Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

doncanna

EERSTE BEGINNERS LED/SPAARLAMP KWEEKJE kijk ens even , tips zijn welkom !

Recommended Posts

Hoi DonGucci, wat een prachtig mooie plantjes!!

 

Ik vind dat ze er super gezond uitzien dus ik zou me over de gele puntjes niet te druk maken hoor :)!

Ik vind het elke keer weer interessant om jou verslag te lezen :D.

Ga zeker zo door ik hoop dat je goeie resultaten zult behalen!! :verrygood

 

Groetjes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dongucci,

de Alga-lijn van Plagron is een hele mooie voeding.

Ik heb jarenlang met deze voeding goede ronden gedraaid.

Maar het afzuren van het voedingswater is wel noodzakelijk.

 

@Kristof,

Waarvoor staat Plagron bekent?

Plagron heeft biologische, bio-minerale en minerale voeding.

Biologisch wordt het moeilijk om op cocos te kweken.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi torsten

ik heb hier de teraa bloom voeding liggen en niet de alga bloom , maar ga zeker enkel zeeeer lichtjes bijvoeden

en het afzuren van het water doe ik al sinds het begine vd kweek met ph- naar 5.8

ciaooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Torsti:

Plagron: For natural growth and bloom.

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi vrienden

vandaag hebben men vrouwtjes hun 1ste maal bloei voeding gekregen ;

0.4ml plagron terra bloom en 2ml plagron green sensation per liter water en afgezuurd naar ph 5.8 met canna ph- bloei

 

tijd voor een updatje :verrygood

 

QUICK ONE nr 1 - DAG 10 OP 12 12U- 30 DAGEN NA ZAAIEN SINDS 08-10-10 18-6u (3 eerste dagen 24-0u)

gallery_27629_11028_1801468.jpg

 

QUICK ONE nr 2 - DAG 10 OP 12 12U- 30 DAGEN NA ZAAIEN SINDS 08-10-10 18-6u (3 eerste dagen 24-0u)

gallery_27629_11028_2680169.jpg

 

BLUE MISTIC - DAG 10 OP 12 12U- 30 DAGEN NA ZAAIEN SINDS 08-10-10 18-6u (3 eerste dagen 24-0u)

gallery_27629_11028_265765.jpg

 

FRUITSPIRIT dag 51 na zaaien 12-12u sinds 1 oktober = dag 37 op 12-12

gallery_27629_11028_1610634.jpg

gallery_27629_11028_597562.jpg

gallery_27629_11028_525466.jpg

 

ciaooooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi , niemand ??? ;) :verrygood :tu

iedereen zal het weeral veel te druk hebben met hun eigen kweekies

toch wil ik een updatje doen :P

heb lichte bloeiverschijnselen gespot op men blue mistic na 11 dagen 12-12 , raar :smoke dat het bij de fruitspirit meer als 3 weken heeft geduurd

je ziet dat er (witte) haartjes beginnen te groeien dit is een foto vd hoofdtop (kroon)

gallery_27629_11028_1040963.jpg

 

BLUE MISTIC - 2 X QUICK ONE (autoflower) DAG 11 OP 12-12 U - 31 DAGEN NA ZAAIEN SINDS 08-10-10 18-6u (3 eerste dagen 24-0u)

gallery_27629_11028_2886073.jpg

 

BLUE MISTIC LINKS - QUICK ONE nr 1 RECHTS DAG 11 OP 12-12 U - 31 DAGEN NA ZAAIEN SINDS 08-10-10 18-6u (3 eerste dagen 24-0u)

gallery_27629_11028_4710580.jpg

 

QUICK ONE nr 2 DAG 11 OP 12-12 U - 31 DAGEN NA ZAAIEN SINDS 08-10-10 18-6u (3 eerste dagen 24-0u)

zij loopt een beetje achter op de andere AF doordat ze niet zo veel licht krijgt maar volgt nog altijd goed vind ik ;)

gallery_27629_11028_4975487.jpg

 

FRUITSPIRIT dag 52 na zaaien 12-12u sinds 1 oktober = dag 38 op 12-12 dag 12 vd echte ZICHTBARE bloei

ze groeit niet meer maar haar topjes worden voller en voller :P

gallery_27629_11028_4461068.jpg

gallery_27629_11028_1468649.jpg

 

graaaag comments

ciaooooooooooooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dongucci!

Heb hier een paar daagjes niet komen kijken. Het was weekend en dan moet men het sociale leven eens goed onderhouden tot in de vroege uurtje ;)

En zo zijn er hier wel meer denk ik, bij mij is het ook al even vrij stil geweest.

 

Dat ziet er nog steeds heel mooi uit in je hokje!

Naar die Fruit spirit ben ik wel benieuwd, dat ziet er echt een super plantje uit! :verrygood :smoke

Veel weet ik er nog niet over maar wat ik er al van gelezen heb is toch dat ze het goed doen. Enig idee met wat die zoal te vergelijken valt qua smaak? De naam doet alleszins een lekker zoet wietje vermoeden.

 

Groeten,

Kristof ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, groeien gaat prima onder LED.

