Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Skafz

De voorbereidingen

Recommended Posts

Een goede morgen mede gorilla strijders!

 

Aangezien het jaar er weer bijna opzit kunnen we al gelijk beginnen aan de voorbereidingen.

 

Zoals ;

 

Nieuwe spots vinden

Zaden kweken

Op het web speure voor lekkere strains

Wat voedings mengsels opzoeken om je spot op te waarderen

 

etc etc etc..

 

Maar vorig jaar zat ik al met een probleem of juist een idee..

Ik wil al in julie augustus me eerste zaailingen kunnen oogsten!

Maar ook eind augustus en begin september en als het kan ook nog is begin tot eind oktober!

 

Nu is het een heel simpel reken sommetje ;

 

Autoflowers

Deense vroegerts

En Neerlandse buiten wietjes.

 

Het leuke is dat autoflowers een omtrekje hebben van ? hooguit 10/20 cm in dia..

Dus kan je er op 2 m2 ruim 50 kwijt.

Wat ik dus ga doen of proberen om er 80 voortegroeien in plastic bekertjes ( Voorgroei rond eind april begin mei ff kijken hoe de nachtvors er dan nog is ), aangezien deze al na 2 weken geslacht vertonen kan ik ze naar de spot brengen en planten dus ik haal direct de mannetjes er tussen uit. En zorg ook nog dat ik een bestuif spotje maak waar ik nog kan selecteren. Dus 10 vrouwen en 5/10 mannen.

 

Dan komen de deense vroegerts

 

Deze begin ik gelijk voor te groeien nadat de eerste lading auto's de deur uit is.

Ik zet alles DIRECT in de bloei om geslacht te kunnen zien.

Als ik 1 klein haartje zie, kan ik ze OF in groei zetten of ik plant ze buiten waardoor ze automatisch weer groei hormonen aanmaken.

Hier heb ik al ervaring mee ( met het vroegtijdig bepalen van geslacht door middel van bloei en dan vroegtijdig bij het zien van geslacht weer om zetten naar groei uren ).

 

En natuurlijk daarna de Neerlandse buiten soortje die meestal wat langer duren.

 

Deze gaan we vol op planten aangezien we hier hasj van gaan maken.

Het soort dat we gaan gebruiken ziet er kwa top niet echt uit, maar ROT nu nog steeds niet in het bos en zit vol bedekt met chrystallen! Dus echt een hasj soort.

 

Waarom ben ik er nu al mee bezig ?

Denk dat er veel met me meedoen maar.. Goede voorbereidingen is het halve werk..

Dit jaar hebben we het een beetje verpest door eigen schuld. De spot is echt geniaal ik vertrouw en geloof echt in deze spot.. Maar we hadden alles te dicht op elkaar geplant en het werde mega lange planten!

 

Dus volgend jaar op die oppervlakte doen we maar 3 tot 5 vrouwen.

IPV 15!:verrygood Het was een oppervlakte van ik gok 1 bij 2m.

En dit is dus veel te klein voor 15 vrouwen, ze groeie letterlijk de pan uit.. Dit koste ons eerder ''gespot worden'' dan wat dan ook..

 

Maar in iedergeval we gaan lekker aan de slag.. Zoeken, Kweken, Selecteren, Vermeerderen... en Knallen volgend jaar!

 

Hier een foto van de mega mega mega vrouwen

 

gallery_10074_11128_1152190.jpg

 

gallery_10074_11128_5258396.jpg

 

gallery_10074_11128_1037757.jpg

 

gallery_10074_11128_745397.jpg

Hier zie je hoe groot alles gemiddelt is..

De gene op de foto die weg gepoetst is, is 1.85m!

 

Dit is een topic van het begin tot het einde.

Dus ik update deze zo nu en dan met foto's etc..

 

Gr!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook al volop aan het denken aan guerilla 2011.

Kan echt al niet wachten :smoke aangezien guerilla 2010 mislukt is.

 

 

De soortjes die ik al heb zijn:

-10 x royal dane (froebanken)

-10 x riskov II (froebanken)

-10 x basic seed mix (sannie's)

- 5 x durban excellent

- 5 x afghaan x nycd

-3 x onbekend bagseed (begin bloei 1 september)

 

 

De soortjes die ik nog wil:

-10 x owens danish gold (froebanken) heb ze al besteld

-10 x blue streak (froebanken) -> autoflower

-5 x the church feminised (greenhouse) --> deze zijn niet echt voor guerilla, maar gewoon 2-3 plantjes op mn terras

 

 

Veel succes gewenst! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

joo skafz

ben benieuwd naar je eerste werkjes

alleen 1 vraagje he..

hoe doe jij dat met dat vroege geslacht laten zien..

