nu verder zo laat id bloei weinig meer aan doen mmaar wel iets om de volgende ronde rekening mee te houden (mocht je weer PP gaan zetten).

 

Aan de voeding alleen zal het niet gelegen hebben :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi El Magico,

Ben je zeker dat het pp-stekken waren? :wave:

Je bent nu op dag 50 Bloei en de planten zien er nog absoluut niet oogstrijp uit.

Normaal staat een PP toch 8 tot 9 weken?

Zit er misschien een paars soortje doorheen, welke de bloeitijd verlengt?

Ik zou doorgaan met voeden.

 

Welke buizen heb je erboven hangen?

Kun je het voedingsschema plaatsen?

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Torsti

 

Nee ik ben er niet 100% zeker van dat het PP-stekken zijn. Maar kan me niet

voorstellen dat ze dat niet zijn. De normale bloei is inderdaad 8-9 weken bij PP.

Ik zit daar nu bijna aan. Echter is het zo dat de haartjes al wel aan het bruinen zijn.

Ik heb de trichomen nog niet bekeken.

 

Het is niet echt paars, eerder zwart. Het zit echt alleen op de bovenste

3 cm van de toppen. Helaas slecht te zien op foto's

 

gallery_19633_11131_647756.jpg

gallery_19633_11131_334166.jpg

 

 

Er hangen allemaal 827 buizen boven van Philips. Ik hou de voeding aan zoals aangegeven

op de site van AN.

 

Connoisseur A en B: 4ml/L per week

Voodoo juice 2ml/L week 1-2

Big bud en Carboload(beide poedervorm) van boven. week 2-3-4-5

Overdrive 2ml/L week 5-6-7-8

Mother Earth Tea Bloom vanaf week 3 2ml/L

 

greetz El Magico

 

@killzone

 

Zien er goed uit die toppen van je en idd lijkt het veel meer THC dan bij mij. Je hebt ook veel meer bladeren door

je toppen heen steken. Maar dat scheelt voor mij weer knipwerk. :wacko:

 

Greetz El Magico

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tovenaar,

hoe zit je met de lv en temp met lampen uit?

Wat ik zou doen:

1.) Handen wassen en desinfecteren met alcohol

2.) Effe een top voorzichtig openbuigen en een kijkje nemen, misschien met een loep.

3.) en daaraan ruiken

Ruikt het muf?

Ik vertrouw het niet, het lijkt op een begin van toprot.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Torsti,

 

Het is naar mijn idee geen toprot, want dat ziet er heel anders uit en die plekjes zitten er al zeker 2 weken.

Het is daarna ook niet erger geworden bij de toppen. Het is wel zo dat steeds meer toppen dit vertonen. Ze

ruiken niet muf en ze hebben ook geen bruine zachte plekken. Ik heb toprot wel vaker gehad maar dat zag er niet zo uit.

 

Wel valt op dat de bladeren zo afbreken bovenaan de toppen. Ik denk dat ik te maken heb met extreme voedingstekorten,

maar begrijp absoluut niet hoe dit met deze dure voeding kan gebeuren. Ik heb me echt aan het schema gehouden. Op dit moment

zijn de toppen in ieder geval niet fluffie meer bovenaan en keihard dus dat is wel positief.

 

Mijn LV kwam niet boven de 54% uit en is met de lampen aan rond de 42% gemeten op de helft van de toppen. Ik heb voor de

zekerheid, vanwege het vochtige weer buiten, de fan op maximaal gezet en het ventilatorrooster open boven het raam.

 

Ik zit vandaag precies op 53 dagen 12-12 dus 7,5 week bloei. Het zou dus binnen 1 week klaar moeten zijn

wanneer we uitgaan van net iets meer dan 8 weken bloei. Misschien dat ik nog 1 keer voeding ga geven voor 50%.

 

Van het weekend ook ff onder de loep houden.

 

Greetz El Magico

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi El Magico,

ik ben blij dat het geen toprot is!

 

Voedingstekorten kunnen vele redenen hebben, het moet niet per se an de voedingslijn liggen.

Vaak is het een ventilatie-probleem, de verdamping van de planten staakt of is te hoog, te weinig verse lucht of deze is niet goed

verdeelt over de planten.

Ik had altijd problemen en slechte resultaten gehad, zodra de ventilatie niet klopte.

Kijk maar naar de cocos-test van mij. :wacko:

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Torsti,

 

Daar ben ik ook heel blij mee, anders was het een ronde voor niks geweest.

 

Hoe kan ik controleren of ik slechte ventilatie heb?

