Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kristof1234

Mijn eerste binnenkweekje (bio)

Recommended Posts

Meer opbrengst verwacht ik niet nee... wel wat meer weerstand tegen invloeden van buitenaf. Of zie ik dat verkeerd?

Kan er best mee stoppen, maar aangekocht is het toch al. En met dat flesje van 100ml doe ik nog wel een paar kweekjes een deze dosis.

Of is het eerder slecht dan goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat net even dromerig naar m'n plantjes te kijken en toen kwam er plots een vraag in me op.

 

Het begint een aardig dicht bladerdekje te worden, dus de onderste internodes gaan steeds minder licht krijgen. Nu vroeg ik me af of het een goed idee was om te gaan dieven?

Of is het ook bij een AF mogelijk om eens de bovenste toppen mooi rijp zijn, om deze te oogsten, en de onderste nog even verder te laten rijpen?

 

Wat raden jullie aan te doen? Als het kan zou ik zelf voor die laatste oplossing kiezen.

 

groeten,

Kristof :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meer opbrengst verwacht ik niet nee... wel wat meer weerstand tegen invloeden van buitenaf. Of zie ik dat verkeerd?

ik denk dat ze eerder ongezonder worden als je dat te vaak ga doen.. je kan je planten beter zo veel; mogelijk met rust laten en een goed en gezond/sterk wortelstelsel laten ontwikkelen. dat gebeurd niet door bladvoeding.

je moet het natuurlijk zelf weten :smoke

 

Ik zat net even dromerig naar m'n plantjes te kijken en toen kwam er plots een vraag in me op.

 

Het begint een aardig dicht bladerdekje te worden, dus de onderste internodes gaan steeds minder licht krijgen. Nu vroeg ik me af of het een goed idee was om te gaan dieven?

Of is het ook bij een AF mogelijk om eens de bovenste toppen mooi rijp zijn, om deze te oogsten, en de onderste nog even verder te laten rijpen?

 

Wat raden jullie aan te doen? Als het kan zou ik zelf voor die laatste oplossing kiezen.

 

groeten,

Kristof :verrygood

ik zou zeer zeker voor het laatste kiezen. ik moet de eerste nog tegen komen die door te dieven meer opbrengst haalt.

en je hoofttoppen oogsten al;s ze klaar zijn en dan de rest nog een weekje laten afbloeien. dat geeft je in ieder geval meer qualiteit aan die topjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker

Ik zou stoppen met bladvoeding geven..

 

en lekker met de reguliere voeding beginnen..

 

lijken me iets lichtgroen te worden de blaadjes ..

 

ziet er verder goed uit

succes

 

Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zeiksnor:

Thanks voor de reactie.

Ik zal dan maar stoppen met bladvoeding... Teveel zullen ze er tot nu toe wel niet van gehad hebben, ik gaf de helft van de aangegeven dosis en dat steeds met een dag ertussen.

Daar steek ik dus in de toekomst geen geld meer in.

De wortels steken al ruim onder uit de potten, dus op dat vlak heeft het medium z'n werk goed gedaan ;)

Eerst de hoofdtoppen oogsten leek me ook het beste, ik vroeg me enkel af of een autoflower dit kan verwerken en daardoor niet dood gaat gaan...

 

@Elmo:

Bedankt voor de tip!

zoals ik tegen zeiksnor al zei, vanaf nu geen bladvoeding meer dus.

De blaadjes hebben nooit donkerder geweest hoor, ze zijn inderdaad lichter van kleur dan wat ik gewend ben van m'n buitenkweekjes, maar op de foto's zien ze er door het felle licht ook nog lichter uit dan ze echt zijn.

Ik heb hier wel een fles Plagron alga bloom staan, maar durf daar nog niet goed mee gaan bij te voeden... Ik heb dinsdag pas de buffertabs bij in de grond gestoken, daar zouden ze toch wel even mee verder moeten kunnen zou ik denken?

In mijn ogen komen ze nog niets tekort, maar misschien zie jij meer dan ik, je hebt tenslotte al wat meer ervaring :smoke

 

groeten,

Kristof :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eerst de hoofdtoppen oogsten leek me ook het beste, ik vroeg me enkel af of een autoflower dit kan verwerken en daardoor niet dood gaat gaan...

nee hoor no problem. natuurlijk wel met een beetje beleid :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, na me enkele dagen niet al te lekker gevoeld te hebben is het nu maar eens hoog tijd voor een update.

Er is wel een en ander veranderd ondertussen.

