Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kristof1234

Mijn eerste binnenkweekje (bio)

Recommended Posts

Hallo allemaal!

 

Hier ben ik dan eindelijk met m'n eerste binnenkweekje... Nuja "eindelijk" ... Ik ben een beetje gesponsord door 2 mensen welke ik daarvoor zeer dankbaar ben, anders had het nog even langer op zich laten wachten, maar nu zou ik tegen de feestdagen m'n blowtje klaar moeten hebben <_<

Ik ga proberen meermaals per week een update te plaatsen, maar toch minstens 1 keer per week in elk geval.

 

Ik heb gekozen voor 2 verschillende soortjes autoflower, en nog 1tje extra voor een vriend van me (in ruil voor een beetje van de opbrengst van die plant. Er wordt hier vaak gezegd om met 1 soort te beginnen, maar heb de 3 soorten vergeleken en komen qua hoogte en afbloeitijd redelijk overeen dus zie hier niet meteen een probleem in.

het gaat over volgende:

- 5x Fast Bud Feminised

- 3x Auto AK47 regular (met hopelijk minstens 1 vrouwtje ertussen, zoniet ga ik héél misschien een plantje bevruchten voor zaadjes)

- 1x Dieselryder Feminised (deze is van een vriend van me)

Deze 9 zaden gaan zo meteen in spongepots ter ontkieming, en zodra hun kopje goed bovengekomen is gaan ze in 9 potten van 4 liter met daarin licht (organisch) bemeste zaai- en stekgrond met een luchtige structuur welke ik ga opwaarderen met de Plagron Bio-supermix.

In elke pot komt ook 1 buffertablet, en ik ga het water niet afzuren.

Als voeding heb ik voor deze ronde ook voor Plagron gekozen, namelijk Phyt-Amin en Alga Bloei. Een keer de zaailingen echte blaadjes beginnen aan te maken ga ik enkele weken regelmatig sproeien met die Phyt-Amin tot er topvorming over heel de plantjes komen. Tenzij jullie me anders aanraden ga ik met de bloeivoeding wachten tot ze volledig gestopt zijn met groeien en enkel nog topjes aanmaken, of nog langer als ik zie dat ze niets tekort komen.

De opzet:

- Secret Jardin DR60 (60x60x140)

- 2 tneon sets van elk 110 Watt (2x55 watt per set) 6500K lampen zolang ze groeien, dan een weekje 2x 6500K en 2x2700K, om vervolgens af te bloeien onder enkel 2700K lampen.

- afzuiger 16watt 185m3/uur welke afzuigt door een koolstoffilter van 180m3

- passieve inlaat

- voor de circulatie in de tent komt er nog ofwel een kleine clip-on fan, of ik knutsel wat in elkaar met pc-fans, daar heb ik er namelijk genoeg (lees: veel teveel) van liggen.

 

Hier enkele foto's van de materialen:

gallery_27918_11026_980109.jpg

Zoals je kan zien komt er onderaan ook aan slang uit, deze is voor de passieve inlaat, zodat ik hem kan verplaatsen, moest het te warm worden (wat voorlopig niet snel meer zal gebeuren) leg ik hem aan het raam, als het te koud word kan ik de slang bij de verwarming leggen.

 

gallery_27918_11026_541046.jpg

 

gallery_27918_11026_290643.jpg

 

Waar ik toch nog over zit te twijfelen is het aantal uren licht dat ik ze ga geven.. Zou ik 18/6 , 20/4 of 24/0 doen?

Ik heb het tentje met de lampen en ventilatie al enkele dagen laten draaien om de temperaturen te testen. Met de lampen aan blijft het redelijk stabiel tussen de 28 en 30 graden (max 29.7 gemeten) als de lampen uit zijn is het zo'n 23 à 24 graden. Wat makkelijk wat kan geregeld worden door het verplaatsen van de aanvoerslang. Ik bedenk me hier net ter plekke dat ik nog niets heb om de LV in het oog te houden, straks even uitkijken naar een goedkoop weerstationnetje of iets dergelijks.