Is dat paneel aan de zijkant rechthoekig of vierkant ?

Staat-ie al rechtop ? (ivm hoogte)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ene gaat sneller bloeien als de andere maat geen stress

 

mijn mystics waren ook na 11 dagen op 12 /12 aan het bloeien dus dat is vrij normaal

denk ik laat haar max 8 tot 9 weken staan de mystic en dan kan je haar oogsten

kan dat je langer moet als dat maar ik denk het niet na 9 weken heb ik de laatste geoogst .

kwaliteit was super de opbrengst iets minder .

 

hoeveel watt hang jij er boven boven je dames .

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi mensen

@ soca de led panel is vierkantig en staat rechtop

 

@ john thx de fruit spirit en 1 AF staan onder de 200w envirolite spaarlamp en de blue mistic en de andere AF staan onder de 90w ufo led

dus nu moet de blue mistic nog een 8-9 weken gaan volgens jou ? ok dan :smoke

hoelang zou de fruitspirit nog moeten ?? en over de verkleurde/verbrande ? puntjes/uiteindes van de balderen moet ik me geen zorgen maken ??? :verrygood

FRUITSPIRIT dag 53 na zaaien 12-12u sinds 1 oktober = dag 39 op 12-12 dag 13 ZICHTBARE bloei

 

 

ciaoooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk naar je plantje he maat .

 

luister ikzelf had mijn mystics langer laten staan maar ze waren oogst rijp na 8a9 weken bloei .

regel ergens een vergrootglas of iets dat je tog egt zwaar kan vergroten zodat je naar de trichromes kan zien .

 

ik schat tog dat je 8a9 weken bloei tegemoed gaat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil niets tegenspreken, maar afgaande op wat ik lees over de fruit spirit (dus niet uit ervaring) zou ik eerder denken dat die nog zo'n 6-7 weken moet gezien die al bijna 2 weken echt zichtbare bloei heeft. Maar 8-9 zoals john zegt levert misschien wat meer op.

Tegen dat het bijna zover is is een goed vergrootglas/microscoop daar inderdaad een zeer handig hulpmiddel voor.

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je dan goed leest zie je ook dat ik het over die blue mystic heb en

 

je moet zien naar je plant dus goed zijn 2 tips .

 

wat ze op de verpakking zeggen is meestal niet de juiste bloei tijd hoor .

 

de ene site zegt 6-8 weken voor blue mystic en de andere zegt 8 - 10 weken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, ok... ik ging verder op zijn vraag naar de fruit spirit :verrygood

My mistake.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi had een internet probleempje

@john dankje voor de raad ivm de mistic , op verpakking staat bloeitijd 9 weken :smoke en zo een vergrootglaszoom :verrygood microscoopje (weet de juiste naam niet) ga ik me ook aanschaffen om de trichomen te kunnen kontroleren (edit: heb ze zopas bestelt voor 13euro incl verzending 60x-100x zoom ;) )

 

hoelang zou de fruitspirit nog moeten ?? en over de verkleurde/verbrande ? puntjes/uiteindes van de balderen moet ik me geen zorgen maken ???

FRUITSPIRIT dag 53 na zaaien 12-12u sinds 1 oktober = dag 39 op 12-12 dag 13 ZICHTBARE bloei

gallery_27629_11028_3320079.jpg

 

BLUE MISTIC - DAG 12 OP 12-12 U - 32 DAGEN NA ZAAIEN SINDS 08-10-10 18-6u (3 eerste dagen 24-0u) BLOEIVERSCHIJNSELEN DAG 2

gallery_27629_11028_1030011.jpg

 

QUICK ONE nr 1 - DAG 12 OP 12-12 U - 32 DAGEN NA ZAAIEN SINDS 08-10-10 18-6u (3 eerste dagen 24-0u)

gallery_27629_11028_1272208.jpg

 

ciaooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel ml voeding geef je mss de voeding wat trg schroeven de helft van wat je nu gebruikt

mss overvoeding of de lamp dat er wat te dicht opstaat

 

voor de rest ziet het er nog niet zo erg uit

 

wat op de verpakking staat is een schatting van de fabriek of blabla waar ze geproduceerd is

en deze komt niet altijd overelkaar

 

ik blijf je volgen hoor :verrygood

kijk gewoon naar je dames zij kunnen je veel vertellen .

af en toe eens vergelijken met dingen op het forum kan geen kwaad .

doe ik ook soms

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi john

op 07-11 heben ze de eerste maal voeding gekregen

0.4ml plagron terra bloom en 2ml plagron green sensation per liter water en afgezuurd naar ph 5.8 met canna ph- bloei

zal wel door de lamp zijn , hangt nu op 10cm

 

volgens plagron schema is aanbevolen 1ml terra en 5ml green

 

ciaooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kan id de lamp geweest zijn dan beetje mee oppassen maar dat is nog niet zo heel erg hoor je ziet het niet zo hard .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kunnen we de woorden gewoon voluit schrijven, dat is wat makkelijker te volgen ?

 

Ik zie de randen van de bladeren niet reageren op warmte, maar wel wat bladpuntjes, ook lager aan de plant.

