Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kristof1234

Mijn eerste binnenkweekje (bio)

Recommended Posts

@ iWiet:

Ik stuur je binnen enkele minuutjes het aansluitschema via PB :)

Heb hier zelf ook eventjes aan moeten wennen, 'k had deze forumsoftware nog niet eerder gezien en was net zoals jij enkel het veel voorkomende phpBB gewend. Maar eens gewend vind ik dit hier minstens even prettig werken... zolang ik niet te stoned ben, maar dat was dan ook bij phpBB-fora het geval :)

 

@topic:

Woensdag of donderdag komt er een nieuwe update.

Ik heb hier nog geen opmerkingen op m'n handelingen gekregen dus denk dat ik goed bezig ben :lol:. Plan is om met die bladvoeding door te gaan zoals ik begonnen ben, maar er steeds 24u tussen te laten. (dus aanmaken en over een periode van 24u opmaken, dan 24u niets of enkel water enz.) En dat dan tot als er topjes aan beginnen te komen.

Ik heb de indruk dat ze wel van hun eerste portie vitamientjes genoten hebben.

Wat me vandaag ook opgevallen is, toen ik ze net voor dat de lampen aangingen even nat ging sproeien, is dat er zelfs al een lichte wietgeur uit m'n tentje kwam :verrygood . Had dit wel niet zo snel verwacht. Toen de lampen aanwaren was die geur wel bijna volledig verdwenen, dan moest ik al echt met m'n neus tegen het plantje hangen om er nog wat van te ruiken.

Maar die koolstoffilter gaat dus stilaan zijn nut mogen bewijzen :P

 

Groeten,

Kristof :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
En hopelijk word ik rond de feestdagen door hun ook eens lekker verwend :)

 

:) Ik hoop het ook :D

 

En inderdaad, je doet alles goed zo, denk IK toch... Geen nieuws = (meestal) goed nieuws :verrygood

 

Groetjes,

BioMan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@joint_he fun:

't Is te hopen voor u he :D Maar da zal wel, alst maar wa meer opbrengt dan die ge buiten staan had .

PS: Mij maakt het hier ni veel uit, maar ge moet u nog voorstellen in "wie is wie en wie is hoe"... is ne regel waar wel eens moeilijk over gedaan wordt, alleszins doen voor ge zelf een topic start of er komt geen serieus antwoord :verrygood

 

Straks nieuwe fotootjes, zijn weer bijna dubbel zo groot. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd, hier een foto van de stand van zaken vandaag... toch weer een duidelijke vooruitgang :D

 

gallery_27918_11026_673027.jpg

 

Die 4 op de eerste rij hebben wel duidelijk een achterstand. Hoewel ze maar een dag of 3-4 later bovengekomen zijn lijken ze toch meer dan een week achter te blijven... Maarja, dan moet ik binnenkort niet alles in een keer gaan knippen en kan ik misschien van de eerste al roken terwijl ik aan de laatste zit te knippen :)

 

Als iemand iets ziet dat mij ontgaan is, of opmerkingen heeft,... laat je horen zou ik zeggen.

 

Greets,

Kristof :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

me voorstellen komt nog wel .

uiteraard voor het eerste topic.

 

ik ben zeker benieuwd wat er onder t-neon kan gedaan worden met autoflowering.

buiten zijn er in ieder geval prachtige oogsten mogelijk voor zo'n klein plantjes

en dieselryder is echt lekker :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik al zei, voor mij maakt het toch niks uit, ik weet toch al wat en wie ge bent :) En voor degenen hier die niet kunnen wachten: Hierzie NOG een belg die zich met de nodige aandacht aan het voorbereiden is :D

Hoe weet ge da van buiten trouwens? want bij u was't maar mager doorda ze in de schaduw van die twisted shacks stonden.

Had den breedste van ons daar ne goeie oogst mee binnen ofzo? Maar lekker is't zeker en vast! :verrygood

 

 

Die TNeons gaan zich wel bewijzen denk ik. 'k Had wel duidelijk de hitte van die vsa's onderschat... Beetje aftaste den eerste ronde en tegen de volgende een beetje verbetering aan de klimaatregeling en da gaat helemaal in orde komen :)

En tegen dat dat allemaal onder controle is, dan is't tijd voor een scrogje met een lekker wietje van Sannie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kristof,

als je nu al warmte-problemen hebt,

maak gebruik van een extra pc-vent of 100m³-buisvent voor een actieve inlaat.

 

Veel succes met deze ronde!

 

 

@joint_he fun,

graag effe voorstellen zoals in de welkoms-mail verzocht was.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Torsten:

Thanks voor de tip en succeswensen!