 

Zo, dit was het voorlopig, zodra de zaadjes hun kop bovensteken maak ik een nieuwe foto-update.

 

Laat jullie commentaar, kritiek, aanmerkingen, lofbetuigingen, tips, enz enz, maar komen. Ik zal er zeker rekening mee houden. En als ik, gezien het minieme budget, er niet meteen gevolg aan geef, neem ik het in elk geval mee voor m'n volgende ronde.

 

Groeten,

Kristof :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er super uit man! Ga je zeker volgen aangezien je maar 10 dagen na mij begonnen bent ;-)

Leuk om te vergelijken aangezien ik een 250W HPI gebruik en een HPS voor de bloei... Veel succes!!!

Grtz Jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Kristof !

 

Net zoals Josnevejans al zei ziet het er prima uit !

En die lichturen... ik zou zeggen: ofwel zet je ze de hele cyclus onder 18/6 (hier doen AFj'es het prima onder naar het schijnt :smoke ) of je doet 20/4 en bouwt rustig af tot 18/6, maar ik denk dat 18/6 de volledige cyclus het best is persoonlijk... Ik zou als ik jouw was eens een PB'tje sturen naar Elmo (de microgoeroe <_< :lol: )

 

Verder een heel mooi hokje hoor !

 

M.V.G.

BioMan :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reactie allebei <_<

 

Ik ging daarstraks eens even een kijkje nemen naar m'n spongepotjes, ze staan nu al sinds vrijagavond... bij 3 van de 10 begint het zaadje stilaan boven te komen, bij 1 van die 3 steekt er onderaan al een ieniemienie worteltje uit.

Nu net ging ik nog eens even een kijkje nemen, had verwacht dat er zo'n 7uur later wel wat verandering te spotten zou zijn en/of meer zaadjes de kop zouden bovengestoken hebben, maar dat is dus helaas niet zo :wacko: ... maar het is nog maar de derde dag dat ze erin steken dus ik wacht nog wel even in spanning af.

 

Ondertussen heb ik de grond met de bio-mix gemengd en in de potten gedaan en gelijk al een keer ingewaterd met bacto zodat het bodemleven al op gang kan komen en de zaailingen zich er meteen in kunnen gaan ontwikkelen eens overgepot.

 

@BioMan:

Ik zie hier wat uiteenlopende meningen over het aantal uren licht voor AF's, maar zoals je zegt zetten de meeste ze de volledige cyclus onder 18/6.

Dat ga ik dan ook maar doen denk ik. Maar als ze allemaal ontkiemd zijn en hun kopje laten zien ga ik ze eerst enkele dagen, maximum een week op 20/4 zetten. Tijdens hun start zullen ze dat extra licht vast wel kunnen gebruiken.

 

Groeten,

Kristof

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Tot mijn lichtelijke ergernis was er vandaag nog steeds niets veranderd in de spongepots. Maar gelukkig zag ik enkele uurtjes geleden dat die 2 met hun kopje net boven (Fast Buds) toch een beetje verder bovengekomen zijn en hun zaadhulsje hadden afgegooid, deze 2 heb ik dan meteen ook in hun 4liter pot overgeplant en onder de lampen gezet.

Nu net zie ik dat ook de Dieselryder een klein beetje verder naar boven gekomen is, dus ik hoop dat die morgen (nuja, vandaag als we willen gaan mierenneuken B) ) mooi uit het spongepotje gaat steken zodat ik die ook kan verpotten, en uiteraard hoop ik in de overige 7 ook wat leven te gaan spotten.

 

Het is wel de eerste keer dat zaadjes ontkiemen zo traag gaat. De vorige jaren met mijn buitenkweekjes kwamen ze in spongepots op 2 tot 4 dagen boven, het slechtste resultaat met ontkiemen wat ik ooit heb meegemaakt sinds ik daarvoor pit-pots of spongepots gebruik is 9/10 die uitkomen... Heeft dit nu met de tijd van het jaar te maken zit ik me al af te vragen? Ik geef de hoop voorlopig niet op, ze staan sinds vrijdagavond, maar als er overmorgen nog steeds geen leven zichtbaar is in die overige 7 spongepotjes, dan ga ik er gelijk een aantal nieuwe bijzetten, want 3 AF-jes zou ook maar een povere opbrengst zijn om onder 220 watt groot te brengen.

