Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kristof1234

Mijn eerste binnenkweekje (bio)

Recommended Posts

Héhé... leuk dat mijn overmatig getyp toch bij sommigen in de smaak valt ;)

 

@Elmo:

Inderdaad, je kan ze best via wietforumshop kopen heb ik ook al gemerkt. Dat had ik hem ook al via PB laten weten ;)

 

@Dongucci:

Sorry, maar ik had (weeral eens) niet gemerkt dat hier nog gereageerd was tijdens het weekend.

Ik was zaterdag naar het allerlaatste optreden van PN gaan kijken, dat heeft me denk ik te erg afgeleid ;) Het was geweldig alleszins ;)

De dames doen het heel goed, het is een goed dicht bosje geworden in de tent. Ik zal vanavond nieuwe foto's plaatsten, nu kan even niet want de lampen zijn uit dus blijft de tent dicht.

 

Vanavond dus een update van een nieuwe week.

 

Groeten,

Kristof :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook maar 2 armaturen & tneon lampen gekocht.. Gaan perfect worden voor mn moeder/kloontentje :wub:.

 

 

 

Nou tot vanavond dan maar Kristof ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

't is wat later geworden dan de bedoeling was, maar beter laat dan nooit hé...

 

Update: (week5)

 

Veel valt er niet te melden eigenlijk. Alles staat mooi in bloei, de topjes dikken stillaan verder aan.

Ondertussen steekt er in beide armaturen een bloeilamp, nog een dikke week ofzo en dan worden de 2 laatste groeilampen ook door bloeilampen vervangen.

Ze krijgen nu om de 2 a 3 dagen water met bloeivoeding (2ml/liter) en daardoor zijn de lichter geworden blaadjes weer mooi groen geworden.

Die dieselryder was echt te hoog geworden waardoor de lamp te hoog moest voor de andere planten en een paar verbrande blaadjes doordat die steeds in de lamp groeide, dus heb ik hem gisteren maar voorzichtig een knak van 90° gegeven... met succes :P Ik ga daar wel nog een touwtje aanbinden om hem omlaag te houden, want die wil natuurlijk weer omhoog komen.

De afzuiging draait nu ook 24/7 en dat heeft de geuroverlast opgelost. Enkel koelt het nu af tot 19 a 20° met de lampen uit. Maar er is wel voldoende ventilatie en circulatie, dus ik denk wel dat dit goedkomt ivm toprot etc.

 

Genoeg tekst. Hier de foto's:

 

overzichtje:

gallery_27918_11026_636684.jpg

 

De geknakte dieselryder (36u na knakken)

gallery_27918_11026_954085.jpg

 

En 2 foto's van dikker wordende FB-topjes waar stilaan wat kristallen zichtbaar worden ;) :

gallery_27918_11026_304190.jpg

gallery_27918_11026_245480.jpg

 

Zo, dat was het dan weer voorlopig.

 

@iWiet:

Daar ga je zeker geen spijt van krijgen van die aankoop ;)... ;) materiaal

 

Reacties en tips en al die dingen zoals steeds weer welkom... ook van de stille meekijkers hoor ;)

 

Groeten,

Kristof :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi kristof

optreden van PN , wie is deze groep ??

nog steeds lekker bezig , gaat een mooi veldje groen worden :wub:

op hoeveel afstand hangen jou t neon lampen ??

voor kerstmis wil ik mezelf 2x 2x55w van deze t neon cadeau doen ;)

ciaooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Don, zo... jij was er weer vroeg bij vandaag ;)

 

De lampen hangen op zo ongeveer 5cm van de planten, enkel die dieselryder en 1 van de Fastbuds zitten bijna tegen de lamp. Er helemaal tegen moet je wel voorkomen, want dan verbranden de blaadjes zoals bij de dieselryder gebeurd is.

 

Goed plan voor je kerstcadeautje ;)

Tegen kerst wil ik mezelf de eerste oogst van onder die 2 x 2x55watt cadeau doen :wub:

 

PN speelt (of speelde om correct te zijn, want ze zijn er helaas mee gestopt) een mix van hardcore en metal. Je kan ze effe checken op hun Myspace pagina. Ik ben normaal meer voor punkrock, maar een stevige streep metal mag er van tijd tot tijd ook wel eens bij ;)

 

Groeten,

Kristof ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

punkrock goede smaak, afwisselen met ska en ik ben tevreden :wub:.