 

Op dit moment heb ik de passieve gaten in de zijkanten en in het midden. Deze ruim volgens de berekeningen zoals ze

moeten zijn. Ik heb nu in totaal 5 fans draaien die de lucht circuleren door de kast heen. Dat is dus uitgesloten lijkt mij.

 

Verse lucht zou een issue kunnen zijn. Het enige waar de lucht vandaan kan komen is de overloop, badkamer en een kleine

kamer in huis. Die deuren staan op een kier. Er zit een ventilatierooster boven het raam, maar vanwege de kou is deze niet

geweest.

 

Hoe kan je controleren of de verdamping te hoog zou zijn? Ik geef van onder water zoals je weet en echt heet in de kast

wordt het nu niet.

 

Zou het ook door de kou kunnen komen als de lampen uit zijn. Temperatuur komt niet onder de 15 uit. De TMV zou deze

ronde ook een grote rol kunnen spelen natuurlijk.

 

De volgende ronde ga ik starten met feminised zaden. Ook komt er een 2*80Watt Duoflor bij en dus 5 extra planten.

Er komen 30 Northern Lights in te staan. Voor mij geen stekken meer(tenzij ik ze zelf maak)

 

Greetz El Magico

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vermoedt dat je 5 fans meer goed dan kwaad doen, zeker met een droge lucht aanvoer met "minder" verse lucht vanuit huis.

Ik zou voordat je groter gaat (meer licht/meer planten) 1st maar eens proberen je setup in orde te krijgen anders loop je straks weer achter de feiten aan en is het nog erger qua verlies :wacko:

 

Hoge verdamping kun je meten: neem een aardemonster en meet hier de ph en ec van volgens de 1:1.5 extractiemethode (150ml demi water aanvullen tot 250ml met aarde, kwartiertje laten staan, zeven en dan meten of als je een goede meter heb kun je id drab meten (kan ik wel met mijn Hanna growcheck B) ). Ga dan na wat je aan EC hebt gegeven en kijk of dit enorm afwijkt naar boven (meer dan 2pt want je plant zelf beinvloedt de EC ook), dan heb je een INDICATIE.. meer niet helaas, dan komt het aan op bodemonderzoek.

 

Als je problemen hebt met je klimaat maakt het niet uit hoe goed/duur je voedingslijn wel niet is, zelfs op alleen GL voorbemeste aarde en water krijg je problemen als de omgeving niet klopt, met een goede voeding duurt het vaak alleen wat langer voordat je het id gaten krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lostchild bedankt voor je reactie.

 

Het zou inderdaad door de 5 fans kunnen komen, want 1,5 week na het plaatsen van 3 extra is

de roestvorming op de bladeren gekomen. Echter had ik in mijn vorige kweek daar geen last van, maar

had toen wel veel minder THC vorming dan dat ik nu heb. Te weinig THC = Ventilatieprobleem?

 

Als het straks weer minder koud word buiten kan ik de ventilatieroosters in huis weer openen om zo de verse

luchttoevoer te verbeteren. Dan zouden die 5 fans geen kwaad doen toch?

 

De volgende ronde ga ik is extra letten op de verse lucht aanvoer en afvoer. Ik heb namelijk twee roosters aan

iedere kant van mijn huis en dus er moet dan voldoende verse lucht bijkomen.

 

Op dit moment denk ik dat het een combinatie is van verse luchtaanvoer, een calcium/magnesium tekort en de TMV.

 

Dit ga ik de volgende ronde allemaal killen hoop ik.

 

Greetz El Magico

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste allemaal,

 

Ik heb mijn problemen het weekend een beetje op een rijtje gezet en ben tot een conclusie gekomen.

In mijn ogen lijkt dit het meest logische.

 

Fosfor-tekort/geen opname

De paarse steeltjes die ik heb komen door een te koude kast wanneer de lampen uit zijn. De temperatuur

komt snachts namelijk op een minimum van 15 graden. Onder de 17 graden neemt de plant bijna geen fosfor

meer op en groeit hij in de nacht dan ook vrijwel niet.

Hier komen die zwarte/donkere vlekken op de toppen door naar mijn idee.

 

Oplossing: Kachel op 100% aan als de lampen uit zijn.

 

Calciumtekort

In week 5 bloei heb ik 2 extra fans in de kast gehangen die direct op de planten bliezen. In die dagen erna

zijn er roestvlekken verschenen op de bladeren wat zou duiden op een caciumtekort. De hoge verdamping van

de bladeren en blijkbaar het tekort aan calcium/magnesium hebben ervoor gezorgd dat de roestvlekken enorm

uitgebreid zijn. Hiedoor zijn de toppen wat fluffy gebleven in week 6-7.