Problemen heb ik nu nog niet bepaald hoor, maar weet wel zeker dat als het kwik weer richting de 20 gaat stijgen buiten, dat het dan wel een probleem gaat vormen. Die afzuiging van 180m3 gaat na verloop van tijd zeker door eentje van 225 à 360m3 vervangen worden en dan kan die van 180 evt. als actieve inlaat dienst doen. En er liggen hier ook nog een stapeltje PC-fannetjes van divers formaat klaar en er komt ook nog een clip-on fan aan voor wat meer circulatie. De winter kom ik nog wel door met m'n budgetopstelling.

 

Oh en joint_he fun zal zich zeker wel gaan voorstellen hoor. Ken hem al lang genoeg, beetje tijd nodig soms, maar je kan er op rekenen :) (aan jezelf herken je je medemens :) )

Die moet ook nog wel een en ander uitzoeken hoe alles werkt op een forum en tegelijkertijd kweekvoorbereidingen en nog zoveel meer dingen doen (Alle Dagen Heel Druk :lol: )

Jij hebt hier uiteraard het laatste woord over, maar zolang hij nog maar enkel hier post en zich voorstelt voor hij hier echt actief wordt knijp ik er alvast een oogje voor dicht :P

En hoewel hij er wel nuttig gebruik van maakt is hij nog eentje van de steeds zeldzamer wordende groep mensen die nog best kan overleven zonder al die hedendaagse zaken zoals computers, internet, mobieltjes,... :)

 

@Piet Piraat:

Bedankt voor de tip, en.... zie hierboven wat ik reeds aan torsti gericht had. :D

 

greets,

Kristof :D

 

EDIT:

Misschien even nuttig om te vermelden dat de laatste week de temperatuur met lampen aan schommelt tussen de 26 en 30,5 graden, en met lampen uit vrij stabiel blijft tussen de 19,5 en 22.

 

:verrygood : Kan iemand me hier vertellen hoe je in godsnaam met een nederlands toetsenbord (qwerty) dat bolletje van graden kan tevoorschijn toveren? Ik heb mijn belgische azerty al enige tijd opgegeven voor een in mijn ogen veel handigere qwerty, maar ben er na die 5 jaar, net zoals mijn vader, nog steeds niet uit waarom dat toch wel redelijk universeel symbooltje hierop ontbreekt! En sinds ik hier actief geworden ben mis ik dat nog meer dan ooit tevoren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe hoe ik het doe is door alt + 0176 in te tikken :verrygood °_°

 

Groetjes

iWiet

Share this post


Link to post
Share on other sites
:verrygood : Kan iemand me hier vertellen hoe je in godsnaam met een nederlands toetsenbord (qwerty) dat bolletje van graden kan tevoorschijn toveren?

1. Je zorgt dat deze tekst op je scherm staat.

2. Je selecteert het in punt 3. vermelde teken.

3. °

4. Je drukt op Ctrl + C (in je Windows-handleiding vind je meer uitleg over deze bewerking).

5. Je zorgt dat je eigen tekst op je scherm staat en plaats je cursor waar je het bolletje van graden wilt hebben.

6. Je drukt op Ctrl + V (in je Windows-handleiding vind je meer uitleg over deze bewerking).

7. Je stuurt mij een PBtje met de tekst "dankjewel, papa".

:D

Groetjes,

Konijnenkweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé! Dat werkt!

Dankuwel iWiet :)

 

En pa... je speelt vals want jij hebt hiervoor eerst uit iWiet z'n post of van ergens anders copy-paste gedaan, en je hebt niet altijd zo'n bolletje in de buurt om te selecteren. :D

Maar wel niet slecht bedacht, dus ik zal je even een PB sturen hoor :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

vader en zoon allebij op het forum?? :verrygood

 

mooi kweekje man, zit al een tijdje te denken om over te schakelen op T-neon...

ik volg je dus eventjes, maar het lijkt goed te gaan.

ga zo door dus!!

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lemonhaze:

thanks, ik heb er tot nu toe ook een goed oog in, maar heb ook nog nooit onder wat anders gekweekt (behalve de zon)

Ik zag jou overigens vorig weekend dubbel staan in het tuinhuisje van een vriend... je rook wel lekker :D :)

En ja, zoontje blowt en kweekt in België, vaderlief gebruikt het forum als periscoop om dat een beetje te volgen van onder de zeespiegel :P

 

@topic:

Vrijdagavond-update!

 

Bijna alles ziet er nog steeds goed uit.

Gisteren zag ik dat de kleine FB in de "flespot" z'n blaadjes er nogal erg verbrand uitzagen :) :lol: Die stond ondertussen nogal extreem dicht bij de lamp, dus heb gelijk de lampen wat hoger gehangen zodat er weer een afstand van 15-20 cm tussen plant en lampen zit.

