Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dion

Standaard weed / hasj?

Recommended Posts

Wat is een weed en hasj dat vrijwel iedere coffeeshop houder in zijn assortiment heeft?

Goed en bekend dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedere shop heeft maroc,

liefst pollem of honingmaroc

niet te hard geperst.

 

en met soortjes, ach, ze hebben vast alemaal PP

maar of het PP is????

 

amnesia en supersilverhaze zijn goed herkenbaar aan de specifieke kruidige geur.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

en met soortjes, ach, ze hebben vast alemaal PP

maar of het PP is????

 

 

ze hebben juist benamingen voor wietjes die eigenlijk gewoon PP/NLX zijn ipv andersom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oftelwel er zijn verschillende redenen wrom niet de juiste naam wordt gehanteerd. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

pollum en northernlights he..

Maar zie reactie Amnees.. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
oftelwel er zijn verschillende redenen wrom niet de juiste naam wordt gehanteerd. :whistling

 

Is dat een normale sterke? Ik zoek nl niet te sterk

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zou ik gaan voor een skunk, of northern lights.

Wellicht een Power plant (PP), maar een echte White Widow wordt je al snel te veel denk ik.

 

Skunk, 1e keus voor je naar mijn mening.

 

hash kan wel, maar wel uitkijken dat je er niet teveel in doet (wat nogal snel gaat)

Dan zou ik voor de 1 na goedkoopste gaan, sommige shops verkopen nl soms "koppijnhash" als goedkoopste hash.

de naam zegt het al, daar krijg je koppijn van, deze is niet geheel zuiver...

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je ergens zegt zoveel gram skunk dan weten ze wat je bedoeld? Is standaard iets dus?

Hoeveel gram mag je tegenwoordig meenemen 3 of 5?

Share this post


Link to post
Share on other sites

max. 5 gram.

 

maar het is toch niet vreemd als je gewoon om wat text en uitleg vraagt?

je hoeft/kunt niet weten wat er in de lade zit.

Ik rook nu zo'n 25 jaar en staar ff intressant naar het lijstje en vraag dan

wat zij het mooiste product in hun range vinden.

 

Als je qua heftigheid niet te gek wilt gaan kun je beter naar de prijzen per gram kijken.

en dan kies je een middelmoter.

wat ik nog eerder aanraad: koop 3 of 4 soortjes a 5,-

kun je meteen is kijken wat de verschillen zijn.

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap de vraag wel en heb zelf vroeger ook zo voor de balie gestaan. Vond het maar stom van mezelf dat ik niets wist van de soortjes. Heb dat snel naast me neergelegd.

 

Een goede shop geeft je graag advies en vertelt je graag de verschillen. Een tevreden klant komt terug. En terugkomende klanten betekenen omzet.

 

Zoek je een indica, een sativa, een hybride? Wil je goedkoop of wil je goed? Hou je van hasj of van wiet? In een gesprekje aan de balie kom je vanzelf uit op 2 of 3 soortjes. Neem je van alles een beetje en ga je er eens goed voor zitten. Niet alles in 1 keer achter elkaar opsmoken, want dan weet je later niet meer wat je er van vond. :whistling

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is inderdaad dat ik daar niet te lang aan die kassa wil staan met gekke vragen. Ondanks dat ik diep van binnen weet dat het geen gekke vragen zijn :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan kun je mss het best op maandag gaan,

als het een beetje rustig is.

Het zijn zeker geen gekke vragen!!!

de shops die ik ken nemen er echt wel ff de tijd voor,

ik zou dan ook niet meteen naar het loket gaan,

maar eerst een bakkie pakken en ff babbelen.

 

en misschien kun je hier al wat vragen kwijt die je hebt.

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet het anders bekijken dion :P als ze je niet willen of kunnen helpen moet je naar een ander gaan :whistling

Een goeie shop vertelt jou het 1 en ander en geeft normaal antwoord op jou vragen...

 

Maar ik snap wel dat je het liever hier vraagt dan in de shop aan de balie :offtopic

 

Probeer gewoon wat uit en kijk naar de goedkopere soortjes die zijn vaak wat milder en minder sterk.

Als je het niet boeiend genoeg vind kan je een stapje hoger gaan :P

Maar toen ik net begon met blowen zoon 12 jaar geleden toen begon ik meteen met het zwaarste (denk stoer doen bij me vrienden ofzo)

Maar nu raad ik mensen aan het niet te doen en gewoon relax te beginnen met een licht soortje en dan later over gaan op wat zwaarders.