 

Als er hier interesse is plaats ik morgen wel een kleine foto-update van de newborns... Dus laat jullie horen.

 

En uiteraard voor opmerkingen, kritiek of tips van collega-growers ben ik ook helemaal niet vies :whip:

 

Groeten,

Kristof <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op en om de 22graden in een propagator.

Is dit te koud? Ik kan die propagator eventueel nog in het stopcontakt steken zodat de bodem wat warmer wordt, maar ik ben een beetje bang dat die dan weer TE warm gaat worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,

Bedankt voor de tip anyway!

Share this post


Link to post
Share on other sites

B)

 

Hoe kan dat dan ? :whip:

 

Hoop maar dat er nog wel een aantal gaan bovenkomen... en als ik je een tip mag geven: verpot niet té snel, want door het verpotten moeten de plantjes weer eventjes wennen aan hun nieuwe pot ofzoiets, en daardoor gaat het allemaal weer wat langer duren :lol:

 

M.V.G.

BioMan <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

@BioMan:

Dat heb ik ook al gelezen over dat verpotten inderdaad, maar ze staan in spongepotjes, dus ondanks de naam niet echt een pot :whip:

Ik weet niet of je ze kent, maar dat zijn kleine turfblokjes in een tray, eenmaal het kopje helemaal bovensteekt steekt er onderaan ook al een worteltje uit, dan is het tijd om ze echt te planten zodat ze verder kunnen wortelen, en dan plant ik ze ook gelijk in hun definitieve pot.

Toch bedankt voor de opmerking.

 

 

Ik zag net dat de dieselryder nu ook goed bovensteekt, die ga ik dus straks ook planten, en dan neem ik even een fotootje om hier te plaatsen. Verder nog steeds geen leven te zien helaas B)

 

Greets <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja,

ik ken ze die spongepots... beetje domme opmerking eigenlijk van me B) wilde een tip geven maar je doet alles al goed :lol: :whip::

 

Hoop maar dat me AK'tjes ontkiemen... anders zit ik met een heleboel zaad dat niet kiemkrachtig is... ofwel gewoon nog te 'groen'... maarja, ik heb ze toch pas volgende zomer nodig.

 

Wel klote voor jouw dan... <_< als ze niet kiemen stuur je maar een PB, dan krijg je er 3 nieuwe :lol:

 

M.V.G.

BioMan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ JosNevejans:

Daar heb je gelijk in. En geduld heb ik hoor... en wel het geduld van een opgebrande lucifer B)

 

@ BioMan:

Liever een opmerking/tip teveel dan eentje te weinig, dus dom zou ik het niet noemen :whip:

Ik zou me niet meteen zorgen maken over jou zaadjes. Er is dan wel nog geen leven zichtbaar tot nu bij die 4 die ik geplant heb, maar het andere zaad ging ook heel traag, en daar staan er ook nog steeds 2 van waar niets lijkt te gebeuren voorlopig.

Het zou overigens wel eens goed kunnen dat ze de eerste 2 dagen teveel temperatuurschommelingen gehad hebben, ik had ze namelijk eerst niet ver van de verwarming staan, waar het als die aanspringt dus even te warm kan worden, en waar het ook meer afkoelt alvorens de verwarming weer aanspringt. Ik heb ze dus ook verplaatst en vlakbij de kamerthermostaat gezet, daar is de schommeling maximaal een halve graad.

 

@Iedereen:

De dieselryder was mooi bovengekomen, en toen ik die in z'n pot ging zetten zag ik dat er nog een derde Fast Bud zich bovengewerkt had. Daar hing het zaadhulsje nog wel aan vast, maar heb deze maar gelijk in z'n pot geplant en mee onder de lampen gezet.