 

Ik zal het even samenvatten.

De plantjes die het goed deden, doen het nog steeds erg goed, kijk maar naar de foto's, die zeggen meer dan woorden.

Er is ook minder goed nieuws. De 2 AK's van BioMan blijken allebei mannetjes te zijn :P Echt jammer want ik had ze graag vergeleken met m'n Fast Buds... De rest van die zaadjes liggen opzij voor een balkonkweekje volgend seizoen.

Gezien er nu meer plaats was heb ik de FB in de "flespot" gisteren maar overgepot in een 4liter pot... Daar heb ik me wel even zorgen over gemaakt, want dat ging niet zo makkelijk, en er is een stuk van de wortel afgebroken tijdens deze handeling. Ik heb er nieuwe grond voor gebruikt en deze meteen goed ingewaterd met bacto, en tot nu toe ziet het er naar uit dat ze dat goed overleefd heeft, maar het zal wel weer voor wat extra vertraging zorgen.

 

Genoeg gezeverd, hier komen de foto's:

 

Overzichtje: Allemaal FB, behalve links in het midden, dat is de Dieselryder.

gallery_27918_11026_1913782.jpg

 

De FB in zijn nieuwe woning (deze is overigens goed hersteld van z'n vroege zuurstoftekort) hopen dat die blijft leven.

gallery_27918_11026_1594175.jpg

 

Een FB-hoofdtopje :)

gallery_27918_11026_1114790.jpg

 

De dieselryder van Joint_he fun van dichtbij, ook mooi in de bloei.

gallery_27918_11026_810714.jpg

 

En tot slot 2 foto's van de AK mannetjes die nog wat in de woonkamer aan het raam mogen staan, voor wat stuifmeel, en omdat er 1tje toch wel een heel mooi plantje is om een mannetje te zijn.

gallery_27918_11026_1252686.jpg

gallery_27918_11026_1179725.jpg

 

Ik ben van plan om binnen enkele dagen alvast 1 bloeilamp in het achterste armatuur te steken, daar deze al mooi in bloei staan. Of denken jullie dat het daar nog te vroeg voor is?

Ik zie ook nog geen tekorten oid, dus zal ik bloeivoeding nog verder uitstellen? Of zal ik al heel voorzichtig de achterste planten een lichte dosis bijgeven?

 

Ziezo, dat was het voorlopig weer.

 

Antwoorden, reacties, opmerkingen, .... Allemaal zeer welkom!

 

Groeten,

Kristof :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goe tentje, hé makker!

:verrygood

 

Heb je niet een paar hazen op overschot? Met die konijnen alleen gaat dat hier niet lukken, heb ik de indruk.

:P

Edited by Konijnenkweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker weten! Je verdient wel een topje ervan :verrygood

Begint het nog niet te kriebelen om voor jezelf ook een tentje etc. aan te schaffen? Dan is er tenminste 1 iemand in dat huishouden daar die wat zorg en respect voor zo'n mooie plant kan opbrengen :)

 

Zaadjes om "hazen" uit te kweken kunnen wel geregeld worden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het ook heel goed gaan. en zeker voor de eerste keer :verrygood

 

ik kwam eigelijk even kijken of jij mischien onder MH aan het kweken was :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat de grote problemen ook uitblijven, had wat meer tegenslag verwacht die eerste ronde, maar dat valt me toch goed mee tot nu toe :verrygood

 

Geen MH en HPS hier :P Maar ik gebruik wel ongeveer hetzelfde principe door een andere kleur van lampen voor de groei en bloei te gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi kristof

hopelijk goed hersteld ??

het ziet er mooi uit man goe bezig

ben zeker dat je stilaan kan beginnen met idd lichte dossisen van voedig te geven

ciaooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor zover ik herstelbaar ben ben ik hersteld :verrygood

 

Ze hebben de laatste keer nog gewoon wat water met bacto gekregen... De volgende waterbeurt zal ik eens 1/4 van de aangegeven dosis alga bloom erbij doen.

 

In het achterste armatuur (boven de meest gevorderde planten dus) heb gisteren ook al 1 groeilamp verwisseld voor een bloeilamp. Wel een groot kleurverschil achteraan in de tent tegenover vooraan nu.

 

Morgen de update van het begin van week 4

 

Groeten,

Kristof

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal mannen die AK's :verrygood

 

Toch leuk dat je wat stuif gaat verzamelen...

misschien iets leuks om die 'wilde soort' mee te bevruchten :)

 

Voor de rest ziet het er erg goed uit alweer ! :P hoe groot zijn de meesten nu ongeveer ?