 

De soortjes zijn

 

Northern light

Skunk

Powerplant

bubblelicious (heeft niet elke shop)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje voor het begrip :whistling

Als ik in de shop vraag om een paar gram skunk dan zal het wel goed komen. Wellicht is dit een soort dat iedere shop heeft

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep skunk vind je overal wel :offtopic

 

ik zelf word heel relax van de PP ken zijn omdat ik zwaarder gewent ben maar PP vind ik zelf wel lekker op ze tijd als ik nog van alles moet doen want rook ik een zwaar wietje dan kom ik niet meer van de bank af :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij de shop waar ik regelmatig kom hebben ze altijd een menuboekje op de balie liggen, erg handig, kun je gelijk zien of ze weer iets nieuws hebben of iets niet meer hebben, en bij de meeste soorten staat er een foto van een top bij dus kun je ook wat inschatten of het indica of sativa is(heb 1 keer geprobeerd te vragen om sativa waar degene die er stond wist niet wat dat was, vragen om een meer high of stoned soortje werkte wel)

 

skunk zou ik btw niet als mild betitelen, zelf vind ik het effect van skunk wel erg fijn maar ik heb meerdere vrienden die absoluut geen skunk willen omdat het hun te sterk is(ze houden dan ook meer van indica, ik ben juist gek op sativa)

en die skunk vind ik wel even sterk of sterker als white widdow/black widdow(sterker als white widdow die ik een keer had maar dat was van een andere shop geloof ik, en ongeveer even sterk of iets sterker als de black widdow die ze nu hebben)

 

voor wat mildere nog vrij algemene soortjes zou ik eerder richting jack herrer en edelweiss gaan, maar die zijn ook niet in elke shop

hasj die ze bijna overal wel hebben is superpolm/superpollem/superpollen, alleen verschilt wel heel erg per shop hoe/wat het is

 

maar ik neem aan dat ze je wel kunnen helpen als je vraagt om iets milds

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor informatie over soortjes ga ik vaak naar Marijuana Tipster

 

Daar kan je gewoon zoeken op verschillende soorten. Het beste kan je gewoon naar [/url=http://www.google.nl]Google[/url] gaan en daar marijuana tipster + *het wietsoortje* intypen.

 

Voorbeeldje: White Widow

 

Als je dan in het vakje backlinks (rechtsboven) klikt, krijg je nog meer aanverwante soorten te zien.

 

Er zijn ook artikelen over vaporizers en belangrijke personen in de cannawereld te vinden.

 

Soortje welke ik van plan ben deze week te halen: BlueBerry

Sativa beviel me niet echt, maar indica hopelijk wel.

 

Net als naar oudere/duurdere wijnen, ben ik wel benieuwd naar zulke soorten: William's Wonder

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijf het frapant vinden alle berichten die je tot nu toe hebt gepost. heb je coffeeshop vrees of kun je het jezelf niet permiteren dat je vraagt naar een soortje die ze niet hebben..?? ik volg 't niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zookaba ik vind jack herer echt niet milder als skunk.

 

De skunk die ik vroeger altijd kocht was helemaal niet zo heel sterk. White widow is veel zwaarder deze jongen wilt juist wat lichts dus moet je hem geen jack herer laten halen.

Ik geef toe er zijn skunk soortjes die sterk zijn maar de meeste in de shops vallen wel mee.

 

Enige wat ik nog kan zeggen tegen de topic starter is gewoon paar soortjes kopen en proberen dan weet je wat het doet en hoe het voelt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

betreft de soorten lijst,

tja ik kan er een boek over los trekken...

 

we hebben tijden geleverd aan een beroemde coffeeshop,

deze verkocht met name alleen echte goede soorten, alleen wordt vaak zelf een naam gegeven aan het wietje,

ligt de prijs van pp hoger dan white/widow, tja zeg je dat je pp heb, of andersom snappie...

 

geef 10 kwekers een kloon van dezelfde strain, en je krijgt 10 verschillende wietjes( wegens het verschillende manier van kweken)

 

maar ik snap ook niet helemaal je vraag betreft standaard wiet o.i.d

 

ben je wel 18 :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

25 zelfs .... maar ik wil niet voor lul staan in die shop :verrygood

 

Ben zelfs al 25 Tim!

Maar ik snap awt je bedoeld

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. de laatste keer dat ik echte skunk had in de koffieshop is héél lang geleden! Ik denk dat de kans dat je om "skunk" vraagt en wat anders krijgt levensgroot is, zo mogelijk nog wel groter dan met pp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 zelfs .... maar ik wil niet voor lul staan in die shop :verrygood

 

Ben zelfs al 25 Tim!

Maar ik snap awt je bedoeld

 

 

HOE KUN JE VOOR LUL STAAN ALS JE EEN SOORTJE VRAAGT DIE ZE NIET HEBBEN??? WTF??!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik begin me twijfels te krijgen over dit topic :verrygood

 

25jaar en je durft niet de shop binnen te lopen en te vragen om informatie.

Nou ga dan maar zelf kweken vriend ik geef het op hahahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...