 

Oplossing: Toch minder fans toepassen, misschien pas in de laatste 2 weken bij een te hoge LV. Voor de volgende

ronde ga ik Bud Candy toepassen waar magnesium inzit en in week 5-6 al starten met overdrive(magnesium en fosfor)

Voor de calcium moet ik nog iets verzinnen.

 

Luchtvochtigheid:

De luchtvochtigheid heeft vanaf week 3 rond de 40% gelegen. Ik wil deze daarom nu vanaf de eerste week

rond de 60% houden en deze langzaam gaan afbouwen.

 

Oplossing: luchtbevochtiger/mistmaker kopen

 

Ook zal ik deze kweek toch weer de PH gaan meten en deze onder de 6 gaan houden de hele kweek. Ook wil ik eventueel

een inblaas gaan aanschaffen zodat er beter circulatie plaatsvindt in mijn ruimte.

 

Greetz El Magico

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo bestelling @ wietforumshop geplaatst. B)

 

FF fotoupdate.

 

Nog 1 weekje met alleen water en volgende week vrijdag gaan ze naar alle waarschijnlijkheid om. Het

is mooi geweest en ik kan niet wachten tot de volgende ronde. Ik hoop as dinsdag de 25 Northern Lights

te gaan planten.

 

gallery_19633_11131_401749.jpg

gallery_19633_11131_22393.jpg

gallery_19633_11131_586245.jpg

gallery_19633_11131_617957.jpg

gallery_19633_11131_189432.jpg

gallery_19633_11131_245626.jpg

gallery_19633_11131_902380.jpg

 

Laatste foto: De Nothern Lights die ik als moederplanten op aan het kweken ben. Dit is voor gebruik

over 9 weken. :wacko:

 

gallery_19633_11131_993602.jpg

 

Greetz El Magico

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste kwekers,

 

Jullie advies is gewenst!

 

Op dit moment is op de meeste toppen meer dan 70-80% van de haartjes bruin. Ik heb een blad onder de microscoop

bekenen en daar kon is zien dat de trichomen half milky en deels amber zijn. Morgen gaan ze om. Het is toch zo dat de toppen

niet verder meer verdikken naar mijn idee? Een tweede bloei heb ik namelijk al gezien.

 

Ik zit nu officieel op Dag 60 12-12 dus 8,5 week bloei. Misschien dat ze nog 1 half weekje mogen, maar het komt mooi

uit, in het weekend knippen. Ik moet zeggen dat de planten t/m week 6,5 een erg zoet wietgeurtje hadden. Op dit moment

vind ik er een beetje een grondlucht aanzitten. Iemand een idee hoe dit mogelijk is? Ze zitten nu al 1 weekje aan de water en

krijgen nu niets meer.

 

Dan sluit ik morgen af op DAG 72 TOTAAL, DAG 61 12-12. Nog wat laatste foto's!

Zondag nog een totaaloverzicht van de toppen. En daarna de einduitslag. Nieuwe topic

alweer in de lucht, maar dat wordt een ronde met zaad dus nu nog weinig spectakel.

 

gallery_19633_11131_119846.jpg

gallery_19633_11131_753929.jpg

gallery_19633_11131_709564.jpg

gallery_19633_11131_111629.jpg

gallery_19633_11131_740371.jpg

gallery_19633_11131_504622.jpg

gallery_19633_11131_818906.jpg

Vergelijk met koffiebekertje, ja het kan ook koffiebekertjes kweken.

gallery_19633_11131_306273.jpg

 

Greetz El Magico

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind ze er al behoorlijk oogstrijp uitziet...

 

ik gok trouwens 535 :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi El Magico,

 

misschien dat ze nog wat aandikken, maar dat weet je nooit echt. volgens mij maak je de goede keuze.

 

dan kun je de energie in de nieuwe ronde stoppen, volgens mij ben je er zelf ook klaar mee. :verrygood

 

als je veel koffiebekertoppen hebt, zal de oogst misschien nog best mevallen.

En ik heb ook wel eens het gevoel gehad dat aan het eind van de ronde de geur minder sterk werd, maar of dit echt zo was? de wiet is altijd goed geworden, dus zal bij jouw ook wel zo zijn.

 

veel succes met knippen als je er aan toe bent,

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lchm: 535?? Hahaha daar zou ik een moord voor plegen deze ronde. Zeer onwaarschijnlijk.

 

@djzusie:

 

Ik ga inderdaad lekker hakken vanavond. En veel koffiebekers, nee helaas maar 3 ofzo.

Thanks!

 

Greetz El Magico

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat de trichomen half milky en deels amber zijn.

 

Ik zeg: de bijl erin! Veel knipplezierrrrrr

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...