Groeten,

BioMan ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BioMan:

Dat was inderdaad ook de bedoeling om met dat stuifmeel m'n eigen soortje te bevruchten. Alleen twijfel ik nog of ik dit nu al ga doen. Van die 2 plantjes die daarvan over waren heb ik ook eentje moeten weggooien (mannetje). Het andere staat er nog steeds, is ondertussen al enorm gestressed, maar ziet er daarvoor nog redelijk uit, en gezien die nu toch wel heel andere bladvorm heeft dan de vorige generatie ben ik wel benieuwd wat daar voor wiet aan gaat komen. Dus ik ga die proberen af te bloeien tot een 1 à 2 joints-plantje denk ik :P

Straks komt er nog een update, als ik het niet vergeet zal ik ze even meten, want ben echt een ramp in het schatten. Om toch even te schatten ga ik zeggen: Ik denk ongeveer 25cm :)

 

lachen

Ok :verrygood ... Leuk dat je jezelf hier vermaakt... Wil je ook zo vriendelijk zijn met de rest van ons hier even te delen wat er te lachen valt?

 

Groeten,

Kristof

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje laat, maar beter laat dan nooit ;)

 

Update:(week4)

 

Zondag heb ik dus in 1 armatuur al een bloeilamp bijgestoken. De plantjes konder daar goed tegen blijkbaar, behalve dan de dieselryder. Die dacht, laat ik mezelf eens even goed gaan uitstrekken zodat ik de grootste hier ben :verrygood . Verder ziet alles er nog mooi uit.

Gisteren was het weer tijd om ze nog eens wat te drinken te geven (doe ik om de 3-4 dagen). En heb ze toen een 4de van de in het schema aangegeven dosis plagron Alga bloei bijgegeven (1ml/liter ipv 4ml/liter). De volgende keer dat ze moeten drinken ga ik eens een halve dosis geven (2ml/liter). En deze aanhouden als dat niet teveel blijkt. Tenzij ze duidelijke fosfor of kaliumtekorten zouden gaan vertonen ben ik niet van plan om de volle dosis te gaan geven. Beter wat te weinig dan teveel denk ik maar.

 

Toch wel een vraagje:

Ik merk dat er veel bladsteeltjes roze tot rood kleuren. Heb me hier nooit veel zorgen over gemaakt, maar deze hebben het in korte tijd nogal veel gekregen.

Ik vermoed wel dat het door de koude met de lampen uit komt. Deze heb ik al even niet meer in de gaten gehouden en ga dit de volgende dagen even doen. Ik zag op de thermometer wel dat het minstens 1 keer afgekoeld geweest is tot 16 °C ;) .

Zijn er ook nog andere zaken waar dit door kan komen? Want ik vind het wel vreemd dat het (nog) niet voorkomt bij de achterblijvertjes die nog maar net goed in bloei beginnen te komen.

 

En dan nu het leukste deel van de update... De fotoronde! :P

 

Eerst een overzichtje:

De achterblijvers

gallery_27918_11026_1603377.jpg

en de grote dames

gallery_27918_11026_582835.jpg

 

2 kleine hoofdtopjes van 2 Fast Buds ^_^

gallery_27918_11026_1446620.jpg

gallery_27918_11026_1215719.jpg

 

De fel gestrekte, maar toch nog gezonde dieselryder van wat dichterbij

gallery_27918_11026_309805.jpg

 

En even voor de lol en de geïnteresseerden, het verschil in kleur van de lampen :D

gallery_27918_11026_532626.jpg

 

@BioMan:

Heb er even m'n meter bijgenomen toen ik ging fotograferen ;)

De 4achterblijvers zijn er 2van ong. 15cm en 2 van ong. 22 cm

De 3 achterste Fast Buds zijn 33 tot 35 cm hoog en de dieselryder is door z'n strekken opeens van zo'n cm of 30 (schat ik) doorgeschoten naar 42 cm! En 't is niet de mijne dus durf er niet goed aan gaan buigen. Als er maar wat wiet afkomt :)

 

 

Tot zover deze update.

Tips, reacties en alles zoals steeds zeer welkom!