 

plantjes gaan lekker zie ik ;). Ik kan niet wachten tot de mijn kweekje lopend is ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Don, zo... jij was er weer vroeg bij vandaag :lol:

 

hehe ik heb nachtpost gehad :D ,dadelijk maffen

thx voor de uitleg

 

zozo punkrock :lol: ken ik eigenlijk nie , ik ben meer ne vette trance liefhebber ;) maar naar metal luister ik ook wel eens :)

 

kan je me meer uitleg geven over de oogst en het drogen van wiet ?? ( kan je hier antw of missch beter in men topic ? )

 

ciaoooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over het oogsten en drogen etc. verwijs ik je graag door naar de mooie uitleg hier in de growguide, dit gaat in 3 stappen:

-Oogsten: knippen

-Drogen

-Curen

 

Ik zal het ook nog even in je topic plaatsen :lol:

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

je dames zien er mooi fris uit kerel

 

hardcore/metal hmmm

 

dat eerste klinkt lekker dat 2e ben ik niet zo voor :lol:

heber an van gehoord van die soort muziek ,

maar ik ben meer te vinden voor hardcore .

als ik het zelf mix natuurlijk .

 

maareuh ik ga me pc ff kille komt raar geluidje uit gvd

 

wordt weer leuk ding is net 5 maand oud .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bioman:

Thanks... en vandaag zijn ze NOG dikker geworden ;)

 

@John:

Thanks, gisteren merkte ik wel wat bladprobleempjes dus heb de voeding maar wat opgedreven. En ze zien er vandaag weer terug wat frisser uit.

 

Ik denk wel dat jij op een totaal andere soort hardcore voorhebt. De hardcore invloeden van PN hoort thuis in de hardcore-punk en NY Hardcore stroming (denk aan Sick of it All, Agnostic Front,...)

Dat is dus vast ook niet bepaald jou smaak :lol:

Maarja... smaken verschillen, kijk maar naar de duizenden soortjes wiet op de wereld :lol:

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha je heb gelijk kerel .

 

zolang het maar knalt van de bass .

is het goed .

 

ontopic

 

zolang de schade miniem blijft is er geen probleem he daarom kijk ik elke dag naar mijn dames

zo spot ik meten problemen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn wel wat licht of lijkt dat maar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de foto lijken ze inderdaad een heel stuk lichter dan ze in werkelijkheid zijn.

Hoewel toen ik gisteren ging kijken begonnen de middeloude bladeren toch wel wat lichter te worden, en sommigen begonnen een tekort te vertonen, leek me het meest op een kaliumtekort, maar gezien de rode steeltjes (waarvan ik aanvankelijk dacht dat het door de koude tijdens de donker kwam) zou het ook wel eens op een zwaveltekort kunne wijzen.

 

Ik was tot nu toe erg voorzichtig geweest met bijvoeden, maar heb ze gisteren een keertje de volle dosis alga-bloei gegeven. Het is niet meer verergerd, en is nu her en der toch stilaan weer wat bijgetrokken en donkerder groen geworden. Vanaf nu krijgen ze dus gewoon de volledige dosis van 4ml/l voeding totdat het tijd is om te gaan spoelen.

 

Ik zal straks of morgen eens proberen een foto te nemen waar de kleur wat beter op te zien is. Misschien lukt dat als ik ze met de lamp uit en met de flitser aan fotografeer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, waar blijven die foto's? :lol:.

 

Heb mn lampjes ook besteld Zondag lekker knutselen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi

enne ?? :lol:

updatje please ;)

ciaoooooooooooooooooooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jongens (en meisjes?), ik was enkele daagjes naar Nederland voor konijnenkweker z'n verjaardagscadeautje te overhandigen :)

Daar zaterdag (weeral) beetje ziek van thuisgekomen ;) , en zondagavond geen zin (te stoned) om hier een update te plaatsen :lol:

Maar hier komt hij dan.

 

Update:(week6)

 

Niet veel te melden. De topjes dikken verder aan, en er steken nu 4 bloeilampen in.

Vorige week was er een voedingstekort, dat is zo te zien opgelost. De paar oudere reeds beschadigde bladeren zijn niet erger beschadigd, en de rest van de bladeren heeft een mooiere donkererdere kleur groen gekregen. Dus Amnees had misschien toch wel gelijk dat ze aan de lichte kant waren.