Bij wat nauwkeuriger onderzoek zag ik bij nog 1 plantje (links in het midden) heel klein beetje verbrande puntjes aan de nieuwste blaadjes!

Gezien ze enkel nog maar wat bladvoeding gehad hebben lijkt overbemesting wel uit te sluiten, het is sinds de lampen hoger gehangen zijn niet meer verergerd gelukkig.

Bij dat grotere plantje ziet het er niet erg uit, maar die in de flespot ziet er echt niet goed uit (Zie onderste 2 foto's)

Ik zit nu te twijfelen... zou ik die nog laten staan, of is de hoop ervoor al verloren en kan ik beter die AK in de andere flespot verpotten naar een grotere (4liter) en die verbrande eruit gooien? Wat denken jullie ervan?

 

De foto's (de witte plekken die je ziet op de eerste foto komen door overbelichting, heb niet meteen de beste camera)

gallery_27918_11026_1177507.jpg

gallery_27918_11026_1083843.jpg

gallery_27918_11026_363374.jpg

 

groeten,

Kristof :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begint al een aardig bosje te worden.

 

Over die FB zou je best eens de vakliteratuur raadplegen, vind ik. Gezien die ernaast er nog gewoon fris uitziet kan verbranding m.i. niet de enige oorzaak zijn. Misschien zit het "kwaad" wel in de fles; het volume aan potgrond mag dan wel gelijk zijn, de oppervlakte die beschikbaar is om de beworteling te voorzien van O2 en alles wat daar aan vastkleeft is toch wel erg beperkt. Wel raar dan dat die ernaast niet hetzelfde probleem heeft.

Als ik de stand van de planten aan de buitenkanten zie, lijkt het mij ook geen slecht idee om die potten om de X dagen eens een kwart of halve slag te draaien. Of van plaats wisselen?

 

Maar 't ziet er wel mooi uit verder. Voor een beginneling ...... :verrygood

 

Groetjes,

 

°°°Konijnenkweker°°°

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie je nu wel dat je nuttige inbreng kan leveren als "buitenstaander" in deze hobby! :D Dankuwel.

 

Maar zoals je zelf zegt is het dan wel vreemd dat die flespot ernaast er helemaal geen last van heeft en dat een van die verder gevorderde in een gewone pot het ook lichtjes heeft aan z'n jongste blaadjes.

Vandaar dat ik vooral aan verbranding dacht, dit was ook het kleinste plantje, dus kwetsbaarder. En misschien wat te nat gespoten toen ik bladvoeding gaf... Maar dan zou ik het eigenlijk toch ook bij meer planten verwachten aan hun jongste blaadjes en/of niet enkel aan de bladrandjes.

Had je toevallig ook een goeie tip om er meer zuurstof bij te laten kunnen? Ben wel net nog even gaan kijken, en die bovenlaag eens een beetje terug losgemaakt want dat was een aardige korst geworden... Kwam gelijk een typische geur van het bodemleven vrij toen ik dat deed.

 

De plantjes draaien is (bij sommige) al wel enkele keertjes gedaan. Maar ze eens een keertje van plaats wisselen zou inderdaad ook geen slecht plan zijn om ze wat mooier recht te krijgen.

Ivm stressen doe ik dit wel liefst niet te vaak allemaal, dus ga daar denk ik nog enkele daagjes mee wachten, het valt voorlopig nog wel mee (vind ik toch).

 

Overigens wel subtiel dat je gelijk even 6 gratis te kopiëren gradenbolletjes bij je nickname voegt :)

 

Groeten,

Kristof :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van plaats wisselen lijkt mij absoluut geen goed idee i.v.m. stress !! en die stress kan je zeker wel missen met feminised zaadjes... een kwartslag draaien is daarintegen wel goed voor ze ! omdat de zon ook rond draait :tu

 

En die FB in die flespot heeft inderdaad zuurstoftekort, daar ben ik 100% van overtuigd, want één van mijn AK'tjes deze zomer had ik in het begin ook veel te nat gezet (waardoor er niet voldoende zuurstof bij de wortels kon) en die zag er volledig hetzelfde uit, met als gevolg dat deze wel wat later bloeide ;)

 

Wat je er aan kan doen weet ik niet... heb je voldoende gaatjes onderin de fles gemaakt ? Dat is zeer belangrijk ! Zou het kunnen dat je te veel water hebt gegeven ? Maar vooral NIET weggooien het gaat er nog wel goed mee komen :P

 

En met een aantal van je grootste plantjes, daar kan je binnenkort al bloei bij gaan verwachten... mijn AK pheno had deze grootte ongeveer toen ze begon met bloeien, dus nog eventjes geduld :verrygood