 

Groeten,

Kristof :)

(...die wat heerlijke, kneedbare afgaan heeft kunnen bemachtigen en nu 1,5u met deze update bezig geweest is :P )

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel lampen in totaal

 

als je er 2 hebt 1 bloei 1 groei heb je er 4 doe je 2 en 2

 

zo behaal je goede resultaten .

anders wachten tot de groei er uit is om over te schakelen

maar dat zijn ze precies al na een weekje niet te kijken .

 

mooie topjes . :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is dat ineens snel gegaan ! :verrygood

Lekker topjes overal, moet wel heerlijk rieken daarbinnen :)

 

Gr.

BioMan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@John:

Er hangen 2 armaturen met in elk 2 lampen. Omdat de groei uit de achterste planten er al uit was, heb ik daar 1 bloeilamp insteken, dus hangen er nog 3 groeilampen. Ging dus goed, behalve voor die dieselryder, die was nog niet klaar voor de bloeilamp :verrygood

Ik denk nog een weekje en dat er dan ook in de andere armatuur een bloeilamp bijkomt, en afhankelijk van hoe ze erop reageren gaat na nog een weekje de resterende 2 groeilampen ook door bloeilampen vervangen worden.

 

@BioMan:

Die planten hebben inderdaad zo van die periodes dat als je even met je ogen knippert ze plots een heel stuk verder staan :P

Gisteren viel de geur nog mee, ik kon soms wel eens een lekkere wietlucht waarnemen, vooral als de lampen uitzijn en ook de afzuiger uitstaat, dan ontsnapt die geur via de passieve inlaat.

Maar toen ik deze voormiddag wakker werd... Leek wel of er hier ergens een kilo wiet verstopt ligt! Het was zelfs buiten m'n kamer goed te ruiken. Er zal dus maar eens een fancontroller moeten komen zodat ik die afzuiger ook met de lampen uit kan laten draaien, maar dan wat zachter, anders koelt het te erg af in die tent.

 

groeten,

Kristof

Share this post


Link to post
Share on other sites

woowhhh wat een lappen tekst Kristof .. :verrygood

je weet waar je mee bezig bent zo te zien

 

 

 

 

Je plantjes kunnen die rode steeltjes zeker van die koude hebben :P

andere oorzaak is er denk ik niet

 

en je afzuiger zou ik gewoon 24/7 laten draaien.

zeker als je het nu al ruikt

 

dat word de komende weken alleen maar erger..

 

dus ja regel een fancontroller of laat hem gewoon aanstaan..

 

anders ruikt je het over een paar dagen niet alleen IN huis .. :)

 

je plantjes zien er mooi uit

en over dat strekken zou ik me niet zo`n zorgen maken.. je hebt ruimte genoeg zo te zien ..

 

 

Ik kijk nog steeds lekker mee. ^_^

 

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi kristof

ziet er allemaal heeel goed uit doe zo verder vriend :verrygood :P

die t neons lijken me echt goed , waar kan je deze kopen ?? had de link maar ben ze kwijt , wil zeker nog meer licht in men tent hebben

ciaoooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dongucci:

Ik heb geen vergelijkmateriaal, maar naar mijn mening doen die TNeons het inderdaad erg goed.

Zelf heb ik ze van iemand overgenomen die ermee gestopt is. Maar je vindt ze op veel plaatsen hoor. Veel online GS verkopen ze, ook Wietforumshop verkoopt ze zag, ik aan een best wel voordelige prijs in vergelijking met andere nederlandse growshops.

 

@Elmo:

Thanks voor de reply :verrygood

Die fancontroller moet er inderdaad maar snel komen, dat de buurvrouw af en toe op de gang ruikt dat ik blow is al meer dan genoeg :). De afzuiger gewoon aanlaten is niet echt een optie of het koelt te erg af... kan wel eens kijken of ik tijdens die paar uurtjes dat niet kan oplossen door de verwarming dan wat hoger te zetten en de aanzuigslang daarbij te leggen.

Hoogte heb ik inderdaad nog genoeg voor zo'n kleine plantjes, alleen oogt dat strekken niet zo mooi en maakt het veld minder gelijk ^_^

En ja... ik typ graag, en wil zeker zijn dat ik mezelf duidelijk uitdruk om zo min mogelijk foute opvattingen te creëren. Als ik dan ook nog eens stoned ben worden die teksten meestal nóg langer dan bedoeld was ;)

 

Greets :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat maakt je verslagje ook heel mooi hoor ! :wub:

Blijven doordoen zo, erg aangenaam om te lezen !

 

Groetjes,

BioMan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

enne ???

tis weekend weet het maar hoe doen ze het jouw madammekes :wub:

ciaooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...