Hier enkele foto's:

 

Als je héél goed kijkt zie je in de linkse pot de dieselryder zaailing, en in de rechtste het nieuwste FB zaailingetje.

gallery_27918_11026_1286423.jpg

 

Volgende 2 zijn een close-up van de 2 FB-zaailingen die gisteren in hun pot geplaatst zijn. Ik weet dat de grond er te nat uitziet, maar ik had net voor het fotograferen de bovenlaag een beetje nat gespoten met de plantensproeier. Ik heb m'n vinger eens goed diep in de pot gestoken en kan zeker zeggen dat ze niet te nat staan.

gallery_27918_11026_346974.jpg

gallery_27918_11026_1474822.jpg

 

En nu maar hopen dat de overige 6 zaadjes gewoon laatkomers zijn die m'n geduld een beetje op proef aan het stellen zijn :lol:

Als er teveel tijd gaat tussenkomen zal ik maar best datums op de potten plakken zodat ik het een beetje overzichtelijk kan bijhouden.

 

Zodra er wat te melden valt komt er een nieuwe update.

 

Groeten,

Kristof <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch schattig hé, die kleine plantjes B)

 

BioMan <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er zeker leuk en schattig uit zo <_<

 

Autoflowers = de hele cyclus op 18/6 zetten

 

Is het beste B)

 

hoop voor je dat de rest kiemt :whip:

grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elmo:

Thanks.. da lampen staan nog steeds op 18/6, jij en de overgrote meerderheid hier op het forum zegt de hele cyclus op 18/6... dus dan zal ik me daar maar braafjes bij aansluiten :lol:

 

@BioMan:

Nu vind ik ze er eerder nog vrij kwetsbaar uitzien, maar ze zullen er snel schattig beginnen uitzien. Die foto die ik je gestuurd had vind ik er al heel schattig uitzien <_<

Oh, en er is vandaag 1 van jou zaadjes bovengekomen :lol: B)

 

@Piet Piraat:

Inderdaad er is een begin, traag begonnen, maar volgens mij toch wel goed begonnen, dus laat ons hopen dat het spreekwoord klopt en dit ook reeds half gewonnen is :lol:

 

@Iedereen:

Niet vee speciaalsl te melden, behalve dan dat mijn geduld nu toch stilaan begint beloond te worden :D

De 4de van de 5 Fast Buds is bovengekomen, en ondertussen ook 1 van de 4 autoAK'tjes van BioMan z'n zadenkweekje.

Ik ga nog een uurtje of 2 wachten zodat die laatste nog even wat verder boven kan komen en ze dan planten en bij in de tent zetten.

fotootje: links de FB en rechts de auto AK47.

gallery_27918_11026_1151404.jpg

 

Ik ga voor de zekerheid toch alvast 2 Fast Bud zaadjes extra in een spongepotje steken voor het geval er van die overige 4 zaadjes geen meer zouden bovenkomen. Als ik er dan uiteindelijk teveel heb kijk ik wel of iemand in m'n buurt zin heeft deze bij in z'n hokje te zetten of een of ander (leuk of interessant) experiment mee wil doen.

Anders zet ik er enkele in een kleinere pot zodat ze erbij passen, dat is dan gelijk een mooie vergelijking of en hoeveel dit gaat uitmaken. 2 liter zou al voldoende moeten zijn beweren sommigen, meer lijkt me toch wel beter, dus ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel een 2literpotje gaat schelen met de 4liter potten.

 

Zo, tot de volgende update (morgen zal er vast wel weer wat veranderd zijn :lol: )

En zoals altijd; reacties van elke soort zijn altijd welkom!