 

dit seizoen had ik dat namelijk ook gedaan ik had ze een dagje 12/12 gezet en 31 uur donker..

daarna ook weer terug de groei in gewerkt maar ze zijn gaan reveggen enzo ik kreeg geen mooie toppen op me guerilla alleen toppen die als het waren uit elkaar groeide heel vaag, had er niks aan..

 

iniedergeval veel succes aankomend seizoen, ook mijn guerilla is een beetje in de soep gelopen dit jaar maargoed van fouten leer je het.. dit jaar wil ook ik gaan knallen..

 

veel succes :smoke

greetzz :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

high skafz,

 

neem je tijd man en wees geduldig en zekers niet te enthousiast!

autoflowers op twee vierkante meter per vijftig?dat is veeeels te veel!hooguit een stuk of acht per meter en het liefst echt niet meer dan vier.

licht en lucht is hier een belangerijke factor,het plantje is inderdaad al zo klein..hou de plek waar ze staan goed onkruidvrij en zet er niet teveel bij elkaar om teleurstellingen te voorkomen..

je spot kan je al wel vast voorbereiden,o.a.slakken wegvangen en spitten en een balans maken van wat er nu echt ongestoord weg kan groeien.

deense buitenplanten bestrijken makkelijk drie a vijf vierkante meter per stuk!!wees bewust van wat je doet..

en ik zou ze niet verduisteren of voorgroeien binnen,daar krijgen ze toch echt wel een flinke tik van wat zich zal uiten in herma's en planten die wel willen doorgroeien maar hun (te)vroege bloei niet meer kunnen stoppen met als gevolg..een tuin vol denen die kats in de war zijn en blijven.

en zaden kweken had je al beter afgelopen seizoen kunnen doen om komend jaar zeker te weten wat je in huis hebt en dan ook weet wat waar in te zetten

je kan dan namelijk wat proefkweekjes maken en zo zien hoe de kiemkracht is en of ze verders gezond tevoorschijn komen.

dit schept vertrouwen in hetgeen wat je doet.

buitenzaden kweken onder de lamp is een gruwel!!gewoon niet doen!!ook daar krijgen je nazaten een flinke tik van met als gevolg dat de zaailingen zich heel anders kunnen gedragen als dat oorspronkelijk de bedoeling zou zijn.

ik schrijf je dit echt niet om te dissen maar een boel dingen die ik bij je lees heb ik allemaal gezien en meegemaakt en ging altijd gepaard met teleurstellingen.

hier is een gouden regel voor elke guerilla kweker die je zo op een tegeltje aan de muur kan hangen..

REGEREN IS VOORUITZIEN!!

ik hoop wel dat je je topic gaat maken en onderhouden want je opzet klinkt erg interesant.

ik ga deze sneaky volgen en ik wens je veel succes met je snode plannen.

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goede avond mede forummers!

 

Weer leuke reacties!

 

@ Get in the..

Ja ik ken het gevoel, 2010 is niet echt een top jaar geworden.. Bij ons puur door ons zelf.

Maar als het geen top jaar is.. Is het alsnog een top jaar, we hebben super veel kennis opgedaan door het krijgen van problemen, oplossen, zoeken etc..

Maar we blijven al met al niet heel enthousiast, Perfectionistme houd ons zoekende.

 

@ Choppa,

 

Indoflow zegt hier onder mij dat heel veel soorten hier zeer gevoelig voor zijn. Ik zelf ben van mening dat dit geen kwaad kan.

Waarom niet volgends mij, omdat er geen lichtstress word veroorzaakt. Alleen de biografische klok ( die voor de aanmaak van groei of bloei hormonen zorgt ) flink verstoort. Nouw brengt dit idd stress met zich mee, maar niet dus danig dat ik zelf ooit herma trekjes EN/OF bestoven toppen tegen ben gekomen.

Daarom heb ik hier redelijk wat vertrouwen in. Maar al met al zeker door zulke reacties blijf goed opletten! Het kan voorkomen!

 

Hoe het werkt ?

 

Je ontkiemd je zaadje(s). Als je een wit piemeltje ziet zaai je het zaadje. Als het zaadje opkomt dan gaat het cyclus gelijk op 12/12.