Dat zou betekenen dat het toch wat overvoeding is.

Ik vind PH 5.8 ook iets aan de lage kant. Ik water met 6 tot 6.2, maar dat is persoonlijk, of soort afhankelijk misschien ?

Ik heb geen ervaring met Fruitspirit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi soca thx

het probleem ivm de bladpuntjes heb ik al een tijdje ( ben pas voeding aan het geven van af 07-11 deze morgen voor de 2de keer en dit minder als de helft vd aanbevolen dosis)

heb sedert het zaaien nooit voeding gegeven dus raar dat het toch overvoeding zou kunnen zijn

 

(dan zou het aan de grond moeten liggen , pagron royalty mix dan is deze echt zwaar bemest , product label zei eerste 6 weken zeker geen voeding geven en heb ik netjes gevolgd , maar de bladpuntjes waren al vroeger verkleurd)

Plagron Royalty-mix bemest aardemengsel 50 liter

 

productinformatie:

- volledig bemest aardemengsel

- voldoende voeding voor de gehele teelt

- mengsel kan nog bijgemest worden

- pH waarde 5.8 tot 6.2

- EC waarde 1.8 tot 2.2

- inhoud is 50 liter volledig bemeste aarde

 

Plagron Royalty Mix

Na jarenlang uitproberen en ontwikkelen is hij er eindelijk: Deze mix onder de mixen. Dit top product van Plagron is volledig biologisch samengesteld. Er kan een volledige oogst op gedraaid worden zonder bij te mesten, men hoeft alleen maar water te geven ! ( toevoegingen mogen uiteraard altijd, maar zijn niet noodzakelijk voor een uitstekend resultaat ) Als leverancier van de beste natuurproducten voor zowel planten als ook grond heeft Plagron natuurlijk een naam hoog te houden. De Plagron potgrondsubstraten zijn dan ook wereldwijd geliefd, en voldoen telkens weer aan de expliciete behoeften van gewas dat zich erop moet kunnen ontplooien. Speciaal voor hun afnemers, ontwikkeld Plagron steeds weer het groei- en bloeimedium bij uitstek, altijd weer op maat.

 

en ivm de ph is idd steeds rond de 5.8 afgezuurd zal in de toekomst water met ph 6 geven gelijk jij ens zien als het helpt

ciaooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello man!

 

Het spijt mij ten zeerste dat ik je topic niet gevolgd heb, ga hem nu zeker volgen tot het einde! ;-)

Je FS is zoooo anders t.o.v die van mij! Mijn dame groeide rapper, de eerste echte witte haren waren dan ook al zichtbaar na 9 dagen!...

Maar jouw plantje ziet er in elk geval super uit!! kan het niet dat die puntjes zijn door de warmte van je lamp? hoe warm is het daar? Echt ter hoogte van je toppen hé?

Ziet er super uit!

 

Grtz Jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi kerel,

 

dit is een topic naar mijn hart! Je planten zien er hardstikke gezond uit.

Heb destijds ook die Plagron Royalty Mix gekozen voor mijn eerste spaarlamp kweek, dat verliep vlekkeloos met blakend gezonde planten. Is echt een leuke mix.

Heb er toen wel nog wat canna bio voeding bij gegeven.

 

Ik ga dit vanaf nu volgen. Succes!

 

gr Budje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi mensen tijd voor een updatje

thx budje en jos

men plantjes doen het goed maar met 1 autoflower gaat het wat minder ( zie rode pijltjes en op andere bladen lijkt ze ok ) lijkt het niet alsof ze het te warm heeft gehad ?? :verrygood

of is het dat ze misschien te weinig licht opneemt

QUICK ONE nr 2 DAG 15 OP 12-12 U - 35 DAGEN NA ZAAIEN SINDS 08-10-10 18-6u (3 eerste dagen 24-0u)

gallery_27629_11028_80098.jpg

 

maar met de anderen gaat het prima

BLUE MISTIC LINKS - QUICK ONE nr 1 RECHTS DAG 15 OP 12-12 U - 35 DAGEN NA ZAAIEN SINDS 08-10-10 18-6u (3 eerste dagen 24-0u)

gallery_27629_11028_4354531.jpg

 

BLUE MISTIC LINKS - QUICK ONE nr 1 RECHTS DAG 15 OP 12-12 U - 35 DAGEN NA ZAAIEN SINDS 08-10-10 18-6u (3 eerste dagen 24-0u)

gallery_27629_11028_1682736.jpg

 

FRUITSPIRIT dag 56 na zaaien 12-12u sinds 1 oktober = dag 42 op 12-12 dag 16 vd echte ZICHTBARE bloei

gallery_27629_11028_2556073.jpg

gallery_27629_11028_3825299.jpg

gallery_27629_11028_3412232.jpg

gallery_27629_11028_944726.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey don,

Die fruitspirit ziet er echt :verrygood uit!

 

Ik ben beetje ziek dus hou het kort...

Doe zo verder! EN niet teveel zorgen maken over die "mindere"

 

Groeten,

Kristof

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx kristof niet te erg ziek hoop ik

verzorg je mr goed :verrygood

 

ciaoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...