 

gallery_25782_10262_1689376.jpg

 

Eens ze wat vertakking hebben zoals hieronder, dan gaan ze stevig door groeien en bloeien... dan begint het ook heerlijk te geuren :smoke

 

gallery_25782_10080_2334590.jpg

 

Dit was wel outdoor natuurlijk, maar dat maakt in principe niet zo veel uit :P

 

Groeten,

BioMan ;)

 

PS: kun je de volgende keer nog eens vermelden welke de AK'tjes zijn ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi kristof

wordt het niet tijd voor een updatje ?? :smoke

ik wil je vrouwkes graag terug zien :verrygood

ciaooooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben weer eens veel te vroeg wakker dus maak maar eens vroeg in de ochtend een

Update:(week3)

 

Veel valt er eigenlijk niet te melden. Ze doen het nog steeds goed en vooral SNEL...

De kleine verbrande AK heeft zich terug herpakt. De oorzaak ervan zal zoals konijnenkweker en BioMan zeggen wel aan het zuurstoftekort gelegen hebben.

Maar laat ik eerst even beginnen met de fotootjes:

 

Een overzichtje van het geheel met op de achterste rij 3 Fast Buds, op de middelste rij (van links naar rechts) de Dieselryder, een AK en een Fast Bud, en op de eerste rij de achterblijvers (van L => R) een Fast Bud, de verbrande Fast Bud, een AK en nog een Fast Bud.

gallery_27918_11026_1540078.jpg

 

Een close-up van de verbrande FB:

gallery_27918_11026_735788.jpg

 

De achterste rij, en de Dieselryder kan je over de hele plant al redelijk wat witte haartjes zien...

Close up van de grootste Fast Bud (rechts achter)

gallery_27918_11026_1234731.jpg

 

En speciaal voor Joint_he fun een close up van z'n dieselryder in bloei :smoke

gallery_27918_11026_658037.jpg

 

In de potten op de achterste en middenrij zijn gisterenavond een buffertab gestoken. De 2 gewone potten vooraan kunnen nog wel even wachten, en de 2 flespotten gaan geen buffertab krijgen.

Ze krijgen nog steeds om de dag wat bladvoeding, ik denk hier nog een weekje ofzo mee door te gaan. Bloeivoeding gaan bijgeven lijkt me voorlopig absoluut overbodig, zeker met die buffertabs erbij, ik neem aan dat die de komende weken wel genoeg af zullen geven, anders merk ik of jullie dat wel.

 

@BioMan:

Vreemd, ik had je post nog niet opgemerkt tot zonet...

Maar inderdaad zoals jij en m'n vader zegt zal het wel aan zuurstoftekort gelegen hebben. En de oorzaak ervan, daar zit jij denk ik helemaal juist mee.

Er zitten wel genoeg gaatjes in de flessen, maar ik had de planten 2 keer langs onder water gegeven omdat de meesten al aardig wat drinken en ondertussen hun wortels er al onder uit komen... maar zo zijn die 2 flessen inderdaad wat te nat geweest daar die nog een pak minder zuipen. Ik had ze er beter even uitgehaald of gewoon langs boven water gegeven...Ik geef nu voorlopig terug enkel langs boven water aan elke plant appart naargelang het gewicht van de potten. Eens ze allemaal lekker doordrinken kan ik wel weer langs onder water geef denk ik... dat is in elk geval een stuk makkelijker in zo'n vol hokje.

En zoals je hierboven ziet heb ik het niet over m'n hart gekregen om dat ongelukkige plantje weg te gooien ;)

 

 

Opmerkingen en tips en andere reacties zoals altijd heel erg welkom.

 

Groeten,

Kristof :verrygood

 

EDIT: @Dongucci:

Terwijl jij om een update zat te vragen was ik daar druk mee bezig, dus bij deze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow dat was snel hehe :tu :smoke

vroege vogel ben jij , ik heb nachtpost gehad was al wakker

ze doen het erg goed je vrouwkes bloei is ant beginnen :verrygood

thumbs up

bij mij komt niemand meer kijken iedereen heeft het blijkbaar te druk met hun eigen kweekies :P ;)

ik post gewoon lekker door ;)

ciaooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar? WAAR? Ik zie ze nog niet! :verrygood

 

Thanks BM. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik jou was zou ik lekker stop[pen met die bladsvoeding. dat krijgen ze in de natuur ook niet en hebben dat ook niet nodig. zonde van je geld.

ik heb dat nog nooit gebruikt en heb altijd hele mooie planten. en zie die planten echt niet beter of mooier worden door bladvoeding.

en je denkt toch niet dat je ook maar 1 gram meer kweekt door bladvoeding of de smaak of wiet beter wordt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...