Na 2 tot 3 weken zie je dan geslacht en is het plantje nog maar 4/5 internode ver.

Wanneer het plantjes geslacht laat zien heeft deze over het algemeen nog meer GROEI dan BLOEI hormonen in zich zitten.

Waarna je dus de klok overgeschakelt op 18/6 en de plant na 3 dagen weer in de groei staat.

 

Ik heb in 40 liters 3 meter bomen gekweekt.

En dit terwijl de gehele zooi te laat ontkiemt en buiten gezet was.

 

@ Indoflow

 

Bedankt voor je reactie! En leuk dat je ook mee kijkt.

 

Om even in te gaan op een aantal aspecten waaronder de hierboven genoemde.

Ik neem even aan dat je gelijk hebt. Dan heb ik 1 vraag, waarom vertoont een plantje dan geen herma trekjes bij het in de bloei zetten ( dus puur het aanpassen van de licht uren ).

Stel je hebt gelijk, dan zou dit hoogswaarscijnlijk gebeuren, omdat dit het zelfde is wat ik doe.

Wat ik doe kost zelfs nog minder ''stress'' aangezien van groei naar bloei een hele stap is en van half bloei half groei een halve stap terug is dus.

 

Ik ben van mening dat zeker andere onderdelen van stress herma's veroorzaken, bijv. onnodig licht buiten het licht cyclus om.

Etc..

 

Ik ben hier niet zeker van, maar dat is zoals ik het bedacht heb aangezien ik al veel vaker zo vrouwen buiten gekweekt heb.

 

Maar om ook jouw niet teleur te stellen en vooral mezelf niet ga ik toch proberen wat je als tip meegeeft.

Gewoon alles buite groeien no mather what.

 

Het zaden kweken binnen, ja natuurlijk is het anders het is niet natuurlijk.

Maar me zaden ontkiemen prima ( ik heb nu al genoeg zaden hoor, maar ik ben nog steeds bezig met selecties maken en kruizen etc.. ) die ik nu heb en dat zijn er meer dan genoeg om dit al op te zetten.

 

En het gaat me zeker om de opbrengst maar meer of het lukt om het om te hakken.

Dit jaar is het gelukt, ik heb vertrouwen gekregen in onze spot.

Volgend jaar wel wat beveiligen etc maar het resultaat mag er wezen.

 

Next year we have many more spots to grow on, to fight and to live for.

Information is the key, working it out is the diploma.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie foto's heb je er ook met toppen eraan :verrygood

benieuwd wat je dit jaar hebt geoogst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij het lezen van je opening post dacht ik: shit dit wordt echt een hele uitleg. Gelukkig heeft indoflow dat al gedaan.

 

Skafz: deens kun je niet reveggen naar groei, sterker nog, je kunt ze niet in groei houden en ook geen stekken van maken. Met indoor soortjes kan het wel. Maar onderschat de Denen niet. 2 jaar terug heb ik ze binnen voor gegroeid (18/6) en in juni op me spots gezet. Ze gingen spontaan bloeien en dat is niet meer goed gekomen. Bleef met plantjes van 0.5m.

 

Dit jaar heb ik op de spots zelf ontkiemt. Dit ging echt veel en veel beter. Hiervoor zijn de deense genetica gemaakt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@crash,

 

en zo is het en niet anders!!

dit zijn echte keiharde buitensoorten die men niet met fluwelen handschoentjes zou moeten behandelen,maar gewoon buiten moet laten vanaf het zaadje tot de oogst om tot een vruchtbaar resultaat te komen.

een boel van deze soortjes zijn eigenlijk semi auto flowers.

inderdaad,stekken maken en of binnen voorgroeien zaden binnen kweken enz...is een NO GO!

hoe meer mensen gaan klooien om alternatief te verzorgen,des te slechter het zal uitpakken aan het eind van de rit..

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus gewoon in vollegrond zaaien?? met een paar transparante bekertjes erop???

lijkt me gevaarlijk als je je zaden gekocht hebt :verrygood

 

zo heb zijn bij mij toch al een stuk of 10 zaden kapot gegeaan. 1'tje zag ik rond begin augustus staan, was heel klein gebleven (1m) een iel plantje dat volledig tussen het onkruid stond.

 

waren wel geen deense zaden...