 

Wat ik nu wel zie is dat de rijpste plantjes vooral aan de hoofdtop lichtjes verbrande bladpuntjes krijgt (zie 2e en 3e foto), dus de voeding maar weer terugschroeven naar een halve dosis denk ik? Od bij deze al stilaan beginen met spoelen?

 

 

De dieselryder bleef me toch een lastig plantje, die moest en zou in de lamp gaan hangen, zelfs na meerdere keren knakken. Op de dagen dat ik weg was, was die hoofdtop weer zo enorm omhoog geschoten waardoor die in de lamp hing... Dat is dus ook kurkdroog verbrand. Wat nu wel opvalt is dat elk scheutje van onder nu enorm omhoog geschoten is, en die zo een gelijker veldje met allemaal topjes aangemaakt heeft. (zie foto onderaan) Deze gaat wel wat langer moetenh staan dan de rest, zoveel is al duidelijk, maar die gaat best nog wel een hoopje mooie, doch kleine topjes opleveren zo te zien :D appart plantje, Hier kan je volgens mij goed mee gaan toppen of zelfs in een scrogje plaatsen.

 

En dan nu de foto's, in gebruikelijke volgorde (en dit keer met wat extra megapixels :D ):

Van boven naar onder:

-Een overzichtje

-2Hoofdtopjes van de 2 rijpste Fast-bud plantjes (rechts achteraan)

-de dieselryder van dichterbij

 

gallery_27918_11026_1557153.jpg

gallery_27918_11026_532142.jpg

gallery_27918_11026_389880.jpg

gallery_27918_11026_329710.jpg

 

Zo, reacties, tips etc. weer zeer welkom.

 

Ik ga eens m'n best doen om voor de u8pdate van week 7 nog een tussenupdate te plaatsen, als ik m'n eigen topic doorlees zie ik de vorderingen ook beter dan wanneer ik ze bijna elke dag in die tent zie staan :D

 

Groeten,

Kristof :lol:

 

 

@iWiet:

En heb je gisteren geknutseld? En zoja, valt dat hier ergens te bewonderen? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kristof,

de verbrande hoofd-top moet je nu goed in de gaten houden.

Hier kan nu makkelijk toprot ontstaan.

Ik heb vroeger de verbrande delen voorzichtig uit de top geknipt, het wondje wat ontstaat is binnen twee dagen dicht

en de gevaar van toprot is weg.

Als je planten hebt, welke steeds weer opstaan na het buigen of knakken, kun je het beste de geknakte stam met een stuk draad in de gewenste richting trekken. Hierdoor groeien ze niet meer zo omhoog.

gallery_5351_7656_1286295.jpg

 

De voeding langzaam verminderen en niet abrupt.

 

Groetjes

Torsten

 

PS: De volgende keer maar in Mijdrecht afspreken? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Torsten:

Thanks voor de tips.

Dat verdroogde topje ga ik er dan maar uitknippen, had ik ook al aan zitten denken, maar nu jij mijn ongestelde vraag daarover beantwoord doe ik het wel zeker :lol:

 

In Mijdrecht had ook gekund inderdaad ;)

Ik heb daar nog een lekker stukje riff maroc en topje NYC Diesel x Amnesia kunnen scoren :lol:

Kom je wel vaker bij Espresso? Dan heb ik je veel kans al wel eens gezien zonder het te weten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee :@ stomme tnt post besloot ineens na elf uur te komen.. normaal gesproken staan ze altijd voor half 9 aan mijn duer met de pakketjes. Dus na werk om een uur even naar postkantoor fietsen :lol:!

 

Het knutselen komt op het forum zodra ik klaar ben om te beginnen. duurt niet lang meer ;)

 

edit: *knutsel knutsel*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kristof,

ik ben vrijdags vaak in "Le plantage" te vinden.

Dirk heeft lekkere koffie en een uitgebreid sortiment voor de Micro-/Fluo´s, of hij bezorgd het.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P

Dat wist ik dus nog niet! Had ik dat geweten was ik daar vorige week wel een microscoopje gaan halen ipv er een uit china te bestellen. ;)

De volgende keer dat ik naar m'n vader ga kom ik daar ook eens een koffietje drinken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad hou die chickjes niet voor je zelf! ;) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...