 

Groeten,

Kristof :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

<_<

 

Nog even geduld en dan zullen er nog wel gaan opkomen denk en hoop ik :lol:

 

Die Fast Buds lijken me ook een heel leuk soortje... Leuk kweekje, nu nog hopen dat die AK een vrouwtje is en dan nog hopen op die dikke buds... :whip:

 

BioMan B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BioMan:

De beschrijving die ik over die Fast Buds overal lees spreekt me ook wel aan, ik denk hier sowieso een goede ruil mee gedaan te hebben. Ik hoop zo stiekem dat ze wat op de dieselryders lijken qua smaak en effect. Als dat zo is ga ik volgende ronde veel kans nogmaals autoflowers zetten en deze kopen, ze schelen bijna de helft in prijs met dieselryders.

Jou AK-tjes lijken me ook leuk btw, komt veel voor, daar is vast een goede reden voor B) Er zijn nu 2 van de 4 bovengekomen. Er zaten bij je zaadjes wel 2 of 3 die er minder rijp uitzagen, en daar heb ik er de 2 mooiste van genomen en 2 mooie rijpe, ik weet helaas niet meer in welk potje welke zaadjes, maar dat samen met de niet 100% ideale beginsomstandigheden zal daar wel de oorzaak van zijn. Die 2 goeie zien er in elk geval gezond uit, wel nog héél schattig zoals jij ze in dit stadium vindt :whip:

 

@ iedereen:

Tijd voor een...

UPDATE :

 

Heb een dagje langer gewacht voor een update te plaatsen, zo valt er gelijk wat meer verandering te zien, want ja, ik heb uiteraard nieuwe foto's bij, en die zal ik eens eerst aan de beurt laten komen, want die zien we hier het liefst :lol:

foto1: Linksachter de dieselryder, al de rest Fast Bud (behalve die waar "AK" op de pot staat uiteraard, dat is dus een AK47.

gallery_27918_11026_1654212.jpg

foto2: rechts de 2 achteraan zijn Fast Buds, die in het colaflesje de tweede AK.

gallery_27918_11026_46600.jpg

 

Gisteren is er dus nog een AK ontkiemd, die is in dat colaflesje gegaan (tijdelijk) en vandaag de laatste van de eerste 5 Fast Buds (die nog een dagje ofzo ondar dat plastic flesje staat.

Er is dus nog plaats voor 2 potten van 4 liter, maar daar maak ik 1 4 liter pot van, en 2 kleinere, met in 1 een fast bud, en in de andere een AK, dan heb ik een beetje een vergelijking wat voor verschil dat maakt, moest nu 1 of 2 van die AK's man zijn, dan verpot ik de rest wel in alsnog die 4 literpot

Nu wachten op wat bladgroei, en dan kunnen ze hun eerste Phyt-Amin douche genieten :lol:

De LV in de tent blijft rond de 60% temperatuur 22à23 lichten uit en 26a29 licht aan.

 

Die buffertabs steken nog niet in de pot, kan iemand me vertellen wanneer die er inmoeten of maakt dat niet veel uit?

 

Reacties van alle aard zoals gewoonlijk welkom.

 

Groeten,

Kristof <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Kristof,

Heb deze helemaal gemist, ziet er allemaal goed uit man <_<

Nette set-up hoor!

Ik zou inderdaad nog eventjes wachten met het plaatsen van de buffertabs..... Zou minstens een weekje wachten ofzo.

En ik zou dat plantje wat in dat flesje staat in een pot doen omdat de wortels niet zo van licht houden B) maar lees al dat dat haar tijdelijk onderkomen is...

Anyway veel succes toewenst en hoop op dikke toppen voor je.

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of gewoon wat tape rond het flesje doen :lol:

 

Jij bent wel origineel met je potten :D dozen van ijsboerke, colaflessen,... misschien nog een tip: Lege melkdozen uitwassen, bovenste stuk eruit snijden en vanonder een paar gaten <_< Ook tijdelijk en cheap :D en zijn ongeveer één liter. ( Carpie schreef dit ergens in een discussie over die rootdinges )

 

Best wel leuk om zo me eigen plantjes te zien :lol: ... maar als ik je een tip mag geven ( deze keer een nuttige hoop ik :lol: ) let goed op met in het begin al voeding te geven i.v.m. overvoeding :lol:

 

Jij gaat een lekker wietje kweken, geloof me... heb je lekker wat voorraad en kan je weer een tijdje zonder die Belgische straatsh*t B)

 

Zou ik nog eens een foto van je volledige tentje mogen zien aub ? :whip:

En hoeveel heb je nu +- al geinvesteerd (zonder zaad) en hoe warm is het ongeveer in je tentje als de lampen aan en uit staan ?