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@get in the ganjabus,

ik koop alleen maar originele zaden om zaden mee te kweken..kijk,dan kan je ook een potje breken.

bij mij zijn er honderden gesneuvelt omdat ik te vroeg was begonnen.

tis ook goed kijken naar de weerberichten en toch ook wel een beetje gokken wanneer te zaaien geef ik toe.

maar dat maakt mij niet zoveel uit...zaden genoeg!

die deense shit hebben echter geen vijftien graden nodig om goed te kunnen kiemen hoor..tien graadjes non stop is al genoeg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Crash,

 

Ten eerste denk je shit hele uitleg laat het dan uberhaupt :verrygood

Ik bedoel, shit uitleg ? Daarvoor is er een forum toch.

 

Maar in iedergeval geef je wel nuttige informatie weg, bedankt voor het waarschuwen dan Denen niet reveggen.

Toch ben ik nieuwsgierig en gooi ik nu ff een kleine test in de ring.

Aangezien ik de plant niet in volledig in de bloei gooi maar geslacht laat vertonen.

Mocht er gebeuren wat jij zegt wat ik van je aanneem dan heb ik binne lekkere toppen en laat ik het buiten achter wege.. Dus laat ik ze buiten gewoon voorgroeien etc..

 

Ik vind het heel intressant als het niet lukt en de plant dus blijft bloeien of juist doodgaat..

 

@ Indoflow,

 

Oke dan, alleen stel ik juist meer vragen en laat ik juist mijn bedenkingen los om juist zulke frictie te creeren om info te winnen.

Er zijn vele andere kwekers met veel andere manieren, ideen, feiten etc..

We leren elke dag nog!

 

En zaden kweken doen er denk ik wel veel..

In iedergeval, we hebben hier genoeg zaad !

 

@ Cannbizniss,

 

Deze foto's zijn van ong 5 weken geleden. En we hebben al een plant kunnen oogsten.

Fluffy wiet, maar heel apart!

 

Maar in iedergeval ik zal alle opties proberen om zelf ervaring op te doen en het te ervaren.

 

Bedankt voor de reacties!

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga denk volgend jaar met een pvc buis op stap en voor gedraaide pijltjes van ouwel met ontkiemde fem seeds er in

Die schiet ik op het eiland voor het politie bureau net voor dat het slecht weer word en met een neer gaande maan stand LOL

Zo maar een wild idee hihihihi

 

Laters

 

 

Knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha :verrygood Denkt iedereen daar aan dan ofzo?

GnaGnagna ^^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knutsel,

:P :tu :P ;) ;) :verrygood :smoke

dat vindt ik nou een masterplan!!

als we dit nu eens gezamelijk en landelijk gaan doen ergens laat in het voorjaar dan hebben die smurfies hun handjes vol en kunnen wij ongestoord groeien en bloeien daar waar het moet..

 

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal je nog is leuker vertellen...

 

MEDE FORUMMERS ATENTIE!!! BINNEKORT KUNT GIJ ALLEN VERHUIZEN NAAR AGRO-MEREN!

HIER IS THUIS KWEEK TOEGESTAAN!

 

gallery_10074_10653_62605.jpg

 

Echt wat een grap..

 

Ze maken 180 hectare voor O.A. ; Veehouders, Akker en Tuinbouw en welke nog meer in de agro vallen.

In iedergeval een moderne koeiemelker neemt al minimaal 100 hectaren in beslag.

 

Kunde ge na gaan hoe slim ze zijn!

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar onderschat de Denen niet. 2 jaar terug heb ik ze binnen voor gegroeid (18/6) en in juni op me spots gezet. Ze gingen spontaan bloeien en dat is niet meer goed gekomen. Bleef met plantjes van 0.5m.

 

Dit jaar heb ik op de spots zelf ontkiemt. Dit ging echt veel en veel beter. Hiervoor zijn de deense genetica gemaakt!

 

tja :verrygood ...18/6 was je 1e foutje denk ik...(Deense) vroegbloeiers gaan in de bloei ook bij 20/4 onder hpi...dus zeker 22/2 aanhouden.

Maar idd zaadplantjes heb ik ook buiten voorgegroeid.

veel beter... :smoke denk ik...

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ carpe, hoe laat jij ze voor groeien? in een klein soort kasje ofzo of gewoon vol in de buitenlucht? als het in de buitenlucht is ben je dan niet bang voor vorst?

 

@ landelijk plannetje, Ik heb nog zaden van een rot kruising dat toch nooit wat word, gemaakt om even te zien hoe dat bestuifen nou precies werkte. iig genoeg om die polizei bezig te houden... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben van plan om mijn zelf gekweekte zaden volgend jaar in de volle grond te zaaien, maar met gekochte zaden durf ik dat niet. Ik zit te denken deze in een propagator of klein kasje buiten te laten voorgroeien, zoals dit ik het dit jaar heb gedaan - maar ik heb vaak gelezen dat ontkiemen bij lage temperaturen de kans op mannen vergroot...en ik had dit jaar enorm veel mannen.

 

Ik denk als je de Denen binnen voorgroeid onder 22/2 of 20/4 en de planten dan medio Mai naar buiten zet, hebben ze ineens een veel langere donkerperiode (medio Mai is ong. 15,5/8,5), waardoor ze misschien gaan bloeien.

 

Misschien zou het een goed idee zijn om de planten binnen voor te groeien en de tijdschakelklok analog de zonsopgangs- en ondergangstijden te programmeren? Dan zal het verschil binnen/buiten heel klein zijn, en als je buiten voorgroeid gaan de planten tenslotte ook niet bloeien, alhoewel er minder lichturen zijn.

 

Wat denken jullie ervan?

 

Groetjes, Piff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nopp !!

Niet doen maat :verrygood

 

Die fout hebben wij dit jaar gemaakt. In mijn topic te vinden. Van de 300 Denen die we in de kast hebben voorgegroeid is 80% al voor het uitzetten verloren gegaan. De rest (50 a 60) Hebben het niet gehaald.

 

TOTALE FALE

 

Dikke vette Nee voor dat Idee

 

Gewoon buiten.. is het nog wat te koud., wacht je nog wat langer toch :P

Niet overhaasten..

 

Da's mijn tip...

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ carpe, hoe laat jij ze voor groeien? in een klein soort kasje ofzo of gewoon vol in de buitenlucht? als het in de buitenlucht is ben je dan niet bang voor vorst?

 

ehh...zo dus in 20 cm roorttrainers buiten heb ontkiemd buiten tussen 20 april en 10 mei.

in 2011 ga ik zeker niet vroeger beginnen...

beetje kijken naar de buiten temperaturen....kijk naar een lange termijn verwachting van 14 dagen..

en misschien gedeeltelijk in de volle grond.

Dit laatste durfde ik dit jaar niet aan met gekochte zaden....

Khad geen hermas in me zaailingen.

gallery_22583_9927_487262.jpg

 

 

khad er een min-max temp meter inliggen en er is geen nachtvorst geweest in de kas...mocht die wel voorspeld zijn dan had ik ze snachts binnen kunnen zetten....

 

maar in een kasje zoals dit gaat het niet gauw vriezen denk ik.....ook niet zo gauw als je de kas met zaailingen op een tafel zet 1 meter boven de grond... die meter hoger maakt ook een behoorlijk verschil....

Dit soort kasjes kom je regelmatig tegen voor rond de 30 euro op de mp.

nog even een tip: achterbijvertjes meteen weg selecteren....dat wordt toch niks...weg met die slapjanussen...allemaal verspilde moeite.... :verrygood

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik strooide elke keer het zaad uit de oogst van jaar ervoor op mijn omgespitte en met peerdenshit bemeste tuin.

begin Mei en de sterkste bleven over, elk jaar zag ik wel weer een man te laat en was er weer zaad voor volgend seizoen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skafz: deens kun je niet reveggen naar groei, sterker nog, je kunt ze niet in groei houden en ook geen stekken van maken. Met indoor soortjes kan het wel. Maar onderschat de Denen niet. 2 jaar terug heb ik ze binnen voor gegroeid (18/6) en in juni op me spots gezet. Ze gingen spontaan bloeien en dat is niet meer goed gekomen. Bleef met plantjes van 0.5m.

 

Dat kan ik beamen, want ik heb er ook veel last van gehad!

Op enkele spots was het goed, maar hoofdzakelijk zag het er zo uit:

 

gallery_14245_10870_799825.jpg

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het beste is om gewoon half mei te beginnen. Maakt voor de grootte van de plant en de opbrengst niet uit. Alle keren dat ik eerder ben begonnen gaf het problemen. Reveggen, of helemaal niet meer uit bloei komen. Dat soort werk. Nee dat doen we niet meer. Gewoon lekker simpel houden, zaadjes op laten komen wanneer het hoort. Stekken zelfde verhaal, begin ik ook niet meer aan. Dan maar een paar plantjes meer zetten en de mannetjes verwijderen.

 

Nog effe die winter door en we kenne weer. Wordt een interessant jaar waarschijnlijk....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...