 

Groeten,

(een fanatieke) BioMan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, bedankt voor de reacties.

Voor die wortels aan de kant van dat flesje komen heb ik nog wel even tijd om voor wat potjes to zorgen denk ik :whip:

 

Maar zoals BioMan zei, aan folie en/of tape zat ik eigenlijk zelf ook al te denken <_< maar dan wel grotere flessen, want dit is de helft van een half-literflesje en ik doel niet op 1joint-plantjes B)

Toen ik laatst 3 verschillende tuinbouwcentra in de buurt bezocht had kwam ik tot de merkwaardige vaststelling dat daar nergens meer normale vierkante kweekpotten te vinden zijn, en als ik er vond waren het er enkel van 5x5x6 of 65literbakken :S

Hiervoor een bestelling bij een GS doen is maar al te gek, dan betaal ik meer verzendkost dan aan de potten. Dus ik zat te denken aan van die grote vierkante 2 liter flessen zoals van oasis etc. daar de bovenkant afknippen en gaten onderin maken, en inwikkelen met tape. dan heb ik een bijna 2 literpot, en zijn ze ongeveer evenhoog als m'n andere 4liter potten, dat scheelt weer wat moeite in hoogte aanpassen :lol:

 

Met de buffertabs zal ik dus nog maar wachten tot het echte plantjes zijn... Ik ga in elk geval de raad van BioMan opvolgen van op te letten met voeding, ik heb met buitenkweekjes ook al geleerd dat een beetje teveel al redelijk wat schade kan brengen, ik kan me voorstellen dat dit bij een binnenkweek nog delicater is, ben hier ook nog helemaal nieuw in, dus tips daarover zijn zeker welkom!

Voorlopig was ik van plan te wachten op een klein bladerdekje in mn tent, en ze vanaf dan enkele weken een paar keer per week nat te sproeien met de Phyt-Amin van plagron met ongeveer de helft van de aangegeven dosis. En eens ze echt goed op gang beginnen te komen qua hoogte stilaan de buffertabs erbij te steken, 1 per pot. Om over de bloeivoeding na te denken is het nog veel te vroeg, gezien die tabs er al bijkomen ga ik daar wel in elk geval een veel lagere dosis van geven dan aangegeven in het schema van plagron, of als ze echt helemaal geen tekorten vertonen misschien wel geen extra bloeivoeding.

Om overvoeding in het begin ook al te voorkomen heb ik ook voor zeer licht bemeste zaai- en stekgrond met lava gekozen. Ik hoop hiermee in de goede richting te zitten? Zoniet dan hoor ik het graag.

 

@BioMan,

Ik zal bij de volgende update nog eens het tentje in z'n geheel oip de foto zetten.

 

Groeten,

Kristof

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohja wat vergeten...

 

@BioMan:

Wat ik er tot nu zoal aan heb uitgegeven?

Interessante vraag :D... Ik heb namelijk de lampenset en blumatset (die nog geen dienst doet) cadeau gekregen van een andere vriend/kweker die er helaas mee stopt daar hij zijn laatste oogst misschien niet eens meer overleeft <_< (longkanker).

Daarnaast heb ik nog een mooie sponsoring gekregen van iemand die ondertussen ook lid is op het forum, nl. konijnenkweker :lol: (ik stel voor dat je z'n voorstelling in het daarvoorbedoelde topic even zoekt :whip: ) Dat heeft mij de kost van de DR60 tent en de voeding en opwaardeermiddel voor de grond bespaard.

Dan had ik ook nog een hoop elektrisch materiaal etc in huis liggen, waardoor ik enkel nog geld gegeven heb aan de grond, potten, een stuk van die aluminium flexslang, een buisventilator en koolstoffilter. Dit alles heeft mijzelf dus slechts 65€ lichter gemaakt ongeveer. B)

Als je alles samenneemt en nieuw aanschaft denk ik dat je ongeveer 300 a 350 € zou uitgeven.... en voor zo'n complete set met alles op en aan van een online GS met een dr80 of vergelijkbaar zou je zo'n 400-450 uitgeven.

Ik ben dus een gelukkig man gezien wat het mij maar gekost heeft :lol:

 

en voor temperatuur... zie laatste update :lol:

 

Groeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update-time!

 

Zo! De ontkiemstress is volledig achter de rug nu :whistling

De 2 extra Fast Bud zaadjes die ik bijgeplant had zijn op amper 3 dagen voledig bovengekomen, tegelijkertijd. Dit ging dus een heel stukje vlotter dan de vorige 10 (waarvan er 2 niet zijn uitgekomen) dus ik ga ervanuit dat dit te maken heeft gehad met de niet ideale start.

 

Goeiemorgend riepen ze vanochtend :D

gallery_27918_11026_1333657.jpg

 

Maar goed, alles ontkiemd dus nu. En zoals ik eerder al aangaf, heb ik zelf even 2 kleinere potten in elkaar verzonnen ;). Ik hoorde zo'n 10-15jaar gelden McGyver ns zeggen: "With duckt tape, you can fix anything." En dat ben ik blijven onthouden :P. Ik heb dus 2 flessen van 2 liter ingetaped en de bovenkant eraf gesneden. Om te kijken hoeveel ik nog over had van die 2 liter heb ik ze even met de maatbeker gevuld... Nou zeg! Na 10 liter was die eerste 2 literfles nog steeds niet vol! Dus toen heb ik maar die andere waar ik nog GEEN gaatjes onderin had gemaakt gevuld, en dat kwam op 1.7liter :P... 8 potten van 4 liter en 2 van 1,7 liter in de tent dus.

Verder valt er nog niets te melden. Dus hier wat foto's om de update af te maken.

 

Als eerste, op aanvraag van BioMan: Nog eens een kiekje van het geheel:

gallery_27918_11026_556532.jpg

 

En hier het overzicht van de potten. Met linksachter de dieselryder, in het midden een AK, en in 1 van de "flespotten" ook een AK. De overige 7 zijn Fast Buds

gallery_27918_11026_1312652.jpg

 

Ik heb gisteren al een beetje aan het solderen geweest en heb 3 pc-ventilators klaarliggen. Ik was wat ziek vandaag, anders hadden die er al ingehangen nu, maar dat gaat wat voor morgen/overmorgen worden.

Ik heb er 2 van 0,6 Watt en 8cm doorsnee,... daarvan komt onder elk armatuur eentje te hangen om de hitte onder de lampen wat weg te blazen, want deze durft wel eens oplopen als ik vergeet de aanvoerslang bij het open raam te leggen.

Dan heb ik er nog eentje van 4Watt en 12cm doorsnee, deze komt ergens aan de zijkant in de tent te hangen om de lucht nog beter te laten circuleren.

Ik had ze eerst met een 12V voeding getest, maar dan hadden ze de neiging om helicoptertje te gaan spelen en dat is niet de bedoeling,sloot ik ze in serie aan dan gingen ze echt véél te traag, dus heb ik een 9V voeding die 9watt kan leveren genomen, en ze daar allemaal parallel op aangesloten (dat komt dus op 5,2 watt uit en is dus zeker niet te zwaar voor die 9watt voeding). En nu draaien ze een stukje zachter en zonder lawaai, maar toch nog snel genoeg om een mooie luchtstroom te geven.

 

 

Zo dat was het voorlopig weer. Een van de volgende dagen vast weer een update met iets grotere plantjes ;)

Laat jullie reacties en opmerkingen maar komen!

 

Groeten,

Kristof :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...